Yv: ik zeg enkel wat mij door harmony is verteld....
Yv_
Geplaatst: 23-03-14 13:19
Invoerrechten
Laat ik een ander voorbeeld noemen: ooit was ik fanatiek westernruiter. Een gemiddelde goede pad voor onder het zadel kost hier tussen de 225 en 350 euro. Toen ik in Florida was, liep ik per toeval tegen een ruitershop op. Dezelfde pads, 120 tot 200 dollar. Uiteraard gingen er 3 koffers met alle 3 een pad erin mee terug naar Nederland.
Ik heb toen met die mensen gepraat over het hebben van een webshop en dus hun spullen kopen. Maar met bijbehorende verzendkosten en invoerrechten die je hier bij de douane nog krijgt, zou het misschien 40 euro op een pad schelen en dan zou ik er echt minimaal of zelfs niet aan verdienen.
En zo gaat het met álles.
Stef, dat snap ik. Maar dat zou ik ook zeggen, want anders koopt niemand meer in Nederland . Zie bovenstaand verhaaltje .
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 23-03-14 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
PeelSlowly
Geplaatst: 23-03-14 13:20
Na al mijn gepraat over For the Twill of it wilde ik 'm wel weer eens lakken. Ik vind het zelf een erg leuke duochrome maar kan me voorstellen dat de kleur niet iedereens smaak is.
Ik had het over écht fake. Voor OPI kan ik wel wat kleine dingen vertellen waar je op moet letten: - OPI heeft altijd twee balletjes in het flesje, heb je er maar één dan kun je ervan uit gaan dat hij fake is. - Een echte OPI heeft bovenaan het kwastje, dus in de dop, het OPI logo staan - In de dop van een echte OPI zitten ribbeltjes - Op de echte OPI's staan vier symbolen aan de achterkant, heb je er drie dan is hij bijna zeker fake - Als je meer OPI's hebt dan zul je merken dan een fake toch heel anders ruikt. Niet iedere OPI ruikt exact hetzelfde maar over het algemeen lijken de geuren sterk op elkaar. - Het lettertype om de stickers aan de onderkant is bij alle OPI's hetzelfde, de fake hebben een ander lettertype. De echte hebben een groene of zwarte tekst maar nooit gemengd.
Yv die Peachy is leuk!! Ik wil een China Glaze gellakje gaan testen om te zien of die wel bij mij beter blijven zitten dan de reguliere lak.
Skessa_
Geplaatst: 23-03-14 13:40
Tsja.. en dat is nog niet eens allemaal altijd zo. Ik heb ook een neppe en daar staat OPI ook in t kwastje het OPI logo
Bij mijn OPI klopt alles behalve de symbolen op de achterzijde, het zijn er maar drie. Kan me alleen niet voorstellen dat deze fake is gezien ik hem bij de Sephora heb gekocht?
Anoniem
Geplaatst: 23-03-14 13:47
Mijn OPI's hebben ook maar 3 symbolen, terwijl ik er inderdaad ook veel in de winkel heb gekocht.
Skessa_
Geplaatst: 23-03-14 13:48
Ja... OPI veranderd ook steeds, dus haast niet te controleren
Als je ze bij Sephora hebt gekocht kan je er idd wel van uit gaan dat ze echt zijn hoor
Eight
Geplaatst: 23-03-14 13:48
Wauw die LeChat Mood Crimson Nightfall, echt een prachtige kleur
Yv_
Geplaatst: 23-03-14 14:04
Awakening
Crimson nightfsl teijfelde ik over maar ben blij dat ik voor die andere ben gegaan, want mn dance legend lijkt heeeewl erg op crimson!
Daarom zei ik bij de symbolen ook dat het bijna altijd een fake is. Er is een serie geweest met maar drie symbolen. Een fake kan ook de kenmerken hebben van een echte. Er kunnen twee balletjes inzitten, er kan een logo op het kwastje staan. Toch hebben fakes meestal niet álle eigenschappen van een echte. Vandaar dat ik ook heb neergezet dat dit dingen zijn waar je op kunt letten. Er zullen altijd fake producten zijn die niet van echt te onderscheiden zijn. Ik heb zelf bij een grote modeontwerper gewerkt en daar was een hele afdeling die niets anders deed dan struinen naar fake artikelen. Sommigen waren overduidelijk nep maar er waren er ook bij die niet te onderscheiden waren. Er was een polo die was zo goed nagemaakt dat alleen in het lab een miniem verschil ontdekt werd.