[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:45

Zonder iemand voor zn hoofd te stoten, denk ik toch dat het een combinatie van dingen is.

Er zijn mensen die bij tattoo's een bepaald type zien.
Val je niet onder dat "type" accepteren ze een nette tattoo volgens mij sneller.

Dus ook je hele overkomen telt mee of die ene tattoo een groot struikelblok wordt of slechts een klein detail.

Ook niet eerlijk, maar zo werkt het bij veel mensen nog.

De omgeving zal ook meetellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:59

Als mama heb ik liever iemand aan mijn bed met tattoo's die goed in zijn werk is, als iemand die geen tattoo's heeft en zn werk niet goed uitvoert.. :j ik vind het stigma wat er omheen hangt bij sommige bedrijven nog steeds echt naar.. :=

Afbeelding

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:23

Woow ineens veel berichten haha, bedankt voor iedereen die gereageerd heeft!

Frensie schreef:
Misschien kan je met wat kraam bureaus in je buurt contact opnemen om dit te vragen?

Goed idee, zal ik een keer doen.

superpony schreef:
In ziekenhuizen en de zorg al veel mensen met tattoo's gezien. En dan weet je nog niet eens wat een deel van de mensen onder de kleding heeft.

Als je twijfelt zou ik hem nog niet zetten.

Als dit de enige tattoo is die je wil en je staat er 100%achter, zou ik het gewoon doen. Als je bij een sollicitatie netjes overkomt, komen ze er echt wel overheen.

Je loopt toch ook stage? Dan weet je toch al hoe geaccepteerd tattoo's zijn?

Ik ga een opleiding doen van 3 jaar waarbij je bij het laatste jaar pas specifiek kraam kan doen. Dus ik loop nu nog geen stage in dat soort bedrijven.
Wanneer ik hem wil laten zetten etc. weet ik nog niet, het word een tattoo voor mijn kat die ik al heb sinds ik 2 ben. Ik wil hem pas laten zetten als hij er niet meer is. Dat kan dus binnen een half jaar zijn maar kan ook nog wel 2 jaar duren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:38

Ik kom even binnenvallen met een vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met Tattoostudio 2222/ Hedde Ottens (Groningen)? :)

Als ik de tattoos bekijk heb ik er zo niets op aan te merken, zijn er getrainde ogen die dat kunnen bevestigen? :D
https://www.facebook.com/Tattoostudio-2 ... 880689577/

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:06

Ik voel me niet aangesproken wat betreft "getrainde ogen", maar persoonlijk vind ik het wel mooi werk :)
Ik zie er niets beschamends tussen zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:49

Vind het er ook goed uit zien!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 02:55

Jens, precies het goede voorbeeld! Mensen oordelen heel snel. Maar het is meer dan alleen de tattoo.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:09

Dat plaatje wil ik graag van je lenen voor fb en instagram, Jans :D mag dat?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:16

Mag ik ook meepraten hier? :):)

Heb inmiddels 4 tattoo's, dit was m'n eerste, op m'n ribben:
Afbeelding

Een jaar terug heb ik deze op mijn linkeronderarm laten zetten:
Afbeelding

Beide in FU Tattooshop in Helmond.

2 weken terug heb ik in Amerika, Kentucky, nog 2 tattoo's laten zetten, onderandere deze op mijn rechteronderarm:
Afbeelding

Ben er zo blij mee <3
Van mijn linkerarm wil ik een wildlife sleeve maken, m'n volgende wordt een leeuw op m'n bovenarm :j

Oh, en een timelaps van m'n wolf:
https://www.youtube.com/watch?v=tgnvb7s ... e=youtu.be
Eerst op normaaltempo, daarna wordt ie versneld. Deze tattoeerder tattoeerd op een aparte manier. Hij begint eigenlijk direct met inkleuren en alles, dit zodat je het langer kunt volhouden. Op deze manier raakt je arm niet gelijk over de hele oppervlakte geirriteerd, en als hij bovenaan is, is ie eigenlijk ook echt klaar buiten de highlights om :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:26

Ik heb ook tattoos en werk in de ouderenzorg. Ik ben in contact met heel veel mensen, andere disciplines zoals huisartsen maar ook familie naast de ouderen met dementie.

Nooit een probleem gehad. Men is eerder geïnteresseerd en de bewoners vinden het alleen maar mooi ;) weliswaar zit ik niet helemaal onder en kan ik ze bedekken als ik wil.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:29

mooie plaatjes SayaJones!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:06

Mooi hoor SayaJones wat is de tweede tattoo die in Amerika hebt laten zetten?

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:11

Waauww SayaJones die wolf is echt gaaf <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:12

Van mij mogen jullie hem gebruiken hoor, ik plukte hem ook maar van google :j

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:15

Thanks! Ben ook superblij met m'n wolf :D Had niet verwacht dat ie zó goed uit zou pakken, je ziet heel weinig mooie wolftattoo's op het internet. Ze lijken of op vossen, of op husky's of ze hebben een varkensneus :+
6 uur voor gezeten aan 1 stuk door :j

De 2e tattoo die ik daar heb laten zetten is een simpele tekst op m'n schouder 'Amor Omnia Vincit'. Geen foto van, maar is echt een simpel dingetje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:51

Tattoos in bepaalde werkvelden is zoiets moeilijks om te bepalen. Het is afhankelijk van enorm veel factoren, waaronder de regio waarin je werkt maar ook je persoonlijkheid en de soort tattoo. Ik kan me voorstellen dat een bloemetje op je arm echt geen verkeerde indruk maakt, maar sommige werkgevers zijn er nou eenmaal heel moeilijk over. Het is een risico dat je loopt en ik ben 2 keer afgewezen omdat ik zichtbare tattoos had (supermarktbaantjes wel hoor), terwijl het soms helemaal niet uitmaakt. Als je het risico niet wil nemen zal je hem op een meer bedekte plek moeten zetten, of je overlegt het even met een werkgever.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:14

Ja het gaat om deze tattoo.
Maar er zullen ongetwijfelt werkgevers zijn die er over gaan vallen.
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:43

Emmaa_ schreef:
Tattoos in bepaalde werkvelden is zoiets moeilijks om te bepalen. Het is afhankelijk van enorm veel factoren, waaronder de regio waarin je werkt maar ook je persoonlijkheid en de soort tattoo. Ik kan me voorstellen dat een bloemetje op je arm echt geen verkeerde indruk maakt, maar sommige werkgevers zijn er nou eenmaal heel moeilijk over. Het is een risico dat je loopt en ik ben 2 keer afgewezen omdat ik zichtbare tattoos had (supermarktbaantjes wel hoor), terwijl het soms helemaal niet uitmaakt. Als je het risico niet wil nemen zal je hem op een meer bedekte plek moeten zetten, of je overlegt het even met een werkgever.

En dan nog is het binnen één werkveld of één bedrijf soms anders afhankelijk van welke functie je hebt.

Ik heb een managementfunctie in een bioscoop en bij ons zijn tattoos geen enkel probleem. Maar mensen die hier op de vloer werken (in de winkel, aan de kassa of receptie, of die kaartjes scheuren) moeten alle zichtbare tattoos verbergen/aftapen. Dus zelfs dan kan je niet zeggen "in een bioscoop mag je wel/geen tattoos hebben." Net als dat ik me kan inbeelden dat bv. het ene ziekenhuis wat meer coulant is dan het andere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:48

Het voordeel van arts zijn in het ziekenhuis is dat je vaak een jas met lange mouwen aanhebt en daaronder alles eigenlijk verborgen wordt. Bij verpleegsters zie je vaker korte mouwen. Het is jammer dat lang niet iedereen even openminded is rondom tattoo's. Er zijn genoeg mensen die gewoon liever iemand zonder aan het bed hebben, en daarmee die goede verpleegster met een mooie naam of bloem op haar arm / pols zouden weigeren. En de patiënt is in de zorg natuurlijk wel 'koning'. Waardoor management daarop gaat anticiperen bij functies en personeel.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:39

Dat is niet zo Jans, als arts/verpleegkundige heb je geen lange mouwen. De enige die dat wel hebben werken op het laboratorium, en daar heb je minder patiënten contact. Tenminste in de ziekenhuizen waar ik tot nu toe heb gewerkt/ben geweest.

Bij mij op de werkvloer zijn er ook best wat artsen met tatoeages, maar het zijn allemaal wel kleintjes. Ik heb er zelf ook 2, maar die zie je niet als ik gewoon kleding aan heb. Ik weet niet hoe moeilijk ze zouden doen over een tatoeage op de pols.
Heb wel eens een arts gezien met een sleeve trouwens, en in Australië (geloof ik) heb je veel meer artsen met zichtbare tattoos.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:25

Air schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met Tattoostudio 2222/ Hedde Ottens (Groningen)? :)

Als ik de tattoos bekijk heb ik er zo niets op aan te merken, zijn er getrainde ogen die dat kunnen bevestigen? :D

Ik deel deze vraag :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:32

Ik zou sowieso even langs gaan bij de shop :)

Voor mij moet de sfeer altijd goed zijn, lekker relaxed, jij moet de stijl mooi/leuk vinden die zij daar hebben. Het is vooral persoonlijk :j

In de shop waar ik ben geweest in Amerika had ik ook zo m'n twijfels toen ik online rondkeek in zijn reportoire, dat was vooral omdat hij geen voorbeelden online had staan van wat ik wilde.
Toen ik daar was, langsgeweest, praatje gemaakt, ik vertelde hem wat ik wilde en hij begreep mij direct.
Als het gevoel niet goed was geweest toen ik daar was, had ik m'n tattoo ook niet doorgezet.

Het is vooral aan jezelf dus :D
De recensies zeggen ook altijd heel wat, die staan er op die pagina genoeg :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:55

Amai.. gisteren mijn nieuwste aanwinst laten zetten.. sessie van 3,5 uur.
Hij vond me een bikkel aangezien het behoorlijk wat geprik was op 1 plek en ik geen krimp gaf.

Maar jonge jonge.. ik kan nauwelijks lopen nu. Staat achterop mijn kuit.. ook aardig wat wondvocht..
Ben er nog steeds super blij mee.. maar doet nu toch echt wel zeer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:25

Kimbers schreef:
Air schreef:

Ik deel deze vraag :D

Ik vind ze niet verkeerd, je merkt vooral dat de artiest artistiek is, dat vind ik zelf wel fijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 17:40

Erg he Helene?
Ik had het gevoel alsof ik een ongeluk had gehad na mijn kuit.
Echt wat deed dat zeer.
Alles trekt en klopt.
Maar dat is na een paar dagen over hoor. ;)