[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:13

Nee dit is echt optioneel voor eigenlijk als t mag rest van mn leven.
Kinderen wil ik bewust niet.
Maar ben veel te jong en ovaria eruit halen doen ze niet.

Pil voelde ik binnen vijf dagen mezelf kwijt raken. Dat wil ik niet.
Ben altijd m blij ei... en dat is nu met de tweede strip weer compleet weg.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:19

Ik reageerde ook heel slecht op de pil maar met m'n mirena heb ik nergens last van! Geen moodswings, pijn of wat dan ook. Als je menstruatie niet zo heftig is zou je ook nog een koperspiraaltje kunnen overwegen, zit je helemaal zonder hormonen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:19

maralyn schreef:
Nee dit is echt optioneel voor eigenlijk als t mag rest van mn leven.
Kinderen wil ik bewust niet.
Maar ben veel te jong en ovaria eruit halen doen ze niet.

Pil voelde ik binnen vijf dagen mezelf kwijt raken. Dat wil ik niet.
Ben altijd m blij ei... en dat is nu met de tweede strip weer compleet weg.

He bah! Ik ben hier niet zo heel goed in thuis in dit soort dingen en straks zeg ik iets heel doms en verkeerds :') Ik denk dat veel andere meiden hier wel raad mee hebben! Maar ik ken je probleem wel een beetje..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:21

Mijn huisarts raadde voor mij voor dezelfde klachten de Nuvaring, Implanon of spiraaltje aan. Van de Nuvaring had ik geen last van mijn emoties. Als in: geen verandering, maar gewoon mezelf. Waar ik na een week met de pil al merkte dat ik afvlakte. Moet wel zeggen dat ik 1 ring geprobeerd heb. Ding floepte er elke keer half uit, dus daar was ik na een paar weken wel klaar mee. Het past niet. Dus wat het doet op langere termijn weet ik niet. Van de Implanon had ik veel last. Afgevlakte emoties, moe, chagrijnig, soms tegen depressief gevoel aan. Wat een verademing toen dat ding eruit ging. Na een week voelde ik mezelf opknappen.
Na 2 weken had ik alweer een eisprong (auw!!), maar die pijn woog niet op tegen de emoties. Menstruatie is meteen ook weer regelmatig, helaas met bijbehorende ellende. Alleen de migraine is uitgebleven, dus ik hoop dat dat juist hormoongerelateerd was met pil en dat nu uitblijft. Liever de pijn en een paar dagen per maand pijnstilling moeten slikken waar de pijn soms dwars doorheen gaat, dan weer emotionele problemen.

Enige optie voor mij zou nog een spiraal zijn. Maar aangezien de Implanon zou moeten helpen en dat eerder averechts deed, neem ik voorlopig de pijn voor lief.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:27

Aaah super.
Maar spiraal verminderd ovulatie wel?
Tjaa liefst hormoonloos idd.

Hier ook écht binnen n week geestelijke veranderingen.
Negatief. Moe... zenuwachtig. Gewoon blughh.

Tja das ook n optie... pijnstilling voor de drie dagen.
Menstruatie heb ik geen last... daar fluit ik door.
Wel krampen en eerste drie dagen gigantisch vloeien maar dat is t ook.

Oww en sinds de pil ben ik n wandelende kaktus... mannen mogen niet eens naar mij kijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:56

Ik heb geen spiraal, dus geen idee of dat helpt. Ik ben er even klaar mee. Dan liever een paar dagen pijn. Heb je de Nuvaring al eens geprobeerd?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:00

Nee nog niet eigenlijk.
Is dat ook op basis van hormonen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:02

Ja dat wel. Maar hele lage dosering omdat het lokaal zit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:46

Ik was ook een emotioneel wrak met de pil die ik eerst slikte. Heb nu voor het zesde jaar een Mirena spiraal en nergens geen last van. Enkel soms eens pijnlijke borsten of wat puistjes. Maar geen menstruatie meer.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:49

@britt: ik had altijd tussen 48 en 60u na de laatste pilname mijn bloeding.

@maralyn: welke pil heb je? mss dat de minipil of andere anticonceptie met maar 1 hormoon ipv 2.
ivm spiraal: een hormoonloze spiraal doet niks voor je ovulatie, deze al hetzelfde blijven en risico op hevigere bloedingen tijdens de menstruatie. Een hormoonspiraal blokkeert/verhindert de ovulatie zoals de (combinatie)pil. Door de continue hormoonafgift kan de menstruatie ook volleig uitblijven...
Laatst bijgewerkt door petitparis op 16-07-17 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:01

Heb de meest gangbare pil.
Minipil is een overweging.
Zo'n nuvaring ook.

Dank voor alle ervaringen.... super fijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:08

Succes. Het is een lastige zoektocht :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:29

SavannahNx schreef:
maralyn schreef:
Er zijn geen andere opties???
Lekker kort door de bocht zonder algemene uitleg... :')

Maar het is ook kort door de bocht. Het is of het één of het ander. Tenminste, dat is mijn mening. Misschien kunnen pijnstillers nog helpen? Of van die pilletjes speciaal tegen menstruatiepijn?

nou niet helemaal.. er is nog een derde optie.. door laten sturen naar de gynaecoloog om na te laten kijken of er een reden is voor de pijn.. Is er geen duidelijke reden.. Join the club.. dan is het letterlijk kiezen tussen twee 'kwaden'.. in mijn geval.. geen van die twee opties kan.. dus ik sta op optie 3 rotzooi in je lijf laten zetten om in een kunstmatige overgang te komen.. tel kwaad 1 bij kwaad 2 op en je komt op optie drie.. ik zou dus persoonlijk als je normaal kunt functioneren en het 'alleen vervelend' is, jezelf gelukkig prijzen met de keuzes die je hebt ;P

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:09

Je zou nog andere pillen kunnen proberen :) sinds ik de marvelon slik ipv de mycrogynon voel ik me veel beter :j

Anders idd Mirena proberen. Koperspiraal doet niets voor je eisprong want geen hormonen. Alleen hormonen veranderen daar iets aan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:04

Duidelijke taal! Dankjullie wel!!

Nou ja ben al ooit bij de gyn geweest.
En eigenlijk is er geen reden voor.
Tenminste, niet gevonden.

Wel zei de arts toen tegen mij: "Je lichaam is toe aan kinderen."
Ik heb hem heel hard uit staan lachen... "Ik wil helemaal geen kinderen."
Kreeg ik "Sterkte" te horen...
Die vrouw had wel humor.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:04

maralyn schreef:
Duidelijke taal! Dankjullie wel!!

Nou ja ben al ooit bij de gyn geweest.
En eigenlijk is er geen reden voor.
Tenminste, niet gevonden.

Wel zei de arts toen tegen mij: "Je lichaam is toe aan kinderen."
Ik heb hem heel hard uit staan lachen... "Ik wil helemaal geen kinderen."
Kreeg ik "Sterkte" te horen...
Die vrouw had wel humor.

pijnlijke eisprong of menstruatie is zoooooooooooooooooooo niet een signaal van je lichaam dat je aan kinderen toe bent.. maar goed dat je in de lach geschoten bent, want is gewoon grote kolder.. In dat geval was ik op mijn 12e al enormmmmmmmmmmmm klaar en toe aan kinderen krijgen :') ...

zwanger worden is de oplossing tegen alle menstruatiekwalen, akkoord.. maar je lichaam geeft geen seintjes af.. je hersenen wel vanaf een bepaalde leeftijd.. klapperende eierstokken.. Maar dat heeft dus niets met je eierstokken te maken, maar je hersenen die reageren op aanwezigheid van kinderen en allerlei signalen uitzenden naar je lichaam die een kinderwens kunnen versterken.. daar hoort niet een pijnlijke eierstok bij :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:48

Kijk... weer duidelijke taal Elena.
Nou... ik wil geen kinderen.
Vind ze geweldig, voor ongeveer 5 uur, en ben blij als ze dan weer met pappie en mammie vertrokken zijn.
Ze vreten tijd, geduld, en veel geld.
Heb geen partner, en voel me ook niet behoeven om nog één of twee van deze karakters op deze aardbol te zetten.
Daarnaast als ik zie dat sommige mensen 4 kinderen hebben... Compenseren die het wel weer dat ik geen kinderen wil.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:46

Ik kom even dit topic binnenvallen met een vraagje: ik ben sinds dit jaar begonnen met het doorslikken van de pil, puur om menstruatie zoveel mogelijk te voorkomen. Ik vind het vies, voel me er echt heel smerig door en het belemmert me in het dagelijks leven (ik kan namelijk niks anders dan maandverband gebruiken, cups of tampons krijg ik met geen mogelijkheid op een plek dat het én werkt én niet continu pijn doet).
Maar nu heb ik gemerkt dat, zo ongeveer sinds die tijd, mijn onderbuik enorm is gezwollen in verhouding met de rest van mijn lichaam. En het stoort me echt ontzettend. Het zit helemaal onder de striemen (striae) en in een heleboel kleding ziet het er gewoon echt niet meer uit, ik schaam me er ondertussen gewoon voor en het lijkt niet minder te worden. ;(

Zou dat zwellen van mijn onderbuik aan het doorslikken van de pil te wijten zijn, of zijn er meer hier die daar (soortgelijke) ervaring mee hebben? Zou het helpen om aan een andere pil of een andere dosis te gaan?

Ik ben niet zwanger (test gedaan voor de zekerheid), en ben sinds die tijd juist in gewicht afgevallen, dus daar ligt het niet aan.
Ik wil er eigenlijk ook nog even mee naar de HA stappen maar ik verblijf momenteel een eind uit de buurt dus dat laat nog even op zich wachten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:57

even langs de huisarts en eventueel gynocoloog, kan zijn dat de pil geen oplossing biedt.. En als je zo hevig bloed dat maandverband je belemmert dan kan het ook zo zijn dat er vleesbomen in het spel zijn bijvoorbeeld.. Of je kunt gaan kijken, waarom ob niet werkt (als je menstrueren vies vind, dan zou ik geen cups gaan gebruiken). eventueel kijken naar mirena spiraal, dat geeft veel plaatselijker hormonen af, waardoor de dosis lager is..

update voor mijn persoontje..
morgen maar weer eens een spoedje bij een gyno.. eigen is op vakantie, tot op de dag dat ik zelf al een afspraak had (10 augustus).. mijn 3 maanden lucrin depot dat begin juni is geplaatst, heeft de menstruatie van juni tegengehouden.. maar je raad het al.. sinds een paar dagen weer vrolijk aan het menstrueren, niet een afvloeiingsbloeding, maar gewoon weer een eerste menstruatie.. dure geintjes op deze manier, mijn drie maanden depot kost 115 euro en dit is al de tweede keer binnen een half jaar dat na een maand de boel is uitgewerkt.. wachten tot de afspraak met de gyno is geen optie.. want volgende maand wacht mij dus een full blown menstruatie als ik niets doe.. daar helpt geen afspraak na mijn eisprong meer aan natuurlijk.. dus morgen direct een afspraak kunnen krijgen.. bloedprikken om lucrin waarde te bepalen (gokje, zal wel weer nul zijn) en kijken wat te doen, mogelijk een maanddepot om de scherpte eraf te houden tot 18 augustus, want ik moet volgende maand sowieso van de lucrin af helaas.. want ook al bloed ik deze maand, ik kan met deze ongesteldheid wel juichen.. normale vloeiing, nauwelijks last. maar ja helaas is dat niet blijvend :(

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:29

Ah wat vervelend elena! Het lijkt me zo vervelend... Worden die kosten niet vergoed door de verzekering? Sterkte :(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:05

bah Elena, ik vroeg me al af hoe het nu met je ging. Wat is de volgende stap/optie?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:18

Sorry dat ik binnen kom vallen in dit topic. Misschien is dit al eens besproken, maar kan dit even niet vinden.

Ik slik ruim 10 jaar de levonorgestrel ethinylestradiol 0,03/0,15 pil.
Nooit ergens enigzins last van gehad, dus wat mij betreft is het een goede pil voor me.
Maar, ik merk in mijn stopweek dat ik dan weer echt alles kan eten op het moment dat de menstruatie aan begint te komen.
Altijd heb ik het netjes gewoon geslikt, op tijd, en ook de stopweek gehouden.

Nu zat ik te denken, als bijvoorbeelde de pil doorslik (2 a 3 maanden), en dan een stopweek inlas, zou ik er dan minder last van hebben?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:32

Ik zou het gewoon proberen! Ik denk dat dat wel zou moeten werken, je krijgt dan immers geen menstruatie.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:44

Thanks, ja ben ook even aan het kijken over de ervaringen van een spiraal.
Maar krijg je toch ook gewoon menstruatie e.d?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:49

Ik ben al jaren niet meer ongesteld dankzij mn Mirena spiraal. Maar garanties dat dat bij jou ook gebeurd zijn er niet, elk lichaam reageert er weer anders op.