3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:44

Ik ga morgen maar weer eens op de weegschaal staan. Durf niet zo goed na 3 dagen carnaval...

Afbeelding
Heb deze vanmiddag gekocht. Stond wat rond te kijken in het rek en toen zei een vrouw naast me tegen iemand anders dat het zulke lekkere sauzen waren zonder rommel. Heb toen de chili en ceasar meegenomen. Ze hebben er ook mayonaise van. Er zit per 100ml maar 9 kcal in.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:47

Klinkt als een goede deal vec !

Ik hou niet van sausjes behalve pindasaus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:49

PinkPrincess schreef:
Klinkt als een goede deal vec !

Ik hou niet van sausjes behalve pindasaus :+

Aaaaaggrrr ik ook! Maandag nog in het restaurant onder het carnacallen kipsate met friet en kroepoek op.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:52

mmm lekker!!! of gewoon door de nasi

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:52

Ohh bij welke super heb je die gehaald vec?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:53

vec schreef:
Ik ga morgen maar weer eens op de weegschaal staan. Durf niet zo goed na 3 dagen carnaval...

[ [url=m/K2CsT1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb deze vanmiddag gekocht. Stond wat rond te kijken in het rek en toen zei een vrouw naast me tegen iemand anders dat het zulke lekkere sauzen waren zonder rommel. Heb toen de chili en ceasar meegenomen. Ze hebben er ook mayonaise van. Er zit per 100ml maar 9 kcal in.

Als die vrouw en ik dezelfde definitie hebben van 'rommel' zou ik graag willen weten hoe hij zo laag in kcal kan zitten. Wat mij betreft zijn alle kunstmatige zoetstoffen (aspartaam, acesulfaam-K, sucralose etc) rommel en kan me nauwelijks voorstellen dat die hier niet inzitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:54

Of met stokbrood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:58

Alwiene schreef:
vec schreef:

Als die vrouw en ik dezelfde definitie hebben van 'rommel' zou ik graag willen weten hoe hij zo laag in kcal kan zitten. Wat mij betreft zijn alle kunstmatige zoetstoffen (aspartaam, acesulfaam-K, sucralose etc) rommel en kan me nauwelijks voorstellen dat die hier niet inzitten :)

Sarculose en sacharine zit er in (bij de chili). Maar daar heb ik geen problemen mee zijn gewoon goedgekeurd en in lage dosis niet slecht.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:08

Wat is er volgens jou mis met aspartaam etc dan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 18:08

Alwiene schreef:
vec schreef:

:+ Die stoffen die je noemt zijn gewoon goedgekeurd en kunnen geen kwaad bij een gezond iemand. Niet echt 'rommel' dus.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:10

Er zijn wel richtlijnen aan wat 'teveel is van dit soort toevoegingen maar dan zul je flink moeten innemen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 18:21

vec schreef:
Er zijn wel richtlijnen aan wat 'teveel is van dit soort toevoegingen maar dan zul je flink moeten innemen.

En zelfs dat laat niet zien dat het rommel is. Ook water heeft een maximum wat je in kan nemen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:24

IMANDRA schreef:
vec schreef:

En zelfs dat laat niet zien dat het rommel is. Ook water heeft een maximum wat je in kan nemen! :j

Nee maar dat laat wel zien dat je met alles verstandig om moet gaan ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:30

Thanks dames :*

Dat is dus iets waar ik weiger calorieën op te besparen; sausjes. Net ook dikke vette aioli op mijn wraps gesmeerd :Y) Geen light mayo of wat. Ik vind het gewoon veel minder lekker, dus voor mij volvette saus, yum. Dan maar wat minder, ik zorg wel dat het in mijn lijstje past :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:40

vec schreef:

Er is volgens mij eens onderzoek gedaan naar aspartaam, dat dit pas schadelijk is bij de hoeveelheid van 5 liter cola light.

Ik drink niet eens 5 liter water per dag, laat staan cola :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 18:45

Dilan93 schreef:
vec schreef:

Er is volgens mij eens onderzoek gedaan naar aspartaam, dat dit pas schadelijk is bij de hoeveelheid van 5 liter cola light.

Ik drink niet eens 5 liter water per dag, laat staan cola :+

Vriend van me is scheikundige: aspartaam is pas schadelijk bij een hele grote hoeveelheid. Je gaat eerder dood aan watervergiftiging :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:57

Of aan het feit dat als je 5 liter cola light per dag drinkt haha.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:02

Ik vraag me af wat iemand dán kan bedoelen met rommel in zo'n product vandaar dat ik de relatie legde met zoetstoffen. Ik gooi aspartaam en acesulfaam K er bijna sneller uit dan het erin komt, zeker in vloeibare vorm, dus voor mij is het wel degelijk rommel. En vaak als mensen het hebben over een product zonder rommel bedoelen ze vaak wel kunstmatige toevoegingen zoals zoetstoffen :) De EU mag het goedgekeurd hebben, mijn lichaam keurt het absoluut niet goed.
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 06-03-19 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:08

Hier ook zo idem met asparteem, stevia en alle kunstmatige nepzoetstoffen behalve echte suiker. . Ik neem een slok en eerst zwelt mijn mond op als een soort donald duck om daarna aan twee kanten de zooi er weer uit te gooien. :r

Nadeel van dergelijke zoetstoffen is dat je lichaam ermee voor de gek gehouden wordt. Gezonder is minimale hoeveelheid suiker dan alle zoetstoffen die niet echt suiker zijn

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 19:15

Ik zei ook 'gezond mens'. Er bestaan allergieën voor bepaalde stoffen waardoor je kan reageren op aspartaam ;). Maar voor 99,9% van de mensen is er werkelijk niks aan de hand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:29

Aspartaam enzo kan ik me echt niet druk om maken tbh :o Ik mag af en toe graag een blikje/glaasje frisdrank en dan kies ik liever voor de zero variant. Vind kcal drinken toch wel zo zonde. Tenzij bijvoorbeeld een goede koffie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 19:37

Zeker, mee eens!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:46

__Sannne schreef:
Aspartaam enzo kan ik me echt niet druk om maken tbh :o Ik mag af en toe graag een blikje/glaasje frisdrank en dan kies ik liever voor de zero variant. Vind kcal drinken toch wel zo zonde. Tenzij bijvoorbeeld een goede koffie.

De beste koffie is en blijft een sterke bak zwarte koffie :+ zitten nog geen kcal in ook!

Weinig aanwezig hier. Druk druk druk. Deze week met nieuwe functie begonnen en dat kost best even wat tijd en energie. Verder dus even geen aandacht voor m’n eten. Wel lekker drie keer per week fanatiek aan fitnessen en daarnaast paardrijden, dus m’n beweging krijg ik wel!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:53

Hangt van de zoetstof af ook. Want het ‘voor de gek houden’ bestaat alleen als je een bloedsuikerspiegel reactie krijgt = insuline reactie. Wanneer dit niet zo is, hou je niets voor de gek. Pure suiker is ook rommel, net zo gefabriceerd als andere hypergeprocessed voedsel.
Hangt er maar vanaf waar je lijf mee om kan :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:01

linoleum schreef:
__Sannne schreef:

De beste koffie is en blijft een sterke bak zwarte koffie :+ zitten nog geen kcal in ook!

Ohh dat zeker hoor! Ik werk voor Nespresso en kan een goede espresso of lungo dan ook zeker waarderen! Maar een heerlijke cappuccino of latte ook. Filtercoffie drink ik wel met melk. Maar ik ben dan ook een beetje verwend qua zwarte koffie :')