Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:18

Cheetahfan schreef:
Eulogy: half uur stairmaster :wow: Dat helse ding hou ik net 10 minuten vol. :')
Roer jij whey gewoon door je yoghurt? Ik heb dat één keer gedaan maar de structuur werd zo vies. :(

Lijstje vandaag, voor het eerst sinds eeuwen ontbeten met wat anders dan yoghurt en muesli :P Kijken of ik langer vol zit zo.
Weegschaal geeft al 3 dagen +0,5 :roll:

O: 3 el havermout, 150 ml halfvolle melk, een eiwit, een halve banaan, rozijnen en kaneel
T: appel
L: een koolhydraatarme boterham met omelet van 1 ei en 1 eiwit, tomaat en spinazie
T: 150 gram magere kwark met halve banaan
A: tilapiafilet met groentefriet uit de oven (oranje wortel, gele wortel, knolselderij en koolraap)
T: paar made good muesli balletjes, kwart galiameloen

B: half uur cardio nog 3 kwartier krachttraining
D: Thee, water

Stairmaster is echt mijn favoriete cardio juist <3 Al het andere vind ik zo saai haha, op de stairmaster kijk ik vaak Netflix haha.
Jep! Ik heb de impact Whey protein van myprotein en die mengt ook wel heel fijn moet ik zeggen dus de structuur verandert er eigenlijk amper door :)

_Priscilla

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:00

Laura82 schreef:
Idd doen wat werkt, dan houd je het vol! Om die reden ontzeg ik mezelf in principe niets meer, anders ga ik helemaal los zodra het van mezelf een keer weer mag. Ik houd vooral hoeveelheden in de gaten (meestal zonder wegen) en ik eet niets meer wat ik eigenlijk niet zo lekker vind.

Oh dit laatste had ik weer even nodig als reminder, thanks :D

Cheetahfan schreef:
O: 3 el havermout, 150 ml halfvolle melk, een eiwit, een halve banaan, rozijnen en kaneel
T: appel
L: een koolhydraatarme boterham met omelet van 1 ei en 1 eiwit, tomaat en spinazie
T: 150 gram magere kwark met halve banaan
A: tilapiafilet met groentefriet uit de oven (oranje wortel, gele wortel, knolselderij en koolraap)
T: paar made good muesli balletjes, kwart galiameloen

Lekker en gezond lijstje :9 Weer wat inspiratie *\o/* Heb je die groentefriet zelf gemaakt?

Ik heb vanochtend het ''appeltaartje'' van iemand hier uit het topic gemaakt ( sorry even vergeten wie) Was erg lekker :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:30

Sowieso niets eten wat je niet lekker vind. Het moet ook leuk blijven. Afvallen is geen straf, gewoon lekker eten dan is het prima vol te houden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:46

Nog bedankt allemaal voor de felicitaties! :)
Hmm misschien moet ik die weetabix ook eens proberen, al vind ik havermout ook geen probleem.
En ik heb helemaal een hekel aan traplopen, dus ik denk dat stairmaster niks voor mij is. Ik ben al buiten adem als ik thuis twee trappen op moet om naar zolder te gaan :Y)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Banaan
T: Skyr met chiazaad
L: ei-wrap met markeel, avocado en appel
A: Iets van gebraden kip met wortelen en rijst
T: Handje cashewnoten

B: 30 minuten krachttraining, 3x hond uitlaten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:08

Ik heb inmiddels ook de weetabix in huis, eens uitproberen binnenkort! Als iedereen hier het eet, is het vast lekker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:15

Ik had de neiging dingen te eten omdat het zo gezond is, maar dan vond ik het eigenlijk helemaal niet lekker. Nu doe ik dat niet meer, ik ben een goede eter en lust bijna alles, en eet daardoor ook met gemak gevarieerd genoeg. Maar ook dingen zoals bijv merci, dat wordt op het werk vaak getrakteerd. Ik lust het heus, maar echt lekker, mwah... Daarentegen mag ik dan juist wel weer iets wat ik érg lekker vind, en op die manier vind ik het echt heel goed vol te houden.

Weetabix ga ik ook eens proberen :D

Vanavond is mn man laat thuis, dus sportschool gaat m vast niet meer worden. Daar kan ik tegenwoordig echt van balen, wie had dat ooit gedacht :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:04

Laura, mooi oplossing toch! Zo doe ik het ook.

Rest van de dag wordt het hier dropjes, hopelijk helpt dat een beetje. Ben erg dankbaar voor de mute knop op mijn headset, kan ik tenminste tijdens een gesprek even hoesten :')

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:49

http://www.rawtillwhenever.com/CheatSheet.pdf
Ik zag dit in een ander topic op bokt. Gaat over plantaardig eten en afvallen. Voor de mensen die het interessant vinden + wat recepten.

Ik ben de laatste tijd echt veel video's aan het kijken en literatuur aan het lezen erover. Niet dat ik er perse wat mee doe, maar wel interessant :)
Als je namelijk alles moet geloven en echt zo wilt gaan eten betekent dit dat je vegan, ( toegevoegde ) suikervrij, olie vrij en zout vrij moet gaan eten en voor mij dan ook nog is glutenvrij , aka no life :')
Maar minder met alles geen kwaad natuurlijk, dus dat probeer ik wel beetje bij beetje :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:00

Interessant stuk, straks eens goed lezen.
Ik overweeg al tijden om eens een paar weken vegan te gaan, gewoon om eens uit mijn comfortzone te stappen en nieuwe dingen te proberen. Maar ik houdt helemaal niet van peulvruchten dus dat houdt me dan weer tegen, dus eens goed zoeken naar de eiwitbronnen die ik wel lust.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:10

Dat is ook het enige probleem waar ik tegenaan loop.. Ik hou dus ook niet van peulvruchten. Veel spinazie ik mn smoothie in de ochtend helpt al iets. En ik probeer nu af en toe recepten waarbij je bijv bonen verwerkt, zoals in de keukenmachine en het dan tot of met iets verwerken ( ''hamburgers''). Maar lastig vind ik het nog steeds wel.
Edit: ohja en vleesvervangers van soja vind ik ook wel lekker. Bij de aldi hebben ze ''kipstukjes'' die het bij mij echt prima doen door de pasta saus. Maar ik wil ook weer niet té veel soja eten.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:58

Eulogy: Oo dat is wel een idee ja. :P misschien hou ik het dan lekker vol.
Priscilla: Haha, nee was in de aanbieding bij de ah. :P Met wat kruiden erop half uurtje in de oven. :9
Linoleum: beterschap! :(:)

Houden jullie ook niet van kikkererwten? Ik vind falafel heerlijk, houmous is ook niet moeilijk te maken en ook heel lekker. :j

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:05

Hummus/houmous vind ik wel oke, maar ik heb dat in de begin fase van mn voeding ''project'' zoveel gegeten dat ik er nu een beetje klaar mee ben :') haha

Falafel nog nooit op eigenlijk! :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:20

Je hebt vers falafel deeg bij de ah, dat in kleine bolletjes/burgertjes bakken, op een (wortel/bieten) wrap met wat sla, tomaat, avocado en een sausje van magere yoghurt/kwark met peper/zout/knoflookpoeder/andere kruiden. :9

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:33

falafel vind ik oke, kikkererwten vind ik op andere manieren echt mwah. Hummus gaat ook nog wel, maar de structuur van kikkererwten staat me echt heel erg tegen.
Denk dat ik in Juni eens een maand ga proberen vegan te eten, eens kijken hoe dat voelt. Dan heb ik even tijd om me voor te bereiden, april ga ik op vakantie naar China dus dat zie ik helemaal niet zitten dan. Mei is bij ons altijd chaos omdat iedereen die ik ken in mei jarig is, heb iets van 10 verjaardagen die maand... Dus Juni eens proberen wat mogelijk is ;) Kijken of ik mijn man nog een beetje mee krijg }>

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:41

Ik vind kikkererwten in een salade heerlijk, maar ik kan me bij die structuur wel wat voorstellen ja. Ik vind linzen ook echt heel lekker, die zijn wat minder melig.

Dat falafeldeeg ga ik eens naar kijken, heb het nog nooit gegeten maar klinkt lekker zo op een wrap!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:46

En een oliebol sperziebonen dan? Super lekker toch?
Bruine bonen (met stroopjus, maar das dan weer niet zo suikervrij :P )
Sugarsnaps, to die for! :+:
Kapucijners (ikke met stroopjus, of gewoon chili con carne en van dat laatste zijn vast ook suikervrije recepten te vinden)

Er was toch ook altijd een website waar je recepten kon vinden op basis van een ingrediënt?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:52

Misschien vergis ik me, maar sperziebonen zijn toch niet zo eiwitrijk?

Stroopjus heb ik nog nooit van gehoord, is dat gewoon jus met stroop?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 16:53

Ik moet ook nog steeds dat eens proberen. Wat de boer niet kent hè :+

Geen idee wat voor smaak ik me erbij voor moet stellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:55

Laura82 schreef:
Misschien vergis ik me, maar sperziebonen zijn toch niet zo eiwitrijk?

Stroopjus heb ik nog nooit van gehoord, is dat gewoon jus met stroop?

Is wel een peulvrucht, weet niet of die heel eiwitrijk zijn.
Ik denk dat je verder komt met 'spekbonen', al weet ik niet goed wat de normale naam is voor spekbonen. Zal wel iets Gronings zijn :o
Alleen is dat echt een seizoensproduct en heb je die niet voor eind juli volgens mij.

Stroopjus is gewoon stroop met wat natuurazijn in de magnetron ;) Niet heel goed :P Wel erg lekker!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:59

Sperziebonen eet ik trouwens meestal zonder aardappelen. Omdat het een peulvrucht is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:00

Ohh echt nog nooit van gehoord, spekbonen ook niet trouwens :')

Doet me eraan denken dat het straks weer tijd wordt voor tuinbonen :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:03

Laura82 schreef:
Ohh echt nog nooit van gehoord, spekbonen ook niet trouwens :')

Doet me eraan denken dat het straks weer tijd wordt voor tuinbonen :9

Google is mijn hulp, het zijn stokslabonen... WTF... :')

Maar die zijn echt goddelijk!!!

Tuinbonen noemen ze hier ook wel poepetonen :') Ik vind ze vies :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:11

Ohh ik eet er altijd gewoon lekker aardappelen bij, vind ik zo heerlijk oer-hollands :')
Maar heb ook altijd begrepen dat sperziebonen, hoewel het peulvruchten zijn, meer de eigenschappen van groenten hebben. Maar hoe betrouwbaar die info is geen idee :')

Moet zeggen dat we tuinbonen ook niet heel gezond eten, met veel spek, aardappeltjes, ehhh... Meestal eten we het maar 1x per jaar, bij mn sm, traditie. Daarna zijn we het pellen beu, en die uit de diepvries zijn lang zo lekker niet :')

Edit: stokslabonen heb ik trouwens ook nog nooit van gehoord hahaha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:15

Bij je sm traditie? Hmm... okeeeeee....

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:17

Schoonmoeder Janine :')