Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:55

Ik bedoelde mijn antwoord op de post van Relaxed, dat advocaten op de bres willen springen voor ondernemers.
Hoewel ik me afvraag of het eerste oriënterende gesprek bij een advocaat überhaupt niet kosteloos.

Inderdaad iedereen heeft recht op verdediging, maar het lijkt me verrekte moeilijk om de beste deal voor je client er uit te slepen als je weet dat diezelfde cliënt van allerlei nare dingen heeft uitgevreten met het slachtoffer.

Ik zou die dingen niet kunnen scheiden.
Gelukkig ben ik geen advocaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:01

tienus63 schreef:
Inderdaad iedereen heeft recht op verdediging, maar het lijkt me verrekte moeilijk om de beste deal voor je client er uit te slepen als je weet dat diezelfde cliënt van allerlei nare dingen heeft uitgevreten met het slachtoffer.

Nee dat zie ik anders :o
Je kunt het gooien op verzachtende omstandigheden, zoals de beperkingen, de jonge leeftijd, eventueel zielige thuis situaties, beïnvloedbare jongen die zich mee heeft laten slepen door zijn vrienden, de jongen heeft zo vreselijk veel spijt :list:
Een goede advocaat weet echt wel van alles uit de kast te trekken, daar zijn ze ook voor opgeleid.

Ik heb ooit voor mijn werk een gesloten zitting meegemaakt van een gasje die persé geen jeugd TBS wilde. Die advocaat haalde echt alles uit de kast, maar volgens mij wist hij ook wel dat dit hem niet ging worden. Maar eerlijk is eerlijk, de man deed echt zijn best voor het manneke, maar de rechter besliste anders. Tja het is sneu om zo iets mislukt dat nog zo een jong mens is, mee te maken. Ik had het er toch mee te doen.

Ik ben dus heel bewust geen strafadvocaat geworden, omdat ik vind dat een strafadvocaat in principe alles moet verdedigen. Aangezien er ook echte schoften tussen zitten, is dat dus niets voor mij.

Maar we dwalen wat af→ sorry mods.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:48

Overigens, zoals eerder opgemerkt hier, zou Israel het niet zo goed doen als het geen extra steun van de EU (en de US) zou krijgen.
In het licht van het egoïstische voortijdig en tegen extra prijs opkopen van VEEL vaccins vind ík dat ze het dan verder ook zonder finaciële EU steun kunnen.
Dergelijk egoïsme, door Isreal en UK, kan blijkbaar niet(moeilijk voorkomen worden maar het hoeft niet ´beloond´ te worden. De EU steun geeft mede de ruimte voor de extra uitgave aan de voorinkoop.

Oh, er gaat wel degelijk in de EU geproduceerd Astrazeneca vaccin naar de UK. Dáár gaat de rel over :)* De politieke ´oorlog´ gaat erover dat de EU deze export wil verbieden.

Ik vind het onvoorstelbaar dat Brussel het zover heeft laten komen. Die deur had imo per 1 januari dicht moeten gaan.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:38

HC oprechte vraag....de UK heeft toch als ex lid ook mee betaald? Waarom zouden zij dan niet EERLIJK mee mogen doen middels eerlijke export?

Kijk het was niet eerlijk dus alle acties mee eens, maar de deur dicht hoeft toch ook niet. Wat ontgaat mij nu?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:44

pien_2010 schreef:
HC oprechte vraag....de UK heeft toch als ex lid ook mee betaald? Waarom zouden zij dan niet EERLIJK mee mogen doen middels eerlijke export?

Kijk het was niet eerlijk dus alle acties mee eens, maar de deur dicht hoeft toch ook niet. Wat ontgaat mij nu?

De productie in de UK zelf.
Geen probleem met evenwichtige afname gerelateerd aan de deelname.
Alleen als er voor een eerlijke balans extra vanuit de EU nodig zou zijn zou díe wel kunnen.
Als er voor eerlijke balans levering van de UK productie aan de EU nodig zou zijn... tja....; dan gaat de UK daar voor liggen met een exportverbod. Dát is al geroepen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 28-01-21 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:44

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:55

In West Brabant is in een zorginstelling de Braziliaanse variant vastgesteld twee weken geleden. Hoe dan denk ik dan. Het lijkt er meer op dat Corona gewoon overal op de wereld muteert en verschillende varianten gewoon overal voorkomen, de een wat meer dan de ander.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:43

Morgen wordt mijn gft kliko geleegd. Die van mij staat al buiten want het lijkt me stug dat je die nog naar de hoek van de straat mag rollen na 9 uur. Maar de buren hebben hem nog niet buiten gezet.

Trouwens gister geen politie busje meer gezien dus wie weet was het preventief.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:45

friezenfan2 schreef:
Morgen wordt mijn gft kliko geleegd. Die van mij staat al buiten want het lijkt me stug dat je die nog naar de hoek van de straat mag rollen na 9 uur. Maar de buren hebben hem nog niet buiten gezet.

Trouwens gister geen politie busje meer gezien dus wie weet was het preventief.

Zouden ze het niet 's ochtends vroeg doen? Wij hebben structureel bepaalde mensen die dat om 6u 's ochtends doen zegmaar... Of wie weet zit de bak nog niet vol? Want wij zetten hem alleen neer als hij daadwerkelijk vol is

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:48

Ik lig om 6 uur nog in mijn bed hoor en veel van mijn buren ook geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:49

Alsof je in problemen komt voor het buiten zetten van je kliko.. Hoe lang duurt dat, hooguit paar minuten? Hoe groot is de kans dat er precies dan politie langs komt :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:50

secricible schreef:
Eens met jou Pien. Dan moet je geen strafrechtadvocaat worden

Edit: oh hij is geen strafrechtadvocaat maar civielrecht. Ik heb niks gezegd.

Ik zag gisteren een interview met hem.
Zijn partner was zijdelings slachtoffer van de rellen.
Zij werkt in een instelling, die bedreigt werd door de relschoppers.

Dus tot zover, kan ik het dan wel begrijpen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:01

bigone schreef:
In West Brabant is in een zorginstelling de Braziliaanse variant vastgesteld twee weken geleden. Hoe dan denk ik dan. Het lijkt er meer op dat Corona gewoon overal op de wereld muteert en verschillende varianten gewoon overal voorkomen, de een wat meer dan de ander.

Het klinkt inderdaad nu als een exotische variant. Maar waarom zou het ''gewone'' coronavirus in Brazilië anders muteren dan in Nederland? Deze mutatie is naar wat ik begrijp het eerst ontdekt in Brazilië. Inderdaad ... is deze mutatie door een reiziger meegenomen van Brazilië naar Nederland of heeft er in Nederland eenzelfde mutatie plaatsgevonden dan er in Brazilië gebeurd is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:09

friezenfan2 schreef:

Sjonge, waar die avondklok mensen wel niet over na laat denken :')
Ik heb geen flauw idee wanneer de buren hun kliko aan de straat zetten en doe het zelf ook nooit de avond van tevoren. Gewoon op de ochtend zelf, dat kan namelijk gewoon als de avondklok weer voorbij is :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:11

In mijn oude huis moest het na 21.45 buiten gezet worden. Hier in mijn nieuwe huis heb ik ORAC's. Heel handig.
Al heb ik gistermiddag wel heel illegaal mijn grofvuil buiten gezet :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:20

Hij wordt hier om 8 uur in de ochtend geleegd,en dan loop ik nog in mijn pyjama hoor

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:22

friezenfan2 schreef:
Hij wordt hier om 8 uur in de ochtend geleegd,en dan loop ik nog in mijn pyjama hoor

Dan ben ik al op mijn werk en heb ik al 3 kwartier in de auto gezeten :+
En mijn vriend die thuis zit is ook al begonnen aan de start. Om 8.10 start hij met zijn lessen.om 8 uur nog in pyjama door de week is niet voor veel mensen weg gelegd gok ik zo.

Die van ons zet ik altijd ‘s ochtends aan de straat. Mag officieel gezien ook niet ‘s avonds, ook niet voor de avondklok. Al doen zat mensen dat hoor maar ik zou niet weten waarom ik dat niet in de ochtend zou doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:46

Wij zetten het ook altijd in de ochtend bij de weg. Meestal komen ze hier ook niet voor half negen langs sowieso.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:58

Ik moet hem zo ook nog buiten zetten. Boeien...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:04

Bloodymary schreef:
Ik moet hem zo ook nog buiten zetten. Boeien...

Volgens m’n vriend heb ik hem blijkbaar ook opgehaald na de avondklok. Tja niet bewust had wel de hond mee :+
Nee hoor ook als ik buiten iemand tegenkom zonder hond ga ik mij daar echt niet druk om maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:11

Daar zou ik dus serieus niet over nagedacht hebben. Maar hier ook niet nodig, ik zet hem altijd ‘s morgens buiten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:17

Zo, soms komt het even dichtbij -O- Deze week 3 afmeldingen voor de les van studenten van me omdat ze een naaste (ouder of zus) verloren hadden aan Corona... en zeker weten geen misplaatste smoezen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:19

Dan is het weer bevestig dat ik raar ben. Ik begin pas met werken om 9 uur. Dus ja ik zit nog in mijn pyjama mijn ontbijt op te eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:23

opisop_shop schreef:
Wij zetten het ook altijd in de ochtend bij de weg. Meestal komen ze hier ook niet voor half negen langs sowieso.

Ik heb al een keer met mijn zakken achter de wagen aan moeten rennen in mijn oude huis... zette het daarom in de avond buiten.
Zou ik nog in mijn oude huis hebben gewoond had ik gewoon in de avond de zakken buiten gezet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:23

Sterkte blue-eyes.