[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:37

Dat is beide niet te behalen met een pakje verf. Dat zijn highlights met blondeer (percentage afhankelijk van je eigen haarkleur en haardikte) en lowlights (lijkt vooral in de onderste foto) door elkaar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:37

Ik kom van Wit blond, en heb nu dit:

Afbeelding

@ Thnx Tilly!

Dat snap ik, maar moet beginnen met een 'onder' kleur :j. Ik heb me haar liefst wat donkerder as blond en idd met Highlight omhoog
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 17-08-15 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:39

7.1 zou ook nog kunnen. Ik denk dat het gewoon afhangt van het merk wat je kiest. Belangrijkste is dat er absoluut geen rood in zit. Liever iets groenig of blauwig(wat koelere kleuren).

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:40

Ja dus moet in astinten blijven ?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:42

Ik zou gewenste resultaat liever bereiken met heel veel lowlights in 2 tinten en een paar highlights met een laag % blondeer. Is er niet ergens een thuiskapper die dit voor je kan doen want dan blijft het nog een beetje betaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:58

Ik denk dat je als basiskleur beter een 8 kan pakken qua lichtheid, en dan een .7 voor het assige inderdaad. Je hebt vrij licht haar en ik denk dat je met een 7.0 of een 7.7 alweer te donker zit, dan ga je echt naar lichtbruin toe.

Zou een 8.7 pakken en daar highlights en eventueel wat lowlights in laten zetten als ik jou was

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:20

Heyoo, kennen jullie mij nog?

Na lang denken ben ik er toch niet voor gegaan om mijn haar roze te verven, ivm. nieuwe opleiding enzo. Maaaar..

Nu zag ik laatst in dit topic foto's van een sidecut met kort haar.. Dat lijkt me toch ook wel enorm gaaf. Maar ik heb een paar problemen, ik zal even de situatie voor jullie schetsen.

Ik heb nu lang haar tot net onder mijn borst met een sidecut, stel ik zou de sidecut aan willen laten groeien kan ik er gewoon mijn haar over heen gooien, dan zie je er niks meer van. Ik heb krullend haar en heb dus geen idee hoe het eruit gaat zien als ik het weer aan laat groeien.

Stel ik zou het zo kort knippen, en ik wil het weer aan laten groeien, dan kan ik mijn haar er dus niet overheen gooien. En ik ben bang dat ik dan een afro zal krijgen.

Mijn vriendin zegt me dat ik misschien eerst mijn haar beter tot schouderlengte kan laten knippen zodat ik kan zien hoe het eruit ziet als het korter is, hoe mijn krullen dan vallen enzo.

Wat zeggen jullie?

Dit is mijn haar nu:

Afbeelding

En dit is dus het plaatje dat ik hier eerder zag en hoe ik het graag zou willen:

Afbeelding

Als het zo kort is het prima te doen om na het douchen te stijlen, en wie weet staat het ook wel leuk met krullen. :))

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:37

Erg gaaf Drogon. Zou gewoon advies vragen bij de kapper en als die positief is het gewoon doen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:02

Reken erop dat het er heel anders uitziet met jouw haar, ook gestijld haar! Je haar ziet er veel dikker uit dan op het plaatje. Maar kort haar kan ook met dik krullend haar heel leuk zijn! Ik heb een beetje hetzelfde haar als jij, iets meer krul, en heb het al jaren kort. In een kuif, een bob met undercut, pony, geen pony, afro, vanalles :)) Een goede kapper, en vooral een die bekend is met krullen, is wel erg belangrijk, omdat het gewoon een stuk trickier is dan stijl haar kort knippen. Ook als je het op je schouders laat knippen trouwens, zoek een kapper die weet wat 'ie doet zodat je er een beetje een vlot kapsel aan overhoudt en je krullen mooi uitkomen! En je niet met een driehoekskapsel eindigt :+

Hoe ziet je sidecut er nu uit?

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:20

Afbeelding
Mijn sidecut ziet er nu zo uit :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:23

oh wat gaaf dat plaatje heb je denk ik bij mijn bericht vandaan het lijkt mij wel erg gaaf voor jou maar denk idd dat het heel anders zal staan bij jou door je krullen maar ben wel heeelll benieuwd :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:26

Ik had hier gisteren gevraagd voor semi permanent haarkleuring en heb vanmiddag mijn haar gekleurd :)

Deze is het geworden:

Afbeelding

Voor:

Afbeelding

Na (onderkant was nog vochtig):

Afbeelding

Ben er echt super blij meer :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:31

Echt een geweldig mooie kleur horsesm! Staat ontzettend leuk bij je bril en mooie warme kleur :) in ben zelf heel licht blond dus durf het niet aan maar als ik donker haar had dan wist ik het wel :) prachtig

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:32

Ja vind het zelf ook erg gaaf geworden :) zit ook een beetje paars in wat het helemaal leuk maakt :)

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:36

Ooh die kleur staat je echt heel gaaf, horsesm! Het past inderdaad erg mooi bij je huidskleur. :))

Ik zit nu te denken dat ik het misschien eerst iets langer laat knippen, in een soort bob met sidecut, zal dat staan? Beetje dit idee.

http://orig06.deviantart.net/f16e/f/201 ... 4kd7tf.png

Ik weet alleen nu al dat ik erg veel negatieve reacties zal krijgen, iedereen vind dat altijd zonde.. :7

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:37

Ik vind dat wel gaaf hoor drogon !! Zelf zou ik het nooit durven (te gehecht aan mijn lange haar :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:55

:oo Ik wil die kleur ook!!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:39

Net nat geregent nu ziet het eruit als zwart haha :')

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:27

Iemand die mij kan helpen?
Ik heb nu heel licht blond haar, tegen het witte aan. Mijn uitgroei is donker bruin. Maar welke kleur kan ik daar overheen doen? Ik wil het liefst weer terug naar bruin. Mijn natuurlijke haarkleur is donker blond.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:56

98xsophiex98 schreef:
Iemand die mij kan helpen?
Ik heb nu heel licht blond haar, tegen het witte aan. Mijn uitgroei is donker bruin. Maar welke kleur kan ik daar overheen doen? Ik wil het liefst weer terug naar bruin. Mijn natuurlijke haarkleur is donker blond.

Hoe kan je natuurlijke haarkleur donker blond zijn als je donker bruine uitgroei hebt? :')

En als je het liefste terug naar donker bruin wilt kan toch ook gewoon donker bruine verf er overheen doen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:01

Drogon, ook als het zo kort is kun je je haar er gewoon overheen dragen hoor bij het uitgroeien. :j gewoon een midden scheiding maken en je hebt een soort bob. Je kunt ook even op http://www.misslipgloss.nl kijken in haar archief van haar posts (ik gok zo een jaar of vier a vijf terug) toen is zij ook van kort met sidecut naar lang gegaan! :) vind het wel super tof zoals op het plaatje dat je plaatste!

Edit: heb het even voor je opgezocht.
http://www.misslipgloss.nl/naar-de-kapper-geweest-2/

http://www.misslipgloss.nl/ik-heb-lang-haar/

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:46

Drogon schreef:
[ [url=m/fm6vcx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn sidecut ziet er nu zo uit :)

Whaa gewoon lekker doen! Ik denk dat je gezicht met kort haar echt VEEL beter uitkomt! *\o/*

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:37

Zometeen mijn haar weer kleuren met henna!:D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:46

Kwal schreef:
Zometeen mijn haar weer kleuren met henna!:D

Ben benieuwd!

Ik had laatst mijn haren ook weer geverfd. Had ze eerst midden tot licht blond, heb ze nu donkergoudblond met een lichte ombre.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:55

Ik heb morgen een afspraak bij de kapper!! :)) :D