Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:59

JuliaKamm schreef:
_lauraaa_ schreef:
Hoe doen jullie het trouwens met de boter waarin jullie bakken? Die bevat toch ook veel kcal. Houden jullie dat ook altijd bij?

Wij bakken in kokosvet/olie

Ben zelf helemaal 'in awe' van de philips Airfryer; wat celavita wokjes erin, 20 min wachten en voila, heeeeerlijk knapperige aardappeltjes zonder boter/olie oid. Kipfilet soms ook erin, of grillen (dus ook zonder boter/olie) en groenten zijn meestal gekookt dus ook zonder boter/olie.

Maar ik neem boter eigenlijk niet mee in mn MFP. Moet ik misschien wel gaan doen, maar is moeilijk inschatten als je niet kookt. Zit toch aan een best laag aantal in kcal (1300/1400 + beweging) dus op zich kan het wel. Afgelopen maanden niet niet van afgevallen dusja :P

Vandaag:

M: Skyr met aardbei, proteinereep en een beetje pure hagelslag
T: 2 Milka choc koekjes (oke kon het niet laten, gehoord dat mn dierenarts verdenkt dat mn 3-jarige hond misschien heupdysplasie oid heeft dusja)
A: Woknoedels met kip en wat groenten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:41

Ik reken de olie/boter waarmee ik werk mee in m'n kcal ja :j Bovendien is vet erg belangrijk in een eetpatroon, ik zou dus ook niet streven naar een zo vetloos mogelijk dieet. Olie/boter waarmee je bakt is een mooie bron van vet.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:24

Ik ga weer proberen hier mijn lijstjes een beetje beter bij te houden

Gisteren
O: Smootie -->bevroren aardbei,bessen,frambozen + 1 banana + spinazie + scheutje havermel van OAT?
T: 1 Appel
L: 2 Boterhammen met Sandwichspread (mediteraanse groenten) + een halve Tomaat
T: /
A: Ovenschotel met Aardappel,uien,brocoli,bloemkook,komkommer & courgette

B: 45 minute gewandeld

Vandaag:
O: 1 Smootie met 2 Bananen, Ananas, Spinazie & een scheutje haver Melk van Oat
T: 1 Smootie -->bevroren aardbei,bessen,frambozen + 1 banana + spinazie + scheutje havermelk van OAT?
L: 2 Boterhammen met Sandwich Spread en een halve Tomaat
T:/
A: left overs van gisteren :)

B: +- 1 uur fietsen & wellicht nog paardrijden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:31

Ik ook :D

Voel mij vandaag alweer wat beter :)

Lijstje van gisteren, redelijk slecht..., oa door stress:

O: 2 bruine beschuitjes met 48+ kaas en melk
T: rundvleesslaatje en thee
L: kant en klare groente noedelsoep
T:-
A: tagliatelle met tomatensaus en geraspte kaas
T: oliebol, handje chips en rose biertje (tja voelde me erg poedersuiker..)

Vandaag:
O: 2 bruine beschuitjes met 48+ kaas en halfvolle melk
T: Rundvleesslaatje
L: Cesar salade (kleine portie)
T: banaan
A: weet ik nog niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:58

Ik vroeg he me even af omdat hier thuis in boter gebakken word en ik gisteren zag dat hier behoorlijk.wat kcal inzitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:03

Boter als in roomboter? Dus geen boter uit flesjes e.d.? Daar is niet zoveel mis mee. Ja, er zitten veel kcal in, maar vet is echt onmisbaar in een goed voedingspatroon. Dus als je er gewoon rekening mee houdt bij je kcaldoel is er niks aan de hand :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:12

Mijn lijstje gister:

O: 450 gram Skyr naturel
L: Drie snack a jacks caramel, waarvan twee met pindapasta, 1 kale
T: Appel
T: Stukje Milka Oreo
A: Basmati rijst met groenten en gehakt, satésaus, sesamzaadjes

Uur sportschool: 25 minuten crosstrainer, squats, triceps, hip thrusters

Planning voor vandaag:

O: 450 gram Skyr naturel
T: Manderijn
L: Stukje brioche (overblijfsel van het weekend, zonde om weg te gooien toch :P )
T: Worteltjes, manderijn
T: Makreelfilet in tomatensaus
T: Appel
A: Zoete aardappelfrietjes uit de oven met een kabeljauwburger en sperziebonen

Sportschool: 25 minuten crosstrainer, hip thrusters, biceps, rug

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:31

Ik ga vanaf vandaag mn motivatie weer op proberen te pakken :))

L: 2 maisboterhammen, 100gr gerookte zalm, 1 ei, 15ml yofresh, kappertjes, gemengde sla
T: 300gr worteltjes
T: proteine shake
A: 150gr kipfilet, 200gr sla, een tomaat, 30gr witte kaas en 100gr mango
T: 250gr skyr + questbar

B: insanity

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:59

Kayleigh_ schreef:
Boter als in roomboter? Dus geen boter uit flesjes e.d.? Daar is niet zoveel mis mee. Ja, er zitten veel kcal in, maar vet is echt onmisbaar in een goed voedingspatroon. Dus als je er gewoon rekening mee houdt bij je kcaldoel is er niks aan de hand :j

Inderdaad geen boter uit flesjes, maar blue band margarine.

Lijstje voor vandaag:

O: 1 kiwi, 250 gram volle yoghurt met 1 banaan, 5 gram gebroken lijnzaad en 10 gram hagelslag
L: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread, 1 gekookt ei
A: 1 kip cordon bleu, paar gebakken aardappeltjes en ik geloof sperziebonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:02

Dat dacht ik al.. Helaas wijken mijn ouders nergens vanaf en wordt hier thuis al jaren lang hetzelfde gekookt en gegeten. 1 keer is het mij gelukt om ze eens iets nieuws te laten proberen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:55

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 17:21

Mijn lijstje voor vandaag:
O: crackers en een appel
T: komkommer met 50 gram witte kaas
L: 2 tijgerbruin boterhammen met boter en pindakaas
T: mueslireep en perzikstukjes
A: geen idee
B: 20 minuten stappen met m'n paard

Avondeten mag ik nog verzinnen. Tot nu toe zit ik op 731 calorieën, dus ik heb de ruimte. Iemand nog suggesties? Ik moet nog langs de winkel namelijk!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:21

Ik ga me hier ook weer wat vaker melden. Gisteren besloten om te stoppen met mijn nieuwe werk, was me echt teveel. Dus vanaf vandaag weer lekker gezond eten en vanaf morgen ook eindelijk weer tijd om te sporten.

Afgelopen tijd niks afgevallen, maar gelukkig ook niet aangekomen. Maar goed gegeten was het absoluut niet. Heb zin om er weer mee bezig te gaan en me weer goed te voelen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:23

O: whey protein straciatella 28g
T: kaki fruit
L: blikje tonijn met augurk en zilver uitjes
T:-
A: kipfilet, 250g broccoli en wat curry
T:

Drinken: veel water en 1 glas coolbest sinasappel kokos

B: cardio 60 minuten 330 calorieen verbrand

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:35

Oh crap ik zit nog maar op 579 kcal :oo

Maar kwam ook doordat ik de hele middag met werk ergens heen moest en daarom toen niks heb gegeten tot 14:00 := En zit nu nog redelijk vol van de salade.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:38

Samblabla, hoeveel kcal hou jij dagelijks aan? Je lijstje lijkt me echt heel weinig en dat idee heb ik de afgelopen lijstjes steeds gehad..

Haha Isa dan kun je vanavond in ieder geval lekker eten haha :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:42

Dat idee had ik ook al Samblabla, ik zou echt niet de dag doorkomen met zulke porties..

Dat is waar :D Alleen heb nu wel te veel vet gehad := Dus vanavond niet iets vets eten. Maar vraag me ook af hoe voedingscentrum dat bekijkt, het is geloof ik gebaseerd op de combinatie van eten wat je tot nu toe hebt gehad. De kaas en melk wat ik heb gehad vanmorgen zou al te veel vet + verzadigd vet bij elkaar zijn..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is ook wel lastig want ik heb te weinig eiwitten gehad, maar te veel vet. Alleen beide stoffen zitten in melk bijvoorbeeld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:46

Kaas zit zowiezo veel vet in. Melk geloof ik ook.
Ik denk trouwens dat die aardappelsalade meer kcal bevat als dat jij denkt.

Ik zou de app Myfitnesspall installeren zoals al vaker gezegd is. Die is veel nauwkeuriger en kun je producten scannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:53

Voedingscentrum werkt zo te zien met procenten. Dus procentueel gezien had je teveel vet op. Gelet op grammen absoluut niet.

Verder eens met Laura, de kcal die bij de producten staan lijken me bijzonder weinig... MFP is veel nauwkeuriger. Weeg je je producten af of schat je? Want dan ga je daar volgens mij ook de mist in.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:15

Ik weeg ze niet af nee,maar heb daar ook echt geen tijd voor eigenlijk. Ik houd wel rekening met de hoeveelheid gram dat in het pakje zit wat ik eet. En een schatting bij dingen zoals beschuit en kaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:29

Denk dat je daar de mist in gaat ;) Een plakje kaas (dus voorgesneden plakjes, zoals je ze in de winkel koopt) is al gauw 114 kcal of meer pér plakje. 1 beschuitje bevat 45 kcal. Een normale beker/glas (200 ml) halfvolle melk bevat 96 kcal.

Als ik dat vergelijk met jouw ingevulde lijstje (en dan heb ik het nog maar alleen over je ontbijt) dan eet je óf minder dan ik hier boven beschrijf, of je rekent verkeerd. Als dit bij alles gebeurt wat je naar binnen werkt, eet je al gauw een paar honderd kcal extra waar je je niet bewust van bent. Daardoor denk je dus 'goed' bezig te zijn, maar leef je alsnog in een energieoverschot.

Die aardappelsalade met groenten en ei, is dat dat rundvleesslaatje waar je het in een eerder lijstje over hebt? Ook producten toevoegen die je er op het zicht hetzelfde uit vindt zien, werkt natuurlijk niet. Want die verschillende slaatjes, hebben andere voedingswaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:34

Eens met Kayleigh.
Als je echt serieus wil afvallen zul je toch beter moeten bijhouden wat je eet. Schatten bij kleine verpakkingen kan. Ik eet wel eens leverpastei. Die zit in klein blikjes van 56 gram. Ik weet dat ik met zo'n blikje 3 boterhammen kan smeren dus is het makkelijk te schatten.

Maar ik denk echt dat je beter naar de inhoud moet kijken op de verpakking en afwegen.

Daarom nogmaal, download de app myfitnesspall en ga scannen en wegen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:25

xNavatu schreef:
Samblabla, hoeveel kcal hou jij dagelijks aan? Je lijstje lijkt me echt heel weinig en dat idee heb ik de afgelopen lijstjes steeds gehad..

Haha Isa dan kun je vanavond in ieder geval lekker eten haha :D

Ik hou niks aan, ik eet hoeveel ik op kan. En tussendoortjes weet ik zo nooit, ik eet altijd wat tussendoor maar kan het dan niet meer in me lijstje toevoegen. Maar het is idd zo dat het weinig calorieen zijn maar ik kan mezelf niet gaan 'vol vreten' want dan hang ik boven de wc denk ik.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:37

Maar stoppen jullie werkelijk elk eten wat je neemt in een weegschaal? Dat kan toch lang niet altijd? Ivm werk enzo, of als je snel wat koopt..

en waar haal je de tijd bovendien vandaan om alles iedere keer te wegen en te noteren?