Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:49

Haha, ja de bedoeling was 15, maar liep wel lekker, al waren de laatste 3 misschien net teveel, kreeg van Garmin ook de status "niet productief" . }:0

Ik ga met Iris de zevenheuvelen loop doen komende maand, de avond (7km?) en de 16(?) uit mijn hoofd.

Dan in februari de Asselronde in Apeldoorn, die is 25 km, dan wil ik in Maart de kastelenloop (30 km) in Vorden doen en dan in April de Marathon van Rotterdam.

Dus zoek nog wat leuks in december/januari. Mocht iemand een idee hebben? Ergens tussen de 15 en 25 km in.

Ik ga hier een analyse laten doen: https://loopexpertisecentrumapeldoorn.nl/, maar welke precies weet ik nog niet. Afhankelijk hoeveel geld ik terug krijg.

Denk dat ik in de basis wel "sterk" ben, gek genoeg heb ik namelijk geen motivatieproblemen om mijn crossfit 2x in de week te blijven doen. Zelfs in de vakantie sta ik daar om 06.30 te knallen op een work-out :') Maar om in de ochtend direct mijn hardloopkleren aan te trekken en te gaan is te lastig.. dan verzin ik zoveel smoesjes dat ik er bijna zelf in geloof dat het ook echt een goed excuus is. :7

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:02

Zo'n vo2 max test wil ik ook gaan doen.
Binnenkort waarschijnlijk in December krijg ik een MRI. Hormonaal lijkt het nu rustig te zijn dus dan zou ik zo'n test wel kunnen uitvoeren.

Maar ik heb het idee dat Garmin het nu wel goed heeft dus ik vraag me af of dat wel nu heeft dan.

Ik heb volgende week de 10km Maartens Maartens en zou ook in December/januari weer wat leuks willen lopen 15km ongeveer.

Er is op 3 februari een loop in Leiden. De urban trail. Maar die spreekt me niet aan en vind ik daardoor ook heel duur. 31 euro voor 10-12 km en je loopt dan door leiden en door winkels heen enzo. Het is wel lekker dichtbij maar het trekt me zo weinig dat ik die niet ga lopen.

Fenn

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:52

Ik heb een startnummer over voor de posbanktrail 13km over. Is op 28 oktober. Iemand hier interesse?

Zelf loop ik 5 november een 5k in Soest

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:44

Suusje, nou ik vind het ook zeker knap van je! Gewoon even 20km lopen, op een mooi tempo, met jou basis conditie is zeker niks mis!
Ik heb ook zin in de evenementen, misschien kom je daardoor wel uit je zomer dipje, en komt de motivatie weer!

Be funny, dat klinkt niet heel leuk nee, door een stad met winkels rennen.
Snap dat je dan liever de natuur in gaat!
Dus jou fitness leeftijd ging omhoog met je nieuwe horloge, nou dan neem ik voorlopig geen nieuwe, vind het altijd zo een compliment dat mijne als fitness leeftijd 21 jaar aangeeft :D
Altijd fijn om te horen als je 45 bent!

Klinkt wel leuk fenn, maar ik heb de dag erna al een halve marathon, dat word een beetje veel.

Ninus, ik ben ook op zoek naar warme handschoenen, mijn handen worden nooit warm in de winter tijdens het lopen.
Misschien moet ik wel elektrische nemen!
Het fijnste ooit waren die warm houd knijp zakjes, die tot 8 uur warm blijven, maar die zijn helaas maar voor eenmalig gebruik. Voor de rest had ik bij elke handschoenen, zelfs dubbele, dode witte vingers.

Vanochtend een kort loopje gedaan, met 8x 200m en 100m dribbel, ging lekker!
Deze week lekker rustig voor de zondag in Etten-Leur, heb er zin in!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:29

Suusje de 7h loop is 15km.
Leuke plannen!

Ik doe begin december de Montferlandrun, de 7.5km en de 15km, misschien is dat nog wat? Is een leuke loop, ik heb hem al een paar keer gelopen.

De kastelenloop heb ik de 21 van gelopen. Veel lopen de 30 als voorbereiding op rotterdam inderdaad. Er lopen ook pacers mee, dus dat kan fijn zijn.

Asselronde is ook leuk, heb nog niet de 25km gelopen daar wel de andere afstanden een paar keer. Is een leuke route, goed georganiseerd ook. Wel een aardig groot evenement.

Vind je hardlopen dan toch minder leuk dan bootcamp of is het dat je alleen moet?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:00

Suusje bikkel!

Ik zou graag de Posbank trail lopen, heb m'n Gaasterland-trail kaarten verkocht omdat ik van plan was naar mijn man te gaan, maar dat gaat niet door. Ik vind het alleen te ver weg. Misschien volgend jaar.

Dan moeten we maar van die knijpzakjes meenemen voor op de boot terug van Schier Iris, als mijn handen zo 'doods' zijn dan lukt autorijden ook niet goed := :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:13

Idd bikkel Suusje _/-\o_

Is er iemand bekend met de Haagse Duintrail? Mul zand en ik liggen elkaar niet. Maar er lopen ook bospaden enz dus ik vraag me af of die veel over het strand is of vooral bos/duin paden.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:57

Thanks voor jullie support Befunny en Ninus.

Niet bekend met de Haagse duintrail, mul zand sla ik liever ook over. Heb in Zandvoort de circuitrun gedaan, ging ook over een stuk duin, die doe ik nooit meer :Y)

De posbanktrail lijkt mij ook leuk. Hoeveel km ga je dan lopen Ninus? Of bedoel je dat je die nu te ver weg vind?

Wanneer gaan jullie ook alweer naar Schier? Ik dacht dat je tegenwoordig ook van die handschoenen hebt die je soort van kan opladen? Ik ga eens zoeken morgen...

Montferlandtrail ga ik eens bekijken. Goede tip. Asselronde is nog beschikbaar als je mee wil doen. Ja evenement wordt steeds groter in Apeldoorn, die 8 al helemaal. Dan is er 1 slier aan mensen lang het parcours. Gelukkig kan ik er op de fiets heen en zie ik dan altijd veel bekende dus dat is wel leuk.

Met de sport ben ik niet alleen, dus denk dat het alleen hardlopen wel meespeelt, maar toch doe ik dat ook graag om gewoon even tijd voor mezelf te maken. Maar goed, ben vanavond een rondje op lage hartslag gegaan. (foto's werken niet...)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:25

Hier even met de loopgroep getraind. Had me iets te warm aangekleed boven dus had het een beetje warm. Maar wel lekker 5 km gelopen en loopscholing etc. Nu vrijdag pas weer en morgen X Core.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:33

16 december is een leuke trail bij mij in de buurt “deoloop” je kan kiezen uit verschillende afstanden, voor de 25 en 40 km wordt je met een bus weggebracht en loop je terug naar het beginpunt, misschien ook nog een leuke? Is mooie bosrijke omgeving. Ik heb opgegeven voor de 25km {:}

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:06

Dat is idd een hele leuke. Voor mij wel echt ver. En 25km vind ik denk ik ook nog te ver voor een georganiseerde loop. Maar denk wel echt een gave trail.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:00

Het is geen trail in Montferland Suusje, het is een loop op de weg, maar er zit wel een stukje onverhard in.

Posbanktrail is leuk. Al ga je niet over de Posbank (herikhuizerveld), want dat mag niet meer. Wel over het Rozendaalsezand en dat is een pittig stuk!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:08

suusje26 schreef:
Haha, ja de bedoeling was 15, maar liep wel lekker, al waren de laatste 3 misschien net teveel, kreeg van Garmin ook de status "niet productief" . }:0

Ik ga met Iris de zevenheuvelen loop doen komende maand, de avond (7km?) en de 16(?) uit mijn hoofd.

Dan in februari de Asselronde in Apeldoorn, die is 25 km, dan wil ik in Maart de kastelenloop (30 km) in Vorden doen en dan in April de Marathon van Rotterdam.

Dus zoek nog wat leuks in december/januari. Mocht iemand een idee hebben? Ergens tussen de 15 en 25 km in.

Ik ga hier een analyse laten doen: https://loopexpertisecentrumapeldoorn.nl/, maar welke precies weet ik nog niet. Afhankelijk hoeveel geld ik terug krijg.

Denk dat ik in de basis wel "sterk" ben, gek genoeg heb ik namelijk geen motivatieproblemen om mijn crossfit 2x in de week te blijven doen. Zelfs in de vakantie sta ik daar om 06.30 te knallen op een work-out :') Maar om in de ochtend direct mijn hardloopkleren aan te trekken en te gaan is te lastig.. dan verzin ik zoveel smoesjes dat ik er bijna zelf in geloof dat het ook echt een goed excuus is. :7

Ik ga ook de 7heuvelenloop doen! 15km is die inddd!
Weet niet in welke regio je iets zoekt voor december/januari maar;
In december heb je de Bruggenloop in Rotterdam, die is 15km.
Ik zag een trailrun voorbijkomen op 30 december in de Loonse en Drunens duinen. Volgens mij 18km
In januari hebben ze in Egmond aan zee een halve marathon.
Eind januari is de Beach run Scheveningen, ik dacht iets van 16km.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:06

Leuke lopen allemaal!

Schiermonnikoog is de 11e Suusje, zin in!
En de Posbanktrail is me inderdaad te ver rijden vanaf hier, dan ben ik weer een hele dag onder de pannen.

Wij lopen in maart van Vaals naar Maastricht, eerder dit jaar hebben we van Landgraaf naar Maastricht gelopen (marathon), wij vinden het heel leuk om van A naar B te lopen in die omgeving. Wel zwaar, maar dat weet je van tevoren.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:31

Dat is al bijna Ninus, super leuk dat je alsnog kan gaan.

https://www.decathlon.nl/p/mp/wantalis/dunne-verwarmde-handschoenen-wantalis-sancy/_/R-p-26f50349-fbea-4ed9-bb0f-d39cb441373f?mc=26f50349-fbea-4ed9-bb0f-d39cb441373f_c1&channable=02893b736b7569640039333939353262312d373239372d346539662d626438322d336436393765383166396137a7&msclkid=2555bb4214341d60b4c5de7aa0e3d82a&utm_campaign=Shopping_Bing&utm_content=All%2520Products&utm_medium=cpc&utm_source=bing&utm_term=4584482477007341 Deze handschoenen heb ik toen gezien. Wellicht helpt deze tegen koude handen?

Iirrssjjee, ik zoek wat meer rondom Apeldoorn of omgeving Gelderland.

Klinkt ook leuk WowAmigo, inderdaad is het leuk om ergens naar toe te lopen.

Genoeg ideeën, ik ga eens bekijken wat past in de agenda.

Dit was gisteren, Elmo in zijn kerstverlichting set en heerlijk op lage hartslag gelopen, ik had geen eens een bezweet tomaten hoofd :Y) En Garmin vind mij ook weer productief.

Afbeelding

Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:38

Oh netjes zeg! Wat een leuke hond <3

Ik heb maandag bijna dezelfde afstand en tempo gelopen (6,7km/6:35), maar dan heb ik dus een gemiddelde hartslag van 161. Dat is overigens al een stuk lager dan toen ik het hardlopen weer ging oppakken ca. 2 jaar terug. Geen idee of dat nog veel lager gaat worden ooit 8-) maar ik doe het er maar mee :')

Ik heb enorm veel zin om lekker buiten te gaan lopen nu, maar moet de hele dag werken, beetje jammer weer ook ~~}>

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:54

Toen ik mijn 9+ km liep. Had ik een gemiddelde hartslag van 160bpm en snelheid van 6.45. dus ik kom steeds dichter bij jullie nu. Opzich wel lekker.

Suusje hele leuke hond en lekker goed zichtbaar zo <3 Goed gelopen ook. Dat geldt ook voor Amigo.

Mijn Hrv blijft stijgen nu 65ms. Ik denk dat dat heel positief is. Ik voel me ook heel stabiel. Herstel sneller na workouts enz.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:09

Elmo <3

Ik heb vanmorgen 12.77km gelopen. De eerste 6km waren pittig, daarna ging het lekker :)

Ik kan toch mn Vo2 max zien kwam ik vandaag achter :') . Die is 46.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:18

Leuk, al die evenementen die er voorbij komen! Ik heb helaas niet echt ruimte in mijn leven om met regelmaat zoiets te ondernemen, maar ik merk wel dat het fijn is om ergens naartoe te werken, dus om de paar maanden een evenement lopen trekt me wel.

suusje26, wat een ontzettend leuke hond. <3 En enorm knap dat je met zo'n lage hartslag alsnog op dat tempo hebt gelopen!

WowAmigo, vind ik ook heel netjes!

BeFunny, fijn dat je je zo goed voelt!

Karin_deB, lekker zeg!

Ik ben ook heel blij met hoe ik me fysiek voel en zoveel sporten doet me goed mentaal. Vooral als ik zie hoe ik me 12 weken terug voelde. :=
Ik kwam enorm overbelast terug van mijn fietsreis doordat ik flink ziek werd, maar wel door ben gegaan (rustig, en ik werd wel beter, maar het was wel echt een aanslag op mijn gestel). Ik kwam eind augustus terug en kon de eerste week helemaal niets. Gelukkig heb ik er naast oververmoeidheid wel ook goede bespiering en conditie aan overgehouden en was het niet alleen maar aftakeling. :') Daarna het hardlopen op gaan pakken, krav maga, bootcamps en thuis kettle bell trainingen. Echt een hele fijne combinatie van sporten vind ik dat!

En jullie hebben me geïnspireerd om ook op lagere hartslag te rennen, vanavond of morgen (afhankelijk van of ik vanavond nog een les krav maga mee ga pakken) wil ik 8 km lopen met een hartslag onder de 170. Ben benieuwd of dat gaat lukken.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:11

Ik werd vanmorgen tijdens het trailen getrakteerd op een burlend damhert. Echt geweldig!
Heb er een tijdje naar staan kijken. Filmpje staat in mijn stories op insta.

Ben nogal verkouden en vannacht veel gehoest, dus het lopen ging niet echt lekker. Maar wel weer 22km in the pocket en net toen ik bij de auto was begon het te regenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:35

Wauw! Mooie ervaring en prachtige foto's weer! Heerlijk zo buiten.

Ik vind het zo ongelofelijk dat jij ff als tussendoortje al "niet zo fit" ff 22 kilometer eruit flapt en daar moet ik dus gewoon nog ff hard voor trainen, hahaha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:48

Een 22km is wel een doorsnee afstand die ik veel trail, dus dat lukt wel als ik niet 100% fit ben. Al ging het vandaag wat langzamer en met wat meer de heuvels op wandelen. En hertjes filmen.

Als de verkoudheid over is wil ik weer langere afstanden lopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:47

Lijkt me een bijzondere ervaring SV! Balen van je verkoudheid :(:)

Hier een rondje 11km gedaan, ik was halverwege en toen zag ik de 10 wel onder de 50 minuten als optie. Helaas kwam ik toen middenin de bieten terecht :+ dat ging dus even mooi niet door.

Morgenochtend krachttraining en dan een dag echt vrij, zin in :z :Z

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:14

Balen van de bieten dan. Maar wel fijn dat je lekker op pad bent geweest :j

Hier net een korte intervaltraining gedaan. Moest eventjes eruit. 10x 50m sprint/100m herstel. Was wel eventjes lekker vlammen :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:40

Mooi rondje SV! Jammer van je tweede helft Ninus. En klinkt als een leuke training Musli :)

Gisteren met de hardloopgroep meerdere blokken op sneller tempo gedaan met telkens 1 minuut rust. Na de eerste sessie wat last van m'n scheenbeen dus de tweede rustiger aan. Eerste deel zat ik op 5.10/km wat ook echt alweer flink sneller is.