Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:Gerookte kip door de curry... Dan wil je wel heel graag je statement maken
MarlindeRooz schreef:Jij kookt toch, dus dan moeten ze hun mond houden.![]()
Ik had vandaag een slechte dag maar weinig kcal gelukkig. Want ik had geen eigen eten mee naar een schooldag van 9:30 tot 16:00. Had ook geen zin gezond eten in de kantine te halen want dat is echt enorm duur.
Mijn doel is vooral nu eerst om minder te eten en alleen 3 maaltijden en daar omheen alleen fruit eten.
O: kaasbroodje
L: bruin bolletje met kaassouflé
T: banaan en 125 gram blauwe bessen
A: broccoli met aardappelen en kaassaus
Veeeeel kaas vandaag!
Morgen:
O: griekse yoghurt met granola, honing en pure hagelslag
L: Ciabatta met beetje mozzarella, 2 zongedroogde tomaatjes, klein beetje groene pesto en verse basilicum. (mager belegd dus)
T: peer
A: ovenschotel met aardappel, broccoli en kaas
T: Peer
Vraagje aan jullie: Hebben jullie nog leuke, gezonde, vegetarische recepten met bloemkool?
MarlindeRooz schreef:Jij kookt toch, dus dan moeten ze hun mond houden.![]()
Ik had vandaag een slechte dag maar weinig kcal gelukkig. Want ik had geen eigen eten mee naar een schooldag van 9:30 tot 16:00. Had ook geen zin gezond eten in de kantine te halen want dat is echt enorm duur.
Mijn doel is vooral nu eerst om minder te eten en alleen 3 maaltijden en daar omheen alleen fruit eten.
O: kaasbroodje
L: bruin bolletje met kaassouflé
T: banaan en 125 gram blauwe bessen
A: broccoli met aardappelen en kaassaus
Veeeeel kaas vandaag!
Morgen:
O: griekse yoghurt met granola, honing en pure hagelslag
L: Ciabatta met beetje mozzarella, 2 zongedroogde tomaatjes, klein beetje groene pesto en verse basilicum. (mager belegd dus)
T: peer
A: ovenschotel met aardappel, broccoli en kaas
T: Peer
Vraagje aan jullie: Hebben jullie nog leuke, gezonde, vegetarische recepten met bloemkool?
kim345 schreef:Op de allerhande website kun je ook op een ingredient zoeken.
Ik had vorige week vegetarisch gekookt, mis het vlees dan helemaal niet.
Had het van tevoren wel aangegeven bij mijn huisgenoten, eentje wilde daarom eerst niet eens mee eten.
Uiteindelijk dan toch wel, maar toen had hij voor zichzelf gerookte kip gehaald wat hij dan door de curry kon mieteren. De combi ook
MarlindeRooz schreef:Kan je niet regelen dat er rundergehakt gebruikt wordt?
elenaMM77 schreef:anderhalve week weer rustig aan begonnen met opbouwen van wat beperktere calorie inname (doe ik nooit in een keer, anders krijg ik vreetbuien)..
inmidels zit ik op 72.5 kilo stabiel.. dus ruim binnen de 10 kilo nog te gaan.
nog 7 eraf en ik ben zeer tevreden.. doelstelling is 63 kilo, maar of dat reeel is, is maar de vraag.. dat gewicht heb ik eigenlijk al bijna 20 jaar niet gezien (was op mijn 12e uitgegroeid en woog vanaf die leeftijd tot mijn 20 63kg, daarna jarenlang stabiel 65kg geweest)
secricible schreef:Sperziebonen (en ook wel erwten) zijn beetje zo'n tussenvariant, maar die lust ik inderdaad wel.
Bruine bonen vind ik echt het enige wat ik op geen enkele manier weg kan krijgen. Als baby spuugde ik ze al uit en als kind zat ik tot 21.00 aan tafel met een bord bruine bonen voor me. Ik probeer het mezelf nu wel te leren, maar brrrrr