Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Wat een afstand weer Puera. In welk bos ben je geweest?

BusyMissy, nu wil ik die foto wel zien natuurlijk, haha.

Hier net meegedaan aan de run in het dorp. Ze hebben van vorig jaar geleerd, dus nu hadden ze wel medailles :D De route liep op 50m van mijn huis. En omdat ze een nieuwe route hadden komt die voor een behoorlijk stuk over mijn trainingsrondje. Dus tja, dan kan ik niet meedoen en wel met de lopers meelopen, want de start was ongeveer op het moment dat ik ook van plan was te gaan lopen. Ik kan niet meedoen en tegen de lopers in lopen. Dat is ook wel gezellig natuurlijk ;) Of ik doe mee. Het werd dus het laatste. Dus wegens inschrijven e.d. iets eerder gegeten dan normaal en de hele middag had ik al last van m'n darmen. Na 5 uur brak het goed los, dus direct 2 keer naar het toilet. Wel gaan? Ach, normaal is dat ook zo weer over, dus ja, we gaan gewoon. Daar nog een keer naar de wc. En met hardlopen voelde ik m'n buik ook wel. Ik ben echt diep gegaan, dat kan ik eigenlijk niet meer. Maar vanavond lukte het toch wel. Ik was gewoon misselijk toen ik de laatste 100m naar de finish sprintte. 36.42 minuten over 5km. Dus nog steeds langzaam, maar wel de snelste tijd voor mij in 2025 op de 5km. En ik denk iets van mijn 2e tijd op de 5 ofzo ooit.
En nu weer thuis is de buikgriep helaas echt losgebarsten. Maar ben blij dat ik gegaan ben. Kon eindelijk mijn dure carbonschoenen weer eens dragen. Misschien waren die wel de reden dat ik voor mijn doen snel was ;) Had ook 2% in zone 5. En de rest in zone 4. Dat heb ik tijden niet gehad.
En als je dan bedenkt dat ik zaterdag nog die 24 km liep, dan mag ik niet klagen. De week er voor had ik echt tot en met dinsdag spierpijn. Nu een beetje, maar kan er wel mee sporten. Vond de 5km wel een raar gevoel, slechts 36 minuten, dat was de training. Dat voelde ook echt kort, ondanks dat ik echt helemaal op was.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Nou dan heb je echt knap gelopen Germie, hoe snel zou je wel niet geweest zijn zonder buikklachten dan?

Ik heb daar de laatste weken ook last van, maar bij mij komt het door het experimenteren met zelfgemaakte sportdrank. Ik kan niet tegen sacharose, en dat zit bijna overal in dus ben nu andere suikers aan het testen omdat ik bijvoorbeeld fruit en de daarin zittende fruitsuikers wel goed verdraag. Ik zoek nu een combi tussen snelle en wat langzamere suikers. Dextrose blijkt goed te gaan, maar de maltodextrine gaf afgelopen weekend echt drama onderweg. Die gaat er dus per direct weer uit, misschien straks testen in een kleinere hoeveelheid.

De upload werkt weer! Ik had liever een wat fellere kleur gehad, maar ach een goede schoen heeft geen kleur toch?
Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:22

Goed gedaan germie.

Mooie schoenen busy, die flappen (geen idee hoe ze heten) lijken wel wat lang, hopelijk krijg je er geen last van en kun je er fijne kms op lopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

O ik vind dit wel een heel gaaf kleurtje, leuk hoor!

Netjes Germie! Vervelend van die buikklachten. Ik heb dat dus ook altijd als ik savonds loop.

Ik heb ook gelopen vanavond, 10 km totaal. 20 min warming up, 6x 3 min 5:16, 2 min rust, en 10 min uit. De intervallen heb ik iets langzamer gelopen, was door het bos dus wat mul zand etc. En m’n benen waren nog moe van zaterdag haha.

Afbeelding

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Ik vind het een mooie kleur schoenen hoor. Maar hou van roze en paars.

Dus heide past ook goed bij mij, haha.

Ben al weer naar de wc geweest en ga zo op bed :(