Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:12

Je kàn helemaal geen 'facts' straight zetten aangezien je bitter weinig 'facts' hebt over iemand, ik vind dat afbrekende kritiek, geen opbouwende/motiverende.

De opmerking "Nou ja succes ermee dan :+ " werd nà de opmerking over conditie krijgen gepost. Pas daarna reageer ik.

Laat ook maar, blijkbaar kan je niet op een gezellige manier vragen of het gezelliger kan :)

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:19

Zullen we het gezellig houden?

Ik heb ook nog 2,5 km gewandeld!
Nu even m'n appeltje en ben benieuwd wat we op t werk eten! :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:28

Ik had echt niet dat hele broodje op moeten kanen tussen de middag _O- Zit me de hele middag al te irriteren aan het feit dat ik nu alleen nog maar een kleine portie spaghetti kan eten vanavond en verder helemaal geen snacks omdat ik met die spaghetti erbij al over mn kcal kom :+
En ik zit nogsteeds kneite vol van dat broodje :'D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:42

Kayleigh_ schreef:
Het gaat erom dat je van cardio niet strakker wordt ;) Ongeacht gewicht en lengte en geslacht.

Van cardio kan je wel degelijk strak worden. Ik heb veel gesport vroeger. Alleen maar atletiek veel lange afstanden hardlopen. En toen had ik een mooi lichaam lang benen mooie strakke buik. Was ook wel wat jonger.

Maar ik buiten het hardlopen als het te combineren is zeker krachttraining erbij gaan doen. Zelf heb ik thuis een apparaat staan waar ik verschillende oefeningen kan uitvoeren. :)

Een vraagje je hebt van die 30 dagen challenge. Zijn hier mensen die daar aan meedoen en ook verschil zien?

Kettlebal hoe effectief is dat? Ziet er leuk uit om te combineren. En wat voor oefeningen kan je doen bij cardio wat voor krachttrainingen? Effectief en hoeveel sets?

Sorry ik ben nu erg nieuwsgierig veel vragen ik hoop dat ik jullie vragen kan beantwoorden. Ben nu voornamelijk aan het oriënteren. Zelf heb ik voorheen en nu wil ik het oppakken hardgelopen. :)

Krachttrainingen weinig ervaring mee.

Edit: Dankje voor de adviezen. :)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:05

Lees hier interessante berichten, ik wist niet dat cardio zo weinig effect had met strakker worden. Misschien toch maar weer tijd om mijn sportschoolabonnement beter te gaan benutten dan. _O-

Vandaag een beetje een baaldag, doe heel saai administratief werk momenteel en dan heb ik zo'n enorme snaaizin om het toch maar een beetje minder saai te maken. Niet best. :') Heb me nog aardig in kunnen houden, maar kon stukken beter. Morgen weer een dag!

Ludique: geen persoonlijke ervaringen met 30 day challenges, aan wat voor een zit je te denken? Ben hier zelf ook heel nieuwsgierig naar, hoe effectief dat is. Ken wel wat mensen die bij die challenges zweren.

Haha Nadine, wat was dat voor megabroodje dan _O- Oeps!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:25

@Carlijn Ik dacht aan zo'n AB challange. :) Afbeelding En misschien squat erbij doen. Als het haalbaar is ook qua tijd. Maar ik wil eerst weten voordat ik er aan begin of het goede oefeningen zijn met effect.

Maar ik vraag mij dan wel af om blijvend effect te houden moet je doorgaan maar hoe vaak. :P

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:25

Hoe effectief zo'n challenge is durf ik niet te zeggen, maar uiteindelijk moet je kwa spieren op de lange termijn blijven trainen om effect te blijven zien. Het kan wel een fijn opstapje zijn denk ik, maar ben geen expert..

Ik vind krachttraining veel leuker dan cardio, aangezien ik vooral strakker wil worden komt dat goed uit! Het motiveert me dat ik met steeds meer gewicht kan trainen, al vond ik het eerst wel lastig om echt in het krachthonk te trainen. Gewoon doen zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:43

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram volle yoghurt met 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met 48+ smeerkaas
A: hutspot met rookworst
T: 1 pepsi cola light
B: gewerkt van 9 tot 6

Lijstje van vandaag:
O: 200 gram volle yoghurt met 1 banaan en 20 gram hagelslag
L: 1 tarwe boterham met sandwich spread, 1 met 48+ smeerkaas
T: 1 appel
A: italiaanse maaltijdsalade
T: heeel misschien nog opstap dus dan biertjes
B: werken van 10 tot 19.15

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:18

Ludique: zo'n 30 dagen challenge is een mooie opstap, maar of je veel verschil gaat zien... dan is die 30day shred intensiever en beter. Niet dat ik die heb volgehouden maar ik zag wel verschil na 15 dagen :')

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:45

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 speltboterhammen met 2 geklutste eitjes
T: appel
L: 1 stukje roggebrood met kipfilet, 2 boterhammen met kipfilet
T: ik denk een appel
A: erwtensoep <3

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:07

Mijn lijstje vandaag:
O: 4 crackers met kipfilet
T:/
L: 4 crackers met kipfilet
T: klein puntje kwarktaart
A: 200 gram rode bietjes, 250 gram aardappels, 5 vissticks

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:33

Oi vandaag echt een cheat dag gehad.. Toetilla chips gehad, burger king en een warme choco van de starbucks. Morgen weer sporten en gezond eten. :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:02

Mijn weekend was ook heel erg :') Maar ga vanaf morgen weer even een weekje proberen te sporten, ben deze week heel veel thuis bij mn ouders dus moet van mezelf deze week even knallen :)) (wel overdag stage en dan pas laat thuis dus ben benieuwd in hoeverre ik me er aan hou :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:03

Hier ook weer aan het werk na een cheatdag. Zaterdag overdag heel gezond gegeten, maar savonds toch weer opstap geweest en de nodige biertjes gehad. Vervolgens wilde ik perse naar de kebap tent maar die was al dicht. Dus toen maar bij iemand thuis een eitje gaan bakken. Achteraf maar goed ook qua kcal. Wel moesten we 15 km enkel fietsen naar het feest incl bergjes. Dus wel wat beweging gehad. Gisteren natuurlijk een enorme later dus ook niet opgelet.

Lijstje van vandaag:
O: 1 kiwi, 200 gram volle hoghurt met 1 banaan en 15 gram choco hagelslag
L: 2 gebakken eitjes met wat melk erdoorheen, 1 boterham met 48+ smeerkaas
T: misschien nog 1 kiwi
A: zelfgemaakte gehaktbal, aardappeltjes en veel groente

B: 50 minuten bodypump en nog kwartiertje crosstrainer.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:10

Lijstje vandaag:

O: 2 spelt boterhammen getoast met kipfilet
T: Appel
L: 2 speltboterhammen 1 met pindakaas, 1 met cervelaat
T: 1 theelepel pindakaas met cacaonibs + wat cranberrys
A: wss een maaltijdsalade

D : water en thee
B: niet veel --> ziekjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:18

Hoe doen jullie het trouwens met de boter waarin jullie bakken? Die bevat toch ook veel kcal. Houden jullie dat ook altijd bij?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:21

Ik gril al mn vlees dus gebruik bijna nooit boter of olijfolie.. en anders voeg ik de boter die ik gebruik ook gewoon toe aan mn kcal :))

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:36

Nu ruim een weekje geprobeerd gezonder te eten, ik merk wel dat de behoefte naar vette broodjes of snacks steeds minder wordt en dat het gemakkelijker word om dingen af te wijzen :) Dit weekend heb ik nog wel een paar slechte dingen gehad maar ik voelde me echt vreselijk (afscheid moeten nemen van verzorgpony enzo). Dus heb toen bijv een pizza gegeten in plaats van iets gezonds koken.

Vandaag voel ik me ook nog steeds slecht maar probeer wel een beetje naar binnen te werken. Had weer een maaltijdsalade (kleine portie met weinig kcal) mee, maar echt geen trek in iets nu. Dus nu aan de noedels.

Wat ik vandaag al heb gehad:

O: 2 volkoren beschuit met een plak 48+ kaas en een glas halfvolle melk
T: Rundvleesslaatje en thee
M: Groente kant en klaar noedels

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:55

Allemaal een wat minder weekend dus, achja het kunnen niet allemaal topdagen zijn haha. Laura: wel ver hoor, 15 km enkele reis. Kan mij dat slecht voorstellen, alles hier zit zo dichtbij.

Mooie lijstjes allemaal!

Balen van je verzorgpony IsaCalixa :( Sterkte! :(:)

Zelf vandaag voor het eerst sinds maanden weer op de weegschaal gestaan. Werd weer eens tijd. Viel op zich mee, was 2 kilo zwaarder dan ik had gedacht. Kon veel erger (en heb ik ook wel veel erger meegemaakt) :D. Dus het doel is ook gesteld: er moet tien kilo af. Vandaag goed begonnen met 5 km hardlopen.

Ik doe trouwens die 30 day challenge die in dit topic geplaatst was. Ik dacht, iets is beter dan niets en ik heb zo weinig buikspieren dat dit in principe een goede start zou moeten zijn. Sta ik volgende maand iets minder voor banketstaaf als ik weer mee ga doen met de buikspierkwartiertjes op mijn sportschool. :')

Fijne dag allemaal. Heerlijk weertje hebben we er bij. :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:40

Ik ben niet slecht bezig :) Hou geen lijstje bij (heb er vooral de tijd niet voor), dit weekend gold vooral: zodanig veel paardrijden dat je geen tijd hebt om te eten :') Heb enkel gisteravond een pizza gegeten maar dat was echt érg lang geleden, en ik kon het hebben in mijn kcal. Voor de rest heel gezond en normaal gegeten. Samen met veel rijden gaat de weegschaal goed naar beneden, mensen zeggen mij ook dat ik er strak bijsta, leuk :) Ik heb niet eens het idee dat ik echt dieet, maar merk wel dat ik echt graag gezond eet nu, ik eet nog wel eens pizza of friet hoor, maar heb er niet eens zoveel plezier aan als vroeger, echt raar :)
Wat mij dan weer wél echt smaakt, is chocolade!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:55

O: whey protein stracciatella 250ml
T: -
L: 2 hobig wraps met chili saus en kip en champignon roerbak groenten
A: 1 blikje tonijn op water, augurk en uitjes

En vandaag 20 minuten cardio en 40 minuten kracht training

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:55

Zometeen weer lekker naar pilates! Ga proberen veel te sporten deze week :)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:24

_lauraaa_ schreef:
Hoe doen jullie het trouwens met de boter waarin jullie bakken? Die bevat toch ook veel kcal. Houden jullie dat ook altijd bij?

Wij bakken in kokosvet/olie

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:35

Ik bak bijna nooit in vet sinds ik af aan het vallen ben. Bij verse zalm komt altijd het sap vrij en met kipfilet doe ik ook nooit in vet of olie. Ik heb daarvoor extra een pannetje gekocht met een extra laag. :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:54

Mijn lijstje vandaag:

O: 300 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: appel, pakje melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet
T: pakje cereal haverzemelen koekjes (80 cal)
A: 200 gram worteltjes, 200 gram tartaar, 200 ml magere vanille yoghurt

B: 20 min wandelen, stal mesten

Zit nu maar op 1200 cal ongeveer.. Erg weinig dus neem misschien zo nog iets.