[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:13

Mijn collega had ook een Mason Pearson, nu jullie het noemen herinner ik het me weer. Die zijn bij de douglas toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:14

Ik heb een tijd geleden naar de Lush verf gekeken, toen heb ik een filmpje/fotoverslag gevonden van iemand die het gebruikte en die was er op z'n minst gezegd niet echt van te spreken.. Super bedankt voor het aanbod, echt heel lief :D Maar ga denk ik morgen eerst even kijken hoe ik het kan oplossen met drogisterij verf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:16

Tillie20 schreef:
Emmaa_ schreef:
Nee, ik ga voor geen van beide _O- Keratine behandeling vind ik doodeng omdat ze het met een stijlstang moeten insealen, waardoor ik me amper kan voorstellen dat het überhaupt goed is voor je haar. Olaplex ben ik bang dat het niet genoeg doet := Ik ga nu voor een L'anza herstelbehandeling, daar lees ik echt extreem veel goede dingen over en het kost maar een tientje, waardoor ik wat sneller geneigd ben om het te proberen. Mocht het niks zijn ga ik met de mensen van Rob Peetoom in gesprek, maar ik wil dat liever niet eerst doen omdat ik daar sowieso weer een rib uit m'n lijf kwijt ga zijn..

Waar kan je dat laten doen? (:

Ik ga het laten doen bij Servaas in Utrecht, zit op de Oudenoord naast de sportschool. Wordt aangegeven dat de L'Anza Emergency Service ideaal is voor kritiek beschadigd haar door bijvoorbeeld bleken. Duurt niet zo lang en voor 9,95 vind ik het prima om te proberen :j Er zijn behoorlijk wat kappers in NL aangesloten bij L'Anza, even googelen en je vindt de dichtstbijzijnde!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:17

Ik zweer ook bij de tangle teezer :) ook minder pluizig haar door dat mijn haar niet meer breekt bij ontklitten!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:14

Hebben hier mensen ervaring met het afbouwen van het gebruik van shampoo?

Ik ben er ongeveer twee maanden geleden mee begonnen. Normaal waste ik het om de dag, maar nu sla ik dan elke keer een wasbeurt over. Tussendoor gebruik ik dan wat talkpoeder om te voorkomen dat het er erg vet uit ziet.
Maar nu, twee maanden verder, wordt mijn haar nog steeds vet na twee dagen.. Komt dat doordat ik langer geen shampoo moet gebruiken? Of waar kan het anders aan liggen?

ikke129

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:46

Over borstels gesproken: ik hoorde dat een houten borstel heel goed is omdat deze je natuurlijke oliën opneemt en dat goed is voor je punten?? Over haar wassen: ik weet niet wat voor shampoo je gebruikt? Ik heb nu van de action parabeen vrij cocos( mijn nies aanvallen allergie werd steeds erger) evt tussendoor droogshampoo?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:06

ikke129 schreef:
Over borstels gesproken: ik hoorde dat een houten borstel heel goed is omdat deze je natuurlijke oliën opneemt en dat goed is voor je punten?? Over haar wassen: ik weet niet wat voor shampoo je gebruikt? Ik heb nu van de action parabeen vrij cocos( mijn nies aanvallen allergie werd steeds erger) evt tussendoor droogshampoo?

Toevallig, die shampoo gebruik ik ook :). En talkpoeder werkt hetzelfde als droogshampoo als het goed is.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:18

haha en conditoiner? Smeer je dat door je hele haar of alleen de punten? Ik hoorde dat t laatste het beste is! Wil ook nog weleens verschil uitmaken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:20

ikke129 schreef:
haha en conditoiner? Smeer je dat door je hele haar of alleen de punten? Ik hoorde dat t laatste het beste is! Wil ook nog weleens verschil uitmaken.

Inderdaad :j

Als ik conditioner bij de wortels smeer wordt het ook snel vet. Gewoon in de punten smeren en de rest in de haarlengtes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:27

Ik borstel mijn haar nooit, ik heb krullen. Af en toe met de Tangleteezer onder de douche.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:48

Gebruik conditioner inderdaad alleen in de punten ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:09

Ik ben uiteindelijk voor een 6.68 gegaan, kleur Hazelnoot. Ziet eruit als een kleur die goed bij mijn natuurlijke haarkleur past.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:20

Emmaa_ schreef:
Ik ben uiteindelijk voor een 6.68 gegaan, kleur Hazelnoot. Ziet eruit als een kleur die goed bij mijn natuurlijke haarkleur past.

Dat is een mooie kleur inderdaad! Ben benieuwd! Denk dat je sowieso beter staat met wat meer contrast(dus haren eerder donker dan licht kleuren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:07

Ja als ik kijk naar de honderden haarkleuren die ik de afgelopen paar jaar gehad heb was ik zelf ook het meest blij met donkerbruin, echt tegen zwart aan. Vind dat me gewoon een stuk mooier staan. Ik vind het nu alleen weer zo'n stap om weer naar zo donker te gaan, want de enige manier om het dan weer wat op te lichten is met bleek, en dat ga ik mezelf niet nog een keer aan doen. De verf zit er nu in, ik ga even kijken hoe het uitpakt. Mocht het er nou niet uit zien ga ik alsnog voor donkerbruin :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:09

En is het gelukt? :)

Ben benieuwd hoe het uit pakt

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:55

Ik kom even binnen vallen :) Ik wil mijn haar rood verfen (niet knal rood meer roodbruinig) maar ik wil absoluut niet permanent ;)
Wat voor merk etc raden jullie aan ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:00

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:28

Hoi, ik had mij een tijdje geleden gemeld en ook wat geplaatst met de vraag hoe ik de oude (aubergine) verf uit mijn haar kreeg. Dit heb ik uiteindelijk gedaan met een color remover, waar mijn haar er GROEN en sto-achtig onder vandaan kwam :'). Dit heb ik gered met een masker wat ik er een nacht in heb laten zitten van ketchup, rode voedselkleurstof en conditioner (thank god dat ik een taartbakhobby heb en ja ik was wanhopig :P).

Ik heb geen foto meer van het groene volgens mij (plus dat mijn haar er echt belachelijk uit zag) maar zo kwam het onder het rode masker vandaan:

Afbeelding

Dit heb ik een maand zo gelaten zodat mijn haar wat tot rust kon komen en het roodste er een beetje uit kon wassen. Vervolgens heb ik het terug geverfd naar ongeveer mijn eigen haarkleur. (hieronder een oude foto van ongeveer 1,5 jaar geleden). Het is iets donkerder van mijzelf deze foto is flink overbelicht.

Afbeelding

Nu heb ik er zelf een ombre in geverfd en ik ben er echt heel blij mee en ben er heel blij mee hoe het is uitgepakt voor een DIY projectje. Ik zit er nog aan te denken om het over een tijdje misschien nog wat lichter te doen en het nog wat hoger aan te brengen. Het was in het begin wel wat droog maar zolang ik het goed verzorg met maskertjes, serum en dergelijke gaat het heel goed en ziet het er ook gewoon gezond uit!

Afbeelding

Nu zit ik er over te denken om misschien een semipermanente kleur in het lichte gedeelte aan te brengen maar ik weet echt niet welke omdat ik best een warme haarkleur van mijzelf heb. Daarom ben ik een beetje bang ben dat veel kleuren snel zullen vloeken. Hebben jullie misschien ideeën of suggesties?

@Emma ik ben erg benieuwd hoe je haar en nu uit ziet ik vond het witblonde je super gaaf staan!

@Horsesm Als je niet voor een permanente verf zou willen gaan zou eigenlijk de enige optie semi permanente verf zijn. Het hangt er sterk vanaf welke haarkleur je nu zelf hebt. Ik vind zelf dat semi permanente verf gewoon een stuk beter op licht haar pakt dus als je een donkere kleur hebt weet ik niet precies hoe het gaat pakken.

EDIT: Sorry voor de grote foto's, geen idee hoe ik ze kleiner krijg op bokt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:30

Wat een droomhaar met die krullen op de laatste! Is dat je eigen slag?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:39

Ja semi permanent had ik idd gezien :) ik heb nu bruin haar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:59

Mijn haar is naar tevredenheid op kleur gebracht ondertussen haha. Het heeft bovenop een heel stuk roder gepakt dan me lief is maar mijn punten zijn niet meer groenig en dat is het belangrijkste.

Ik heb er nu een mengsel in zitten van conditioner die bij een verfpakje zat, een Pantene masker, 3 minute miracle en kokosolie, dat laat ik er vannacht even in zitten en dan maak ik morgen wel even een foto!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:03

acrylicmess, wow, je haar op die laatste foto! :wow: Prachtig! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D
Overigens, hoe zorg je ervoor dat je haar zo uit je gezicht blijft? Mijn haar valt altijd slap naar voor >;)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:13

Dank jullie wel voor de complimenten :D!!

De slag/krullen zijn gewoon gemaakt met een krultang dus helaas heb ik dat niet van mijzelf. Ik heb wel wat slag en vrij wat volume van nature zoals bij het rode haar op de bovenste foto, maar het volume komt omdat ik belachelijk veel haar heb.

Hoe ik ervoor zorg als ik mijn haar krul dat het niet zo naar voren valt is de voorste plukken van je gezicht af krullen, ik weet niet hoe ik het goed moet omschrijven eigenlijk :p. Ik krul mijn haar in 6 delen, ik verdeel het eerst in lagen van 3 van boven af, de 2 bovenste lagen zet ik vast en de onderste laag blijft los. Dan begin ik bij de onderste laag die ik weer in 2en deel en dat kleine deel deel ik dan weer in delen van 3/4 plukjes haar die ik 1 voor 1 krul. Als 1 zon sectie van elk dus 3/4 plukjes haar is gekruld spuit ik er wat lak in maar niet te veel. Als ik de hele onderste laag is gekruld zet ik het vast met een haarklem. Dan doe ik de volgende laag los en ga ik net zo te werk als bij de eerste laag. Op het eind als alles gekruld is gooi ik nog wat serum in de punten.

Ik denk zelf dat het vooral belangrijk is dat je niet te grote plukken pakt en ook eens de krulrichting verandert. En een (goede) lak die goed verneveld doet ook wonderen :p. Ik hoop dat het niet een al te warrige en lange uitleg is.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:34

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer kleurcode dit is?

Uiteraard snap ik dat uitkomst aan je eigen kleur ligt :P

Afbeelding

Afbeelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:35

Asmiddenblond en aslichtblond. Ik zou gewoon met 7.0 beginnen en dan highlights zetten.

Eventueel 7.7, 8.0 of 8.7
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 17-08-15 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt