Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ItsMe2 schreef:Batje: super knap! Kan me voorstellen dat je trots op hem bent.
[naam]: bijna aan het einde doe ik even rek en strek oefening, en dan nog een ca 150 rustig tempo 'uitjoggen', verder loop ik inderdaad aan een stuk![]()
Argai: sorry ik kan je niet helpen.
Argai schreef:Gebruik je zoiets onder het lopen? Of moet je dat van te voren 'innemen'? Is er geen natuurlijke manier om er van af te komen? Als het echt niet meer gaat dan kom ik in aanraking voor bepaalde medicijnen maar ik wil eerst proberen of ik mijn problemen op kan lossen zonder al die dingen
Ik ben naar de arts gegaan voor te controleren of het niet aan mijn trainingsschema lag. Toen is er inspanningsastma uitgekomen. Aangezien ik er zo geen last van heb, heb ik gekozen om het verder niet te behandelen. Mocht het nu echt niet gaan dan kon ik altijd terug komen. De arts heeft me een aantal tips gegeven maar veel had ik er niet aan. Zoals alleen smiddags gaan hardlopen... Ik dacht misschien heeft iemand van jullie de gouden tip om iets meer te kunnen doen. Dat ik geen 10km kan rennen aan een stuk heb ik geaccepteerd.
Ik ga er wel nog even over nadenken om het misschien toch te behandelen... En ik blijf dit topic volgen, ik vind het zeer interessant
Natuurlijk is het zonder medicijnen beter, maar ik geniet echt zo van het vrij kunnen ademhalen dat het me echt wel waard is.. Grit schreef:[naam] schreef:Zombierush?Ik loop de 31e een obstacle run. Super veel zin in!
Argai, ik zou dan ook voor een lager tempo kiezen. Ik denk dat je grens moet opzoeken tussen welk tempo voor jou haalbaar is en vanuit daar voorzichtig aan uitbouwen. En rekening houden met het weertype.
Waar kan ik een goed schema vinden om mee te beginnen? Ik heb geen tot weinig conditie en het is de bedoeling om dat op te bouwen, maar ik wil vooral gaan hardlopen omdat ik het sporten zelf erg mis. Iemand tips?