Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:01

Mijn shredder laat helaas wat langer op zich wachten dan ik hoopte. Meerdere kleine scheurtjes in mijn knieband en een meniscusscheur, dus ik meld me hier wel weer als ik werkelijk kan beginnen ipv alleen maar jaloers op jullie zijn ;)

En om mijn lesstof van nutrition & sport te delen voor de gene die willen.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:23

Wat balen zeg Kiki! Hopelijk ben je snel weer op de been.
Ik zou vandaag voor het eerst aan level 3 beginnen, maar ik word morgen vroeg geopereerd dus ik denk dat ik er mee wacht tot ik wat hersteld ben..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:37

Onee, wat vervelend! :(:)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:47

Vervelend zeg.. Hopelijk herstellen jullie snel Kiki en Birgit

Moest ook m'n enkel tapen, is dik tussen hiel en enkel, vermoed dat ik m'n achillespees oid heb overbelast
Toch de eerste keer level 3 gedaan.. Zweten ~~}>

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:49

jeetje wat een pech allemaal. Ik ga zo een hapje eten en dannlater vanavond
aan dag 7 beginnen. Heb er niet zon zin in maar straks ga ik er gewoon
weer voor en ben io blijbhet wel gedaan te hebben

beterschap voor de zieken!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:35

Wauw zie hier alweer super-resultaten voorbijkomen! :D

Ik moet nog 1keer en dan is eindelijk dat rotte level 2 voorbij!! Bah!
Heb me bezeerd aan mijn enkel en voet, mijn enkel is echt dik, en ik mank ook wel.
Sinds dan shred ik met schoenen aan, maar bah, doet echt pijn :(

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:46

Ik ken het theake! Ik stop ook echt even, ben veel te bang dat ik m'n enkel echt verkloot en heb er al teveel ellende aan gehad...l

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:26

Jammer voor degenen die moeten stoppen :(

Hier gaat het wel lekker, heb even 3 dagen pauze gehad vanwege een weekendje Praag, maar daar genoeg gelopen om het te compenseren :P Alleen niet zo op mijn eten en drinken gelet.
Vandaag weer verder gegaan met level 2, doe het door tot komend weekend om de dagen in te halen :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:28

Ik ben sinds vandaag ook begonnen met de 30 Day Shred. Ik heb een startgewicht van 59.5 kilo en ik wil graag naar 53 à 54 kilo, maar wil voornamelijk strakker in m'n vel zitten.
Ik lees hier hele goede resultaten, dus ik ga er gewoon voor! Ik ben normaal niet zo'n doorzetter, maar dit keer móet het echt lukken! :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:36

Vandaag, als vervolg op de 30 day shred, een begin gemaakt met ripped in 30. Viel me eigenlijk best mee na level 3 van de shred. Sommige oefeningen moet ik wel echt de Shelly manier doen, zoals opdrukken. Vanaf mijn knieën gaat dat inmiddels best makkelijk, maar vol gestrekt echt niet. En die ene warm-up oefening met de dumbbell om achter je hoofd langs snap ik niet. :o Voordat ik morgen begin eerst daar maar eens geconcentreerd naar kijken in de hoop dat ik de beweging doorkrijg.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:31

Vanmiddag via marktplaats 2 zo goed als nieuwe rucanor gewichtjes van 2kg voor 5euro opgehaald :) in de winkel zijn ze 19,95 :) nu kan ik mooi de oefeningen in de shred die ik makkelijk vind met 2kg doen en de moeilijke gewoon met mn oude gewichtjes, die zijn 0,8kg geloof ik :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:46

@Chanen: bedoel je dat je rondjes moet draaien met het gewichtje achter je hoofd langs?
Om de coördinatie hiervan te oefenen kan je het ook eerst zonder gewichtje doen waarbij je, je vingers in elkaar verstrengeld: je handen over je rechterschouder naar je rug brengen en vervolgens via je linkerschouder weer voor je gezicht brengen. En daarna andersom: handen over je linkerschouder naar je rug en via je rechterschouder weer naar voren.
Als je eenmaal het "riedeltje" doorhebt gaat het heel simpel, maar de eerste keer dat ik ernaar keek moest ik ook even goed nadenken. Toen ik hem eenmaal deed hoefde ik er niet meer bij na te denken.

Oeh mooie deal Fantabulouss!

Een dikke knuffel voor de degenen die noodgedwongen (tijdelijk) moeten stoppen. :(:)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:47

dag 8 van level 1 1kilo aan gekomen -O-

normaal??

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:12

Dank jullie meiden! :D
En Level 3 is oneindig keer leuker dan 2 ;)

Rideltje: je kan vocht vasthouden, ongesteld moeten worden, geconstipeerd zijn...
Maar je kan evengoed te veel of te weinig eten.
In level 2 begon ik bij te komen, en toen moest ik mijn eetpatroon van 1200-1400 kcal naar minstens 1700 verhogen. Sindsdien kom ik niet meer bij en val ik traag af.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:23

Hoi, ik hoop dat ik hier even binnen mag vallen met een vraag. :)

Ik begrijp dat er een hoop verschillende work-outs zijn, waaronder shred en ripped die hier populair zijn.
Iemand enig idee welk van de work-outs het minst belastend is voor de knieën?
Dus zo min mogelijk springen, explosieve kracht van de beenspieren, zo veel mogelijk gecoördineerde oefeningen voor de benen, enz.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:25

Mag ik met jullie meepraten dames?

Ik heb vandaag dag 1 van 30 day shred gedaan... en dat viel nog best tegen.
ik had eerst de work-out een keer gekeken om de oefeningen ten zien en toen dacht ik: 'dat moet best te doen zijn, zelfs met mijn 0.0 conditie'. Helaas was dat wat minder waar. Halverwege zat ik er best wel doorheen, maar ik ben trots op mijzelf want normaal gesproken stop ik dan, maar nu heb ik doorgezet en aan het eind viel het best mee :)

Morgen ga ik mijzelf even meten, zodat ik mijn vooruitgang kan bijhouden.

Ik ben trouwens 20 jaar en wil gaan shredden om mijn overtollige kilo's kwijt te raken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:27

Merula; volgens mij Ripped. Let wel: die work-out is zwaarder dan de 30 day shred, dus je moet er toch al een beetje conditie voor hebben. Het wordt aangeraden eerst de shred te doen. Maar er wordt heel wat minder gehupst in de Ripped, dus dat kan wel beter zijn voor jou :j
Bovendien is 1 rustdag verplicht, dus dat geeft je lichaam extra rust.

Bonna: Goed dat je hebt doorgezet! De volgende twee dagen zijn het zwaarst (spierpijn) maar daar moet je even doorheen. Nadien gaat het enkel beter :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:32

TurdusMerula, misschien kan je eens naar de Yoga Meltdown kijken?

Bonna, succes met de spierpijn :D
Ik ben ook met 0,0 conditie begonnen en ga nú dag 9 van level 2 doen. Als ik het kan, dan kan jij het ook! Zet 'm op

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:35

Dit was bij mij dag 25. Ik ga deze week eens zien hoe ik aan ripped ga komen, want ik doe alles vanaf m'n iPod en op YouTube staat hij niet. Denk dat ik hierna ripped ga doen met af en toe een extra workout. Zit er 1 rustdag per week in oid bij ripped?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:34

Ik pak van Ripped de eerste link die ik op Google tegen kom.
Werkt prima. (Maar geen idee hoe een iPod werkt.)

Maar vind dat er nog aardig wat gesprongen wordt hoor, al kan je dit wel aanpassen aan je 'niveau'.
Ik ben bang dat ik toch een nieuwe irritatie heb op m'n scheenbeen. Maar hij zit echt midden op het bot, dus weet niet zeker wat de ernst is. Vandaag door de pijn heen gerend.
Morgen kijken of hij ook bij Ripped al gevoelig is. Hoop eigenlijk dat het gewoon vermoeidheid is en dat het weer bijtrekt.

Sterkte met alle blessures hier!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 01:04

TurdusMerula schreef:
Hoi, ik hoop dat ik hier even binnen mag vallen met een vraag. :)

Ik begrijp dat er een hoop verschillende work-outs zijn, waaronder shred en ripped die hier populair zijn.
Iemand enig idee welk van de work-outs het minst belastend is voor de knieën?
Dus zo min mogelijk springen, explosieve kracht van de beenspieren, zo veel mogelijk gecoördineerde oefeningen voor de benen, enz.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. :)

Ik zou zeggen No More Trouble Zones, die heeft van de programma's die ik heb gedaan of geprobeerd het miste gespring. Bij mijn knie (binnenste kruisband is kaput) gaat gewoon recht op en neer springen nog wel goed maar zodra ik moet draaien en springen gaat het geheid mis. De warm up is bij NMTZ het circuit met cardio en dat is het zwaarst voor mijn knie. Verder let ik extra op de uitvoering van de oefeningen, niet te ver gaan, voeten uitdraaien als dat moet en niet als dat niet moet, dan gaat het over het algemeen goed. Kom ik een oefening tegen die alsnog pijn doet dan vervang ik hem voor een ander. Het enige nadeel van dit programma is dat er maar 1 level is, veel minder afwisseling dan bij de Shred of 6weeks 6 pack, maar je kan natuurlijk een mix maken van meerdere programma's.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 01:40

Ripped is ook high impact op benen en knieeen! Kijk eens naar level 3 hiervan. Je zit het eerste circuit hele tijd op je hurken, en doet jumping squats, vanuit lig omhoog komen. Weet dus niet of dit geschikt is voor jou Merula

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:05

Ik lees in dit topic een en ander aan blessures. Zijn die ontstaan door deze programma's? Ik ben zelf nogal blessuregevoelig en zit erover te denken om in april de 30 day shred te doen. Wil niet eind april bij de fysio liggen als het even kan :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:07

Ik heb door de shred 2 ontstoken pezen (ja, beide kanten :') ) in mijn enkels opgelopen.. :o Maar dat kwam ook wel omdat ik extreem fanatiek ben en dit gelijk weer dus in de overtreffende trap is uitgevoerd haha!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:29

sannx94 schreef:
Ripped is ook high impact op benen en knieeen! Kijk eens naar level 3 hiervan. Je zit het eerste circuit hele tijd op je hurken, en doet jumping squats, vanuit lig omhoog komen. Weet dus niet of dit geschikt is voor jou Merula

Oh dat wordt nog leuk dus.
Op m'n hurken zitten doet heel snel pijn aan m'n schenen en aan een knie.

Mijn scheenblessure heb ik al 12 jaar. Knie is 2 jaar geleden gekneusd en kapsel beschadigd.
Dus het is niet ontstaan door de workouts, maar soms wel weer gevoelig.

Ik heb trouwens pijn in m'n wervels tussen m'n schouderbladen bij het warmdraaien van de armen. Had ik bij shred niet en nu wel. Meer mensen hier wel eens last van?