Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kev schreef:je hebt kleine en grote infraroodlampen
http://www.kieskeurig.nl/infrarood_lamp
en ook massagekussens met infraroodfunctie
http://www.bodycareshop.nl/product/7968 ... eferbutton (bijvoorbeeld)
zonnebank vindt mijn huid niet fijn. Mijn fysio zei dat infrarood wel echt helpt voor spieren, ik weet niet of het voor fibro wat doet, maar het lijkt me wel.
Marchador schreef:Kev schreef:je hebt kleine en grote infraroodlampen
http://www.kieskeurig.nl/infrarood_lamp
en ook massagekussens met infraroodfunctie
http://www.bodycareshop.nl/product/7968 ... eferbutton (bijvoorbeeld)
zonnebank vindt mijn huid niet fijn. Mijn fysio zei dat infrarood wel echt helpt voor spieren, ik weet niet of het voor fibro wat doet, maar het lijkt me wel.
Ik heb zoiets als die inventum van je eerste link. Maar dan met massagefunctie en diverse kopstukken.
Deze infraroodlmap moet ik eerlijk zeggen helpt niet voor mijn spieren, het is bij mij ontzettend beperkt omdat je hem zelf op de plekken moet leggen en klein. Een infraroodsauna zou weer anders zijn, maar daar ga je met je hele lichaam inzitten.
Lastig ik hoop dat je een goede vind!
tamary schreef:Lotus83 schreef:Hey allemaal,
Ik zit er even vreselijk doorheen...
De pijn, ik trek het niet meer.....
Ik ben destijds bij 1 arts geweest en wil nu voor een second opinion....
Maar, er zijn ook meerdere pijn-poli's, bijvoorbeeld in Amsterdam
Is er iemand die daar toevallig ervaring mee heeft?
Dit is niet te doen zo....
![]()
Ik heb nog geen pijnstiller gevonden waarmee ik EN kan functioneren EN die een flink deel van de pijn wegneemt. Gezond eten en leven en net binnen je grenzen blijven.
Voor mij : geen varkensvlees, E631 =smaakversterker, aspertaam/E951, geen alcohol (makkelijk, lust ik toch niet), tabak (idem.) heel beperkt suiker (dus weinig koekjes/snoepjes/kant en klaar toetjes), wel veel groente, fruit en genoeg eiwitten ivm extra spieraanmaak en -energie.
Het weer heb je helaas niet in de hand en dat breekt mij nu ook zo op.
liesje23 schreef:Ik heb nu ook spul van Kneipp ( in DLD gekocht, reumabad spezial).
Daar krijg je het ook heel warm van![]()
Voordeel met dit koude weer is dat als je voordat je gaat slapen 15 minuten in bad gaat met dit spul je heel lekker warm je bed in schuift.
Ik heb het vaak heel koud in bed, en krijg het dan ook niet snel warm.
Verder heb ik met rijden en op stal thermo ondergoed aan.
sarabande schreef:liesje23 schreef:Ik heb nu ook spul van Kneipp ( in DLD gekocht, reumabad spezial).
Daar krijg je het ook heel warm van![]()
Voordeel met dit koude weer is dat als je voordat je gaat slapen 15 minuten in bad gaat met dit spul je heel lekker warm je bed in schuift.
Ik heb het vaak heel koud in bed, en krijg het dan ook niet snel warm.
Verder heb ik met rijden en op stal thermo ondergoed aan.
O dat heb ik ook meegenomen uit Duitsland, maar nog niet gebruikt. ga het nu zeker snel proberen
Paintless schreef:zo een cursus heb ik wel aan zitten denken, vooral omdat ik nog niet heel goed weet waar mijn grenzen liggen.
waarschijnlijk weet ik het wel, maar ben ik te koppig om op tijd te stoppen.
een aantal dingen weet ik van mijzelf dat ik dat niet moet gaan doen, want dat moet ik bestraffen, maar vaak genoeg kom ik er pas de volgende dag achter dat ik te ver ben gegaan.
ik denk ook niet dat het een clubje "kijk ons eens zielig zijn" is, maar meer zoiets van wanneer stop jij, nou dan en dan, ohw, waar let je dan op etc.
ik verzin maar iets hoor.
wat ik wilde gaan doen was zwemmen met andere fibro patienten, maar ik heb me er nog niet in verdiept of zoiets er wel is. vooral ook omdat ik hoor dat zwemmen goed voor je is, aansterken, zonder overbelasting.. snappie?
meer mensen in Drachten die met mij willen zwemmen, 1 a 2 keer per week???
Lotus83 schreef:Wat ik me afvraag he.....
Hoe doen jullie dat wat betreft het verzorgen van de paarden...
Ik heb (net als velen hier) vrijwel altijd pijn, in meer of mindere mate..
Maar ik weet dat ik flink tol moet betalen als ik weer een middag op stal ben geweest......
Maar ik weet dat ik flink tol moet betalen als ik weer een middag op stal ben geweest......
Kev schreef:Lotus83 schreef:Wat ik me afvraag he.....
Ik kom 6 dagen in de week bij de paarden en rij mijn jonge paard 4-5 keer, die andere zo'n 3 keer en die dagen doe ik uitmesten of opstrooien ed. De dagen dat ik niet werk (woe, za, zo) ben ik zo'n 5 uur bezig en de andere dagen wat korter. Vooral die drie lange dagen is het een kwestie van 1 keer pauze tussendoor (niet meer want dan kom ik niet meer op gang) en als ik thuis ben even liggen (vaak ook even een uurtje slapen)
Kev schreef:Ik werk ook 32 uur en nog een paar uur voor mezelf, voor mij is het zaak om direct na m'n werk door te gaan, als ik eerst rustig ga zitten stort ik in. Ik vind het gewoon te leuk en ben eigenwijs! Het heeft voor mij ook weinig zin om weinig te doen, dan ben ik net zo moe
Suzanne F. schreef:Ik ben weer bij de reumatoloog geweest. Bloed en foto waren goed, zoals verwacht. Ik kon vandaag bijna niet lopen en kwam kreupelend aan. Veel drukpunten deden zeer en de reumatoloog heeft me een boekje meegegeven over Fibromyalgie. De uiteindelijke diagnose kan pas over 6 weken gesteld worden aangezien ik er nu anderhalve maand last van heb. Ik heb wel alle bekende symtomen.
Volgende afspraak is over 6 weken dus en ik heb pijnstillers meegekregen.