Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:36

Wat zien jullie er goed uit <3 !

Dat te dik voelen herken ik heel goed. Ik schaam me nog steeds voor mezelf, durf ook geen foto’s van mezelf te posten ergens -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:48

Ik durfde het eerder met gemak maar er zit zonder gekheid weer meer dan 15 kg aan. Potver. Maar... net stiekem even gewogen op de weegschaal in de sportschool(volgende officiële moment is pas over 2.5 week ofzo) en er is 2 kg af in 8 dagen. M'n harde werken is beloond!

Edit: en het bijzondere was.. tromgeroffel.. wederom bijna een kg spiermassa erbij. Ik heb straks haast 50kg spieren.. :')

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:58

Ik eet 1700 calorieën op een dag. Mijn app via pt zei steeds 1300, maar dat is wel heel weinig. Mijn pt zei ook dat ik hem beter op 1700 kon zetten en dat gaat prima. Val nu tenminste weer af.

Jullie zien er goed uit hoor! <3
Maar snap het zeker wel. Ik heb dat ook dat ik mezelf soms een vies, dik varken vind haha. Vroeger wilde ik ook nooit geheel op de foto en dat is eigenlijk soms nog.

Oh, en kom maar door met recepten als jullie tijd hebben :o :D

Morgen weer alleen sporten en dat is toch altijd een dingetje. Ben net verhuisd en ken verder ook niemand hier. Het is toch gezelliger om samen te gaan. Sporten jullie samen met iemand of toch liever alleen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:58

Klimmen kan je niet alleen, dan donder ik van 18 meter naar beneden :') . Mijn vriend gaat eigenlijk altijd wel mee. Paardrijden wel vaak alleen, heerlijk!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:59

Ik sport alleen!

Ik had voor spinning wel altijd een maatje maar die is er tijdelijk tussenuit.

Ik werk wisselende diensten maar moet dus elke week weer plannen wanneer en hoe ik ga sporten. Zo blijf ik vrij en niet gebonden aan anderen.

Waar zit je ergens? Misschien iemand hier die mee wil?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:04

Voor sommige sporten is het idd niet handig om alleen te doen. Klimmen is wel gaaf!

Soms is het wel heerlijk om alleen te gaan, maar soms heb ik schop onder mijn kont nodig :'). Ik denk ook omdat ik gewoon niemand ken hier. Ik woon omgeving Leerdam/Gorinchem, maar sport in Nieuwegein en Tiel :+

Wisselende diensten is het lastig om steeds af te spreken met iemand idd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:15

Voor afvallen en je algehele mindset helpt een positief zelfbeeld toch echt. Het lijkt een goede motivatie om je slecht over jezelf te voelen, uiteindelijk helpt dat meestal niet. Lazyfitgirl heeft daar een aantal interessante podcast / youtube videos over.

Ik verzamel tussendoor vast even wat van mijn favorieten uit de AH ap. Dit zijn echt weinig kcal, maar wel heel lekker:
Ik eet vandaag: Marokkaanse groentestoofpot met kikkererwten #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/292566
Ik eet een grotere portie of doe er wat couscous of bijvoorbeeld wat feta bij als er meer kcal in mijn dag passen.

Ook altijd lekker, linzensoep: Ik eet vandaag: Rijkgevulde kruidige linzensoep met tomaat en kikkererwten #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1188103

Ik maak eigenlijk niets uit pakjes of zakjes, in de basis eet ik veel Italiaans / Midden-Oosters en Indiaas, dus daar heb ik de kruiden voor in huis. Ook voor Mexicaans een basis.

Ik eet vandaag: Groene-kruidencouscous met kaas en crunchy noten #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1188342

Absolute favoriet, ook als lunch: Ik eet vandaag: Bulgur met paddenstoelen en feta van Yotam Ottolenghi #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1190919 ik doe wel in verhouding meer paddestoelen en minder olie.

Ik eet vandaag: Volkoren-springrolls met garnalen #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1192764
Deze eet ik ook gewoon als avondeten. Rollen vergt wel enige oefening.

Traybakes zijn altijd makkelijk, lekker, en in de oven heb je vrijwel geen olie nodig. Dit is 1 van mijn favorieten:
Ik eet vandaag: Traybake van zalm, broccoli en pastinaak #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195879

Frittata is met een groene salade erbij ook een heerlijk diner. Bijvoorbeeld deze:
Ik eet vandaag: Frittata met pompoen en salie #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1196191

Ik eet heel graag curries, dit is een hele simpele met weinig kcal:
Ik eet vandaag: Indiase curry met aardappel en bloemkool #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/529572
In het algemeen worden curries vaak bereid met kokosmelk, niet de meest gezonde keuzes. Ik gebruik dan meestal Griekse yoghurt 2 % vet.

Pompoen is echt een top groente, lekker vullend, veel vezels, weinig kcal en je kunt er op allerlei manieren smaak aangeven. Pompoen risotto is ook top, hier een tajine:
Ik eet vandaag: Marokkaanse pompoentajine met kikkererwten #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1185280

Nu we het toch over risotto hebben:
Ik eet vandaag: Boekweitrisotto met rode biet, geitenkaas en pijnboompitten #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1189607

Ik heb nog heeeeel veel meer op mijn Pinterest, daar kijk ik later nog wel ff naar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:17

MoniekJ schreef:
Voor sommige sporten is het idd niet handig om alleen te doen. Klimmen is wel gaaf!

Soms is het wel heerlijk om alleen te gaan, maar soms heb ik schop onder mijn kont nodig :'). Ik denk ook omdat ik gewoon niemand ken hier. Ik woon omgeving Leerdam/Gorinchem, maar sport in Nieuwegein en Tiel :+

Wisselende diensten is het lastig om steeds af te spreken met iemand idd.

Ik sport alleen bij m'n PT (privé studio) vooral omdat ik in m'n eentje echt geen sportschool in durf. Wandelen doe ik ook eigenlijk altijd alleen, maar dat is ook omdat ik hier niemand ken. Gisteren heb ik samen met m'n moeder gewandeld en dan merk ik wel dat dat toch een stuk gezelliger is

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:24

Ik vind een groep toch ook wel echt motiverend als je even twijfelt om te gaan. Weet niet of ik alleen was gaan hardlopen bij 29 graden gisteravond :') wandelen en hardlopen doe ik ongeveer 50/50 alleen of samen.

Mijn hardloop trainer / club heeft vanaf september ook een trainings studio voor small group training, klinkt echt goed *\o/*

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:24

Ik zou ook graag samen gaan wandelen maar ken ook niemand hier. Ik wandelde altijd heel fanatiek met mijn paard maar die heb ik laten inslapen vorig jaar. Mijn shet zou het geweldig vinden maar hij heeft hele korte voetjes en kan geen km lopen met mij. Mijn 3 jarige raakt overprikkeld van te veel wandelen en gaat dan in staak :+
Zo herkenbaar van hierboven..
Dit was ik voor alle medicijn ellende, ik vond het toen ook nog niet goed genoeg.
Afbeelding

Mijn doel is ook om weer daar naar toe terug te gaan. :)

Vjestagirl

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:42

Ik ben best een beetje jaloers op alle prachtig mooie lichamen hier...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:42

Vjestagirl schreef:

+1 :')

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:00

Ik ben ook jaloers :')

En bedankt voor de recepten, kan ik wel wat mee.

Ik heb wel een vergelijking foto, al is die ook alweer oud. Let vooral niet op mijn kreukel shirt

Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:14

Toch bizar hoe je naar jezelf kan kijken he.. Ik heb last van coronakilo's (waren er 11 in totaal, nu 7kg kwijt) en heb echt tegen mezelf gezegd dat als ik straks weer op mijn pre-corona gewicht zit ik echt NOOIT meer mag zeggen dat ik mezelf dik vind :') Ik wil vanaf daar nog een paar kilo kwijt, maar het woord 'dik' mag ik dan gewoon echt niet meer in de mond nemen.

En toch merk ik dat ik best snel wen aan wat ik in de spiegel zie. Waar ik dan eerst trots ben omdat ik duidelijk zie dat ik ben afgevallen, kan ik een week later naar mezelf kijken en denken sjesus. Ik merk ook dat ik kritischer word. In het begin was het 'er moet vet af' en nu wordt het 'er moet dáár vet af'. Ik ben nu wel echt bezig met de positieve mindset en focussen op wat ik al heb bereikt. Het heeft geen zin je met anderen te vergelijken of met een ideaalplaatje. Ieder lichaam is uniek :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:15

MoniekJ schreef:
Ik ben ook jaloers :')

En bedankt voor de recepten, kan ik wel wat mee.

Ik heb wel een vergelijking foto, al is die ook alweer oud. Let vooral niet op mijn kreukel shirt

[ [url=m/1iPGnT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zijn echt mooie verschillen zeg! Mooie vergelijking zo naast elkaar _/-\o_ *\o/* goed bezig!

Ik ben te lui voor recepten, maar vind het wel altijd leuk om mee te genieten van de gerechten die @Gaucho plaatst :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:17

Snippergroen schreef:
Toch bizar hoe je naar jezelf kan kijken he.. Ik heb last van coronakilo's (waren er 11 in totaal, nu 7kg kwijt) en heb echt tegen mezelf gezegd dat als ik straks weer op mijn pre-corona gewicht zit ik echt NOOIT meer mag zeggen dat ik mezelf dik vind :') Ik wil vanaf daar nog een paar kilo kwijt, maar het woord 'dik' mag ik dan gewoon echt niet meer in de mond nemen.

En toch merk ik dat ik best snel wen aan wat ik in de spiegel zie. Waar ik dan eerst trots ben omdat ik duidelijk zie dat ik ben afgevallen, kan ik een week later naar mezelf kijken en denken sjesus. Ik merk ook dat ik kritischer word. In het begin was het 'er moet vet af' en nu wordt het 'er moet dáár vet af'. Ik ben nu wel echt bezig met de positieve mindset en focussen op wat ik al heb bereikt. Het heeft geen zin je met anderen te vergelijken of met een ideaalplaatje. Ieder lichaam is uniek :)

De laatste alinea is echt onwijs herkenbaar. Je went aan je spiegelbeeld en naarmate je dichterbij je doel komt word je steeds kritischer. Soms lijkt het alsnog goed nooit goed genoeg is. Goed om bezig te zijn met een positieve mindset en focus op wat je al bereikt hebt :j _/-\o_

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:20

Afbeelding
Dit ben ik!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:26

Misschien ook wel leuk om eens op te schrijven waar we trots op zijn dat we al bereikt hebben? :D

Ik ben trots dat ik na ruim een jaar aanklooien met een Orthomoleculair diëtist (en een verleden van veel verschillende soorten diëtisten, coaches etc) EINDELIJK heb gevonden waar mijn holy grail voor afvallen zit: vrij van toegevoegde suikers eten.
Ik ben trots op hoe sportief ik ben en hoe gemotiveerd ik ben om elke dag in beweging te komen.
Ik ben dan ook zeker trots op hoe gespierd ik tegenwoordig al ben en de progressie die ik daar in korte tijd in gemaakt heb :):)
Ik ben trots op mijn kennis en ervaring die ik heb over voeding en dan vooral het voeden van mijn lichaam.
Ik ben trots op hoe rustig mijn brein nu is en hoe stressloos ik ben nadat ik daar een jaar lang heel hard aan heb moeten werken. Ik ben meer mezelf dan ooit en daardoor kan ik veel positiever naar mezelf kijken.
Ik ben trots op dat ik nu eindelijk durf te genieten tijdens afvallen. In het verleden mezelf zoveel restricties opgelegd. Ik weet nu veel beter balans te houden en heb mezelf een fijne levensstijl aangewend :)

Kom maar door met waar jullie trots op zijn, want dat mogen we echt zijn! We hebben in dit topic allemaal ups en downs gekend, maar iedereen hier herpakt zichzelf toch maar weer steeds. Soms is iemand hier een tijdje stil, maar komt zich toch weer melden. Soms zijn er dames op hun streefgewicht en weten het superknap ook zo vol te houden door balans te blijven zoeken. Soms zijn hier dames erg zoekende in hoe of wat met afvallen, en staan dan open door de tips en tricks van anderen hier waarmee ze vervolgens progressie boeken. You go girls! :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:46

Es_ther schreef:
Vjestagirl schreef:

+1 :')

Ik ook.

En een mooie vergelijk foto MoniekJ.

Bedankt voor de recepten Gaucho! Ik heb nog heel veel bieten staan in de moestuin, dus dat laatste recept ga ik zeker binnenkort proberen.

Ik heb vanmorgen voor het eerst sinds heel veel jaren weer een begin gemaakt met hardlopen. Stelde niet heel veel voor, afwisselend 1 minuut rennen en 1 minuut wandelen voor een kleine 3 km. Maar het ging best makkelijk, dus wil het komende weken gaan opbouwen. Daarna nog op de crosstrainer gestaan, dus best weer tevreden met mezelf :D.

Ook meteen de afspraak gepland bij FamkeC voor passende badkleding en waarschijnlijk ook meteen wat nieuwe bh’s. Lijkt me ook fijn voor mijn zelfvertrouwen, weer wat goed passende dingen ipv wat ik nu draag := .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:59

Oh heerlijk, wij hebben inderdaad ook nog veel bietjes uit de tuin. Ik eet ze ook heel graag in smoothies, in een salade met forelfilet / mierikswortel en veldsla en ik heb een recept uit mijn nieuwe indiase vega kookboek voor bietenburgers en een bietencurry die ik nog wil proberen. Laatst een vega strudel gemaakt van filodeeg gevuld met o.a. bieten en feta kaas, ook erg lekker :j

Wat een fijne post Snippergroen, inspirerend.
Ik ben trots op hoeveel voldoening en ontspanning ik haal uit het sporten. Ik had eerder nooit verwacht dat ik meer dan 20 kilometer zou kunnen hardlopen :j Ik ben trots op hoeveel sterker mijn lichaam voelt, en blij dat ik daardoor veel minder pijntjes voel. Ik heb nu het zelfvertrouwen om lekker van zwembad of sauna te genieten, zonder dat ik me druk maken over mogelijke vetrollen ofzo. Ik ben trots op hoe gezond ik eet. Ik ben trots op dat ik bewust ook tijd voor mezelf maak, voor sporten, gezond eten en rust. En ik ben vooral blij dat ik nog steeds heel erg kan genieten van eten met vrienden, misschien zelfs nog wel meer omdat ik heel bewust geniet van wat ik eet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:22

Wat een mooie post @Snippergroen. Knap dat je zo mooi kunt verwoorden wat je allemaal bereikt hebt en waar je trots op bent :j en terecht ook!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:28

Ik heb vanochtend gezonde ijsjes gemaakt met m'n zoontje. Paar in kleine stukjes gesneden aardbeien met aardbeienskyr in een ijsjesvorm en in de vriezer. Straks na het eten hebben we dus toetje! :Y)

Afbeelding

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:36

Na mijn zwangerschappen besef ik pas echt hoe zonde het is dat ik nooit heb "genoten" van mijn lichaam zoals het was. Nu probeer ik vooral weer trots te zijn op mijn lichaam en inderdaad op wat ik al bereikt heb. Dat is wel lastig als je al een tijdje stil staat en de motivatie even niet kunt vinden. Ik kom van 97 kilo. Weeg nu ongeveer 78-80 kilo. Doel is om onder de 70 te komen.

Sporten zit er nu even niet in, ik heb voor de derde keer corona %)
Sinds vandaag ook mijn smaak kwijt dus mijn miso soep met noedels was meer structuren proeven dan dat ik er echt van kon genieten 8)7

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:37

Afbeelding
Omnomnom lunch

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:43

Gamova schreef:
Na mijn zwangerschappen besef ik pas echt hoe zonde het is dat ik nooit heb "genoten" van mijn lichaam zoals het was. Nu probeer ik vooral weer trots te zijn op mijn lichaam en inderdaad op wat ik al bereikt heb. Dat is wel lastig als je al een tijdje stil staat en de motivatie even niet kunt vinden. Ik kom van 97 kilo. Weeg nu ongeveer 78-80 kilo. Doel is om onder de 70 te komen.

Sporten zit er nu even niet in, ik heb voor de derde keer corona %)
Sinds vandaag ook mijn smaak kwijt dus mijn miso soep met noedels was meer structuren proeven dan dat ik er echt van kon genieten 8)7

Ik snap je... Ik had ook meer moeten genieten van m'n lichaam voor de zwangerschap. Ik zal nooit meer zo strak worden als ik toen was. Terwijl ik mezelf toen alles behalve strak voelde :')

Mooie stappen gemaakt al! Goed op weg. Gaat het gevoelsmatig ook goed? Sterkte met je corona. Echt bizar hoe dat verschilt. Hier nog nooit corona gehad, jij al drie keer. Hoe dan? :=