Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:49

Oeef... Ik stuur je nu even mijn nummer. Gisteren druk met een opdracht voor school dus leek me niet al te verstandig om me dan aan te melden _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:42

Als jullie pb sturen ook graag naam erbij :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:42

mag ik me aanmelden,

ik ben Amanda bijna 27jaar en eigenlijk mijn hele leven al iets molliger geweest, op zn zwaarst woog ik 76 dit was de periode na een val van mijn paard ( nu verkocht ) ik had mijn rug gebroken en mocht 4maanden niets doen, helaas heb ik het ikkomvandeluchtvandesnackbaraan-gen.
na die tijd vond ik het heel lastig om alles weer op te pakken en af te vallen dus heb een x aantal maanden met dit gewicht gelopen tot ik bij Health & Co advies heb gevraagd, hun doen een 10weken challenge en wegen/meten je elke week en je moet je eigen dag indeling doen qua voeding dus geen shakes o.i.d.
ik weeg op dit moment 68 en wil op 31-12 60 kilo wegen dus even buffelen voor die 8kilo

ik ben 1.66
doe aan sport:
2x p week crossfit en ga vanaf november dit 3x per week doen
1x p week zwemmen
1x p week hardlopen
1x p week yoga maar dit is niet heel zwaar ofzo meer om soepele spieren te krijgen.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:52

Thanks voor toevoegen Gribaldi!
Vandaag:

O: magere kwark 150 gr met 30 gr granola
L: 3 verse gebakken boterhammen, 2 los en 1 met pindakaas
T:-
A: iets in de richting van stampot :D

B: fietsen ca 40 min, 2 paarden rijden, stallen uitmesten, voeren en vegen. Weideseizoen voorbij = meer werk voor mij :Y)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:53

Hier hoop ik dat ik maandag goed kan starten, ga nu natuurlijk ook een emotionele weekend in.
Volgende week wil ik eigenlijk ook weer gaan sporten, mijn abo is alleen wel bevroren tot 1 nov maar om dat ene weekje doen ze hopelijk niet moeilijk.

Zijn er hier ook mensen die eigen groentesappen maken?
Ik wil graag zo'n apparaat aanschaffen maar vraag mij af of het wel lekker is?
Ik ben van de meeste groentes geen fan en eet het dus altijd door andere dingen heen.

App doe ik maar niet aan mee, is mij wat te druk.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:56

Mn moeder is daar fan van :') Groentensapje met wortel, appel en gember is mn favoriet. Vind ze zeker lekker ja! Fijn om extra vitamines binnen te krijgen maar ik knabbel de groenten liever zo, scheelt weer in snaaitrek enzo

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:58

Mag ik mij ook melden?

Ik ben Karin een stille lezer op Bokt. Ik ben 1.73/1.74 hoog en weeg max. 64 kg.

Ik sport op het moment helaas niet veel. Geen tijd om te paardrijden door school en andere sporten. Maar ik ga vanaf volgende week ong. 2/3 pw hardlopen als ik dat red met school en werk.

Voeding gesproken.... Ik houd van eten.... Als mensen mij kwijt zijn op een festival 9/10 ben ik eten. (Ze zijn mij vaak kwijt :+ ) Het liefst praat ik de hele dag over eten. Wat ik al eerder heb gezegd. Ik houd van eten. Gelukkig kom ik niet snel aan *klopt af*. Ik hoop eigenlijk door meer te sporten toch weer strakker te worden. Want ik moet eerlijk zeggen ik ben nu aardig op gewicht vergeleken met wat ik ben geweest.

Dus ik hoop dat ik mag blijven en als jullie meer willen weten vraag het. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:01

Als je groene smoothies maakt is 't de kunst van te ontdekken welk fruit je erbij kan doen om de smaak van de groente die je niet lust te laten overheersen: peer bijvoorbeeld is erg zoet van smaak en maakt dat je zo zonder het te beseffen een halve groene kool binnen krijgt, om maar iets te zeggen :)
Als je op pinterest kijkt op 'green smoothie' krijg je duizend goede recepten ;)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:08

Daar had ik niet eens aan gedacht in combinatie met fruit!
Dan klinkt het inderdaad een stuk lekkerder, zal eens kijken voor lekkere recepten.

Welkom Ludique! Het klinkt als een gezond gewicht.
Maar ik snap dat als je lichaam wat slapper wordt je graag weer wat strakker wilt zijn, ga je dan ook sporten of alleen op het eten letten?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:28

@Rudina Ik wil voornamelijk gaan sporten. En dat in cardio. Krachttraining vind ik zelf niet leuk. Maar wil ik het wel gaan doen voor meer effect. Misschien dat ik ook meer op mijn voeding gaat letten. Maar ik denk dat dat een 'verloren zaak' is. Maar ik ga het zeker proberen. Geen hele reep chocola maar een halve :') Om mee te beginnen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:43

Als je vooral cardio gaat doen, zul je niet strakker worden.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:47

@Eulogy Ja dat weet ik. Maar krachttraining vind ik zelf minder leuk. En met hardlopen merk ik al verschil als ik dat langdurig volhoud. Waarschijnlijk ga ik het ook combineren. Maar ik wil eerst een conditie trainen met hardlopen. :)

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:56

Ludique96 schreef:
@Rudina Ik wil voornamelijk gaan sporten. En dat in cardio. Krachttraining vind ik zelf niet leuk. Maar wil ik het wel gaan doen voor meer effect. Misschien dat ik ook meer op mijn voeding gaat letten. Maar ik denk dat dat een 'verloren zaak' is. Maar ik ga het zeker proberen. Geen hele reep chocola maar een halve :') Om mee te beginnen.

Hahaha ik heb hetzelfde als jou! Tijdje erg afgevallen en nu eindelijk weer op me oude gewicht! Alleen nu wil ik toch weer wat conditie en wat strakker worden. Ik blijf ook lekker dooreten, maar probeer wel iets gezonder te eten. Net een tompouche gehad en nu weer aan de chips.. :') Heb net wel verse sinaasappelsap geperst bij de Jumbo haha.
Ben trouwens 1 meter 68 en 56 kilo.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:04

Nou ja success ermee dan :+ Zeker als je strakker wil worden moet je wel degelijk iets aan je eten doen en dan haalt cardio ook niet zoveel uit (dan kun je beter gewoon minder eten).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:24

Ik denk dat Ludique 19 jaar is (aan haar naam te zien?), met die lengte en dat gewicht hoeft zij volgens mij helemaal niet af te vallen, als iemand die niet gewend is te sporten, dan wél iets gaat doen, ga je dat volgens mij sowieso wel merken... Ze geeft toch niet aan miss bodybuildster te worden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:25

Het gaat erom dat je van cardio niet strakker wordt ;) Ongeacht gewicht en lengte en geslacht.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:31

En ik blijf dat een kort-door-de-bocht-regel/advies vinden :) Hoe kan je iemand aanraden minder te gaan eten die nu al een gezond gewicht heeft, en die evengoed écht wel al een hele gezonde leefwijze kan hebben? Dan kan cardio haar echt wel helpen om meer conditie te krijgen/sportiever te zijn en bijgevolg ook strakker te worden. Ja, intensief kracht doen zal meer effect hebben, maar zeggen dat cardio niet helpt? Hm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:33

Je leest helemaal verkeerd, Stral. Het is algemeen bekend dat je van cardio niet strakker wordt. Als dat het doel is van Ludique (strakker worden) en ze geeft aan dat te willen bereiken door cardio, dan vind ik het niet meer dan normaal dat hier wordt geadviseerd om toch kracht te doen. Anders gaat ze dat specifieke doel niet halen.

Wil ze alleen meer conditie opbouwen, dan is cardio een prima middel.

Er wordt verder niks aan- of afgeraden, waar lees je dat? Cardio helpt niet bij het specifieke doel van strakker worden, dat is gewoon bekend.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:39

Ik lees niet verkeerd :') Ik merk op dat hier soms snel geoordeeld wordt. Zo zie je maar :P

Ze schrijft toch letterlijk dat ze conditie wil opbouwen?

Ik wil maar bedoelen: 'strak worden' is interpreteerbaar toch?

Voor de ene is dat dit:
Afbeelding

en voor de ander dit:
Afbeelding

Het tweede kan je echt wel krijgen door te gaan hardlopen, ik zie het althans genoeg. En met die lengte en gewicht gok ik dat ze er niet eens heel erg anders uitziet dan dat tweede.
Het is 1 ding goedbedoeld advies te geven, maar mensen kunnen daar ook gaan in doorslaan, ik vind dat we soms wel wat voorzichtig mogen zijn met zomaar zeggen "je moet minder eten", ze heeft 3 posts gezet, je weet toch helemaal niet wat ze nu al eet??

In ieder geval: voor mij is dit een motivatietopic, als iemand dan hiep-hoi komt meedelen dat ie de bedoeling heeft sportiever te worden etc. vind ik het jammer als er "veel succes ermee", met uitlach-smiley gebruikt wordt. Is niet echt gezellig toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:42

Ludique96 schreef:
Mag ik mij ook melden?

Ik ben Karin een stille lezer op Bokt. Ik ben 1.73/1.74 hoog en weeg max. 64 kg.

Ik sport op het moment helaas niet veel. Geen tijd om te paardrijden door school en andere sporten. Maar ik ga vanaf volgende week ong. 2/3 pw hardlopen als ik dat red met school en werk.

Voeding gesproken.... Ik houd van eten.... Als mensen mij kwijt zijn op een festival 9/10 ben ik eten. (Ze zijn mij vaak kwijt :+ ) Het liefst praat ik de hele dag over eten. Wat ik al eerder heb gezegd. Ik houd van eten. Gelukkig kom ik niet snel aan *klopt af*. Ik hoop eigenlijk door meer te sporten toch weer strakker te worden. Want ik moet eerlijk zeggen ik ben nu aardig op gewicht vergeleken met wat ik ben geweest.

Dus ik hoop dat ik mag blijven en als jullie meer willen weten vraag het. :)

Je leest niet verkeerd? ;) Toch beter lezen dan.... Ik verzin niks hoor.

Verder ga ik deze discussie niet verder voeren, Eulogy reageerde enkel op wat Ludique schreef. Ik vond haar advies dan ook goed, precies het advies dat ik ook zou geven.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:46

Ludique96 schreef:
@Eulogy Ja dat weet ik. Maar krachttraining vind ik zelf minder leuk. En met hardlopen merk ik al verschil als ik dat langdurig volhoud. Waarschijnlijk ga ik het ook combineren. Maar ik wil eerst een conditie trainen met hardlopen. :)

Iets met verder kijken dan je neus lang is.

Ik zeg nergens dat je advies niet klopt, ik zeg dat hier soms meer feiten verzameld mogen worden voor advies rond gestrooid wordt als zijnde enige waarheid.
Ludique kan leven op worteltjes, weet jij veel, en dan wordt gezegd dat ze minder moet eten, boem: eetstoornis! Ik ben voorzichtiger met dat soort dingen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:48

Ik zei dat cardio niet zoveel zin heeft als je strakker wil worden: in plaats van cardio kun je namelijk ook gewoon minder eten :P Dat is namelijk het enige dat cardio doet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:49

Dan heb ik ook een eetstoornis :')

Je moet kracht en cardio combineren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:52

Stral schreef:
Ludique96 schreef:

Dat zegt ze pas na de cardio-opmerking van Eulogy, dus ehhh........ :Y) Keep your facts straight.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:58

Stral schreef:
Ludique96 schreef:

Ik zeg nergens dat je advies niet klopt, ik zeg dat hier soms meer feiten verzameld mogen worden voor advies rond gestrooid wordt als zijnde enige waarheid.
Ludique kan leven op worteltjes, weet jij veel, en dan wordt gezegd dat ze minder moet eten, boem: eetstoornis! Ik ben voorzichtiger met dat soort dingen.

Ludique96 schreef:
.. "Voeding gesproken.... Ik houd van eten.... Als mensen mij kwijt zijn op een festival 9/10 ben ik eten. (Ze zijn mij vaak kwijt :+ ) Het liefst praat ik de hele dag over eten. Wat ik al eerder heb gezegd. Ik houd van eten. " ..

Ik denk niet dat ze dan op worteltjes leeft :P