[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:21

Hannah, hopelijk gaan de klachten wbt je mond weg als je weer meer fruit en groente eet.. :(:) succes!

Avaluna, wat fijn dat je je beter voelt :D

Bah shakes.. ben zo blij dat ik dat niet meer doe :P. Al ben ik erg zenuwachtig, ik woog laatst 80,5 maar heb er heel lang niet meer onder gezeten (oke, 1x toen ik ziek was woog ik 78 maar dat hield ik niet lang vast haha). Dus hopelijk helpt dit dieet van mijn diëtiste, zou het donderdag morgen merken.. brrr.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:38

Vast wel Paulien, heb al wat mandarijntjes en een sinaasappel op en m'n ma gaat kiwi's kopen dus dat komt helemaal goed. Ik hoop voor je dat je donderdag onder de 80 zit! Die twee daagjes gaan zo voorbij. Hoelaat is 't donderdag dat je weer thuis komt na het wegen? Want dan ga ik even vragen hoe 't ging.

Ik zit tijdens rijles altijd te zeuren dat ik langs de macdrive wil maar ben altijd hartstikke blij dat ik dan krijg te horen ''nee nu gaan we dit of dat doen'' want eigenlijk wil ik het helemaal niet. Snap niks van mezelf :')

Ik ben zo gelukkig als ik me knollie vrij en blij zie grazen in het weiland maar goed kan nu niet met die motregen. Nou ja we hebben nog de hele zomer! Hebben jullie nog vakantieplannen voor de voorjaarsvakantie? En als jullie ergens naartoe gaan, dan uit eten of buffet oid, hoe doen jullie het met gezinsleden/vriend(en) die meegaan? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:52

Voorjaarsvakantie, wat is dat :=
Ik ga in September de Transsiberie express doen met een rondreis door Mongolie. Ik ben bang dat ik 3 weken leef op uga (russische vissoep), bietensoep, aaanmaak noodles en in mongolie op vitaminepillen alles met yak en vet vlees. Verwacht daar wel een paar extra kilo's af te vallen :')

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:07

Ik ga dit weekend naar Texel toe. We gaan met 4 juryleden en dus ook 4 schrijvers. Wordt vast heel gezellig, maar ik zie zo tegen het uit eten gaan op zaterdagavond. In de ochtend heb ik een shake, dat wil ik gewoon volhouden, mijn lunch is een maaltijdreep, ook daar red ik me wel mee. Gezonde tussendoortjes neem ik ook mee, maar dat uit eten :( Ben zo bang dat ik dan weer compleet de fout in ga omdat er dan 7 mensen tegen me aan zitten te praten dat ik gewoon moet eten en niet zeuren.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:08

Bedoel je dat je geen voorjaarsvakantie hebt, of dat je het echt niet kent? Daar kan ik even niet achter komen.

Wow, rondreis door Mongolie! Die gerechten klinken inderdaad ... hmmm, zo-zo.

Succes Puppetje! Probeer er anders niet teveel aan te denken (gewoon als tip) maar gewoon te genieten van het weekendje weg :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:13

Voorjaarsvakantie is toch al geweest? Mijn aankomende is de meivakantie. ;)
Dan ga ik alleen maar leren voor mijn examens, brrrr.

Hopelijk kan je na wat fruit en groente beter eten Hannah.

Spannend Madeira, succes ermee! :)

Klinkt erg gaaf Mootje, maar van het eten zal je het idd niet moeten hebben, klinkt niet echt lekker. :')

Veel plezier Puppetje, je kunt misschien geen grote maaltijd nemen of het meest gezonde of een salade? Je moet ook wel genieten van je weekendje weg. :)

Twijfel of ik vanmiddag een Insanity moet doen, ga vanavond namelijk ook nog sporten in de sportschool..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:23

hannahaapje schreef:
Is dat zwembad in de sportschool dipstaartje?
Tarzan veel succes :P
Oei ik zie de lesauto aan kome rijden ikmoet weg grr

ja de sportschool heeft een zwembad.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:26

Transsiberie express ik ben zwaar jaloers! Lijkt me zo gaaf om eens te doen!
Alleen het eten is dan een tegenvaller als ik jou zo hoor! Haha.

@puppetje: groepsdruk is altijd moeilijk te weerstaan. Maar je kunt toch ook gewoon heerlijk uit eten gaan en kleine porties eten? Dan eet je gewoon mee, maar wat minder dan de rest?
En af en toe even genieten moet toch kunnen of niet? :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:26

Mootje, dat is pas een lekkere vakantie om af te vallen. Het klinkt wel heel gaaf.

Puppetje, als je gewoon een voorgerecht en hoofdgerecht neemt en geen nagerecht dan valt het nog mee hoe slecht het is ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:30

*komt aan kruipen* :\ Ik kan niet meer |( Jillian heeft me gesloopt. Dacht leuk eens een andere video te doen, maar deze duurt dus ongeveer een uur. Na een half uur was ik echt totaal gesloopt, dus ben gestopt. Pff, nieuwe uitdaging. Deze video afronden...

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:35

Dat is ook wel zo. Ik neem inderdaad geen nagerecht, gewoon een kopje thee. Maar ik ben gewon bang dat ik dan weer helemaal los ga. Ben zo blij met die 10 kilo dat het bijna een obsessie wordt. En dat vind ik dan ook weer eng haha

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:42

Hannah, ik weeg me thuis, dus ’s morgens na het ontwaken enzo haha :D. Mam weegt mij 1x per week, ik kan de weegschaal alleen zien als ik op mijn knieën erop ga maar dan gebeurt het nog wel is dat ik het verkeerd zie, dus doe ik het maar zo. En niet meer elke dag er op, want dat is echt niet goed voor me, word ik helemaal getikt als ik een keer niet afval/wat aankom terwijl het gewoon vocht o.i.d. kan zijn.

Puppetje, klinkt gezellig, veel plezier :D Als je je verder keurig aan je schema houd en ’s avonds uiteten gaat, kun je wel gewoon wat eten, toch? :) Natuurlijk beetje bewuste keuzes maken, maar ik zou als ik jou was gewoon er van genieten :)

Haha Mootje, vissoep vind ik ook niet echt aanlokkelijk klinken :P Klinkt wel heel gaaf zeg, een rondreis door Mongolië!

Vakantieplannen heb ik wel, maar pas voor rond augustus: ik ga met mam en pap heerlijk naar Noorwegen als het goed is :D.

Ahw arme N0a :(:)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:53

hannahaapje schreef:
Vast wel Paulien, heb al wat mandarijntjes en een sinaasappel op en m'n ma gaat kiwi's kopen dus dat komt helemaal goed. Ik hoop voor je dat je donderdag onder de 80 zit! Die twee daagjes gaan zo voorbij. Hoelaat is 't donderdag dat je weer thuis komt na het wegen? Want dan ga ik even vragen hoe 't ging.

Ik zit tijdens rijles altijd te zeuren dat ik langs de macdrive wil maar ben altijd hartstikke blij dat ik dan krijg te horen ''nee nu gaan we dit of dat doen'' want eigenlijk wil ik het helemaal niet. Snap niks van mezelf :')

Ik ben zo gelukkig als ik me knollie vrij en blij zie grazen in het weiland maar goed kan nu niet met die motregen. Nou ja we hebben nog de hele zomer! Hebben jullie nog vakantieplannen voor de voorjaarsvakantie? En als jullie ergens naartoe gaan, dan uit eten of buffet oid, hoe doen jullie het met gezinsleden/vriend(en) die meegaan? :)

Heb ik ook altijd hoor xd

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:02

Ik was met rijles altijd veelste zenuwachtig om überhaupt aan eten te denken :'). En in de 3 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik 1x door de macdrive geweest met een vriendin. En toen zaten we vast, er zit nnamelijk een drempel net achter het bestelpaaltje, en ik stond daar tegenaan, en ik gas geven maar we kwamen er niet overheen. Die vrouw in dat paaltje maar blêren dat we door mochten rijden := Dat was zo erg dat ik daarna nooit meer door de macdrive ben geweest hahahaa! Nu ga ik sowieso niet vaak naar de mac, hooguit 1x in de 3/4 maanden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:08

Noa, Die heb ik ook al een paar keer gedaan :j De yoga meltdown is ook best pittig :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:10

Noa, veel succes met je nieuwe doel! Ze ziet er alleen al zo eng uit, ik zou er niet snel aan durven beginnen hahaha.

Bah, ik zit net aan mijn eerste shake ooit. Had nog een proefverpakking liggen en dacht 'ben ik makkelijk'. Nou, het is zo ranzig. Smaakje kokos, gadverdamme.. Spontaan misselijk :D

Ik wilde deze maand niet meer op de weegschaal, maar ik ben zo bang om aan te komen dat ik er vanochtend weer terug op stond. Ik blijf steeds op hetzelfde gewicht. 72,5kg en er is geen beweging meer in te krijgen! Maar ik voel me serieus weer dikker worden :=

Langs de macdrive tijdens je rijles? Hahaha, hoe kom je erop :')

Puppetje, lekker het nagerecht laten voor wat het is :) En geniet extra van de rest :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:15

Pup, misschien kom ik je nog tegen dan, dit weekend daar :D

Ik zit ook met zelfde probleem, ik heb ook een shake en een reep en in de avonden ga ik proberen de patatjes te laten staan
en alleen iets van salade of carpaccio als voorgerecht
en iets van biefstuk of tournedos als hoofdgerecht :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:15

Het eten van vandaag:
Ontbijt: Bakje magere yoghurt
Tussendoor: Een banaan
Lunch: Twee bruine boterhammen met kipfilet
Tussendoor: Stukje komkommer of een rijstwafel (ben ik nog niet over uit)
Avondeten: Mosterdsoep met stokbrood

Ik vind het ook nog wel lastig met wegen hoor. Wij hebben een weegschaal die alleen maar hele en halve kilo's aangeeft en ik heb het idee dat die niet altijd even nauwkeurig is. Moet misschien toch maar eens een nieuwe aanschaffen aankomende maand als ik op mezelf ga.

Shakes... ik kan me er maar heel slecht iets bij voorstellen, maar het lijkt me echt vreselijk :+ Maar zit toch te twijfelen of ik niet eens wat drastischere maatregelen moet gaan nemen en toch maar zoiets moet gaan doen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:17

Oooow Dais, dat klinkt idd vies, kokos...
Mijn shakes van Cambridge vind ik nog redelijk meevallen

Moest zo lachen toen ik begon
ik >;) doe maar niet die chocola, want dat zal wel zo'n nep smaakje zijn

Nou... niet dus
dat blijkt dus gewoon echt soort van (lekkere) chocolademelk te zijn
dus enige die ik nu nog neem is chocolade of banaan :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:24

Aleeneh schreef:
Het eten van vandaag:
Ontbijt: Bakje magere yoghurt
Tussendoor: Een banaan
Lunch: Twee bruine boterhammen met kipfilet
Tussendoor: Stukje komkommer of een rijstwafel (ben ik nog niet over uit)
Avondeten: Mosterdsoep met stokbrood

Ik vind het ook nog wel lastig met wegen hoor. Wij hebben een weegschaal die alleen maar hele en halve kilo's aangeeft en ik heb het idee dat die niet altijd even nauwkeurig is. Moet misschien toch maar eens een nieuwe aanschaffen aankomende maand als ik op mezelf ga.

Shakes... ik kan me er maar heel slecht iets bij voorstellen, maar het lijkt me echt vreselijk :+ Maar zit toch te twijfelen of ik niet eens wat drastischere maatregelen moet gaan nemen en toch maar zoiets moet gaan doen.

Zo wat eet jij weinig :wow: dat zou ik echt niet kunnen volhouden hoor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:25

Ik heb voor modifast gekozen, omdat alle nodige mineralen en vitamines in de drie maaltijdvervangers zitten, wat bij anderen niet altijd het geval is. Als ik eenmaal weer goed op weg ben, stap ik weer over op Amber Albarda, maar dat is geen dieet :)
Ik lunch nu meestal wel gewoon op mijn werk (1 snee volkoren brood of een snee roggebrood met mager / gezond beleg en een bakje groenvoer zonder dressing), omdat ik die shakes niet goed krijg opgelost zonder allerlei keukengereedschap te moeten meenemen :=

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:27

heb je niet zo'n shake beker moo, met zo'n gaasdopje erop?
Werkt super :j

Ik weet nog niet wat ik hierna wil gaan doen
ik denk 10kg extra afvallen en dan weer rustig opbouwen met eten (komt altijd aan volgens mij, na shaken) :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:31

Nee, ben al bij twee supermarkten en een drogist geweest, maar ik kan ze nergens vinden.... Zaterdag maar weer een rondje drogisterijen doen :+

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:32

Mootje schreef:
Nee, ben al bij twee supermarkten en een drogist geweest, maar ik kan ze nergens vinden.... Zaterdag maar weer een rondje drogisterijen doen :+

De tuinen :j
die heeft ze ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:42

Meen je dat nou, daar ben ik zaterdag nog geweest... Maar heb er niet bij stilgestaan dat ze ze daar zouden kunnen hebben :=