Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:22

Haha top :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:25

Goed van je!
En idd in je vinger snijden is echt veel pijnlijker.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:06

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:07

Je huisarts schijnt het te regelen..

En relaxed ik was niet kriegelig tegen jou, maar soms word alles teveel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:10

Ik denk dat de grotere praktijken, of zoals in ons dorp alle praktijken samen die prikdagen niet gaat veranderen, zaal moet gehuurd worden, alle afspraken veranderd, personeel ingeseind. Mooi van de minister maar misschien dat het in een kleine praktijk met 109 te prikken mensen kan maar de rest? Verwacht het zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:12

Echwel schreef:
Je huisarts schijnt het te regelen..

En relaxed ik was niet kriegelig tegen jou, maar soms word alles teveel

Ja snap ik hoor :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:51

Ik moet dit echt even van me af schrijven: in mijn vrienden/ kennissenkring was ik door slechte ervaring in het verleden degene die kritisch tegenover sommige vaccinaties stond. Ik praatte daar niet veel over omdat ik andere daar niet in wil beïnvloeden.
Voor deze vaccinatie heb ik gesprekken gehad met enkele mensen die er verstand van hebben en waar ik vertrouwen in heb, en besloten wel voor vaccinatie te kiezen.

Maar nu zijn er een aantal vrienden en kennissen die voorheen nooit negatief waren over vaccineren in echte anti vaxxers veranderd, en dan echt van de ergste soort. En uiten dat veelvuldig op hun social media, inclusief nep nieuws, Virus waanzin en angst campagnes. Voorlopig negeer ik de berichten maar en hoop dat als we elkaar weer i.r.l. ontmoeten het wat overgewaaid is. Maar merk wel dat ik toch wat anders naar ze ben gaan kijken. Dat ze niet willen vaccineren moeten ze helemaal zelf weten, maar dat ze proberen anderen te beïnvloeden vind ik echt moeilijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:00

Geen aandacht aan besteden, schreeuwers zonder enige kennis heb je overal, praten de grootste schreeuwers na, FvD en Willem Engel bvb.
Gewoon ene oor in en andere oor uit en zie je ze op je feestboek voorbijkomen? Daar is een knop voor, top dat jij je wel goed hebt ingelicht over vaccineren!!!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:02

En dat vind ik persoonlijk eigenlijk nog wel erger dan de hele coronatoestand. In mijn omgeving dan, want ik ken niemand die er aan overleden is of ernstig ziek. Maar dat familie en goede vrienden zich zo laten meeslepen in dat anti-vaccinatie en complottheorieen, ik kan daar met mijn verstand niet bij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:02

Die schreeuwers hebben wij in de familie. En de duidelijke afspraak gemaakt elkaars mening te respecteren en het er niet over te hebben als we elkaar zien. Om erger te voorkomen.

Nog nergens last van overigens. Zelfs geen stijve of zere arm :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:05

Meestal dammen de schreeuwers pas in wanneer er wel iemand in naaste omgeving op de ic of erger terecht komt.
Net zoals Vayo wat losser met haar contacten omgaat , dat doen heel veel mensen tot het misschien toch fout gaat.
Dat betekend niet opsluiten in huis maar wanneer je in de gevarenzone kunt zitten door aandoening of leeftijd kijk je er vaak wel iets anders naar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:17

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 00:01

bigone schreef:
Meestal dammen de schreeuwers pas in wanneer er wel iemand in naaste omgeving op de ic of erger terecht komt.
Net zoals Vayo wat losser met haar contacten omgaat , dat doen heel veel mensen tot het misschien toch fout gaat.
Dat betekend niet opsluiten in huis maar wanneer je in de gevarenzone kunt zitten door aandoening of leeftijd kijk je er vaak wel iets anders naar.

Dit dat ik nu echt wat losser ben is wel sinds ik volledig gevaccineerd ben en velen om me heen ook, incl. hun ouders. Ik geloof niet zo in een groot risico tussen 2 volledig gevaccineerden zonder klachten.

Het ECDC (Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding) vindt dat het niet nodig is om afstand te houden als beiden volledig gevaccineerd zijn. Wanneer bij jongeren en volwassenen van middelbare leeftijd er één wel en één niet gevaccineerd is, kan wat de ECDC betreft ook de 1,5 m overboord. Tenzij het gaat om iemand uit de risicogroep. Dit was 21 april 2021 nog in het nieuws.

Tja ... tot het fout gaat .... Ik heb de keerzijde ook gezien. Als ineens iemand overlijd aan iets totaal anders en je bent er maanden amper meer geweest. Of ik zie ouderen die enorm eenzaam zijn doordat ze bijna niemand meer zien, waarvan één een natuurlijke dood gestorven is na een hoop eenzame verdrietige maanden. Mijn goede vriend is beide ouders kort na elkaar verloren aan een andere ziekte. Bij één zat zelfs een week tussen de diagnose en overlijden. Dat doet al verdomd veel pijn, helemaal als je door Corona lang je ouders niet gezien hebt. Gelukkig heeft hij ze wel gewoon bezocht.

Kwaliteit van leven is ook gewoon erg belangrijk. Ik heb veel mensen om me heen die gewoon hun dierbaren op een verstandige manier zijn blijven zien. Ik heb echt niet ieder advies strikt opgevolgd, maar echt wel mijn best gedaan zoveel mogelijk rekening te houden met.

Ik denk dat ik zeker 85 of meer mensen ken die Corona hebben gehad waarvan 2 in het ziekenhuis terecht zijn gekomen en hiervan 1 is overleden. Gelukkig waren de meesten na 1,5 week weer beter en waren er zelfs bij met nagenoeg geen klachten. Ik zie het zeer zeker niet als een flinke griep, maar feit blijft wel dat het percentage dat erdoor op de IC komt of zelfs overlijdt gelukkig relatief laag is. Corona moet je zeker serieus nemen en het is goed dat er maatregelen zijn, maar ik schrik er wel van dat er mensen zijn die na een kort contact op afstand al enorm vrezen voor Corona en daarmee direct bang zijn op de IC te belanden of te overlijden. Soms neemt de angst wel enorm de overhand.

Ik hoop niet dat je mij betiteld als schreeuwer?
Maar ik ga me inderdaad niet opsluiten in huis en dat doe ik met mijn kinderen ook niet. Uiteindelijk houd ik me bijna aan alle regels. Het zijn enkel de adviezen (dus niet verplicht) waar ik idd in versoepel. Kwaliteit van leven is ook erg belangrijk en dat begon er bij mij en mijn kinderen op een bepaald moment erg onder te lijden. Ik probeer een goede middenweg te vinden tussen verantwoord ermee omgaan en toch de broodnodige contacten hebben en eens wat leuke dingen doen. En dat gaat prima. Wij hebben nog geen Corona gehad en in mijn familie ook niemand. Binnen mijn vriendenkring zijn de meeste besmettingen ontstaan op het werk of via school.

En uiteindelijk is mijn enige “overtreding” eenmaal de avondklok zodat ik zonder kinderen even bij een vriendin kon gaan praten. Toen nog op afstand. Anders was ik overdag gegaan, nu kon ik zonder kinderen. Corona technisch zelfs verstandiger. Nu houd ik geen afstand van haar, want wij zijn beide volledig gevaccineerd. En ik heb één vriend waarvan ik al die tijd geen afstand heb gehouden. Dat is een keuze die wij gemaakt hebben. Zowel hij als ik hebben geen Corona gehad. En daarbij ook al leef je in één huishouden, vaak kom je ieder toch weer op andere plekken. Ik heb geen partner, dus ik vond dit prima kunnen. En ipv 1 persoon heb ik gekeken naar huishoudens. En hield ik het aantal verschillende huishoudens erg beperkt ipv dat ik volgens de adviezen iedere dag naar iemand van een ander huishouden had mogen gaan en mijn kinderen individueel ook.

Ik heb weer andere keuzes gemaakt. Ik ga bijv. nog niet naar de kapper en kies er bewust voor dit jaar niet naar het buitenland op vakantie te gaan.

Ik denk dat het gros van de mensen dit zo gedaan hebben en doen. Ik zie niets anders eigenlijk. De boog kan niet altijd gespannen zijn en alle regels en adviezen 100% opvolgen voor langere tijd vind ik niet leefbaar en ik denk dat bar weinig mensen dat gedaan hebben. Het is inmiddels ook duidelijk dat er ook echt wel psychische schade is bij volwassenen en vooral ook onder kinderen/jeugd. Dat vind ik zorgelijk en ik denk dat ik er goed in geslaagd ben een goed evenwicht te bewaren tussen houden aan de maatregelen en het leefbaar houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:44

Daihyo schreef:
Die schreeuwers hebben wij in de familie. En de duidelijke afspraak gemaakt elkaars mening te respecteren en het er niet over te hebben als we elkaar zien. Om erger te voorkomen.

Nog nergens last van overigens. Zelfs geen stijve of zere arm :D

Nu wel een stijve en zere arm :=
Hopelijk blijft het daar bij.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:45

Zie in de post app de uitnodiging voor mijn man staan, hij is van 67 *\o/* .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:45

Ik heb al een afspraak gemaakt *\o/*
Alleen nog geen bevestiging per mail. Weet iemand hoe lang dat duurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:03

Mensen uit 1967 en 1968 mogen afspraak maken :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:06

Er is wel iets raars. Ik zou met Janssen geënt moeten worden. Dat zou mooi zijn want dan ben ik er in 1x vanaf. Maar de dame aan de telefoon kon geen Janssen voor mij inboeken? Heel vreemd. Dus nu heb ik toch maar voor 2 injecties gekozen. Wel jammer maar helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:31

Vayo, ik beschouw je niet als schreeuwer, dat is een ander slag mensen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:05

Fitzroy schreef:
Er is wel iets raars. Ik zou met Janssen geënt moeten worden. Dat zou mooi zijn want dan ben ik er in 1x vanaf. Maar de dame aan de telefoon kon geen Janssen voor mij inboeken? Heel vreemd. Dus nu heb ik toch maar voor 2 injecties gekozen. Wel jammer maar helaas.

Hangt denk ik van je bouwjaar af.
Bouwjaar 67/68 krijgt Janssen.

https://nos.nl/l/2381796#UPDATE-container-53288436

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:09

Ik vraag me af of hier ouders zijn met kinderen tussen de 12 en 16 jaar en of zij al nadenken over het wel of niet laten vaccineren tegen corona, mocht dit een mogelijkheid worden?
Van absoluut niet, is er nu een kleine twijfel al neig ik nog steeds naar nee. Sowieso heeft mijn dochter hier ook veel in te zeggen en als zij het niet wilt dat hoeft ze ook niet, in tegenstelling andere vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma.

Hier staat dit jaar ook nog een vaccinatie tegen HPV en tegen hersenvliesontsteking op de planning. Dan nog één tegen corona vind ik misschien wel iets te veel. Aan de ene kant vertrouw ik wel op de vaccins en wil ik zo snel mogelijk terug naar normaal.

Maar aan de andere kant zie ik weinig nut van het vaccineren van gezonde kinderen die niet in een risicogroep vallen. Verreweg de meeste kinderen zijn er amper tot soms zelfs niet eens ziek van. Weegt een vaccin waarvan niet bekend is wat het op de lange termijn doet daar dan wel tegenop?

Er zijn best wat 50 plussers die ´nog even wachten´ met vaccineren of de vaccinatie niet gaan nemen, inclusief mensen uit een risicogroep. Ieders goed recht, maar mij bekruipt wel een beetje het gevoel dat kinderen daarom de vaccinatiegraad maar iets omhoog moeten brengen. Helemaal als ik onderstaande op NOS.nl lees:

Kinderartsen vinden dat kinderen vanaf 12 jaar gevaccineerd zouden moeten worden, zodra het Europees Medicijnagentschap (EMA) vaccins heeft goedgekeurd voor toediening aan kinderen. Dat zegt Károly Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en OMT-lid, tegen het NOS Jeugdjournaal.

"Niet omdat kinderen zo ziek worden, maar om zo veel mogelijk mensen in deze maatschappij te vaccineren, zodat zo min mogelijk mensen ziek kunnen worden en we zo snel mogelijk van het virus en de maatregelen af zijn." Ook kinderen kunnen het coronavirus namelijk overdragen.

Kinderen kunnen volgens Illy altijd aangeven dat ze het vaccin niet willen. Hij benadrukt dat dit de beslissing van het kind zelf wordt. "Als een kind niet wil, dan gebeurt het ook niet, maar mijn advies zou zijn: doe het wel." Hij verwacht dat er binnen een maand toestemming kan komen om kinderen van boven de 12 te vaccineren. Of er dan meteen kan worden begonnen met vaccinaties hangt ook af van de beschikbaarheid van vaccins. Dat is nu nog een beperkende factor, zegt Illy.

De kinderarts denkt dat er ook snel onderzoek zal komen naar de veiligheid van vaccins voor kinderen onder de 12. Als blijkt dat het vaccin ook voor hen veilig is, zou hij het verstandig vinden ook deze groepen in te enten. "Net zoals ik nu adviseer om kinderen tegen mazelen en andere ziektes in te enten."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:14

Geert wilders heeft zich laten vaccineren, de reacties daarop op twitter, ik weet nog niet of ik moet lachen of huilen :') "wAT VaLt mE DiT vAN JuH TEguHh"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:14

Kinderen van die leeftijd kunnen dat toch zelf aangeven of ze dat willen?

Ik las gisteren dat op basis van bloedonderzoek inmiddels zo‘n 20% van de (zwitserse) kinderen het al gehad heeft waarvan 75% zonder symptomen maar ook met een redelijk grote groep die een lang herstel nodig heeft.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:19

Relaxed schreef:
Mensen uit 1967 en 1968 mogen afspraak maken :D

Yeeey!

Nog elf jaar, het begint op te schieten.