Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Floriske schreef:Ah wat vervelend elena! Het lijkt me zo vervelend... Worden die kosten niet vergoed door de verzekering? Sterkte
PureSG schreef:Hey dames
Ik heb een vraagje over menstruatie/koperspiraal en wil graag weten of meerdere dames met een spiraal dit herkennen.
Sinds bijna een half jaar heb ik een koperspiraal, de T safe. Dat de menstruatie hiermee iets heftiger kon worden wist ik en leek geen probleem. De eerste twee menstruaties waren dan ook goed te doen, op heftige menstruatiepijn na, maar dit was vooralsnog goed op te vangen met Aleve. Nu echter begint twee weken voor ik ongesteld moet worden de pijn al en is deze dusdanig heftig geworden dat ik letterlijk in elkaar zak van de pijn, ik heb hevige steken ín de vagina, alsof er een mes ingestoken wordt, dit is niet op te vangen met pijnstillers en daarnaast is, als ik uiteindelijk, ongesteld wordt, de menstruatie erg lang en zwaar. Ik zit inmiddels op dag 12, en ik lek nog steeds iedere nacht door. Hiervoor heb ik mijn huisarts gebeld, welke nog in mijn oude woonplaats was, en gevraagd voor een doorverwijzing naar de gyn. Dit weigerde ze, omdat het spiraal er nog maar relatief kort in zit. Op wat aandringen heeft ze uiteindelijk voorgesteld om met de pil te starten icm het spiraal en met een nieuwe huisarts, in mijn nieuwe woonplaats, hier een vervolg aan te geven, deze is inmiddels gevonden en ga ik morgen bellen.
Echter vraag ik mij af of andere dames deze vorm van menstruatiepijn enz herkennen met een koperspiraal.