Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:06

Daar dacht ik inderdaad ook al aan Greetje, ik snap dan sowieso niet dat ze in deze tijd zo hamerden op OV. Lijkt mij dat je dat juist wil ontlasten en als iedereen toch gespreid komt beter met de auto.
Ik wacht op de mail van Maastricht dat zij toch niet door kunnen gaan := Die was ergens half oktober, dat kan toch al helemaal niet... Marathon en halve starten daar tegelijk om 9:00, 5 km om 12:15 en 10 km om 12:30. Vind dat krap op elkaar. Je zou een 'gezondheidscheck' krijgen waardoor je in een bubbel terecht komt waarbij die 1,5 meter geen eis is volgens hun. Maaaar op het parcours was het toch al coronaproof. Ik vraag het me af allemaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 06:33

poes schreef:
Ik heb de craft Hydro. Heel fijn jasje!

Ga ik ook even naar kijken, bedankt voor de tip!

Ontherun ik denk dat die mail nog wel komt.
Ik loop mee met de devil's trail in Kootwijk, daar kreeg ik gisteren een mail van dat je een starttijd moet kiezen. Er wordt om de 3 min gestart met 15 deelnemers tegelijk.
En je schrijft op snelheid in.
Hoop dat het zo te doen is qua afstand houden. Gelukkig is het niet zo massaal als de 7H.

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:05

Run forest run evenementen zijn wat dat betreft goed geregeld. Daar start je om de 15 sec. ieder krijgt een eigen starttijd en je mag je pas 10min vooraf in het startgebied melden. Vooraf moet je je vermoedelijke tempo opgeven en dan starten ze met de snelsten. Zo wordt er nauwelijks ingehaald. Maar bij hele massale evenementen is dat natuurlijk niet te doen. Om de 3 minuten met 15 deelnemers moet ook nog wel om te doen zijn als je niet gelijk een single track in schiet want dan loop je wel het risico dat je een tijdje op een kluitje blijft lopen , zeker als het allemaal tempogenoten zijn.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:48

SV daarom. Ik denk niet dat die in deze vorm door kan gaan met iedereen tegelijk starten. Elke 3 min met 15 man lijkt me wel oké kunnen gaan.
Greetje op die manier is het ook goed geregeld inderdaad.

Achja, ik ben ergens wel blij dat mijn HM naar 2021 is verplaatst, geen idee of het dan wel kan of niet maar dan moet ik hem in ieder geval weer aan kunnen :))

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:13

Thnx!
Dan zal ik wat meer plaatsen.

Ik heb overigens in aanloop naar de marathon, maar ook zeker een tijd na de marathon zo’n vermoeid gevoel gehad, beetje zware benen idee. Dat ik graag wilde rennen, maar ik na 3 km al een stuk moest wandelen. Misschien over-traint?
Naja.. nu gaat het wel weer ok.. nog niet helemaal top, maar wel weer lekker.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:22

Vandaag mijn eerste officiële 10km sinds ik aan het opbouwen ben :D
(De route via de dijk was 9,6km dus kwam er net niet)
Vandaag 10,8km gelopen (in 1:15:08 :x ) Het lopen zelf ging wel goed maar de route was niet fijn. Overdag is het er bijna uitgestorven maar blijkbaar is er veel verkeer om 6 uur.. 8)7 Ga dus verder zoeken naar een andere route

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:56

Ik lees even mee ivm de jasjes, bedankt voor de tips. Ik heb van Nike eentje gekregen, daar heb ik gisteren voor 't eerst mee gelopen. Fijn ding, maar ik krijg het er oh zo warm in :(

@ Jnien: dat gevoel heb ik weleens na een langer loopje als ik m'n magnesium "vergeet" te nemen. Kan ook tussen m'n oren zitten hoor...

@ 0091: wat goed!! Heb je wat uitwijkmogelijkheden daar?

Is het al zomer?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:05

Ik heb een jasje besteld inmiddels, het is er eentje van asics geworden. Ik vond meer dan 100 euro toch wel erg duur voor de keren dat ik in de stromende regen loop.
Deze was afgeprijsd van 150 voor 73 euro incl verzenden.
Hoop dat ik er geen spijt van krijg.
Ik heb twee gewone jasjes van asics en die zitten me goed.

Afbeelding

Memuska zomer? Ik ben blij dat het herfst is! Heerlijk om hard te lopen in het bos in de herfst.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:34

Ziet eruit als een fijn jasje.

Ik verbaas me er altijd over hoeveel hardloopkleding donkergekleurd of zwart is, met name jasjes en vestjes. Dat gaat toch ten koste van je zichtbaarheid? Ik loop het liefst in felle kleurtjes qua bovenkleding.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:57

Wat een mooi jasje SV

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:28

Ik heb expres voor een zwart jasje gekozen omdat ik een aantal broeken heb met allemaal kleurtjes en dan heb ik liefst zwarte bovenkleding vanwege het combineren.
En in het bos, waar ik het meest ben, is zichtbaarheid eigenlijk geen issue.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:34

Het was niet naar jou persoonlijk gericht, excuses als dat zo overkwam. Ik bedoelde het in het algemeen.

In het bos hoef je je inderdaad een stuk minder zorgen te maken om je zichtbaarheid. :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:18

Goedenavond! Ik ga er zelf vanuit dat de grote evenementen hier in eerste helft 2021 nog niet plaatsvinden.
Gister was wel het kampioenschap trailrun spanje, twee categorieën, hier. En mijn god, ik wil niet meedoen op zo'n manier. En maar 50 deelnemers. Dat is toch niet leuk meer.

Anyway, heerlijk 22km getraild, 1300 geklommen en later weer gedaald (rotafdaling vandaag) en dat bij prachtig weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:54

Puera schreef:
Het was niet naar jou persoonlijk gericht, excuses als dat zo overkwam. Ik bedoelde het in het algemeen.

In het bos hoef je je inderdaad een stuk minder zorgen te maken om je zichtbaarheid. :))

Nee kwam niet zo over hoor!
Maar klopt dat er veel donkere kleuren zijn. Ik vind sowieso dat er meer gewerkt moet worden met reflectie in kleding. Niet alleen zo'n ministreepje hier of daar, maar een groter patroon, zodat je goed zichtbaar bent voor automobilisten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:06

Ik vind het ook gek dat reflectie vaak maar zo'n klein streepje is, een grote oppervlak zou veel effectiever zijn inderdaad. Alhoewel ik lampjes een nog veel beter idee vind want die zie je al van veel verder weg en niet pas wanneer je eigen licht erop schijnt :)

Afgelopen week heerlijk gelopen, bijna elke dag wel een rondje gedaan. Mag van mezelf nu ook weer wat meer kilometers maken omdat ik door het thuiswerken iets minder fiets :) Maar ik heb een hekel aan wind dus of ik er echt zin in ga hebben is nog maar de vraag :p

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:04

Ik vind juist de kleur belangrijk voor de zichtbaarheid. Natuurlijk moet je in het donker verlichting en een reflecterend hesje hebben. Maar overdag tijdens een regenbui ben je op straat als loper gewoon heel slecht zichtbaar. En dan helpt een lampje niet maar moet je het echt hebben van goed zichtbare opvallende kleding. Ik loop veel in het bos maar moet daarvoor toch eerst 4km over de weg (en weer 4km terug). Ik zal dus bij donkere weersomstandigheden altijd goed zichtbare kleding zoeken. Meestal fel geel. Ik heb mijn regenjasje dus bewust ook geel genomen. In het bos is dat natuurlijk helemaal niet van belang maar ik heb nu eenmaal maar een echt waterdicht jasje.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:27

Jnien, ach volgens mij is het leuke van dit topic juist dat er zo veel verschillende niveaus zijn! Gewoon lekker mee posten dus. En dat van die vermoeide benen in aanloop naar je marathon is wellicht overtraind maar misschien ook dat je nog winst uit je voeding kan halen.

Ontherun, decathlon heeft soms echt fijne spullen! Heb hun hardloop sokjes (van die lage) en die zijn echt fijn en niet kapot te krijgen (bij duurdere sokken heb ik altijd heel snel gaten ookal hou ik mijn teennagels kort). Ook hun waterrugzak is heel fijn.
Edit; ik zie nu dat je er gewerkt heb, haha dan weet jij het als geen ander inderdaad!

Katherina, wat balen van je vakantie maar gelukkig hebben jullie er wat leuks van kunnen maken! Hoe is je wedstrijd gegaan met je paard?

SV, samen lopen in het bos lijkt met heel leuk! Moeten we zeker een keer plannen. Maar in het bos ben ik niet zo snel hoor, ik vind het nog altijd spannend (ivm blessure gevoeligheid). Lijkt me tof om een keer 10-15 km met je te trailen (op rustig tempo).

0091, wat goed dat je de 10 km hebt aangetikt weer! Lekker

S1993, goed bezig! De wind is soms echt killing maar moet zeggen dat het vaak ook wel een voldaan gevoel geeft als je er tegenin beukt.

En over de 7H loop, ieder zo zijn mening natuurlijk. Als je je er niet prettig bij voelt moet je zeker niet mee doen inderdaad. Ik heb altijd zo’n ontzag voor hun evenementen die altijd tot in de puntjes georganiseerd zijn (marikenloop/stevensloop/7H loop). Dus heb er vertrouwen in dat ze ook nu alles voor elkaar hebben met de corona maatregelen.
Natuurlijk blijft het afwachten of het evenement daadwerkelijk door kan gaan maar dan heb ik voor mezelf in ieder gevel weer een stip op de horizon staan om naar toe te trainen. Zoals ik al eerder zei haal ik juist heel veel plezier uit het trainen naar een doel. :)

Afgelopen week eindelijk mijn trainingsschema opgepakt en 3x getraind. Aankomende week ook weer 3x hardlopen en 1x zwemmen. Helaas is onze atletiekbaan nog steeds niet klaar (zijn ze al sinds juni mee bezig...). Dus mijn intervaltrainingen op de baan moeten nog even wachten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:23

Venthe lekker rustig trailen is prima, dat vind ik ook het leukst.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:41

Ik ben ook nog op zoek naar felgekleurde tenu'tjes! Tips welkom!
Ik huppel ook wel het vaakst door het bos en heb een fijn lampje (Decatlon), maar goed. Je kan nooit té zichtbaar zijn, toch?

Wow Palmera, da's weer pittig!!!
50 deelnemers? Sooooo...

Venthe, hoe doe jij dat met zwemmen? Heb je daar ook echt een schema voor?
Ik ging voorheen 2 à 3x per week zwemmen, maar dat was gewoon een uur baantjes trekken. In Post-Lockdown ben ik nog niet durven gaan...

Ik ging gisteren weer 5km rustig met vriendin 1 (7:12 tempo) en vandaag op babbeltempo 10 km met vriendin 2 (6:38). Ging fijn! De rug knaagt wat maar niet dat ik er niet mee kan lopen.

Zondag eindelijk nog eens een evenement, hoe klein ook, ik kijk er wel naar uit!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:21

Kijk wel een beetje uit met je rug Memuska.

Ik mag zelfs zaterdag èn zondag naar een evenement! Echt ook heel veel zin in.
De devil's trail van 17km bij Kootwijk op zaterdag en de isokin Orderbostrail van 8.5km bij Apeldoorn op zondag.

Vanmorgen ging het moeizaam, maar het bos is echt genieten nu!

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:56

Ja, het is eerder het gevoel van stijvig/regen/kou, niet echt van "hij gaat het nu opgeven".
Net les gehad met Bas en nu is 't weer helemaal ok (ondanks de bokkensprongen, paard heeft besloten dat het winter is).

Klinkt leuk seg!
Vorig jaar was ik die côté op vakantie (met de koets + pony's), lijkt me super mooi om te lopen!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:21

SV: ik heb vanmorgen ook lekker gelopen, in het bos. Ik heb ook 1 foto gemaakt :=
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:46

Er staan er veel hè! Hier barst het er van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:49

Ik wil ook zo’n kabouterpaddenstoel zien :(

Joepie weer een halve minuut van mijn PR gedaan :) 28’07’’ nu tijdens een loopje van 8,5km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:51

Ahh poes, nog een speciaal voor jou dan :+

Afbeelding