[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:44

Ook aan jou zal ik denken Tong uitsteken
En neeeeee, niet hangend met je benen in de lucht in de beugels ROFL

Succes meis!

(pfff, ben blij dat ik pas over 10 dagen hoef Bloos )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:24

Hij zit.. met heel erg veel moeite.. zat op het randje van dat het plaatsen niet ging lukken en door zou moeten naar het ziekenhuis voor hem daar te laten zetten.
Ga nu mijn bed in met een warme kruik.
Ben duizelig en heb overal kramp.
Zal zodra ik me wat beter voel wel een verslagje plaatsen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:25

Ach gut
hoop dat je lekker kan slapen meis! horen later wel!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:10

Ik ben net naar de dokter geweest...
Slikte eerst de mg30, heb nu diane35 meegekregen

Ben benieuwt!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:12

Nymphadora, bij mij trok het weg na een boel pijnstilling (Brufen, ibruprufen) en wat beweging. Sterkte!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:26

Oja...
In de bijsluiter staat dat ik op de 1e dag van mn cyclus moet beginnen met de pil.
Met de vorige pil ben ik gewoon meteen begonnen.

Moet ik wachten of kan ik vanavond al de 1e pil nemen?
(ben namelijk net ongesteld geweest)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:08

Nou ga de nuvaring straks ophalen, gewoon eind stopweek beginnen en gelijk veilig zei de assistent.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:26

Diamante schreef:
Oja...
In de bijsluiter staat dat ik op de 1e dag van mn cyclus moet beginnen met de pil.

Je kan wel meteen beginnen, heb ik toendertijd ook gedaan maar, je moet niet verwachten dat je ook meteen vanaf vanavond al 100% beschermd bent.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:40

Zoekfunctie gebruikt, maar dit topic is ZO uitgebreid dat het onmogelijk zoeken wordt...

Klein probleempje: ik ben gisteren mijn pil vergeten te nemen! Normaal staat er in de bijsluiter wel wat je moet doen om veilig te blijven, maar bij mijn pil (microgynon30) staat enkel de informatie van week1, week2 en week3. Nu is het zo dat ik aan week vijf ofzo zit Haha! (vorige strip heb ik doorgenomen, en nu zit ik in de tweede week van mijn tweede strip). Ik heb deze vanochtend gewoon mijn pil van gisteren en vandaag tegelijk genomen.

Maar... Hoe zit het nu met de veiligheid? Ik heb zo het vermoeden dat ik redelijk safe zit, omdat ik aan mijn tweede strip zit en heb doorgenomen... Iemand die me dat met zekerheid kan bevestigen?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:47

Ik heb op het moment echt kramp tot in mijn grote teen toe.. Echt heel onprettig, voel me ook echt beroerd en duizelig.

Ze brengen dus eerst een sonde in en daarna het spiraaltje, en de sonde ging bij mij wel, 1e keer was gevoelig en gemeen, maar niet onoverkomelijk.
Maar het spiraaltje is dus net even iets dikker.. en het paste niet..
Nogmaals sonde, nogmaals spiraaltje proberen, weer niet lukken, nog een keer die sonde (welke ik al niet eens meer voelde)
En uiteindelijk 3e keer was scheepsrecht.

Ik was ook zo bang dat ze zou gaan zeggen van: Het lukt niet..
En ik zei dat dus ook tegen haar toen ie eenmaal zat en ze zei ook van: als het die 3e keer niet had gelukt had ik je door moeten sturen naar het ziekenhuis om hem daar te laten zetten, dit vond ik echt net nog op het randje maar zo moeilijk gaat het zelden..

Over 2 weken een echo.
Gelukkig mag ie 5 jaar blijven zitten want dit gevoel is echt geen pretje..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:19

tanjeuh, als je hem meteen genomen hebt zodra je erachter kwam dat je hem vergeten was, is er niets aan de hand.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:27

hoi,

ik slik nu de microginon 30 maar word erg weinig ongesteld hebben julie dit ook met deze pil?

(heb de zoekfunctie gebruikt maar was erg veel)

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:46

Nymphadora schreef:
Ik heb op het moment echt kramp tot in mijn grote teen toe.. Echt heel onprettig, voel me ook echt beroerd en duizelig.

Ze brengen dus eerst een sonde in en daarna het spiraaltje, en de sonde ging bij mij wel, 1e keer was gevoelig en gemeen, maar niet onoverkomelijk.
Maar het spiraaltje is dus net even iets dikker.. en het paste niet..
Nogmaals sonde, nogmaals spiraaltje proberen, weer niet lukken, nog een keer die sonde (welke ik al niet eens meer voelde)
En uiteindelijk 3e keer was scheepsrecht.

Ik was ook zo bang dat ze zou gaan zeggen van: Het lukt niet..
En ik zei dat dus ook tegen haar toen ie eenmaal zat en ze zei ook van: als het die 3e keer niet had gelukt had ik je door moeten sturen naar het ziekenhuis om hem daar te laten zetten, dit vond ik echt net nog op het randje maar zo moeilijk gaat het zelden..

Over 2 weken een echo.
Gelukkig mag ie 5 jaar blijven zitten want dit gevoel is echt geen pretje..

Vervelend voor je Nymphadora Huilen
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik 'm bij de Gyn heb laten zetten

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:47

marjoleinft schreef:
hoi,

ik slik nu de microginon 30 maar word erg weinig ongesteld hebben julie dit ook met deze pil?

(heb de zoekfunctie gebruikt maar was erg veel)

De pil verminderd je menstruatie over het algemeen wel. Ik weet niet hoe veel lichter het nu ineens is? Lijkt mij alleen maar beter toch Bloos

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:53

Citaat:

Ik heb laatst ergens op bokt een stukje gelezen over geloof ik dezelfde pil, welke de ongesteldheid onderdrukte. Met het stoppen van de pil, kwam alles eruit dat ze had onderdrukt.

Citaat:
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik 'm bij de Gyn heb laten zetten

Nou dat zegt niet zoveel denk ik, ik heb hem bij de huisarts laten plaatsen nergens last van gehad en er zullen ook veel mensen zijn met horrorverhalen over het plaatsen van een spiraaltje bij de gyn

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:08

Ik heb ook microgynon 30 en ik begon die ook te slikken gezien het feit dat de hormoonspiegel niet helemaal goed was waardoor ik niet eens elke maand ongesteld werd en als ik het al werd, mocht het geen naam hebben zo weinig en aangezien ik een vriend heb dus toen maar 2 vliegen in 1 klap en aan de pil. Nu is het echter zo dat ik, (dit is trouwens de stopweek die bij mijn 2e strip hoort) net als bij de eerste strip, echt niet normaal zo ongesteld ben. Echt behoorlijk heftig en ik mag elke 2 a 3 uur sowieso wel naar de wc voor een tampon anders heb ik een groot probleem. En dat is zwaar irritant.
Ik snap het ook niet helemaal aangezien het nu echt zwaar is en mensen met een zware menstruatie vaak ook aan de pil gaan omdat het dan lichter wordt. En ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar sinds de pil zijn mijn borsten ook echt veel gevoeliger - niet in positief opzicht. Doet gewoon behoorlijk snel pijn als je er tegenaan tikt of zo. Had ik dus eerder ook echt nooit, dat ik snel zeer had..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:44

tantjeuh schreef:
Zoekfunctie gebruikt, maar dit topic is ZO uitgebreid dat het onmogelijk zoeken wordt...

Klein probleempje: ik ben gisteren mijn pil vergeten te nemen! Normaal staat er in de bijsluiter wel wat je moet doen om veilig te blijven, maar bij mijn pil (microgynon30) staat enkel de informatie van week1, week2 en week3. Nu is het zo dat ik aan week vijf ofzo zit Haha! (vorige strip heb ik doorgenomen, en nu zit ik in de tweede week van mijn tweede strip). Ik heb deze vanochtend gewoon mijn pil van gisteren en vandaag tegelijk genomen.

Maar... Hoe zit het nu met de veiligheid? Ik heb zo het vermoeden dat ik redelijk safe zit, omdat ik aan mijn tweede strip zit en heb doorgenomen... Iemand die me dat met zekerheid kan bevestigen?

Als je doorslikt tellen week 4, 5, 6 etc. gewoon als een week 3 Ja

Numphadora: sterkte meis, ik ben niet zo heel belabberd geweest, ik voel wel met je mee!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:19

ik heb ook mycrogynon 30 (heet nu geloof ik anders) en de ene keer ben ik erger ongesteld dan de andere keer.
ik deed het vooral voor de buikpijn waar ik last van had en dus raadde mijn HA deze pil aan.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:59

Ik heb nu juist echt buikpijn en voordat ik de pil nam, helemaal niet Huilen van het lachen Dat is vooral heel grappig op stage, not. Als ik sta, heb ik echt steeds buikpijn en als ik zit gaat het wel maar als juf zijnde kun je niet de hele tijd zitten helaas Huilen van het lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:03

MandyR schreef:
Diamante schreef:
Oja...

Je kan wel meteen beginnen, heb ik toendertijd ook gedaan maar, je moet niet verwachten dat je ook meteen vanaf vanavond al 100% beschermd bent.

Dus eigenlijk heeft het niet heel veel zin nu al te beginnen en kan ik beter wachten tot mn volgende menstruatie? Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:27

Bah, ik ben toch weer licht ongesteld. Niet tamponwaardig, en ook niet echt ongesteld, maar ietswat bloederig.

Hoe lang is dit doorgegaan bij de spiraaltjesmensen?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:56

Utixo schreef:
Bah, ik ben toch weer licht ongesteld. Niet tamponwaardig, en ook niet echt ongesteld, maar ietswat bloederig.

Hoe lang is dit doorgegaan bij de spiraaltjesmensen?

De eerste drie weken elke dag wel een heel klein beetje rode afscheiding. Nu (4 maanden na plaatsing) af en toe een dagje

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:53

poes schreef:
Als je doorslikt tellen week 4, 5, 6 etc. gewoon als een week 3 Ja

Volgens de bijsluiter van de MG30 moet in geval van doorslikken gewoon alle middelste weken als week 2 zien. Dus in dit geval is week 1 gewoon 1, week 2 t/m 5 zijn week 2, en week 6 is week 3.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:20

wat kan de reden zijn dat ik ineens veel heftiger ongesteld ben dan anders? Meer last van mn buik, maar ook meer bloedverlies...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:51

KylaLover schreef:
wat kan de reden zijn dat ik ineens veel heftiger ongesteld ben dan anders? Meer last van mn buik, maar ook meer bloedverlies...

Wat voor anticonceptiemiddel gebruik je?