Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:27

friezenfan2 schreef:
Dan is het weer bevestig dat ik raar ben. Ik begin pas met werken om 9 uur. Dus ja ik zit nog in mijn pyjama mijn ontbijt op te eten.

Raar wil ik niet zeggen maar gok dat het voor veel andere mensen gewoon niet zo is.
Zo gek is het toch ook niet dat ik om 8 uur op mijn werk ben?

Abiola

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:34

Ik werk alleen maar thuis en er zijn dagen dat ik mijn pyjama helemaal niet uittrek. Dan hoef ik er niet uit, en heb geen calls, dus waarom zou ik.
Wel slecht en ik voel me ook beter als ik wel even naar buiten ga.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:36

Deze kwam net op mijn feed. Een eigenaresse van een begrafenisonderneming in Californië, VS.

Ik ben er gewoon stil van... ze is normaal zo vrolijk en nu zie en hoor je de pijn en stress en vermoeidheid gewoon. Dan ben ik zooooo blij met Nederland. Ook al is het hier niet perfect..

https://youtu.be/QdpSgEQKVNE

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:50

Brussel is de procedure gestart om export van door AstraZeneca in de EU geproduceerde vaccins naar de UK te blokkeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:14

Dubbel gevoel ook al doet de EU dit terecht hoor.
Maar de UK heeft het ook zo vreselijk hard nodig. Tja een belangrijke tak van mijn familie woont daar vandaar op menselijk niveau de dubbele gevoelens. Ik gun het eigenlijk ons allemaal. Ik vind dit ook iets heel naar hebben ook al moet dit nu wel zo gebeuren omdat het ten koste gaat van anderen landen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:24

Dat is ook moeilijk Pien. Iedereen heeft het hard nodig, je gunt iedereen bescherming.
Maar de UK variant waait snel over naar het vasteland. Onze boot is niet veel minder lek dan die van de UK, de nood is bij iedereen hoog. Dus het minste wat we kunnen doen met elkaar is eerlijk verdelen. En daar is nu niet bepaald sprake van.

Zelfs als de UK van niks wist is rondom de spelletjes van AZ, dit een moment om geen “ikke, ikke” te spelen en toch samen te gaan delen nu. Juist vanwege de schaarste en de gezamelijke nood waar we in zitten. En de UK is nu vrij egocentrisch bezig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:44

secricible schreef:
Zelfs als de UK van niks wist is rondom de spelletjes van AZ, dit een moment om geen “ikke, ikke” te spelen en toch samen te gaan delen nu. Juist vanwege de schaarste en de gezamelijke nood waar we in zitten. En de UK is nu vrij egocentrisch bezig.

Het is nog erger; de Britse regering claimt het als succesbewijs van Brexit; een overwinning van hun onafhankelijkeid op de trage EU bureaucratie.
Schokkend hoe dit schandalige egoïsme gebruikt wordt als anti EU propaganda.
Uiteraard wordt nú geroepen dat de EU hun vaccins wil stelen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:46

Precies dat!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:52

Schokkend als dat zo is HC. Walgelijk. Voor de UK de ideale manier om af te leiden van de ellende die de brexit nu oplevert natuurlijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:53

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:55

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:59

“Substantieel meer”
Hoop dat de juristen bij de EU nu wakker genoeg zijn dat zij er wel getallen aan hebben gehangen :x

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:06

IMANDRA schreef:
Deze kwam net op mijn feed. Een eigenaresse van een begrafenisonderneming in Californië, VS.

Ik ben er gewoon stil van... ze is normaal zo vrolijk en nu zie en hoor je de pijn en stress en vermoeidheid gewoon. Dan ben ik zooooo blij met Nederland. Ook al is het hier niet perfect..

https://youtu.be/QdpSgEQKVNE

Bizar! Ik heb zoveel van dat land gehouden, al zeker 38 jaar, sinds mijn eerste bezoek. Maar ik weet ook al heel lang dat ik er niet zou willen wonen, sociaal gezien is het waardeloos!

Ik kreeg gisteren nog foto’s van een baby shower van een vriendin, ook in Californië. Met een man of 20, waaronder oma van 83. Ik ken ze allemaal al zó lang en ze zijn me dierbaar, maar dit begrijp ik echt niet. Hoe ze zo door kunnen leven, de ene bruiloft na de andere ook nog. Terwijl het land en hun staat in brand staat. Maar inderdaad, niet in hun kringen, blijkbaar. Rijk, blank en christelijk. En Trump-aanhangers ...

Ik moet daar voorlopig maar eens niet heen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:19

MoniqueT schreef:
Maar inderdaad, niet in hun kringen, blijkbaar. Rijk, blank en christelijk. En Trump-aanhangers ...

Heel christelijk :roll:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:24

Wat betreft kliko buiten zetten, regels zijn per gemeente verschillend hoe laat ze buiten gezet mogen worden, maar eigenlijk wel altijd de avond van te voren. Mijn gemeente heeft 19 uur staan. Geen problemen voor de avondklok. Zelf zetten we het op de ophaaldag buiten tussen half 6 en 6. Wij beginnen om 6:15 met werken.
Las ook dat iemand af en toe de pyjama niet uittrekt. Hoe verleidelijk het ook is om er zo bij te lopen, voor geestelijk gestel en productiviteit is dat niet goed.

Verder ben ik benieuwd hoe de avondklok en een vakantiepark gaat. Volgende week een midweekje weg, maar geldt het park als "thuis"? Maakt voor ons niet uit, komen na 21 uur alleen nog even buiten met de hond, maar die kan ook prima op commando direct naast het huisje plassen en bovendien is met hond wandelen nog toegestaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:29

Hier mag de kliko pas vanaf 22 uur aan de weg. En ik had juist ergens gelezen dat dat dus officieel ook niet mag met avond klok. Ik zet hem altijd eerder aan de weg, maar zou daar een boete voor kunnen krijgen. En van de week al vergeten hem buiten te zetten := :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:33

Hier stelt de gemeente half 8 ‘s ochtends en ik ken dat eigenlijk vanuit meerdere gemeentes.

@neonlight maakt toch verder niet veel uit toch? Als je met de hond bent mag het sowieso...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:35

Oh nee, hier in de buurt allemaal de avond van te voren vanaf een bepaalde tijd. Wij mogen hem tussen 22 uur en 7.30 aan de weg zetten en moet voor 19 uur weer weggehaald zijn geloof ik. Ik houd me alleen niet helemaal aan de tijden, als ik weet dat ze later komen legen ga ik geen wekker zetten om hem buiten te zetten :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:38

MyWishMax schreef:
Oh nee, hier in de buurt allemaal de avond van te voren vanaf een bepaalde tijd. Wij mogen hem tussen 22 uur en 7.30 aan de weg zetten en moet voor 19 uur weer weggehaald zijn geloof ik. Ik houd me alleen niet helemaal aan de tijden, als ik weet dat ze later komen legen ga ik geen wekker zetten om hem buiten te zetten :+

Nee hier hetzelfde hoor! Maar ik weet dat ze in mijn vorige dorp boetes hebben uitgedeeld. Een buurman had geklaagd dat ze al ‘s avonds buiten stonden :') hij had last van een slecht uitzicht. Tja het mag niet inderdaad

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:43

Oh vreselijk :+ maar ze staan voor mijn deur dus zou niet weten wie er zou klagen. Ik ben degene die er last van heeft dat er plastic in mijn tuin komt en oud papier. Elke keer een rondje door tuin na de ophaaldag omdat mensen het los neergooien :+

Niks met corona te maken, behalve dat ik weer 2 weken moet wachten op nieuwe ronde door gewoon te vergeten dat die nu voor 9 uur moest _O- oke en omdat hij te zwaar is om mee te slepen met hond in andere hand

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:51

Waar moet ineens die agent vandaan komen springen als je die kliko buiten zet?
Binnen een minuut ben ik binnen.
En al zou die op de hoek staan kijken, ziet jou met je kliko lopen en weer naar binnen lopen, gaat die echt niet bekeuren.
Sorry maar vind dat zoooo ver gezocht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:52

DuoPenotti schreef:
Waar moet ineens die agent vandaan komen springen als je die kliko buiten zet?
Binnen een minuut ben ik binnen.
En al zou die op de hoek staan kijken, ziet jou met je kliko lopen en weer naar binnen lopen, gaat die echt niet bekeuren.
Sorry maar vind dat zoooo ver gezocht :+

Echt he en dan het er al 2 pagina's bloedserieus over hebben :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:58

Oh my, klik perikelen.... Ik wist niet dat daar een tijd voor stond haha, ik zet hem neer wanneer het mij uitkomt :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:05

Relaxed schreef:
Echt he en dan het er al 2 pagina's bloedserieus over hebben :')

Het zal je grootste probleem maar zijn. Wel empathie voor tonen echter ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:08