Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:29

Bij ons loopt de herder regelmatig met zijn schapen langs de dijk maar ze staan er dus niet permanent. Gezellig altijd om door de schaapjes te lopen! Lijkt me wel een uitdaging ja met bepaalde honden dus snap dat ze in dat gebied het dan verbieden. Wel echt zonde voor jou zo zeg.

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:56

Klinkt leuk SV!!

Hier vandaag les met paard, dus die z'n benen maar eens laten werken. Ging weer erg fijn, top pony!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:06

Oh trouwens, ik krijg een cadeau van de gym. Wat zouden jullie kiezen?

Optie 1: jaarabonnement waarbij ik 2x per week kom sporten en de eerste maand 4 sessies PT krijg
Optie 2: unlimited jaarabonnement op alle locaties (ze hebben samenwerking met crossfit en yoga, op andere locatie)
Optie 3: unlimited abonnement voor een half jaar met 1x per maand een sessie PT

Bedenkingen daarbij:
- ik zou graag 3 keer per week gaan
- in het verleden heb ik veel gefitnesst, dus ik heb wel wat ervaring (en heel wat vrienden die mij evt kunnen helpen)
- ik ga 1x per week naar de kine, wat eigenlijk PT is
- naar mijn rugblessure toe is het mss dan weer niet slecht dat er iemand meekijkt

Help.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:17

1 keer per maand training met pt, is dus maar 6 keer in dat halve jaar.
Als je 3 keer pw wilt valt optie 1 af. Ik zou voor 2 gaan. Kun je 3 keer pw en ongelimiteerd!
En zou je altijd nog een losse sessie met pt kunnen doen als je het nodig hebt.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:31

Dat was mijn idee ook... In principe zou ik zeker 3 keer terug willen gaan (nog geen idee of dat gaat lukken, maar goed). En dan zou ik idd beginnen met PT die ik dan wel apart betaal, zodat ik een schema kan laten maken - mezelf kennende begin ik anders gewoon terug waar ik ooit gestopt ben en dat lijkt me niet zo ideaal :+

En, dan kan ik mss die yoga wel eens proberen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:23

Met tegenzin vertrekken en een mega toptijd lopen *\o/* 8km aan 5:46 en een pr op de 5km 28:40:91). Blij mee!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:35

Zo ik had echt nul zin om te lopen, maar ben toch gegaan. Uiteindelijk mijn snelste tijd op de 5k neergezet *\o/*

Merk wel dat ik halverwege echt een goeie dip krijg. Dat is natuurlijk puur mentaal, want ik red het makkelijk, maar heeft iemand daar een oplossing voor? Als ik er doorheen ben (rond de 20 min) kan ik daarna echt gewoon uren looen voor mijn gevoel. Hoort dat erbij? Of??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:22

Haha wij hadden hetzelfde vandaag (ik had er wel geen dipje bij). Klinkt als de welbekende tweede adem vinden?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:24

Goed bezig poes en gimme_joy!

Gimme joy daar heb ik ook wel last van moet ik zeggen. Ik heb ook het gevoel dat ik even moet warm draaien of zo, en als je daar eenmaal doorheen bent dan is het goed. Geen tips helaas dus.

Hier een oké 7,5 km gelopen. Niet makkelijk maar ook weer niet super zwaar. Heb wel voor het eerst heel veel onverhard gelopen en het pad wat normaal op een bepaald stuk is was zo goed als weg :+ dat was wel ff zwaar lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:37

Wow twee keer een pr, goed gedaan poes en gimme_joy!

Ik heb eind van de middag nog 8.5km met mijn vriend weggetikt op laag tempo, fijn!

Ik ben trouwens op zoek naar een goed waterdicht jasje voor het lopen, maar ik hou niet van een capuchon aan de jas. Dus die zou ik het liefst in de kraag kunnen rollen. Weet iemand zoiets?
Ik heb wel zoiets van nike, maar dat jasje is niet waterdicht.

Tips zijn welkom. Als dat niet bestaat neig ik naar raidlight of salomon.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:21

Sv, ik heb een semi waterdichte bodywarmer zonder capuchon, maar die heb ik nog niet getest met lange km en veel regen. Voor miezer tot 10 mijl gaat het wel prima. Maar dat is waarschijnlijk niet waar je naar op zoek bent.

Lekker al die PRs!

Gimme Joy geen idee. Meestal voel ik mijn dip pas na het lopen :+

Vanmorgen de 7,5 gelopen op het harde. Eigenlijk best lekker gelopen. Doel was zone 4 voor minimaal 5km en dat ging me erg makkelijk af. Leek eindeloos door te kunnen gaan voor mn gevoel.
Laatste stukje mijn straat in versnel ik altijd even, dat lukte echter bijna niet := Waar het zo moeiteloos leek te gaan wilde mijn benen nauwelijks harder en kwamen ze opeens met moeite van de grond. Slechtste eindsprint ooit! Maar goed dat ik zo vroeg loop, dan ziet niemand het _O-

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:57

sv nadeel van een waterdicht jasje zonder muts is dat het met een plensbui dan gewoon in je jas regent. Ik heb zelf een water dicht jasje van Raidlight. Bij lichte regen zet ik de capuchon ook niet op maar die is zo vederlicht dat je niet eens merkt dat die eraan hangt. En tijdens een stortbui ben ik blij dat die uts op kan zodat ik na die stortbui ook nog daadwerkelijk droog ben. Must gaat altijd wel als eerste af.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:57

Ja snap ik dat het dan je jas ingaat. Ik neig inderdaad naar raidlight.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:32

Hallo lieve allemaal!
Ben ik weer, ben alltijd zo slecht in het bijhouden van topics. Heb een flinke hardloopdip gehad door wegvallen van mijn doel (Berlijn marathon) en extreme drukte op werk door wegvallen van een collega ivm langdurige ziekte. Ben van 2-3x pw werken naar 4 volle dagen gegaan en heb daarnaast mijn paarden en eigen manegebedrijf dus hardlopen was het 1e wat wegviel...

Nu weer redelijk nieuwe balans in werkritme en vrije tijd en nieuwe motivatie dus het hardlopen weer opgepakt. Heb wel in die drukke periode 1x pw getraind met de hardloopgroep en 1x pw gezwommen dus het is ook niet dat ik niks heb gedaan.
Hopelijk gaat de marathon volgend jaar wel door en zo niet dan loop ik er zelf 1. Dus heb weer een trainngsdoel.
Ook ingeschreven voor de zevenheuvelenloop dus duimen draaien dat hij door kan gaan.
Ik merk dat ik concrete doelen nodig heb voor het lopen en daar juist mijn plezier uit haal.

Dus als jullie het goed vinden probeer ik weer gezellig mee te posten!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:42

Pittig, Venthe! Hopelijk gaat de Zevenheuvelenloop door.

Super van jullie PR’s, Poes en GimmeJoy!

Geen ervaring met waterdichte jassen.

Jammer van je eindsprint, 0091. Maar verder toch lekker gelopen! +:)+

Gisteravond weer getraind. Voelde de 10 km van zondag nog wel. :=

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:53

Ik lees ook nog steeds mee.
Ik plaats alleen niets meer, omdat ik tov jullie enorm langzaam ben.
Maar vind het uiteraard heel gaaf dat jullie zo snel zijn. Let op: mij boeit het niet zo heel erg dat ik langzaam ben, ik geniet vooral en vind het altijd geweldig als mensen zo snel zijn.

Ook ren ik inmiddels wat kilometers met beide honden en daar geniet ik het meest van.
Uiteindelijke doel is om toch nog een marathon te lopen en dan wat sneller dan de andere die ik heb gedaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:40

Ik loop ook lekker traag hoor. Niets mis mee! Gewoon komen melden :)

SV: ik heb een goed waterdicht jasje van craft gekocht via zalando lounge of VeePee. Wel met kap zou eens moeten kijken of die eraf kan. Ook al gedragen met rugzak en ging goed.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:16

Jnien schreef:
Ik lees ook nog steeds mee.
Ik plaats alleen niets meer, omdat ik tov jullie enorm langzaam ben.
Maar vind het uiteraard heel gaaf dat jullie zo snel zijn. Let op: mij boeit het niet zo heel erg dat ik langzaam ben, ik geniet vooral en vind het altijd geweldig als mensen zo snel zijn.

Ook ren ik inmiddels wat kilometers met beide honden en daar geniet ik het meest van.
Uiteindelijke doel is om toch nog een marathon te lopen en dan wat sneller dan de andere die ik heb gedaan.

Het ligt gewoon aan de plek waar we wonen dat wij traag zijn en de rest zo snel :)) Nee joh, gewoon meekletsen. Hier ook absoluut geen snelle maar ik geniet er wel van en probeer me steeds maar af te sluiten van mensen die snel zijn en vinden dat anderen ook snel moeten zijn :+ Vind het hier in het topic juist meevallen hoe iedereen maar snel moet zijn! Heerlijk.

Ik heb een regenjasje van decathlon, iets wat ze per ongeluk fatsoenlijk gemaak hebben geloof ik := Goed waterdicht, en de capuchon kan in de kraag of eruit. Het is ook eens niet zo'n zweetstof. Was dan ook een 'dure' daar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:41

Decathlon heeft veel goed spul :j alleen de pasvorm is echt hit or miss.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:29

Ze hebben wel eens wat leuks ja, heb er gewerkt en wist toen precies wat een hit was of een misser :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:49

Woow zo veel mensen hier die goed bezig zijn! Proficiat met jullie prestaties:
SV 45km *\o/*
ontherun, lekker weer die 10km aangetikt!
Palmera 1000Hm op 6km is enorm veel, knap gedaan!
Poes mooi tempo, goed gedaan! Proficiat met je PR's!
Gimme-joy proficiat met je PR! Ik denk dat het wel een goed teken is dat je na je dipje het gevoel hebt dat je nog lang kan doorgaan! Dat dipje zal wel afzwakken denk ik, al heeft iedereen dat wel eens.

Memuska, back on track! Zo veel sport! Hopelijk blijft het goed gaan met je lichaam! Nog geen voortzichten om terug te zwemmen? Wat leuk dat je een cadeautje krijg! Ik denk dat optie 2 inderdaad het nuttigst is voor jou.

0091 balen van je hardlooproute. Andere weg zoeken?

SV ik heb eentje van Gore, ik denk deze (maar ben niet zeker) https://www.gorewear.com/eu/be-en/r7-wo ... ng_jackets
Super blij mee. Heel licht!, ook geen last van de kap. Goed waterdicht, maar het wordt er geen sauna in.

Venthe welkom terug!

Jnien je hoeft hier toch geen tempo's te vermelden, dat is voor iedereen anders! Gewoon gezellig meekletsen. En inderdaad genieten van wat je doet! Het is datgene wat ons bindt, niet die tempo's!

Mijn vakantie naar Tirol is weer in het water gevallen. De avond voor we gingen vertrekken (vorige week woensdag) werd Tirol plots rode zone. Een dagje over nagedacht (het weer in heel Europa ging slecht zijn) en uiteindelijk vrijdag maar weer naar de Ardennen vertrokken. We zijn daarnet terug gekomen. Het was wel heel leuk en ontspannend. 2x gaan lopen, 1x gaan fietsen en vooral veel gewandeld en geluierd.
Nu m'n paard weer op, zondag nationaal tornooi.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:05

Oeh die gore ziet er ook goed uit.

Die van decathlon, is dat die gele ontherun? Die heb ik aangehad, maar leek me niks.
Poes heeft wel gelijk met de pasvorm.

Venthe je bent terug *\o/*
Gaan we een keer samen in het bos lopen? :P
Ik heb me nog niet ingeschreven voor de 7H omdat ik denk dat het daar echt niet mogelijk is de anderhalve meter afstand te houden. Ik vind dat er nog teveel mensen meedoen. En ik denk een klein beetje dat de maatregelen nog strenger worden.

Katharinaa frustrerend van je vakantie zeg.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:22

Nee is een groene, heel dun stofje. De gele vond ik inderdaad ook niks.

Ik hoop heel hard voor de organisatie dat de 7H door kan gaan maar ik vrees er ook voor. Die in Maastricht zou in oktober doorgaan maar ik ben benieuwd of die dan nog mogen. Ik sta nog altijd ingeschreven maar ik ga niet. Loop wel NN running dat virtueel voor mijzelf en de alternatieve Singelloop de week ervoor. Ik wil juist de hele sfeer en mensen langs de kant. Als er niks mag loop ik liever lekker relaxed zelf denk ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:40

Ik heb de craft Hydro. Heel fijn jasje!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:59

Ik vind het sowieso al opvallend dat de zevenheuvelen loop toestemming heeft gekregen . Maar nu met de nieuwe maatregelen is het alleen met openbaar vervoer waar ze altijd zo op hameren niet te doen. Want je mag momenteel weer niet voor de lol (of een hardloop wedstrijd) met openbaar vervoer. Nu geld die regel misschien tegen die niet meer maar ik vrees toch dat die wel verlengd wordt. En buiten dat is met zulke aantallen die 1,5 meter toch niet te doen. Ja misschien in het startvak maar niet op weg naar datzelfde startvak.