Ik wil juist aankomen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:28

Hey dames,
bij mij gaat het niet zo goed ik val weer enorm af en ben weer echt in strijd met mezelf Huilen

jullie eten gelukkig wel goed zag ik Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:49

Zo Haha!
Ik post hier ook Ja
Bijna 37 jaar (jong van geest) ik ben 1.78 lang en ben nu 61 kilo. Mijn gemiddelde gewicht is eigenlijk 57 kilo.
Ik heb 4 diëtistes gesleten omdat niets werkte.
Bloedonderzoeken gedaan op ijzergehalte, suiker, etc. alles gezond. (heb zelfs een aidstest gedaan - ook dat gelukkig niet)
Bij ons in de familie is lengte wel aanwezig. Papa is 1.94. Broer is 1.96 en mijn zus is 1.82 lang. Ik ben de jongste en de kleinste. Vooral leuk om te lezen dat mijn mama 1.56 lang is (serieus)

Ik snoep te veel (1,5 zak gesuikerde banaantjes is doodnormaal om die binnen 4 uur weg te knabbelen. Zelfde geldt voor muntendrop)
De ochtend start ik sinds een paar maanden met een fruitshake. Of eigenlijk: 1 banaan en 2 sinaasappels en daar zet ik mijn staafmixer met een ochtendhumeur heel hard op. Knipoog
Dankzij deze verse fruitshakes ben ik flink aangekomen en moet ik dus sinds JAREN grotere maten kopen.

De berekeningen van eten en caloriën heb ik helaas geen verstand van. Dat deed de diëtiste. Maar gezien mijn leeftijd moet ik er wel op letten dat ik GEZOND eet. Ik eet bijna alles (tot en met slakken en rare kazen uit frankrijk) maar het handigste is lekkere recepten die gezond zijn en snel klaar te maken zijn.

Houden jullie je echt bezig met de caloriën? En werkt dat ook echt? Kan iemand wat voorbeelden geven waar veel caloriën in zitten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:15

Welkom Downhill!

Ik hou me pas sinds kort wat meer bezig met calorieen, dus ik zie nog geen verschil.
Vruchtensap bevat veel (105 per pakje), liga ook erg veel (dubbelpakje rond 200, enkel koekje rond 130), banaan (88), pasta en rijst, snickers (288 per reep). Ook in vlees zit heel wat. Koolhydraten, eiwitten en vet bevatten het voornamelijk. Kijk eens op www.caloriechecker.nl! Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:27

het voedingscentrum aan mij schreef:
Met de volgende tips kunt u proberen de calorie-inname van de voeding te verhogen:

Suggesties voor tussendoortjes:

* een beschuit, cracker, toost of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk.
* een tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel
* een mueslibol met kaas
* een plak ontbijtkoek, tussendoorbiscuit
* een glas melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake
* een schaaltje vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje
* een kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:07

2 plakjes ontbijtkoek (met dik boter) heeft mij inderdaad ook goed gedaan maar dat kwam mij op den duur mijn neus uit. Meestal had ik pas om 15:00 zin in mijn ontbijtkoek (bij de thee) Haha!

Maar ik ga jullie suggesties graag volgen Ja
Vooral natuurlijk de GEZONDE dingen.

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:27

maar wat vinden jullie van mijn eetschema Schijnheilig

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:46

miltonlover schreef:
@Sheran: Ik moet eerlijk zeggen, als ik zou eten wat jij eet viel ik ontzettend af!
Vooral als je daarbij nog zal opdrukken ed. zul je zeker niet aankomen.
Maar zoals Zwelgje al zei, als het meer is dan wat je at, ben je goed bezig!
Misschien kun je het wel zo opbouwen dat je over een paar weken rond de 2500 calorieen eet! sucses.

Hier mijn aankom-dieet Haha!
Het bevat ongeveer 3000 calorieen, erg veel dus, maar ik sport er ook veel bij (krachttraining, paardrijden, 1x perweek spinning).
Ik kom er mee aan, maar heel traag:

S'ochtends: 1 bak melk met brinta
2 boterhammen met boter, kaas, en appelstroop
appel

tussendoor: 2 boterhammen met boter en pindakaas en vlees, of een krentebol met kaas

Lunch: 4 boterhammen, met boter en vlees/vis
bakje kwark met handje mueslie

Tussendoor: 2 boterhammen met boter en pindakaas of vlees/vis

Later: een handje noten

Diner: 4 opscheplepels rijst/aardappels/pasta, groenten en vlees

Later: grote bak kwark met handje mueslie
2 boterhammen met vlees en stroop

Wat vinden jullie ervan?

Bedoel je deze miltonlover? Lachen

Net schema voor de dag. En de andere dagen?
Wat eet je dan ?
Noten ben ik trouwens allergisch voor Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:37

Miltonlover: ik doe het je niet na! En het lijkt me nog gezond ook Lachen

Gisteren heb ik maar liefst 2245 kCal gegeten, waaronder vlees, wat ik al tijden niet meer had gehad. Mager gehakt. Maar meteen was het weer raak - ik heb de hele nacht krom gelegen van de buikpijn. Kan ook wel iets met vandaag te maken hebben, want het was weer eens raak met de maandelijkse rotzooi, dus vandaag lig ik zonder eetlust krom op bed. En ik woog vanochtend 49,1.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:17

Sheran schreef:
Miltonlover: ik doe het je niet na! En het lijkt me nog gezond ook Lachen

Gisteren heb ik maar liefst 2245 kCal gegeten, waaronder vlees, wat ik al tijden niet meer had gehad. Mager gehakt. Maar meteen was het weer raak - ik heb de hele nacht krom gelegen van de buikpijn. Kan ook wel iets met vandaag te maken hebben, want het was weer eens raak met de maandelijkse rotzooi, dus vandaag lig ik zonder eetlust krom op bed. En ik woog vanochtend 49,1.

ROFL Huilen van het lachen Maandelijkse rotzooi .......

Maar hoe lang ben jij Sheran? Ik raak van veel dingen aan de spetterpoep. Kruidige dingen zoals nassiekruiden maar ook sommige zuivelproducten Scheve mond
Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om door mijn pastasaus een homp brie te roeren. Maar ik kan de klok erop gelijk zetten dat ik binnen 11 minuten naar "kamer 100" moet....
Ondanks dat blijf ik het af en toe wel eten. Het is zo LEKKER Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:18

Ik ben 1.78 Lachen. Ik kan tegen alles, behalve tegen vet Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:26

Ik meld me ook even.

ongeveer 1.83 lang en weeg nu 63 kilo. Mooi gewicht vind ik.. Maar ik ben best lang aan de dunne kant geweest. Ik ben nu 19 jaar, bijna 20. Toen ik 12 was heb ik een tumor gehad in mijn buik waardoor ik echt veel afgevallen was. Toen was ik net een lopende granaat. Ik moest ook echt aankomen. Mijn moeder deed dan bijvoorbeeld vers gemaakte slagroom enz door de yoghert en meer van dat soort dik makkers kreeg ik toe gediend. Nu eet ik nog bijna iedere avond yoghert met heel veel verse banaan erin, dat prak ik dan en doe er lekker veel suiker bij. Dat eet ik nu omdat ik het super lekker vind, maar het is ook echt een dikmakker.

Ik ben dus nu op gezond gewicht. Officeel moet ik voor mijn leeftijd en lengte nog wel zo'n 5 kilo aankomen, maar ik vind mijn gewicht nu zelf perfect.

Succes!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:27

Sheran schreef:
Ik ben 1.78 Lachen. Ik kan tegen alles, behalve tegen vet Haha!

Ik ben ook 1.78. Lachen

Varkensvet?
Bakvet?
Botervet?
Oliebollen bakvet?
Spekvet?
Pindakaas is ook vet.... Bloos

Of alle vetten?
Ik krijg bijvoorbeeld ook "uitslag". Als ik aan de sp...poep raak weet ik dat ik de dag erop uitslag heb op mijn handen. Best wel balen maar soms houd ik er rekening mee. (weekends lekker kruidig eten bijvoorbeeld)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:29

Welkom Christel!

@Downhill: al het vet.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:33

C_hristel schreef:
Ik meld me ook even.

ongeveer 1.83 lang en weeg nu 63 kilo. Mooi gewicht vind ik.. Maar ik ben best lang aan de dunne kant geweest. Ik ben nu 19 jaar, bijna 20. Toen ik 12 was heb ik een tumor gehad in mijn buik waardoor ik echt veel afgevallen was. Toen was ik net een lopende granaat. Ik moest ook echt aankomen. Mijn moeder deed dan bijvoorbeeld vers gemaakte slagroom enz door de yoghert en meer van dat soort dik makkers kreeg ik toe gediend. Nu eet ik nog bijna iedere avond yoghert met heel veel verse banaan erin, dat prak ik dan en doe er lekker veel suiker bij. Dat eet ik nu omdat ik het super lekker vind, maar het is ook echt een dikmakker.

Ik ben dus nu op gezond gewicht. Officeel moet ik voor mijn leeftijd en lengte nog wel zo'n 5 kilo aankomen, maar ik vind mijn gewicht nu zelf perfect.

Succes!

KIJK dat is nou het verradelijke!

Ik wil niet aankomen omdat het volgens de boekjes moet. Daar ben ik het namelijk niet mee eens.

Ik wil aankomen omdat ALS IK IN DE SPIEGEL KIJK ik vind dat er wel wat spekkies bij mogen op mijn lijf.

Ik kijk niet naar de cijfers van de weegschaal en maak dan een optel sommetje volgens de normen van een diëtiste.

Het is goed dat je nu lekker op gewicht bent gekomen Christel Ja En nu vasthouden die kilo's Haha!

Dat is het probleem bij mij. Kilo's VASTHOUDEN.

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:36

Als ik jou was & je wilt echt goede hulp. Zou ik informatie gaan vragen bij een dieetiste die helpt bij overgewicht en bij mensen die te dun zijn of die moeilijk kunnen eten. Succes!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:36

Dankje Sheran!

Ik heb een beetje het topic door gespit.. Een heel klein beetje..

Wat bij mij ook helpte in mijn 'dunne' jaren: Iedere avond na het avondeten naar de mac gaan *woeps*
mijn ouders bouwde namelijk een huis in een nieuwbouwwijk naast de mac, als ik dan 's avonds naar de bouw ging kijken nam ik haast elke avond wel wat van de mac. Ik denk wel dat ik daar ook wat dikker van geworden ben. (hoop ik iig)

Verder at ik ook echt super veel van de frietboer, heel ongezond. En ik eet nog steeds heeeeeeeeeeeeeel erg veel snoep. Ik werk trouwens ook bij een bakker sinds mijn 13de dus dat speeld ook vast mee Tong uitsteken.

2 jaar geleden ofzo heeft nog wel eens iemand aan mijn gevraagd of ik anorexia had, terwijl ik toen misschien 3 a 5 kilo lichter was als nu. En ik had heus een mooi lijntje, ik was geen lopende granaat. Maar degene die dat tegen mij zei was zelf wel super dik dusja. Ik krijg juist vaak negatieve dingen over mijn lijn te horen van dikke mensen. 'normale' mensen die zeggen juist altijd dat ze het geweldig vinden dat ik zo'n mooi figuur heb terwijl ik zo onwijs veel eet.. (ik heb nu ook echt wel een mooi figuur, al zeg ik het zelf)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:44

lopende granaat? Bedoel je geen graat? Tong uitsteken

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:49

Moeminx schreef:
Als ik jou was & je wilt echt goede hulp. Zou ik informatie gaan vragen bij een dieetiste die helpt bij overgewicht en bij mensen die te dun zijn of die moeilijk kunnen eten. Succes!

NIET TOPIC GELEZEN Verdrietig

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:55

C_hristel schreef:
Dankje Sheran!

Ik heb een beetje het topic door gespit.. Een heel klein beetje..

Wat bij mij ook helpte in mijn 'dunne' jaren: Iedere avond na het avondeten naar de mac gaan *woeps*
mijn ouders bouwde namelijk een huis in een nieuwbouwwijk naast de mac, als ik dan 's avonds naar de bouw ging kijken nam ik haast elke avond wel wat van de mac. Ik denk wel dat ik daar ook wat dikker van geworden ben. (hoop ik iig)

Verder at ik ook echt super veel van de frietboer, heel ongezond. En ik eet nog steeds heeeeeeeeeeeeeel erg veel snoep. Ik werk trouwens ook bij een bakker sinds mijn 13de dus dat speeld ook vast mee Tong uitsteken.

2 jaar geleden ofzo heeft nog wel eens iemand aan mijn gevraagd of ik anorexia had, terwijl ik toen misschien 3 a 5 kilo lichter was als nu. En ik had heus een mooi lijntje, ik was geen lopende granaat. Maar degene die dat tegen mij zei was zelf wel super dik dusja. Ik krijg juist vaak negatieve dingen over mijn lijn te horen van dikke mensen. 'normale' mensen die zeggen juist altijd dat ze het geweldig vinden dat ik zo'n mooi figuur heb terwijl ik zo onwijs veel eet.. (ik heb nu ook echt wel een mooi figuur, al zeg ik het zelf)

Nou inderdaad Christel
Dikke mensen voelen zich wel eens in het niets vallen en zeggen inderdaad vaak: "nou jij kan wel wat kilo's gebruiken!"
Niet beseffend dat wij NOOIT zó dik als hun willen zijn...
Vaak gaat dat ook met een toontje van afgunst. Ik ken er in ieder geval zat die het op die manier zeggen. Maar wat dat betreft lag ik mij drie keer in de rondte dat ik niet zoals hun ben. Dan maar liever te doen en eten wat ik wil en KAN.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:56

Downhill: Ik snap je punt helemaal. Zoals ik al zei hierboven officieel moet ik nu ook nog zo'n 5 kilo aankomen, maar ik vind mijn gewicht nu mooi en ik ben er blij mee en ik wil geen 5 kilo meer aankomen. Het gaat er inderdaad om wat jij zelf qua uiterlijk mooi vind en waarbij je jezelf natuurlijk lekker voelt. Ik heb heeeel erg lang rond de 58 gewogen, maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt, want ik vond me zelf best een mooi lijntje hebben. Het waren inderdaad meer de schoolartsen die met berekeningen kwamen en daarom zeiden dat ik dikker moest worden.

Ik kom nu eerder aan dan dat het er af gaat, dus dat is bij mij geen probeel meer nu Tong uitsteken. moet straks nog gaan oppassen dat ik niet te dik wordt Knipoog (grapje)

Edit:
Sheran: haha ja, sorry!
Downhill: inderdaad.. en ik heb mezelf nooit als TE dun ervaren (alleen nadat ik van de operatie tafel kwam), dus het is hun mening en misschien gewoon jarloezie.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:06

So ik heb even foto's bekeken in het topic, lang niet allemaal (dus voel je ook niet allemaal aangesproken). Maar heel veel foto's die ik heb gezien daarop zie ik echt niet TE dunne mensen hoor, juist gewoon een mooi lijntje. Maar als ik hun was zou ik zeker niet percee willen aankomen.

Sheran heb ik ook gezien, en zeker die foto op je paard. Daar ben je wel heel erg dun op ja. Voor jou zouden een paar kilo's erbij niet verkeerd zijn.

Nog een leuk weetje; 2 weken geleden hebben ze mijn verstandkies eruit gehaald, waardoor ik 2 dagen minder goed kon eten. Resultaat: 2,7 kilo eraf.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:19

C_hristel schreef:
So ik heb even foto's bekeken in het topic, lang niet allemaal (dus voel je ook niet allemaal aangesproken). Maar heel veel foto's die ik heb gezien daarop zie ik echt niet TE dunne mensen hoor, juist gewoon een mooi lijntje. Maar als ik hun was zou ik zeker niet percee willen aankomen.

Sheran heb ik ook gezien, en zeker die foto op je paard. Daar ben je wel heel erg dun op ja. Voor jou zouden een paar kilo's erbij niet verkeerd zijn.

Nog een leuk weetje; 2 weken geleden hebben ze mijn verstandkies eruit gehaald, waardoor ik 2 dagen minder goed kon eten. Resultaat: 2,7 kilo eraf.

Bij mij mag er bij mijn "scharnierende" gewrichten wel wat meer spekkies Haha!
Polsen, ellebogen, knietjes, enkeltjes. Het gekke is dat ik dan wel weer behoorlijke (aanwezige) boemberdieboems heb Haha!

Voor de rest ben ik NU tevreden met mijn gewicht. Ik weeg sinds kort 61 kilo en dat is voor mijn doen best veel. Ik hing altijd rond de 57 kg.

Enige recente foto van mijn lijf = hieronder en toen woog ik rond de 59kg

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:20

C_hristel schreef:

't Probleem si vooral dat je je niet prettig voelt bij het gewicht dat je hebt. Dan kun je er nog zo mooi uitzien, maar dan kost het veel moeite en voelt het niet prettig!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:34

Let jij dan op de weegschaal Sheran? Of kijk je naar je kleren ?
Wat bedoel je... ? Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:39

Beide, en beiden niet. Ik vind mezelf te dun, maar dat is ook voornamelijk omdat ik me er slecht bij voel. Slap en duizelig enzo Lachen.