[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:14

EmptyWords schreef:
kom toevallig een topic tegen en ben nu weleens benieuwd.

ik slik al jaren de pil, kon vroeger alles eten, maar nu echt niet meer, 40-50 kilo aangekomen in die tijd. volgens mij komt het wel overeen met de periode waarin ik met de pil ben begonnen.

ben moe en lusteloos, maar dat ben ik neit altijd geweest, dat is pas iets van het laatste jaar.

het schijnt dat een spiraaltje echt een uitkomst is. Niet meer ongesteld, niet meer dat vermoeide en niet meer aankomen.

ergens lijkt t me heerlijk om niet meer aan die pil te hoeven denken en misschien helpt het ook wel tegen het afvallen. Maar ik durf eigenlijk niet....

Ik ben bezig aan de tweede Mirena en wil niet meer anders. Plaatsen viel me beide keren erg mee :)

EmptyWords

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:14

Merk.je ook verschil met vermoeidheid en gewicht? Waarom.heb je voor een mirena gekozen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:19

Het feit dat een spiraal geplaatst word tijdens het ongesteld zijn heeft te maken met de wand van de baarmoedermond. Die is dan zacht waardoor het inbrengen een stuk minder pijnlijk is.

Zon101 schreef:
Ik verdraag helemaal geen anticonceptie pil meer. Yasmin, nuvaring, microgynon, lovette... ik was totaal niet mijzelf. Mijn vriend en ik gebruiken alleen condoom. Tja want het gevoel dat ik mijzelf niet ben door een pil is verschrikkelijk. Uitkijken voor ons dus en wel Durex merk gebruiken wij.

En een koperspiraal?
Ik laat deze zelf binnenkort ook zetten omdat deze geen hormonen bevat. Je word wel gewoon ongesteld, maar deze dient er voor te zorgen dat je niet zwanger word.
Ik ben vorig jaar ook gestopt met de pil nadat mijn relatie uit was gegaan, maar wat een verademing. Weg met die hormonen, hallo mijn oude zelf en hallo libido.

Zon101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:26

Dat weet ik niet maar een spiraal trekt mij niet om iets in je lijf te hebben wat er niet hoort. Mijn moeder had een mirena en daardoor werd ze feller in karakter naar mijn vader. Ja na overgang heeft mijn moeder de mirena eruit gehaald. Verder is de spiraal van mijn nichtje verdwenen en moest later operatief verwijderd worden doordat ze hem gevonden hadden op een andere plek. Ik weet dat ik niet bang moet worden maar t voelt voor mij gewoon niet fijn om zoiets in mijn lijf te plaatsen. Mijn lijf mijn keus. Koper schijnt soms beter te verdragen zijn ja.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:02

Zou aandringen op sterilisatie tijdens de keizer snede
Je hebt dadelijk 3 kids
Waarvan de 3e al niet gepland

Ik wilde ook gesteriliseerd na mijn 2e maar huisarts vond me te jong
Net 30
Nu 2e mirena
Ook prima voor mij

Maar als je zeker compleet bent zouden ze je wens moeten inwilligen

Jes schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, kreeg de tip hier mijn vraag te stellen, hier net boven al een eerste ervaring gelezen.

Jes schreef:
Hallo allemaal,

Omdat je op internet meestal alleen de negatieve ervaringen leest wil ik graag ervaringen van bokkers met een koper spiraal.

Ik ben nu zwanger van de derde en net een afspraak met de gyneacoloog gehad voor een eventuele sterilisatie tijdens de keizersnede.
Qua leeftijd wilden ze hier nog best in mee gaan echter niet direct tijdens de keizersnede maar 3 a 4 maanden later (voor het geval dat).
En daardoor twijfel ik nu, het betreft dan een dag opname met weer een operatie, verdoving of narcose, en een nog behoorlijk newborn thuis die normaal gesproken nog borstvoeding krijgt dan, dus kolven en flesjes etc.

Hoop gedoe dus, vandaar dat ik me nu afvraag of er ook goede ervaringen met een koper spiraal te vinden zijn.
Voorbehoedsmiddelen met hormonen wil ik niet, condooms hebben tot de derde zwangerschap geleid dus ook niet ideaal.....

Vanavond ook nog uitgebreid met mijn man over een sterilisatie van hem hebben, maar nu de kans nog niet voor gehad (dat zou iets minder gedoe met de kinderen meebrengen, echter heeft hij ook een drukke baan).

Nou goed, ik ben benieuwd naar ervaringen zowel positief als negatief.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:37

EmptyWords schreef:
Merk.je ook verschil met vermoeidheid en gewicht? Waarom.heb je voor een mirena gekozen?

Ben zowel van pil als Mirena niet aangekomen qua bijwerkingen had ik meer last van de pil als van mn spiraal. Ik heb ervoor gekozen vanwege hoge betrouwbaarheid, gebruiksgemak en lagere dosis hormonen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:41

Ik kom ook nog eens binnengestormd met een vraagje. Ik slik dus de pil met (ook) de bedoeling tegen acne, begonnen op mijn 15, ondertussen op mijn 18 eens 2 maanden gestopt, mijn acne werd toen nog beter en ben dan terug begonnen vanwege een nieuwe vriend. Mijn huid is nog nooit zo slecht geweest sinds ik opnieuw ben begonnen, hoe kan dit?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:50

@Calipsolover: hoe lang ben je al terug aan de pil na je stop? want door te stoppen en terug te beginnen veroorzaak je een disbalans...

@Emptywords: als je niet meer ongesteld wil worden dan moet je een hormoonspiraal nemen. Maar dan loop je risico nog steeds nadelige effecten te ervaren zoals bij de pil, ook al is de dosis hormonen vele malen lager...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:55

petitparis schreef:
@Calipsolover: hoe lang ben je al terug aan de pil na je stop? want door te stoppen en terug te beginnen veroorzaak je een disbalans...

@Emptywords: als je niet meer ongesteld wil worden dan moet je een hormoonspiraal nemen. Maar dan loop je risico nog steeds nadelige effecten te ervaren zoals bij de pil, ook al is de dosis hormonen vele malen lager...

Nu helft van mijn tweede strip...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:58

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:02

Emptywords: en helemaal niets meer, lijkt je dat niks? Geen pil en geen spiraal?

Ik ben nu ruim een jaar gestopt met de pil en ik heb echt 0,0 nadelen ondervonden. Ben iets afgevallen en mijn lichaam heeft zelf de draad weer opgepakt. En ik vind het wel een fijn idee dat ik niks extra's aan hormonen binnenkrijg nu.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:03

Yunomi schreef:
Plaatsen viel me 100% mee, beetje menstruatie achtige pijn en steek maar was maar kort. :)

Dat is fijn te horen, heb je een hormoonspiraal of?

Ik moet ook gewoon een afspraak gaan maken.. Twijfel nog steeds tussen koper en hormoon. een bevriende dokter zegt dat een hormoonspiraal zo plaatselijk is dat het bijna niet valt te merken :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:06

Aranel schreef:
Emptywords: en helemaal niets meer, lijkt je dat niks? Geen pil en geen spiraal?

Ik ben nu ruim een jaar gestopt met de pil en ik heb echt 0,0 nadelen ondervonden. Ben iets afgevallen en mijn lichaam heeft zelf de draad weer opgepakt. En ik vind het wel een fijn idee dat ik niks extra's aan hormonen binnenkrijg nu.

daar ga ik mee beginnen. heb nu toch geen vent en daten doe ik eigenlijk ook niet. Mocht er toch wat komen is starten met de pil, of een spiraaltje plaatsen altijd nog een optie

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:15

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:34

EmptyWords schreef:
kom toevallig een topic tegen en ben nu weleens benieuwd.

ik slik al jaren de pil, kon vroeger alles eten, maar nu echt niet meer, 40-50 kilo aangekomen in die tijd. volgens mij komt het wel overeen met de periode waarin ik met de pil ben begonnen.

ben moe en lusteloos, maar dat ben ik neit altijd geweest, dat is pas iets van het laatste jaar.

het schijnt dat een spiraaltje echt een uitkomst is. Niet meer ongesteld, niet meer dat vermoeide en niet meer aankomen.

ergens lijkt t me heerlijk om niet meer aan die pil te hoeven denken en misschien helpt het ook wel tegen het afvallen. Maar ik durf eigenlijk niet....

Wees je er wel van bewust dat dat niet perse zo hoeft te zijn dat je niet meer ongesteld wordt :P Sommige vrouwen worden het inderdaad helemaal niet meer, ik ben sinds ik m heb nog 2x ongesteld geworden :P Ben dan inderdaad niet aangekomen, maar heb wel veel meer last van acne bijvoorbeeld. Als je helemaal geen bijwerkingen meer wil zou je moeten stoppen met hormonen :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:16

Ik heb een vraag voor diegene die aan de pil zijn! Hoeveel dagen na dat jullie de laatste pil nemen worden jullie Ongesteld? Ik heb zondag mijn laatste genomen en ben nog steeds niet Ongesteld, normaal ben ik dan meestal wel woensdag of uiterlijk donderdag ongesteld. Vorige keer zat er voor mijn idee ook al langer tussen maar ik heb het niet opgeschreven ofzo. Ik word er best een beetje zenuwachtig van haha..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:57

Britt_Sisi schreef:
Ik heb een vraag voor diegene die aan de pil zijn! Hoeveel dagen na dat jullie de laatste pil nemen worden jullie Ongesteld? Ik heb zondag mijn laatste genomen en ben nog steeds niet Ongesteld, normaal ben ik dan meestal wel woensdag of uiterlijk donderdag ongesteld. Vorige keer zat er voor mijn idee ook al langer tussen maar ik heb het niet opgeschreven ofzo. Ik word er best een beetje zenuwachtig van haha..

Bij mij duurt dat soms 4-5 dagen. En dan moet ik al bijna weer beginnen te slikken. Maakte me ook altijd zorgen maar t duurt even voordat je lichaam door heeft dat het ongesteld kan worden :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 07:38

Haha, ik ben echt al jaren aan de pil, normaal was ik na max 3 dagen ongesteld. De laatste drie keer lijkt het steeds later te komen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:06

Dat heb ik ook hoor Britt, komt blijkbaar doordat je baarmoeder slijmvlies steeds minder op bouwd ofzo

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:00

Help.

Jaren aan de microgynon geweest. Van levenorgerstel.
Voelde echt verschrikkelijk.
Vriendje de deur uit. Gestopt en werd mezelf weer.
Na drie maanden voelde ik mijn ovulatie aankomen. Tevens bevestigd door huisarts.
En dat voelt zo heftig dat ik drie dagen chagrijnig van ben en n opgespannen buik.

Huisarts grijpt direct pil.
Nu n maand weer de pil en allerlij vage klachten zijn terug.
Nerveus. Chagrijnig. Huilbuien. Gespannen borsten. Panikerig.

Ik ga morgen direct de ha bellen.
Maar wat kan ik nu doen?

Ovulatie is verschrikkelijk.
En de pil werkt vooral geestelijk enorm tegen.

Ben wel depressie gevoelig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:03

maralyn schreef:
Help.

Jaren aan de microgynon geweest. Van levenorgerstel.
Voelde echt verschrikkelijk.
Vriendje de deur uit. Gestopt en werd mezelf weer.
Na drie maanden voelde ik mijn ovulatie aankomen. Tevens bevestigd door huisarts.
En dat voelt zo heftig dat ik drie dagen chagrijnig van ben en n opgespannen buik.

Huisarts grijpt direct pil.
Nu n maand weer de pil en allerlij vage klachten zijn terug.
Nerveus. Chagrijnig. Huilbuien. Gespannen borsten. Panikerig.

Ik ga morgen direct de ha bellen.
Maar wat kan ik nu doen?

Ovulatie is verschrikkelijk.
En de pil werkt vooral geestelijk enorm tegen.

Ben wel depressie gevoelig.

Tsja kiezen of delen. Of je zit met die pijnklachten zonder pil of je hebt deze klachten met pil.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:05

Er zijn geen andere opties???
Lekker kort door de bocht zonder algemene uitleg... :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:06

maralyn schreef:
Er zijn geen andere opties???
Lekker kort door de bocht zonder algemene uitleg... :')

Maar het is ook kort door de bocht. Het is of het één of het ander. Tenminste, dat is mijn mening. Misschien kunnen pijnstillers nog helpen? Of van die pilletjes speciaal tegen menstruatiepijn?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:08

Er zijn geen andere hormoonpreparaten die niet zo heftig werken en wel de ovulatie verminderen of tegen gaan.
Vind het onzin dat er geen andere opties zullen zijn...
Dus ja... ik vind het zelfs kortzichtig.
Wederom is lezen een kunst.

Ik heb geen menstruatiepijn hahaha. Echt hoor... Sorry maar wauw

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:10

maralyn schreef:
Er zijn geen andere hormoonpreparaten die niet zo heftig werken en wel de ovulatie verminderen of tegen gaan.
Vind het onzin dat er geen andere opties zullen zijn...
Dus ja... ik vind het zelfs kortzichtig.

Oh! Je bedoeld het zo! Excuus. Dacht dat je een oplossing wilde voor de tijd die je moest overbruggen om de ha te bellen. Haha, sorry dan is het indd kortzichtig :o Ik dacht dat het ging om een paar uurtjes.