Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:19

Wist ik wel.. B-)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:20

Janine1990 schreef:
Bij je sm traditie? Hmm... okeeeeee....

_O- _O- _O-

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:23

:') _O- _O-

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:48

Op de allerhande website kun je ook op een ingredient zoeken.

Ik had vorige week vegetarisch gekookt, mis het vlees dan helemaal niet.
Had het van tevoren wel aangegeven bij mijn huisgenoten, eentje wilde daarom eerst niet eens mee eten.
Uiteindelijk dan toch wel, maar toen had hij voor zichzelf gerookte kip gehaald wat hij dan door de curry kon mieteren. De combi ook :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:50

Gerookte kip door de curry... Dan wil je wel heel graag je statement maken :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:59

Laura82 schreef:
Gerookte kip door de curry... Dan wil je wel heel graag je statement maken :+

Hij komt van de varkensboer, dus hij vindt inderdaad dat hij een statement moet maken en geen dag zonder vlees kan eten.
Nu ben ik dan natuurlijk ook weer zo koppig dat ik het de volgende keer gewoon niet meld, en dan of alleen groente/peultjes erdoor door of wat vega gehakt. :Y)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:01

Hallo ben ik weer!
Afgelopen weken ben ik iets meer gaan eten, niet ongezonder maar wel weer iets meer!
Ook mijn middel weer opgemeten, is 3 cm ''dunner'' geworden, maar op de weegschaal is er geen gewicht af. Zou dit kunnen komen dat ik nu nog 2 dagen er extra bij gaan sporten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:03

Jij kookt toch, dus dan moeten ze hun mond houden. :P

Ik had vandaag een slechte dag maar weinig kcal gelukkig. Want ik had geen eigen eten mee naar een schooldag van 9:30 tot 16:00. Had ook geen zin gezond eten in de kantine te halen want dat is echt enorm duur. :=

Mijn doel is vooral nu eerst om minder te eten en alleen 3 maaltijden en daar omheen alleen fruit eten.

O: kaasbroodje
L: bruin bolletje met kaassouflé
T: banaan en 125 gram blauwe bessen
A: broccoli met aardappelen en kaassaus

Veeeeel kaas vandaag! _O-

Morgen:
O: griekse yoghurt met granola, honing en pure hagelslag
L: Ciabatta met beetje mozzarella, 2 zongedroogde tomaatjes, klein beetje groene pesto en verse basilicum. (mager belegd dus)
T: peer
A: ovenschotel met aardappel, broccoli en kaas
T: Peer

Vraagje aan jullie: Hebben jullie nog leuke, gezonde, vegetarische recepten met bloemkool? :D

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:06

MarlindeRooz schreef:

Ik had vandaag een slechte dag maar weinig kcal gelukkig. Want ik had geen eigen eten mee naar een schooldag van 9:30 tot 16:00. Had ook geen zin gezond eten in de kantine te halen want dat is echt enorm duur. :=

Mijn doel is vooral nu eerst om minder te eten en alleen 3 maaltijden en daar omheen alleen fruit eten.

Morgen:
L: Ciabatta met beetje mozzarella, 2 zongedroogde tomaatjes, klein beetje groene pesto en verse basilicum. (mager belegd dus)

Vraagje aan jullie: Hebben jullie nog leuke, gezonde, vegetarische recepten met bloemkool? :D

Dit is echt precies waar ik ook aan zat te denken vandaag haha

Kaas nomnom :9
Lijste voor morgen ziet er goed uit :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:09

Ja ik heb gewoon een hele erge moeite met eten op zich, als ik er geen zin in heb ga ik kokhalzen, overgeven of ik krijg het niet weg. En ook terwijl ik dingen wel lust etc, het komt er gewoon niet in. :+
Is dan echt geen doen om dingen te schrappen die ik anders wel eet. Maar kies er voor om afbakbroodjes te kopen die bijvoorbeeld kleiner zijn en daar er 2 van te maken. Zodat ik het verdeeld over de dag kan eten. Ipv 1 groot broodje. :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:15

Ohh die gesprekken over bonen <3 ik hou van bonen, alleen niet zo heel erg van sperziebonen :+

Maar bruine bonen of kapucijners <3 En dan alleen met spekjes en appelmoes :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:16

MarlindeRooz schreef:

Morgen:

Vorige week had ik bloemkool pompoen curry gemaakt, recept was an de allerhande

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:44

Marlinderooz lekker kaasvol lijstje, hou van kaas :D

En bonen.. heerlijk! Behalve witte bonen in tomatensaus. Dat is trauma.

Kun je zwaarder wegen als je ongesteld ben? Sta ineens stil terwijl ik hetzelfde eet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:48

Lijstje;

O: raad eens
T: 2 speculaasjes
L: bagel met Philadelphia en salami
T: Bolletje Goed Bezig ding
A: chili con carne (bruine bonen :D )
T: kokoskwark

finnens schreef:
Kun je zwaarder wegen als je ongesteld ben? Sta ineens stil terwijl ik hetzelfde eet.

Ja, kan heel goed :j

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:49

Mooi dan maak ik me nog geen zorgen :P

En lekker avondeten zeg, Chili con carne! Toepasselijk na al die bonenpraat haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:53

kim345 schreef:
Op de allerhande website kun je ook op een ingredient zoeken.

Ik had vorige week vegetarisch gekookt, mis het vlees dan helemaal niet.
Had het van tevoren wel aangegeven bij mijn huisgenoten, eentje wilde daarom eerst niet eens mee eten.
Uiteindelijk dan toch wel, maar toen had hij voor zichzelf gerookte kip gehaald wat hij dan door de curry kon mieteren. De combi ook :')

WTF... 8)7

Wat een sukkel zeg...

Ik zou best eens wat vaker vegetarisch willen eten, gewoon omdat het me lekker lijkt. Soms zie ik van die hele lekkere gerechten. Alleen dan wil ik het liefst ook met vleesvervangers. Dat Falafel bijvoorbeeld, lijkt me zoooo lekker! En dan bedoel ik natuurlijk die balletjes met vleesvervangers... Ik hou wel van 'iets' door een maaltijd dat van andere structuur is zeg maar. Dus niet gewoon een bord groente met rijst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:10

Trouwens, voor de mensen die varkensvlees mijden, wie kan mij even helpen?

Op zondag eten wij altijd soep, soep met ballen :+ Helaas zijn dit dus half om half ballen en eet ik ze niet.
Maar ze worden natuurlijk wel meegekookt... Wat voor invloed heeft zoiets bij jullie?

Ik heb namelijk het idee dat ik weer iets meer jeuk heb en meer rode vlekken, terwijl ik daar de rest van de week geen last van heb. Zou het vet voldoende zijn om hier last van te krijgen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:38

Kan je niet regelen dat er rundergehakt gebruikt wordt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:40

MarlindeRooz schreef:
Kan je niet regelen dat er rundergehakt gebruikt wordt?

Oooh vast wel, maar dit moest natuurlijk ook op ;)

Maar ik ben even benieuwd of dit beetje ook invloed heeft bij anderen. Want het vlees zelf eet ik natuurlijk sowieso niet.

Ach en anders maar geen soep meer hoor... Neem ik wel een cup a soupje :')

Wel heel fijn dat m'n moeder speciaal voor mij ander vlees haalt, ze hebben zelfs ontdekt dat rundergehakt ook hartstikke lekker is! *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:01

Mijn lijstje voor vandaag is weer netjes.
O: twee boterhammen met hazelnootpasta en appelstroop en een kop thee.
T: water.
L: drie boterhammen met zalm met ei, hazelnootpasta en pindakaas american style, een korstje met speculoos en een beker melk.
T: kop thee en een paar snackworteltjes.
A: drie scheppen nasi met een gebakken ei.
T: kop thee.
B: 15 minuten rugoefeningen, paard gepoetst en gelongeerd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:09

anderhalve week weer rustig aan begonnen met opbouwen van wat beperktere calorie inname (doe ik nooit in een keer, anders krijg ik vreetbuien)..
inmidels zit ik op 72.5 kilo stabiel.. dus ruim binnen de 10 kilo nog te gaan.

nog 7 eraf en ik ben zeer tevreden.. doelstelling is 63 kilo, maar of dat reeel is, is maar de vraag.. dat gewicht heb ik eigenlijk al bijna 20 jaar niet gezien (was op mijn 12e uitgegroeid en woog vanaf die leeftijd tot mijn 20 63kg, daarna jarenlang stabiel 65kg geweest)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:19

Sperziebonen (en ook wel erwten) zijn beetje zo'n tussenvariant, maar die lust ik inderdaad wel.
Bruine bonen vind ik echt het enige wat ik op geen enkele manier weg kan krijgen. Als baby spuugde ik ze al uit en als kind zat ik tot 21.00 aan tafel met een bord bruine bonen voor me. Ik probeer het mezelf nu wel te leren, maar brrrrr

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:22

elenaMM77 schreef:
anderhalve week weer rustig aan begonnen met opbouwen van wat beperktere calorie inname (doe ik nooit in een keer, anders krijg ik vreetbuien)..
inmidels zit ik op 72.5 kilo stabiel.. dus ruim binnen de 10 kilo nog te gaan.

nog 7 eraf en ik ben zeer tevreden.. doelstelling is 63 kilo, maar of dat reeel is, is maar de vraag.. dat gewicht heb ik eigenlijk al bijna 20 jaar niet gezien (was op mijn 12e uitgegroeid en woog vanaf die leeftijd tot mijn 20 63kg, daarna jarenlang stabiel 65kg geweest)

Ik dacht ook dat mijn gewicht van toen ik 18 was niet meer haalbaar zou zijn op mij 30ste, maar ik zit er vlakbij inmiddels en daar wil ik nu ook wel naartoe. Kijk waar je je goed bij voelt. Mijn doel was 78 kilo (47 kilo gewichtsverlies) maar het mag allemaal nog wel wat strakker, dus ik blijf met een heel lichte caloriebeperking eten tot ik 75-76 weeg.

Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:25

secricible schreef:
Sperziebonen (en ook wel erwten) zijn beetje zo'n tussenvariant, maar die lust ik inderdaad wel.
Bruine bonen vind ik echt het enige wat ik op geen enkele manier weg kan krijgen. Als baby spuugde ik ze al uit en als kind zat ik tot 21.00 aan tafel met een bord bruine bonen voor me. Ik probeer het mezelf nu wel te leren, maar brrrrr

Men zegt tegenwoordig toch dat smaak zich al heel vroeg ontwikkelt? En dat als je iets niet lust, je het ook niet gaat leren eten... Toch? Dus waarom zou je de moeite doen? Als je het niet lekker vindt, dan vind je het niet lekker...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:28

Nee, maar ik vind het gewoon heel onpraktisch om iets niet te lusten. Ik hoef het niet super lekker te vinden, maar gewoon op een nette manier de maaltijd nuttigen is het minste.
En ik heb besloten in Juni een maand echt vegan te gaan eten. Ik weet nognniet wat ik mezelf heb aangedaan :=