[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:45

Ja van merk pro stop meen ik :))

Maar heeft de consulent van modifast ze niet dan?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:57

N0a schreef:
Zo wat eet jij weinig :wow: dat zou ik echt niet kunnen volhouden hoor.

Weet ook niet of ik dit ga volhouden :') Is een experimentje. Maar ik heb 's ochtends eigenlijk nooit trek en zit dan met moeite boterhammen weg te stouwen, dus vandaar dat ik nu dan maar voor een bakje yoghurt heb gekozen, en dat werkt eigenlijk wel fijn. Die krijg ik makkelijk weg en dan heb ik daarna ook wel een vol gevoel. Moet zeggen dat ik nu na de lunch alleen nog wel wat trek heb, dus daar moet ik misschien maar wat anders op bedenken. Vind het ook lastig omdat ik meestal buiten de deur lunch, dus ik moet iets hebben wat goed mee te nemen is zonder dat het lekt/verkruimelt/oid.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:13

kom net terug van het ziekenhuis
kreeg om half 1 telefoontje van school dat dochterlief gevallen was
en dat ze het niet vertrouwde
dus even langs de dokter en daarna door naar het ziekenhuis voor een foto
maar gelukkig niet gebroken
ze was al bang dat ze aankomend weekend geen wedstrijden kon zwemmen
en begin mei heeft ze sprint kampioenschappen dus ze was heel blij met alleen een kneuzing

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:14

Ik doe het met de online consulent, Wen! Degene die bij ons in het durp consulent is sprak mij niet zo aan qua website :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:16

Dipstaartje, gelukkig niets gebroken! Wel vervelend zeg, beterschap! :(:)

Aleeneh schreef:
Het eten van vandaag:
Ontbijt: Bakje magere yoghurt
Tussendoor: Een banaan
Lunch: Twee bruine boterhammen met kipfilet
Tussendoor: Stukje komkommer of een rijstwafel (ben ik nog niet over uit)
Avondeten: Mosterdsoep met stokbrood

Ik vind het ook nog wel lastig met wegen hoor. Wij hebben een weegschaal die alleen maar hele en halve kilo's aangeeft en ik heb het idee dat die niet altijd even nauwkeurig is. Moet misschien toch maar eens een nieuwe aanschaffen aankomende maand als ik op mezelf ga.

Shakes... ik kan me er maar heel slecht iets bij voorstellen, maar het lijkt me echt vreselijk :+ Maar zit toch te twijfelen of ik niet eens wat drastischere maatregelen moet gaan nemen en toch maar zoiets moet gaan doen.

Ik vind het ook erg weinig :) ik zou nog een stuk fruit erbij doen + een boterham extra.. ik weet niet wat voor beweging je doet op een dag? :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:21

Zo jeetje Dip, das dus een "meevallertje"
als je het al zo kunt noemen

Oooh vandaar Moo, maar zijn die niet via hen te bestellen dan?
Hoe werkt dat online dan?
Dan bestel je gewoon per week/2 weken wat je nodig hebt?
en je moet je gewicht doorgeven ofzo?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:25

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit ingelogd _O-Volgens mij is het een forum en tips en ook een dietiste die vragen beantwoord. Ik ben voorheen een paar keer bij zo'n gewichtsconsulent geweest (gewoon normaal eten), maar dat is niet helemaal mijn ding.
Ik heb alles besteld via de onlinedrogist.nl geloof ik, want daar was het het goedkoopst en heb meteen voor 200 euro besteld :=

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:28

Wat is iedereen goed bezig :D

Ik zit eindelijk onder de 80, zit nu op 79.6 kg :)
Wat is het beste moment van de dag om te wegen? En dan niet wanneer je het lichtst bent, maar wanneer is het meest betrouwbaar?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:33

Madeira_ schreef:
Dipstaartje, gelukkig niets gebroken! Wel vervelend zeg, beterschap! :(:)

Ik vind het ook erg weinig :) ik zou nog een stuk fruit erbij doen + een boterham extra.. ik weet niet wat voor beweging je doet op een dag? :)

Bedankt voor de tip :j moet idd meer fruit eten.
Beweging valt erg tegen :') Als ik meer beweeg eet ik idd meestal ook wel weer wat meer. Vandaag ben ik alleen maar even op en neer naar de uni geweest, waar ik ook weer op m'n stoel heb gezeten.

Ik sport drie keer in de week 1-2 uur. Wil dat denk ik ook maar iets op gaan krikken, al weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik at hiervoor altijd wel wat meer (lees: 2 boterhammen voor ontbijt en ook voor de lunch, soms 3 als ik veel trek had. Snoepte vrijwel niet en at als tussendoortjes klein yoghurtje/rijstwafel/stuk fruit oid), maar dan bleef ik op gewicht of kwam ik alsnog aan... Heb dat nu ruim 2 maanden volgehouden en weeg nu een kilo meer als aan het begin van die 2 maanden... tsja, je moet toch wat :+ Het is heel frustrerend om voor je gevoel netjes te eten plus twee keer meer te zijn gaan sporten in de week en dat het gewoon geen verschil maakt.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:35

lonneke_ schreef:
Wat is iedereen goed bezig :D

Ik zit eindelijk onder de 80, zit nu op 79.6 kg :)
Wat is het beste moment van de dag om te wegen? En dan niet wanneer je het lichtst bent, maar wanneer is het meest betrouwbaar?

Altijd op hetzelfde moment en smorgens omdat je per dag verschillende hoeveelheden voedsel verwerkt en eet :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:38

lonneke wat goed! dat is mijn eerste doel onder de 80 komen! ben nu 83 kg ;)(begonnen op 86,5) ik weeg me altijd sochtends na het plassen :P maar dan nog kan het verschillen per dag want de ene dag voel ik dat ik een opgeblazen gevoel heb en dat zie ik dan ook wel terug op de weegschaal!

mootje en wendy jullie doen dus shakes, heb ik ook een keer gedaan en opzich beviel het me wel maar ik kon daar helemaal niet meer van poepen was echt een drama toen! dus ook heel snel gestopt! merk nu echt doordat ik sochtends een plakje roggebrood eet dat ik super goed naar de wc kan!

Hier afgelopen nacht mijn eerste nachtdienst gehad, heb het nu wel zwaar hoor mijn wekker op 1 uur gezet moet vanaaf weer optijd erin morgen een ochtenddienst :P
Heb vannacht rond 2 uur een plakje roggebrood op met smeerkaas 20+ en vanmorgen op de fiets liga continue gegeten had best honger toen! en net gewoon gelunchd met 2 boterhammen, erg lastig om nu een ritme te hebben met eten, maar gelukkig had ik maar 1 nachtdienst!
zo autorijles hopen dat het een beetje gaat ben wel echt moe :Y) vanavond nog lekker een uurtje zumba!

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:43

liespower94 schreef:
Altijd op hetzelfde moment en smorgens omdat je per dag verschillende hoeveelheden voedsel verwerkt en eet :)

Oke toch wel. Ik heb het zelf al uitgeprobeerd, maar dan was ik heel vaak 's ochtends zwaarder dan 's middags...

cass1991 schreef:
lonneke wat goed! dat is mijn eerste doel onder de 80 komen! ben nu 83 kg ;)(begonnen op 86,5) ik weeg me altijd sochtends na het plassen :P maar dan nog kan het verschillen per dag want de ene dag voel ik dat ik een opgeblazen gevoel heb en dat zie ik dan ook wel terug op de weegschaal!

Thanks! Ben begonnen op 81, dus zoveel is het niet, maar lijkt het wel :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:45

Lonneke_, super bezig! :D Ik hoop donderdag even zwaar als jou te wegen haha. Hoe lang ben jij? :)

Aleenah, wat lastig.. hopelijk werkt dit beter voor je. :)

Cassandra, lastig he met nachtdiensten.. hoe laat tot hoe laat werk je dan precies? Klinkt verder prima hoor wat je hebt gegeten :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:48

Madeira_ schreef:
Lonneke_, super bezig! :D Ik hoop donderdag even zwaar als jou te wegen haha. Hoe lang ben jij? :)
dankje :) ik ben 1m 80

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:50

lonneke_ schreef:
Madeira_ schreef:
dankje :) ik ben 1m 80

Ah oke, ik ben 1,75, dus we zitten een beetje gelijk :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:52

Gefeliciteerd lonneke! Super goed! :)

Aleeneh, ik heb ook het probleem dat ik vaak op school oid moet lunchen, maar ik maak dan smorgens een salade om mee te nemen. Bijvoorbeeld tomaat met mozzarella, basilicum en olijfolie met balsamico, of een pastasalade. Dat is makkelijk in een bakje mee te nemen met een zakje er om heen! :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:06

dipstaartje schreef:
kom net terug van het ziekenhuis
kreeg om half 1 telefoontje van school dat dochterlief gevallen was
en dat ze het niet vertrouwde
dus even langs de dokter en daarna door naar het ziekenhuis voor een foto
maar gelukkig niet gebroken
ze was al bang dat ze aankomend weekend geen wedstrijden kon zwemmen
en begin mei heeft ze sprint kampioenschappen dus ze was heel blij met alleen een kneuzing

:(:)
Gelukkig was het niet gebroken.

Ik zag een filmpje voorbij komen van een work out. Ik heb die ook eens gedaan, na 25 minuten was ik kapot.
Zegt dat mens dood leuk: 'Zo, we zijn nu lekker warm, we gaan nu beginnen!'. |o

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:08

_/-\o_ Ik hoop ook echt binnen maand onder die magische grens van 80 te zitten...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:17

Ik ga dat filmpje nu proberen! (motivatie in overvloed!) Ik laat jullie weten hoe het ging en of ik het overleefd heb :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:18

Frummels schreef:
Gefeliciteerd lonneke! Super goed! :)

Aleeneh, ik heb ook het probleem dat ik vaak op school oid moet lunchen, maar ik maak dan smorgens een salade om mee te nemen. Bijvoorbeeld tomaat met mozzarella, basilicum en olijfolie met balsamico, of een pastasalade. Dat is makkelijk in een bakje mee te nemen met een zakje er om heen! :)

Wat een leuke tip :) Zodra ik op mezelf zit ga ik eens kijken of ik zoiets kan doen. Wel duur in vergelijking met brood :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:31

Ik koop altijd mozzarella van de euroshopper of bij bijvoorbeeld de lidl (55 cent per bol) en tomaten 1.99 per kg. Dan is het nog wel te doen. Bij de lidl hebben ze ook basilicum planten voor 99 cent! En een grote zak pasta doe je natuurlijk wel een tijdje mee, lekker goedkoop ook bij de Lidl. :) Ik doe er meestal pesto, zongedroogde tomaatjes, feta of mozzarella, en rucola in. Optioneel zijn pijnboompitjes en Smac. Ook erg lekker alleen die verrekte pitjes zijn niet echt goedkoop.. -O- Als ik dat allemaal in 1x koop ben ik rond de 6 euro kwijt en kan ik een salade maken voor 8 dagen :j Je moet even goed uitzoeken waar alles het goedkoopste is! (arme student he, dan weet je alle koopjes te vinden haha :o )
Maar het is inderdaad ietsje duurder dan brood, maar wel heel veel lekkerder vind ik!
Of een simpele salade met pasta, tonijn uit blik, halvanaise, rucola en uitjes :)

Ben nu net klaar met de warming up, ga nu beginnen (ohjee)..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:43

Lonneke, Idd altijd op hetzelfde tijdstip wegen :j
Cass, Ik gooi door de pudding en de muesli wel lijnzaad en chiazaad en koffie werkt bij mij erg laxerend :')
Wen, Ik heb nog nooit ingelogd, maar het is een forum met online hulp van een dietiste geloof ik. Ik heb alles gekocht via onlinedrogist.nl geloof ik want daar was het het goedkoopst en dan direct voor € 200 euro..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:25

Zo ik ben er weer, flink hard gewerkt vandaag, straks nog paardje rijden en dan les 10 van shredden en dan ben ik weer helemaal op :+ Ik heb wel een lekkere salade gemaakt om zo te eten :D

Ava, wat fijn dat je je weer wat beter voelt! :)
Mandy, wat heb je nu eigenlijk gedaan gisterenavond?
Madeira, succes donderdag met wegen! Komt vast goed, je bent zo goed bezig :D
Hannah, langs de mcdrive tijdens je rijles? :’)
Ik heb helaas alleen maar in augustus vrij en ik hoop dat ik dan 2 weken in Griekenland zit!
Mootje, wow dat klinkt echt supervet die rondreis door Mongolie, dat zou ik ook echt nog eens willen doen!
Puppetje, zoals de rest ook al zei, gewoon iets lekkers en gezonds pakken en geen nagerecht dan komt dat vast goed :)
Noa, hahaha ik hou het dus nog maar even bij haar andere video’s als ik jou zo hoor :’) Succes ermee!
Dais, is dat dan een shake hoe kom ik van mijn eetlust af dat je nu misselijk bent hahaha :P
Dipstaartje, wat een geluk dat het niet gebroken is, succes met haar herstel
Frummels, wat een goede tip van een salade maken voor tussen de middag! Ga ik ook eens doen :D
Enne succes met Jillian :’)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:25

Wendy1978 schreef:
_/-\o_ Ik hoop ook echt binnen maand onder die magische grens van 80 te zitten...

Ik doe met je mee! wil graag ook over een maand onder de 80....

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:27

paulien ik heb gewerkt ging van 11 uur savonds tot 7 uur vanmorgen! lag om half 8 in bed, en om 1 uur ging mijn wekker :P net van mijn rijles maar even 1 uurtje gemaakt in plaats van 2, ben nog erg moe hopen dat ik vanavond een beetje energie krijg van zumba :D

mootje: ik lust geen koffie, hoor inderdaad veel dat dat laxerend werkt hahaha!

frummels: die salade klinkt wel heel lekker zeg! ga ik eens proberen te maken, maak jij alles in 1 keer en vries je dan in ofzo? of maak je gewoon elke keer 1 portie?