Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:43

Hé Dyonne, mod geworden? :D Wat leuk!

Bij mij gaat het vanaf vrijdag al bagger, heb verkeerd gegeten, weinig geslapen en te veel 'spanningen' gehad waardoor heel mijn buik van slag is geraakt :(, dat is tot zondag door gegaan..
Ging zondag avond vroeg naar me bedje toe, dus eindelijk rust gehad, en toen begon het 10 keer erger te worden.
Heb hardstikke ontstoken darm, en door dat ontstoken heb ik ook ontiegelijke pijn in me rug :(

T gaat dus weer lekker, helaas..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:07

dyonne mod, leuk! :) succes!

melissa; hoe istie daar? inmiddels wat beter? :(:)

bij mij ging het ff een weekje beter, en sinds donderdag (weer werken) weer hartstikke mis ;(
ren heel de dag door naar de wc de laatste dagen... bleh :(

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:30

Ik drink nu elke ochtend bij me ontbijt Yakult, en slik pillen van het reformhouse: Vitamine C1000 met bioflavoïden of zoiets. Even *afkloppen*, maar het gaat al weer eventjes goed.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:36

Bedankt. Ik ben idd mod. :j

Sterkte met de darmen waar het minder gaat.

Arlando, wel fijn dat het goed gaat. :j

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 07:37

ArlandoO schreef:
Ik drink nu elke ochtend bij me ontbijt Yakult, en slik pillen van het reformhouse: Vitamine C1000 met bioflavoïden of zoiets. Even *afkloppen*, maar het gaat al weer eventjes goed.

Als je Yakult drinkt en het wordt beter, is Yakult een placebo voor je...nl. Yakult is een op een melkdrankje gelijkend product ( zit minder dan 50% melkproduct in 1 bacteriestam uit honderden)

Een synbiotica nemen, kost wel iets.

Citaat:
Colitis ulcerosa patiënten hebben een beter leven bij gebruik van Synbiotica dan met Probiotica of Prebiotica.
Een gerandomiseerde gecontroleerde studie over de doeltreffendheid van synbiotica versus probiotische of prebiotica behandeling ter verbetering van de kwaliteit van leven bij patiënten met Colitis ulcerosa
Conclusie: Bij patiënten met Colitis ulcerosa op synbiotica therapie, ervaren een betere kwaliteit van leven dan patiënten die een probiotische of prebiotica behandeling doen. Deze gegevens suggereren dat een synbiotica therapie kan effect hebben bij de behandeling van Colitis ulcerosa
Bron: Elsevier. Nutrition, Volume 25, Issue 5, May 2009,

Citaat:
Synbiotica uit gefermenteerde vezels verlaagt de Ph in de darmflora en de ammoniak in het bloed.
Daar aangetoond is dat bij te veel ammoniak in het bloed er in de hersenen een beperking plaats vindt die door een cirrose kan ontstaan, dit leidt tot problemen in gedrag, intelligentie, bewustzijn en Neuromusculaire afwijkingen ( een grote groep van verschillende spierziekten).
Bron:http://www.labmeeting.com/paper/25524357/liu-2004-synbiotic-modulation-of-gut-flora-effect-on-minimal-hepatic-encephalopathy-in-patients-with-cirrhosis

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:35

Ik neem tegenwoordig Activia en het helpt echt. Eerst had ik rommelende darmen maar nu hoor ik vrijwel niks meer. Dus het gaat goed nu :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:54

Afgelopen maandag heb ik na onderzoek ook te horen gekregen dat ik een spastische darm heb ;(. Ik heb de ene keer diaree, de andere keer komt het er heel moeilijk uit... Vaak na een half uurtje na het eten flinke krampen en moet ik maken dat ik op de wc kom.

Verder vermijd ik ontbijtkoek en krentenbollen (vind het allebei zooo lekker helaas) omdat ik daar hele harde ontlasting van krijg. Soms heb ik er meer last van dan andere keren, maar het blijft wel vervelend als je op je werk ineens krampen en lichte koorts krijgt...

In ieder geval allemaal sterkte ermee, het kan knap irritant zijn...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:13

Hoe issie hier met iedereen??

Hier is het helaas weer niet veel.. druk op het werk en dus ook meer last :(
Gelukkig vandaag vrij, maar alsnog last van krampen en opgeblazen.

Ben met hypnotherapie gestopt, inmiddels was ik bij 1000 euro kwijt, zonder al te veel resultaat, en dat vond ik wel genoeg geweest :+ .. nu opzoek naar wat anders.. hoewel de moed me inmiddels aardig de schoenen ingezakt is. ;(

Over een paar weken ga ik met m´n vriend op vakantie, maar in plaats van er naar uit te kijken, zie ik er vanwege de PDS dus gewoon tegenop, heel vervelend..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:22

Sterkte. Ik heb dus nu weer een terugval. En dat voor de eerste keer. Mijn buik doet onwijs veel pijn. Het is nu al twee dagen aan de gang maar als het maandag nog niet over is, ga ik langs de huisarts.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:41

Afgelopen week best last gehad, zodra ik wat had gegeten (behalve 's ochtends met mn ontbijt, 2 beschuitjes), kreeg ik behoorlijke kramp in mn buik. Ik kon dus niet meer rechtop lopen kon alleen maar zitten, krom lopen of liggen. Dit trok dan geleidelijk aan naar beneden, tot ik uiteindelijk naar de wc kon. 2 dagen last van gehad, waarna ik opeens weer 3 dagen niet naar de wc kon, kwam alleen maar gas uit en smerigheid (slijmerige zooi). Moet zeggen dat het nu wel weer oke lijkt te gaan!

@Kytha, vervelend dat je er zo'n last van hebt en dat je geen zin hebt in de vakantie op deze manier. Zodra je je ergens heel druk over gaat maken, ga je het echt over jezelf afroepen, maarja, ik weet dat het heel moeilijk is om je verstand op nul te zetten. Onbewust ga je er dan toch aan denken ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:49

hmm ik voorzie hier de komende dagen wat last... ik heb net een vies broodje kroket op :(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:55

Hier is het ook flink mis.
Heb nu al twee keer over prunacolon moeten drinken, krijg er vreselijke krampen van en ga dan aan de schijt.
Daarna slaat de boel weer vast en zie eruit alsof ik 8 maanden zwanger ben.
En dit alles precies nu net mijn pa aan darm kanker geopereerd is.
Dinsdag moet ik de ha weer bellen en dan gaat ze een afspraak maken voor een colonscopie.
Het is ook niet alleen de darmen, maar ook mijn hele maag is opgezwollen steeds.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:00

Jeetje wat vervelend... Alvast succes met het onderzoek, het schijnt best rottig te zijn...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:01

Dank je ,ja zo heb je soms alles tegerlijk.
Het onderzoek heb ik al eens gehad.
Ik laat het wel onder een roesje doen hoor, anders is het niet te doen vind ik.
Voordeel is, dat de spasme er dan vaak weer effe recht door komen te liggen en je weer een tijdje makkelijk naar de wc kunt.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:57

Onassa, komt het niet door de stress van je pa dat je er last van krijgt?

Ik krijg altijd last als ik stress heb. Ben gestopt met school, al 2 maanden ofzo, dus amper stress(behalve werkstress, maar dat kan ik handelen) en heb ook in die 2 maanden maar heeeeeeeeeel af en toe last gehad (colitis ulcerosa)..

Denk dat je onbewust toch heel gestresst en alle spanning enzo, dat je er daardoor last van krijgt!

In ieder geval veel sterkte bij het onderzoek en ook heel vel sterkte met je vader! Rotziekte! (van allebei!)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:42

Ik heb ook een darmonderzoek gehad. Kreeg een roesje, dat eiste ik gewoon. Het is alleen gevoelig als de slang de bochten omgaat, verder is het niet echt pijnlijk. (bij de een ligt de grens hoger dan bij de ander) Alleen de voorbereiding is k*t. Morgen ga ik trouwens naar de huisarts voor mijn darmen, duurt nu al 4 dagen die pijn.. De eerste ruzie slachtoffers zijn al gevallen... :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:25

haha purny, ik krijg dan ook altijd ruzie, vooral met mn vriend

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:52

Def schreef:
haha purny, ik krijg dan ook altijd ruzie, vooral met mn vriend

hihi, hier ook :o :(:)

joyce2 schreef:
Afgelopen week best last gehad, zodra ik wat had gegeten (behalve 's ochtends met mn ontbijt, 2 beschuitjes), kreeg ik behoorlijke kramp in mn buik. Ik kon dus niet meer rechtop lopen kon alleen maar zitten, krom lopen of liggen. Dit trok dan geleidelijk aan naar beneden, tot ik uiteindelijk naar de wc kon. 2 dagen last van gehad, waarna ik opeens weer 3 dagen niet naar de wc kon, kwam alleen maar gas uit en smerigheid (slijmerige zooi). Moet zeggen dat het nu wel weer oke lijkt te gaan!

@Kytha, vervelend dat je er zo'n last van hebt en dat je geen zin hebt in de vakantie op deze manier. Zodra je je ergens heel druk over gaat maken, ga je het echt over jezelf afroepen, maarja, ik weet dat het heel moeilijk is om je verstand op nul te zetten. Onbewust ga je er dan toch aan denken ;)

Is het goed blijven gaan de laatste dagen? Hoop het wel!
Hier ook vaak alleen maar gas en slijm.. geen idee waar het allemaal vandaan komt :?

Klopt hoor, hoe drukker ik me erover maak, hoe erger het wordt.
Laatste vakantie kon ik het op één of andere manier wel loslaten en toen heb ik op wat krampen na een heerlijke vakantie gehad :j maar momenteel zit ik echt weer in zo'n vervelend circeltje :\

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:57

Ik ken dat... Ik ben door het hele darmen gedoe vaak misselijk (beetje stom), maar ik ben dan heel erg bang om ergens misselijk te worden of aan de diarree te raken ofzo en dan krijg ik het geheid. Dus ik snap precies hoe het zit, maar ik krijg het zelf ook niet onder controle hoor. Sommige periodes gaat het gewoon ruk en andere periodes heb ik bijna nergens last van!

Slijm en gas is nu gelukkig over, maar mn vriend vierde zaterdag zn verjaardag en mn opa op zondag, dus heb het hele weekend ongezond gegeten, waardoor ik vanochtend gelijk 4x vlak achter elkaar naar de wc moest, niet te zuinig, haha. Maar goed, nu gaat het wel goed hoor ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:18

Hier ook een weekend met verjaardagen en ongezonde troep, merk dat meteen... :\

Succes Onassa, rotonderzoek :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:58

Nu gaat het een klein beetje beter, voor het eerst op gestaan met geen pijn in mijn buik. Heb een kilo muesli gehaald, dus vezels genoeg neem ik aan ;) Iedereen veel sterkte met de krampen ed.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:41

succes onassa!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:54

Ik gebruik nu 1,5 week iets met heel veel vezels (darmreiniger van de kruidvat), maar ik heb juist alleen maar meer last :? lijkt wel alsof mijn darmen van de vezels alleen maar meer geprikkeld worden, en dus last geven :? herkent iemand dat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:33

Ik heb van die vezel zakjes gekregen van de huisarts en als ik die gebruik word ik misselijk en moet ik nog veel vaker naar de wc. Dus ik gebruik ze alleen als k heel erg last heb...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:43

Ik herken dat zeker Kytha, teveel vezels prikkelt de darmen juist ook weer.
Probeer er een middenweg in te vinden.
Ik eet nu geen zwaar volkoren brood meer, maar zonnebloem pitten brood, zitten toch vezels in maar is net effe wat lichter verteerbaar.