[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:06

Hmm oke dan word het bruin denk ik of ietsje lichter maar denk dat donkerder leuker is ook omdat we weer de kant van de herfst op gaam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:09

Oké jongens. Ik heb een vraag voor de relatieve 'kleurexperts' onder ons. Mijn haar is op dit moment op sterven na dood. As we speak zit ik met een masker van 3 verschillende intens herstellende crèmes en kokosolie, in de hoop dat mijn punten er wat beter van worden.

Nou is de grootste issue op dit moment mijn kleur. Mijn haar is nogal groenig uitgeslagen. Komt erop neer dat ik weer iets roder wil gaan, maar echt maar een tikkeltje. Hieronder staat een foto van mijn natuurlijke haarkleur. Mijn doel is om een verf te vinden die me daar zo dicht mogelijk naartoe brengt. Ik hoop dat mensen me kunnen adviseren wbt kleur. Ik ga morgen in ieder geval sowieso naar het Kruidvat :)

Afbeelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:16

Ziet er uit als neutraal licht bruin, misschien een lichte warme tint?

Ik zou 6.03 of 6.0 pakken. Eventueel 7.03 of 7.0, maar dat is toch weer richting blond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:18

Ik ben bang dat het sowieso en 6 wordt omdat ik mijn haar onlangs al in een 6 geverfd heb :o Is denk ik uiteindelijk als een 7 uitgevallen omdat m'n haar te poreus was. Thanks voor de tip! Ga ik morgen even een 6.03 halen, een 6.0 wordt te assig ben ik bang, aangezien het nu al zo goed als groen is _O-

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:20

Emmaa_ schreef:
Ik ben bang dat het sowieso en 6 wordt omdat ik mijn haar onlangs al in een 6 geverfd heb :o Is denk ik uiteindelijk als een 7 uitgevallen omdat m'n haar te poreus was. Thanks voor de tip! Ga ik morgen even een 6.03 halen, een 6.0 wordt te assig ben ik bang, aangezien het nu al zo goed als groen is _O-

Ja precies, je hebt wel echt een licht warme ondertoon! 6.3 wordt echt te rood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:23

Nee precies, maar een lichte rode ondertoon moet er nu wel echt doorheen, anders blijft het groen en daar heb ik geen zin in :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:40

Inderdaad, en omdat je haar zo licht is nu zal het waarschijnlijk donkerder worden dan op het pakketje. Dus denk dat 5.03 dan weer te donker wordt, maar als ze 6.03 niet hebben kan je daar altijd nog voor gaan. Kan zo snel geen reviews vinden over verf in die kleuren, ik ga even verder zoeken.

EDIT: Deze lijkt wel op jouw kleur:
Afbeelding
https://www.kruidvat.nl/garnier-olia-6. ... /p/3352539
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 15-08-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:42

Ik zit nu ook te kijken naar 5.03, heb het liever iets te donker dat het er nog iets uitwast dan iets te licht waardoor het weer niet pakt. Heb even gekeken welke verf in de aanbieding was, dus ga morgen even een rondje langs alle drogisten in de buurt en dan kijk ik even wat ze nog hebben. De Keratine color lijn van Schwarzkopf spreekt me wel aan, maar die hebben weer alleen een 6.0 of een 5.0, en ik wil eigenlijk wel echt iets van een roodtint erin. Het eerste wat dan in de buurt komt is 'subtiel mahonie' en dat vind ik ontzettend angstaanjagend klinken :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:44

Had even mijn post aangepast. Beetje onhandig, dat wel! :P

Ik ga even kijken naar 5.03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:45

Hmm ja die lijkt er inderdaad flink op! Kan me alleen niet meer goed herinneren welke verf ik nou de vorige keer gepakt heb van Olia, dat zou best wel deze kunnen zijn... En daarbuiten is mijn haar daar echt een drama van geworden :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:45

Emmaa_ schreef:
Hmm ja die lijkt er inderdaad flink op! Kan me alleen niet meer goed herinneren welke verf ik nou de vorige keer gepakt heb van Olia, dat zou best wel deze kunnen zijn... En daarbuiten is mijn haar daar echt een drama van geworden :=

Dan zou ik inderdaad even verder zoeken als je daar niet tevreden over was :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:48

Ik denk eigenlijk dat ik gewoon de verf van Kruidvat zelf ga pakken, die is me vorige keer best goed bevallen. Die Keratine Color lijkt me dus ook wel wat, maar die is er bij lange na niet in de kleur die ik wil... Goed, ik ga het morgen bekijken _O- Dankjewel in ieder geval :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:50

Emmaa_ schreef:
Ik denk eigenlijk dat ik gewoon de verf van Kruidvat zelf ga pakken, die is me vorige keer best goed bevallen. Die Keratine Color lijkt me dus ook wel wat, maar die is er bij lange na niet in de kleur die ik wil... Goed, ik ga het morgen bekijken _O- Dankjewel in ieder geval :D

Meestal gaat het ook zo bij mij, ik heb een kleur in gedachte waardoor ik helemaal obsessed op internet ga kijken waarna ik voor de zoveelste tot de conclusie kom dat ik beter bij de Kruidvat kan kijken ipv online :')

Succes! Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt! Misschien dat henna een optie is? Dat is ook verzorgend voor je haren namelijk, is maar een gedachtespinsel!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:52

Em, weet je al of je voor een Olaplex- of keratine behandeling gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:53

Henna pakt alleen op natuurlijk haar toch? Dat van mij is al heeeel lang niet natuurlijk geweest. Het gaat me er nu vooral om dat het kleurtje weer wat normaler is, dat het groene er in ieder geval uit is. Loop liever even met een tint te rood haar rond dan dat ik dit nog langer moet volhouden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:54

Laurie schreef:

Nee, ik ga voor geen van beide _O- Keratine behandeling vind ik doodeng omdat ze het met een stijlstang moeten insealen, waardoor ik me amper kan voorstellen dat het überhaupt goed is voor je haar. Olaplex ben ik bang dat het niet genoeg doet := Ik ga nu voor een L'anza herstelbehandeling, daar lees ik echt extreem veel goede dingen over en het kost maar een tientje, waardoor ik wat sneller geneigd ben om het te proberen. Mocht het niks zijn ga ik met de mensen van Rob Peetoom in gesprek, maar ik wil dat liever niet eerst doen omdat ik daar sowieso weer een rib uit m'n lijf kwijt ga zijn..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:57

Emmaa_ schreef:
Henna pakt alleen op natuurlijk haar toch? Dat van mij is al heeeel lang niet natuurlijk geweest. Het gaat me er nu vooral om dat het kleurtje weer wat normaler is, dat het groene er in ieder geval uit is. Loop liever even met een tint te rood haar rond dan dat ik dit nog langer moet volhouden _O-

Hahahah, dat klopt inderdaad. Dat zou dan niet zo best aflopen voor je haren :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:04

Dames, mag ik eens vragen wat voor borstels jullie hebben?
Ik heb me gisteren laten vertellen dat een goeie borstel goud waard is en beide dames die me dat vertelden hebben een borstel van zeg € 70 :$ Kom ik aan met mijn goedkope dingen.

Ze vertelden me dat een goede borstel haarbesparend zal kammen en ook mijn dunne en weinige haar mooier kunnen laten vallen.

Ik weet nu niet wat ik kopen moet. Dus ben benieuwd wat jullie hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:05

Ik heb een Tangle Teezer en ik zweer erbij. Mijn huisgenoot heeft echt mega dun haar, zij heeft hem ook en ook zij kan niet meer zonder. Die dingen zijn echt de oliebol. En ze kosten geen 70 euro

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:06

Die is toch vooral fijn met ontklitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:07

Klopt, maar hij trekt sowieso veel minder aan je haar waardoor je het er niet uit trekt. Voordat ik mijn haar de dood in joeg heb ik altijd dik, lang, glanzend en mega gezond haar gehad en ook toen gebruikte ik hem

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:09

Ik heb een Mason Pearrson en ben er echt mega blij mee. Nog nooit zo'n fijne borstel gehad.

Emma, ik heb m'n haar in het verleden geverfd met de caca's van lush (Henna) en is me altijd goed bevallen. Ben ook op geverfd haar gaan verven, was geen probleem. Alleen over Henna heen verven met gewone verf is wel een probleem dus als je daarna weer gewoon wil verven moet je het uit laten groeien.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:10

Ik zweer ook bij de tangle teezer. :D
Verder heb ik ook een Rock & Ruddle haarborstel met zwijnenhaar, maar daarmee kom ik niet zo makkelijk door mijn klitten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:11

Emma, Je zou 3 blokjes brun en 1 blokje marron kunnen pakken van de Lush Caca. Ik heb hier nog wel een blok liggen (brun of marron, moet ik even kijken), die mag je zo hebben.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:13

Emmaa_ schreef:
Laurie schreef:

Nee, ik ga voor geen van beide _O- Keratine behandeling vind ik doodeng omdat ze het met een stijlstang moeten insealen, waardoor ik me amper kan voorstellen dat het überhaupt goed is voor je haar. Olaplex ben ik bang dat het niet genoeg doet := Ik ga nu voor een L'anza herstelbehandeling, daar lees ik echt extreem veel goede dingen over en het kost maar een tientje, waardoor ik wat sneller geneigd ben om het te proberen. Mocht het niks zijn ga ik met de mensen van Rob Peetoom in gesprek, maar ik wil dat liever niet eerst doen omdat ik daar sowieso weer een rib uit m'n lijf kwijt ga zijn..

Waar kan je dat laten doen? (: