Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:28

Ik wil heel graag fietsen , maar zodra ik vrij ben gaat het weer zo erg regenen.

Ik heb een Action Cam besteld voor het fietsen , lijkt mij echt heel leuk om te filmen wat ik aan het fietsen ben als goed is komt het pakketje vandaag binnen. Ik moet nog wel een helm band of borst tuig hebben maar die bestel ik zodat de camera binnen is :j

Ik moet nog van alles hebben voor de fiets. Nieuwe buitenbanden , nieuw zadel eigenlijk , schoonmaak set , een spatbord voor achter. En eigenlijk ook een betere fietsbroek voor op vakantie. Deze broeken gaat mijn lijf niet overleven.

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:59

Wat super T2T!! Hele mooie vooruitgang +:)+

@Imay, Je kettingsmeermiddel maakt veel uit ja. Maar het tussendoor schoonhouden ook :P

@Zebrastreep, nog genoeg te shoppen! Altijd leuk haha

Ik stap met dit weer ook niet buiten op de fiets. Vind het iets te hard waaien, zit dan niet comfortabel op de fiets.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:56

Vandaag ook gewoon weer woon/werk gefietst.

Omwaaien is mogelijk, maar ik heb 4 wielen en is de fiets behoorlijk rond. (ook vanaf de zijkant)
Maar ik wordt wel flink door elkaar geschud. :)
Tegenwind rijd ik nog steeds rond de 30km/u. Maar is met zijwind geen doen. Zowel gisteren als vandaag een behoorlijke slinger gehad. Dan rijd je liever wat langzamer.

T2T wat een mooie vooruitgang. Ik hoop dat je zo lekker door kunt gaan.

Imay, Super dat de fiets weer in top conditie is. En ik gebruik kettingolie. Mede omdat een spuitbus op 4M ketting niet werkt. Maar ook de olie is voor betere smering.

Zebrastreep Ik zie een leuk lijstje voorbij komen. Het blijft leuk om alles uit te zoeken. En ik wil ook een camera op of in mijn fiets. Maar weet nog niet wat voor een. En hoe ik hem vast ga maken.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 07:36

Nou echt veel fietsen gaat het niet worden dit weekend wat een weersvoorspellingen.. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:11

Ik wilde ook op pad, maar van mij hoeft het ook niet zo :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:07

Goedemorgen ...ja ..wat een weertje is er voor het weekend
voorspeld . -O-
Alhoewel het op het moment hier droog is en de zon wat doorkomt .
Maar er staat een behoorlijk briesje .Eerst lekker ontbijten , ben net
wakker .
Lauraennala schreef:
Wat super T2T!! Hele mooie vooruitgang +:)+
.

Gothico schreef:
T2T wat een mooie vooruitgang. Ik hoop dat je zo lekker door kunt gaan.

Jaaaa *\o/* , echt wel .Had nooi niet met zon vette verhoging van mijn
maximale zuurstof opname gerekend .
Echt vet gaaf . :j

@Imay ; altijd belangrijk een onderhoudsbeurtje ..ik zelf gebruik
ook altijd dry lube wax .I had eerst die van Cyclon , maar nu heeft mijn
fietsmaker die van Tunap aanbevolen .

@Zebrastreep ; een GoPro zou ik ook nog willen hebben , maar ik
heb nog zoveel wensen ...prioriteiten ha ha

Hoewel het oosten heel erg achter loopt gaat en volgende week
maandag eindelijk een buiten zwembad redelijk in de buurt hier
open *\o/* .Heb dan voor volgende week woensdag lekker een
uurtje geboekt .Wetsuit aan en gaan .

Via Sla je slag nog een mooie airfryer gescoord , die is ook binnen .
Kan ik die mooi vandaag uitproberen .
En een tight van Röhnisch besteld , Zweeds merk .
Kent iemand dit merk ? Ben nu al fan ...wat een materiaal en pasvorm .
Benieuwd hoe die zit tijdens een workout .

Effe spam :D

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:25

Veelte slecht weer ik zit de hele week steeds al Buienrader te checken maar ik wordt er niet echt vrolijk van. Wil eigenlijk ook met mijn jonge paard bezig maar met dit weer en veel wind en een woeste puber paard wacht ik daar maar even mee :j

Ik heb trouwens geen echte Go Pro gekocht die waren mij veelte duur hoor :+ Ik heb één van het met Rollei. Maar goed dan komt er nog van alles bij dus je bent wel snel €200 euro kwijt. Ik was zo blond om opeens te denken ik heb geen oplader en nu? Bleek dat je het op kon laden met je telefoonoplader maar 3x raden wie vanmiddag alsnog een accu op kan halen :') En annuleren kan natuurlijk al niet meer... Bedankt Mediamarkt! Maar goed nu kan ik er wel 2 tegelijk opladen en dat is wel praktisch.

Ik wacht nog even met het uitproberen totdat het weer iets droger wordt en de tracks ook wat zijn opgedroogd. Ik zal daarna wel even een filmpje maken en het hier plaatsen.

Fijn weekend iedereen! En hopelijk vinden we nog een droge periode om te fietsen {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:32

Stoer, T2T! Echt respect voor je discipline!

Haha die oplader, Zebrastreep :D Leuk, ben benieuwd naar een filmpje!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 00:57

Fietsen vandaag alleen naar mijn paard en terug. Mij ook te slecht weer om een rondje te doen.
Morgen ziet het er ook niet best uit.(voor de meeste die nu lezen vandaag.)

Ja een ronde fietsen wilde ik eigenlijk wel. Maar ik heb moeite met alle takken op de weg en die vervelende windstoten. Ook hebben we hagel gehad. Nou dan fiets ik ook liever niet. Dat heb ik wel ooit gedaan. Maar dat geeft heel veel lawaai op die velomobiel. Ik zou haast oordoppen in hebben gedaan(niet dat ik die bij mij heb ofzo.)

Mijn trike moet nog een grote beurt hebben. Maar ook daar wacht ik maar even mee. 30km enkele reis met dat ding door dit weer sla ik ook echt over. En zoals hier boven gezegd lijkt het dat de regen nog wel even aanhoud.

Maar na regen komt zonneschijn en kunnen we er met zijn alle positief lekker van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:12

Jij vangt natuurlijk ook gelijk een goeie klap wind, Gothico! Die herrie van de hagel had ik me nog niet gerealiseerd. Ik herken het wel van mijn helm, haha

Mijn fiets is terug van zijn kleine beurt. Achterrem gefixt en verder geen gekke dingen. Klaar voor mooie tochten door Zuid-Limburg! Nu ikzelf nog :')

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:13

culaccino schreef:
Jij vangt natuurlijk ook gelijk een goeie klap wind, Gothico! Die herrie van de hagel had ik me nog niet gerealiseerd. Ik herken het wel van mijn helm, haha

Mijn fiets is terug van zijn kleine beurt. Achterrem gefixt en verder geen gekke dingen. Klaar voor mooie tochten door Zuid-Limburg! Nu ikzelf nog :')

[ [url=m/lD3v2z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh jouw fiets <3 kleuren combi zwart met rood vindt ik zo, gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:11

Thanks! Look pro, go slow is nog altijd mijn credo :o Rood/zwart is tijdloos, he. Ik zocht vooral een fiets op maat (ongeacht kleur) en hoefde die dikke velgen niet zo nodig, maar hij fietst heerlijk!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:33

Wat een prachtige fiets idd..Heerlijk dat hij er weer klaar voor is dat word jij ook weer vanzelf.

Ik had zo`n rare dag vandaag qua planning.
Mijn paard zou geënt worden dus ik denk fiets ik daarna nog een rondje fietsen en rijd ik haar voor de enting uit nog even.
Nou dat is gelukt daarna liep alles uit dus niks meer gedaan.
Vanmorgen had ik zo`n hoofdpijn dat ik toen niet de moed kon opbrengen.
Nou ja even rust in mijn drukke weken is ook niet zo erg.
Ik hoop volgende week echt even dag vrij te kunnen nemen....
Lekker even wat fietsen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:42

culaccino schreef:
Thanks! Look pro, go slow is nog altijd mijn credo :o Rood/zwart is tijdloos, he. Ik zocht vooral een fiets op maat (ongeacht kleur) en hoefde die dikke velgen niet zo nodig, maar hij fietst heerlijk!

Ik zou mij ook niet kunnen voorstellen dat deze fiets niet lekker zou fietsen :') Ik heb altijd wel een beetje voorkeur voor kleur. Een fiets met felle kleuren lijkt mij ook wel mooi , maar lastig te combineren met kleding.

@scooby09

paar weken niks doen is niks mis mee hoor! Ik heb voor de laatste keer gefietst met het mooi weer. Nu weer te druk om ergens een gaatje te vinden. Of het is slecht weer en de routes zijn deels afgesloten of helemaal zodat het water weg kan zakken.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:46

@culaccino, Ja wind is een nadeel(in de zijkant dan), maar dat is voor alle fietsers.
En zeker een mooie kleuren combi. Heb ik bij een van mijn mountainbike ook gehad.

@scooby, Alleen maar druk zijn is ook niet goed, soms is de rust echt verdiend hoor.

Ik ben nog gewoon aan het fietsen. Maar er liggen hier een paar omgevallen bomen. Ze zijn mooi klein gemaakt, maar het fietspad ligt vol. Ook is het weer echt vervelend. De buien gaan soms ook echt wel hard, al duren ze niet zo lang.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:03

Een plaatje is het culaccino , ik hou wel van dikke velgen , maakt het
helemaal af :j

@Ilonka : balen van je hoofdpijn , is het nu weg ?

Ik heb mijn 2,5 uur fietsen gisteren op de Tacx volbracht -O-
Man man ...dat is wel en mentaal dingetje zeg ik je _O-
Daarna nog een run van 55 min .

En ik ben helemaal fan van mijn nieuwe air fryer *\o/* , wat een gaaf
ding .Heb er gisteren zoete aardappel frietjes in gemaakt :9

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:13

Ik zit nog te wachten op mooi weer , maar ook vandaag nog niet echt lekker om te gaan fietsen dus maar uurtje spinning gedaan.

Voelde uiteindelijk toch wel fijn om even lekker actief te sporten :j

Volgende week lijkt hier het weer wat beter te worden en gaat de zon meer schijnen. Kan niet wachten om mijn Action cam uit te proberen

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:12

Ík heb een extra vrije dag en stap zo op de MTB om een rustig rondje te fietsen .
Geen tracks maar gewoon mooie paadjes lekker hoofd leeg maken.

Idd Zebrastreep even bewegen en je voelt je zoveel beter.
Nog 2 weken en dan de klok weer vooruit dan kan ik savonds of een klein rondje met mijn jonkie doen of lekker op de racefiets stappen zoveel zin in.

Pittig Jeanette dat soort trainingen binnen doen.
Ja hoofdpijn is weg.
Klinkt goed zo`n Airfryer.

Ja van die takken zal jij wel extra veel last hebben Gothico
Zo`n bui op je hoofd is idd niet echt lekker nee en daarna weer zon gek weer hoor.
Maart roert zijn staart idd.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:43

De airfryer wordt hier ook veel gebruikt! Zelfs broodjes bakken we er in af. Het is zó ideaal dat ie snel warm is. Frietjes zijn er ook erg lekker uit en niet zo vet als uit de frituur. Kortom wij zijn er blij mee!

Hier weinig gefietst de afgelopen tijd. Helaas met kou snel last van hoofdpijn en toen het eindelijk wat warmer werd was ik druk met mijn proefschrift. Dat is nu afgerond, dus hopelijk kan ik komend weekend weer eens op de fiets! Zal wel een zware dobber worden mijn vriend bij te houden, die heeft wel gewoon de winter doorgefietst en draait zijn hand nu niet meer om voor ritjes van 90 km...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:53

Pff net rondje gedaan route van iemand gebruikt.
Maar iets teveel asfalt het laatste stuk en dan ook wind tegen was best pittig.
En dan ook nog te weinig gegeten kortom is wel eens makkelijker gegaan.. :')

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:39

@ zebrastreep, Ik weet hoe het voelt om weer te kunnen sporten. Ik heb het een tijdje niet kunnen doen. Zo fijn als het dan weer kan.

@Scooby, Het weer is echt heel vreemd. Ik kan dan wel blijven fietsen met mijn velo, het is vervelend om steeds ander weer te hebben. Van hagel, regen, miezer en harde wind. En dat binnen ieder uur.

En scooby, zorg de volgende keer voor genoeg eten en drinken. Het is echt belangrijk. Met dit weer verbruik je meer energie. Dat merk ik ook echt wel.
(Ik eet op het werk voordat ik vertrek, dan half uurtje fietsen en thuis eet ik weer wat.)

@Bnet, Ja het bijhouden van je vriend wordt dan een ding. Het is nu wel een valse start dan. Maar als je weer rustig aan kunt opbouwen is het zo weer goed te doen om samen lekker afstanden te fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:40

Ik was jullie kwijt! Ik ga graag weer meelezen :j
Hier een beetje de balen, had me aangemeld voor een 250 km challenge in maart (racefiets), maar nu al een volle week stront verkouden -O- Dus tot nog toe blijven hangen op 98 km..

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:46

He Renee dat is minder fijn verkouden of iets anders..?

Ik heb normaal altijd genoeg bij qua eten en eet ook altijd ervoor maar gisteren ging het toch even mis.
Nou ja sjit happens.

Vanmiddeg lekker met mijn jonge paardje het bos in geweest.
2 grote Chinooks kwamen over ze verdaaid geen oor.
Ik schud mijn teugel anders omdat er een kronkel in zat ze schrok zich wild. 8)7
Ze deed het weer netjes 8 hele km gedaan... :))
Zo bouwen we rustig aan op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:31

Ja, zoiets.. Hoofd vol snot, hoofdpijn, zere keel.. Gelukkig geen koorts.
We wachten wel weer af :')

Paarden en angst, dat snap ik soms ook niet nee. Grote trekker met oplegger geen probleem, man die op een picknickbank zit te lunchen is drama :+

@culaccino wat heb jij een vreselijk toffe fiets :oo <3

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:00

Wat fijn om te horen dat iedereen het weer oppakt! Ik heb vandaag tussen de buien door een kort rondje verhard meegepakt, even weer rustig inkomen. Voelde erg fijn en een prima gemiddelde snelheid!

Afbeelding