Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:53

Even niet bijgelezen want nog in de USA. Wil graag mijn loopje met jullie delen. Zo gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:32

Wat tof zeg om daar te lopen!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:38

Geweldig judenjul! Wij waren in februari ook in New York en hebben ook veel gelopen door Central Park en over Manhattan en Brooklyn Bridge, vond dat ook supertof. Veel plezier nog!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:44

Oh wauw, wat tof!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:09

@suusje, daar kan ik je niet mee helpen denk ik. Ik kijk vaak in de regio Rotterdam, omdat ik daar zelf vandaan kom! Als ik wat tegenkom laat ik het weten.

@judenjul, wat cool New York!

Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt bij de fysio voor mijn bovenbeen. Ik heb er nu nog steeds veel last van namelijk, en heb sinds zondag niet meer gelopen... Hoop dat het iets kleins is, want ik ben juist zo lekker op dreef...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:10

Slim om even langs de fysio te gaan, ben benieuwd wat hij zegt. Hopelijk alleen een verrekte spier ofzo.

Ik had studiedag en die was eerder klaar dan op de planning stond, dus een heerlijk rondje gelopen. Was zulk fijn loopweer! Eerst 12km, toen even langs de wc thuis en toen nog 2km.
Productief dagje: 2km gewandeld vanmorgen voordat ik naar school ging, 27km gefietst naar en van het werk en 14km hardgelopen.
Ik was nog niet hersteld van gisteren vond garmin, dus nu moet ik 62 uur herstellen denkt ie :').

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:21

Zo lekker bezig. Ik heb na mijn werk een kort rondje gelopen met de hondjes. Net in de regen natuurlijk. Verder doe ik niet veel vandaag.
Morgen hoop ik dan wel weer te lopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:17

Heerlijk als je eerder vrij bent en even kunt lopen. En New York wat gaat!

Vanavond stond een interval met de loopgroep op de planning. Erg lekker gelopen. 1 minuut dribbel - 1 minuut 80% - 1 minuut 100%. Bij die 100% weer lekker onder de 4:00/km kunnen duiken :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:07

Mooie plaatjes van NY

Hier is het weer pet. Ik wil naar de sportschool, maar ook weer niet. Zo’n geen zin :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:13

Supervixen schreef:
Slim om even langs de fysio te gaan, ben benieuwd wat hij zegt. Hopelijk alleen een verrekte spier ofzo.

Ik had studiedag en die was eerder klaar dan op de planning stond, dus een heerlijk rondje gelopen. Was zulk fijn loopweer! Eerst 12km, toen even langs de wc thuis en toen nog 2km.
Productief dagje: 2km gewandeld vanmorgen voordat ik naar school ging, 27km gefietst naar en van het werk en 14km hardgelopen.
Ik was nog niet hersteld van gisteren vond garmin, dus nu moet ik 62 uur herstellen denkt ie :').

Ik had zelfs 80 uur hersteltijd van mijn loopje van 54 minuten gisteren vond Garmin. En die vond dat ik te veel deed. Maar na het hardlopen heb ik nog 1500 m gezwommen. Dan houdt Garmin wel de banen bij, maar is de hartslagmeting uitgeschakeld. Als ik zelf banen tel gaat de meting wel door.
Vandaag moet ik 'rust' nemen vindt GArmin, gelukkig heb ik ook geen hardlopen in de planning staan vandaag, pas zondag of maandag weer.

Maar die 14km is voor mij nog echt te veel, ik vind het knap. :P Dan ben ik dood zeg maar. :P

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:54

Altijd fijn als je eerder klaar bent SV! :D

Ik heb net een rondje van 5km gedaan met 5:58min/km.
Laatste loopje voor de HM zondag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:08

Nou mijn ISU 100km blijft een droom, want de tijdslimiet wordt 13 uur en dat haal ik niet. Heel jammer.
Dan toch misschien gaan trainen om hem zelf te lopen in het bos bij mij in de buurt. De meivakantie of hemelvaart is dan haalbaar qua tijd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:28

Wat jammer SV :( maar heel knap dat je weet dat je dat niet red en dat ook accepteerde zeg maar. En niet daarbij over je grenzen gaat.

Ik vind een doel kwa afstand ook gaaf om dat gewoon zelf te lopen zonder tijdsdruk. Al hangt het natuurlijk ook af van licht en donker. Maar als je een deel buiten het bos kan lopen heb je al ruimer tijd toch?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:55

Supervixen schreef:
Nou mijn ISU 100km blijft een droom, want de tijdslimiet wordt 13 uur en dat haal ik niet. Heel jammer.
Dan toch misschien gaan trainen om hem zelf te lopen in het bos bij mij in de buurt. De meivakantie of hemelvaart is dan haalbaar qua tijd.

Dit klopt niet volgens mij. De ISU bij ons in Gasselte had een limiet van 17 uur :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:59

Dat klopt wel, de regels worden aangepast helaas.....

Ons aanbod (ook namens Harm) staat nog steeds SV, dus neem dat gerust mee in je plannen.

Wij hebben het al 3 dagen droog en af en toe zelfs zonnig, ik zag op buienradar dat we daar zeker niet over mogen klagen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:34

lies_sparkle schreef:
Supervixen schreef:

Dit klopt niet volgens mij. De ISU bij ons in Gasselte had een limiet van 17 uur :)

Ik heb net een mail gehad dat het ivm de regels nu 13 uur is. Om 7 uur starten en 20 uur binnen zijn.

BeFunny als ik zelf loop zou ik een stuk buiten het bos kunnen lopen, maar met Hemelvaart is het in ieder geval 15 uur lang licht en dat zou ik in principe moeten redden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:02

O ja, dat is idd zo en als je dat dan red is het bos wel leuker.

Ik heb lekker door de regen gelopen, wel even staan schuilen onder een brug omdat het wel echt heel hard ging even. Verder wel echt lekker gelopen. Hartslag genegeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:51

Supervixen schreef:
lies_sparkle schreef:

Ik heb net een mail gehad dat het ivm de regels nu 13 uur is. Om 7 uur starten en 20 uur binnen zijn.

BeFunny als ik zelf loop zou ik een stuk buiten het bos kunnen lopen, maar met Hemelvaart is het in ieder geval 15 uur lang licht en dat zou ik in principe moeten redden.

Oh jeetje, dat is heftig. Dan zouden er van dit jaar maar 64 van de 109 gefinishte mannen binnen de tijd zijn en 10/22 vrouwen.

Mooi rondje BeFunny :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:27

Ik denk dat er dan ook minder inschrijvingen komen. Zonde.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:28

Even nieuwsgierig SV, wat voor tijd vermoedt je dat je zal lopen als je de 100km doet?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:37

Hier vanavond een rondje gedaan toen de kleine man op bed lag. Uiteraard zeiknat geregend, maar wel ruim 10km afgelegd :j eigenlijk stond er een wissel tempoloop vandaag gepland, maar die doe ik zondag wel. Het nu gehouden bij een duurloop..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:57

Karin_deB schreef:
Even nieuwsgierig SV, wat voor tijd vermoedt je dat je zal lopen als je de 100km doet?

Ik heb 77km in 11 uren gelopen inclusief pauzes, dus ik gok op zo'n 14 of 15 uur.

Goed gelopen Musli!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:16

100km is ook wel heel erg ver.
Gasselte is nog redelijk in de buurt. Ze hebben alleen wel eens evenementen niet zo goed afgestemd gehad met andere gebruikers van het bos. Zo hadden ze in het voorjaar een triatlon en was er gezeur omdat er auto's op een pad reden waar de fietsers last van hadden (lees de fietsers moesten zich inhouden). Daar konden wij niets aan doen, want wij hadden een ontheffing om daar met de auto te rijden (mag je alleen met ontheffing komen met de auto).
Dan kunnen de fietsers boos zijn, maar ja, wij hadden net zo goed het recht om met een auto het bos in te rijden.

Dus hopelijk hebben ze er van geleerd en wordt net dat weggetje waar de mensen met ontheffing niet gebruikt voor de run.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:31

Supervixen schreef:
Karin_deB schreef:

Ik heb 77km in 11 uren gelopen inclusief pauzes, dus ik gok op zo'n 14 of 15 uur.

Goed gelopen Musli!

Ah zonde, dus je zou echt net buiten de tijd vallen dan.
En de tijd is vastgesteld op 13uur ivm het niet in het donker mogen lopen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:26

Voor de rust in de natuur ja. Om 7 uur is het nog wel donker in oktober.