Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:13

Ik zweer bij de coldgear van under armour. Dat ademt gewoon goed en is echt lekker isolerend zonder zweterig te worden. Ik vind het wel prijzig maar het is het wel waard.

Selina

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:17

Ja, wat ik heb gevonden is wel duur inderdaad. Heb nu ergens een setje (thermo shirt+broek) gevonden voor 55 euro en goedkoper is er niet. Laat ik nu net even een dure maand achter de rug hebben :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:28

Soms liggen ze bij de Aldi of Liddl, volgens mij vorige week nog.
Al vind ik 55 euro voor een goede kwalitatieve set niet veel, maar je moet natuurlijk wel het geld hebben :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:36

Grit schreef:
Soms liggen ze bij de Aldi of Liddl, volgens mij vorige week nog.
Al vind ik 55 euro voor een goede kwalitatieve set niet veel, maar je moet natuurlijk wel het geld hebben :D

Nee, ik ook niet hoor, is dan 27,50 per kledingstuk. Deze maand nog even volhouden met gewone legging en m'n vestje en dan in november maar wat warmers kopen :D Bedankt voor de tips in ieder geval.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:02

Selina schreef:
Hoi, hopelijk mag ik hier even mijn vraag stellen!

Van de zomer begonnen, vorige week voor het eerst de 5 KM gehaald maar nu komt de winter eraan en ik ben een gigantische koukleum. Wat dragen jullie in de herfst/winter voor kleding? Heb nu een lange legging, shirtje en vestje aan maar vind het toch frisjes, vooral tijdens de loop-momenten van interval.

Tipje: thermoshirtje van Craft als de temperatuur onder het vriespunt komt. Nu loop ik in korte broek met longsleeve van Adidas en een jack van Craft. Is wel duur maar het blijft érg lang mooi en het is echt fijn spul.
Maar ik denk dat afgelopen keer wel de laatste keer in korte broek was, dus ik tover de leggings maar weer uit de kast!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:27

Het thermoshirt van Decathlon lijkt me heel fijn en is maar 17 euro, helaas zit er een kleine kol op en dat vind ik niet fijn zitten.

Ik heb met deze kou echt enorm last van mijn longen, kan er bijna niet meer door lopen. Ik weet sinds kort dat ik inspanningsastma heb en met warmer weer helpt een puffer heel goed, maar ik heb nu heel erg last met rennen en de dagen erna een rauw gevoel op m'n longen. Herkent iemand dit? Weet niet zo goed wat ik er mee moet..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:53

Ik ren in de winter maar 1x per week dus om dan hele dure kleding te kopen :P In de zomer vaak 3 keer per week. Decathlon had ik nog niet gekeken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:52

Craft is inderdaad heel goed, maar ik heb ook een thermo van een b merk die ook prima zit. Ik loop er alleen niet heel vaak mee, omdat ik het snel warm heb tijdens het hardlopen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:17

Selina schreef:
Hoi, hopelijk mag ik hier even mijn vraag stellen!

Van de zomer begonnen, vorige week voor het eerst de 5 KM gehaald maar nu komt de winter eraan en ik ben een gigantische koukleum. Wat dragen jullie in de herfst/winter voor kleding? Heb nu een lange legging, shirtje en vestje aan maar vind het toch frisjes, vooral tijdens de loop-momenten van interval.

Met hardlopen kleden alsof het 10 graden warmer is, te warm is niet goed te koud natuurlijk ook niet. Laagjes en goed ademende kleding die het zweet goed afvoeren. Craft schijnt idd ideaal te zijn.

Batje: Helpt je pufje nu niet met dit weer? Ik voel mijn longen ook wel als het heel koud is.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:57

Ik heb een thermobroek van de decathlon voor 15 euro (ben 3 weken geleden nog bij de decathlon geweest maar ik zag hem niet, misschien hadden ze toen nog niet de volledige wintercollectie hangen?!?!) en een thermoshirtje voor ongeveer diezelfde prijs.
In de winter vind ik de wandelgedeeltes ook wel heeeeel erg koud, dus ik doe dan minder interval maar loop de ene keer op een hoger tempo een kort rondje en de andere keer op een lager temp een lang rondje. Misschien niet de meest goede training, maar ik blijf wel lekker warm ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:02

welshfan97 schreef:
Ik heb een thermobroek van de decathlon voor 15 euro (ben 3 weken geleden nog bij de decathlon geweest maar ik zag hem niet, misschien hadden ze toen nog niet de volledige wintercollectie hangen?!?!) en een thermoshirtje voor ongeveer diezelfde prijs.
In de winter vind ik de wandelgedeeltes ook wel heeeeel erg koud, dus ik doe dan minder interval maar loop de ene keer op een hoger tempo een kort rondje en de andere keer op een lager temp een lang rondje. Misschien niet de meest goede training, maar ik blijf wel lekker warm ;)

Ik doe eigenlijk alleen maar intervals, ik vind duurlopen saai :') Af en toe om te kijken hoever we kunnen. Al is het misschien een idee om dan van die sprinttrainingen te doen, 2 min heel langzaam, 1 minuut hard oid.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:20

Selina schreef:
welshfan97 schreef:

Ik doe eigenlijk alleen maar intervals, ik vind duurlopen saai :') Af en toe om te kijken hoever we kunnen. Al is het misschien een idee om dan van die sprinttrainingen te doen, 2 min heel langzaam, 1 minuut hard oid.

oh haha dan trainen wij echt tegenover gesteld :P omdat ik bij interval soms te hard ga en dan last krijg van mijn shinsplint doe ik dat zowat niet en in de winter dus helemaal niet. Ik vind het juist heerlijk oom gewoon een mooi rondje te gaan hardlopen, beetje kijken naar de omgeving en het liefst nieuwe routes proberen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:26

welshfan97 schreef:
oh haha dan trainen wij echt tegenover gesteld :P omdat ik bij interval soms te hard ga en dan last krijg van mijn shinsplint doe ik dat zowat niet en in de winter dus helemaal niet. Ik vind het juist heerlijk oom gewoon een mooi rondje te gaan hardlopen, beetje kijken naar de omgeving en het liefst nieuwe routes proberen.

Haha ieder z'n ding :D Vind duurloop mentaal zwaar, na 10 min ben ik het zat en wil ik stoppen. Gelukkig ren ik met m'n vriend en die zorgt dat ik niet stop. :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:56

Ohh, selina, kun je mij leren hoe interval leuk is? Ik vind dat zo allemachtig zwaar!
Ik heb dus ook de tactiek om alleen duurloop te doen. Intervallen doe ik ook alleen joggen-hardlopen-joggen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:02

mirriezz schreef:
Ohh, selina, kun je mij leren hoe interval leuk is? Ik vind dat zo allemachtig zwaar!
Ik heb dus ook de tactiek om alleen duurloop te doen. Intervallen doe ik ook alleen joggen-hardlopen-joggen

Haha! Ik ben nogal lui dus vind het heerlijk dat ik even kan lopen en dan heb ik even om mijn ademhaling weer rustiger te krijgen en dan kan ik weer :P Mijn conditie was van de zomer die van een omaatje van 85 dus vind het al heel wat dat ik die 5 KM heb gehaald _O-

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:23

Na de kleren nu over de schoenen: ik heb in mei (na mijn start-to-run) een paar Brooks Defyance 7 gekocht, niet bepaald de goedkoopste. Nu ging ik een tweede paar loopschoenen kopen, en had die oude bij. De man checkte die, en die blijken al behoorlijk te slijten. Levensduur is normaal 1000 km, maar die zal ik zeker niet halen hiermee. Vind ik toch balen, als ik iedere 5 maand nieuwe loopschoenen moet kopen, wordt het toch ook een dure hobby (al zijn paarden natuurlijk nog een pak duurder).

Iemand soortgelijke ervaringen?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:30

Mijn Brooks zitten ontzettend lekker, maar ik haal er ook maar 6 actieve maanden mee.. Ze slijten idd best snel helaas.

Mistral, het lijkt juist wel alsof de kou met een puffer nog veel harder op m'n longen slaat, maar zonder ben ik zo benauwd. Heb nu de tip gekregen eerst 15mins met een fleece sjaal te lopen en daar door te ademen en pas te puffen als mijn longen wat aan de kou gewend zijn. Ben benieuwd, zou heel fijn zijn als dat werkt :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:31

Nee ik herken dat helemaal niet. Loop nu 7 maanden op mijn schoenen en die waren bij de check in de winkel een week of wat terug nog allemaal in het groen. Ik loop zo'n 3 keer in de week een kilometer of 8 à 10. Dus train niet voor de marathon oid ;-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:33

Moet je je schoenen laten checken dan? :o
Heb wel pas nieuwe gekocht, nu 3x mee gerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:34

Mag ik bij jullie aansluiten?

Sinds juli begonnen. Eerst redelijk fanatiek, toen even eruit gelegen door een kleine ingreep aan mijn gezicht en nu weer super fanatiek.

Loop met Evi nu de 5 km. Zit in les 23. 11-2-11-8-1 en dat gaat me heel goed af.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:37

Oh nee, niks moet. Maar het is wel handig. Ik had m'n oude mee omdat ik nieuwe ging kopen. Die waren voor mijn idee heel scheef afgesleten, maar ik loop zelf wel mooi recht (ondanks dat ik zo scheef als een hoepel ben).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:43

hwn ik loop zeker 2000km op mijn schoenen. Maar ik wissel ze wel af en schuif ze door. Gebruik mijn nieuwste schoenen voor de weg, de wat oudere schoenen voor de baan en korte trainingen en de nog oudere schoenen voor in het bos. Of te wel de laatste pakweg 700m worden enkel in het bos afgelegd. En bij mij is dat de demping er dan uit is maar mijn zolen slijten niet. Wel vind ik het bovenwerk steeds slechter worden en ook de demping er wel steeds eerder uitgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:51

Zijn jullie allemaal op dure schoenen begonnen of eerst op goedkope?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:08

Ik ben begonnen op goede tweedehandsjes, zoveel mensen beginnen met hardlopen stoppen ook weer binnen no-time haha...

Maargoed ik heb wel gesmokkeld door eerst in de winkels te gaan passen wat ik nodig had :o

Nu loop ik op Mizuno's van tegen de 200 pleuri

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:12

Ik ook op de oude hardloopschoenen van mijn man. Na 6 weken zelf nieuwe gekocht.