Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

Oei Samantha dat is vervelend. Hopelijk valt het mee. Wel fijn dat dan iemand gelijk even naar je toe komt.
Zo een schema heb ik gister ook gezien (nog niet ontvangen) volgens mij waren die tijden wel iets sneller? Maar zeker weten doe ik het niet meer. Wel fijn zo een leidraad.

Wauw wat een mooie loop heb je gemaakt Goof. Prachtige plaatjes. En die zwijntjes <3

@Aight, deze les ga ik niet geven, want deze gym is een uur van mijn huis. Ik ga op zaterdag de les geven met de traditionele body bikes ipv de dinsdag avond. En af en toe val ik in bij een andere gym op weer andere fietsen waarvan ik de naam zo even niet weer maar die werken ook met lampjes, kleuren en vermogen.

Ieris, lowa ken ik wel maar dan als wandelschoenen.
Afbeelding
Laatst zag ik ook al iemand bij de bootcamp met salamon trail schoenen. Dat ken ik ook alleen als wandelschoen. Blijft toch altijd bijzonder hoe een schoen van de ander kan verschillen terwijl je echt BIJNA hetzelfde model besteld.
De baan ligt hier in het dorp, 4 km verderop. ik roep al jaren, ik moet weer mee gaan trainen maar ik had al zoveel te doen. Nu de dinsdag avond vrij komt van het spinnen wil ik het wel echt gaan toevoegen in mijn training. Het nadeel is dat ik op dinsdag thuiswerk en dus in mijn pauze kan gaan lopen. Dat geeft in de avond ruimte voor mijn man om te trainen maarja.
Toch weer een mooie 19km en 400hm gevonden. De zevenheuvelen is al over een maandje *\o/*

Oe Sv daar zou ik ook heel erg tegenop zien. Dapper dat je het doet. Hopelijk, als het allemaal klaar is, ben je er heel blij mee en kun je er de rest van je leven mee vooruit.
EN mooie training heb je gelopen!

Gister dus op de baan getraind. Voelde me de hele dag al moe en had zware benen. Ben sinds 2 dagen weer aan het werk na 6 weken vakantie en dat kost ook weer een bak energie.
Anyway, we begonnen met een warm up door het bos van 3km.
Daarna een stukje loopscholing met een ladder en wat sprintjes.
En toen kwam het programma van de training zelf. 3x3200! Dus 9600m interval |( . 1000m op 15m tempo, 600m op marathon tempo en dan nog een keer herhalen. 200m wandel/dribbel rust en dan de volgende set. Ik liep 4:45 tegen 5:15/20 en dat was op zich prima vol te houden alleen had ik het mentaal echt slecht omdat ik gewoon stug achteraan liep! Uiteindelijk heb ik de allerlaatste rep 200m ingekort op beide tempo's zodat ik 1 rondje eerder klaar was. De groep voor mij liep ene halve baan voor me, andere hadden me al 2 of 3 x ingehaald :( . Ik vond het jammer dat de trainer niet even een rondje met me mee liep om even wat te coachen of moed in te spreken. Naderhand kwam iedereen wel kletsen en vragen en vooraf ook hoor. Maar miste daar even wat, vooral omdat het mentaal gewoon echt niet lekker zat in mijn hoofd.

Ik had juist gehoopt op wat kortere stukken en wat explosiever werk maar met de ten miles de volgende maand zijn ze nu daar specifiek voor aan het trainen. En ik verwacht niet dat ik dan wel opeens vooraan loop :+ . Ik twijfel of deze groep niet misschien te snel voor mij is. Ze gaven aan 10km onder de 50 maar ik denk dat deze mensen het meer onder de 40 lopen. De trainer vond ik dat ik sterk gelopen had voor de eerste keer en zei dat ik er prima bij kon dus ik ga het gewoon een paar keer proberen. En ik weet zelf ook wel, ik moet er gewoon weer sterker in worden en heb echt te weinig rust gehad de laatste tijd. Dus de volgende keer met iets meer uitgeruste benen erheen en kijken waar ik dan sta. Ik vermoed, nog steeds achteraan :+