Hairextensions/Weave laten zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:06

_Lotte schreef:
Misschien kan iemand hier mij helpen :o
Wat is nou precies het verschil tussen extensions en weaves?
en kent iemand in de omgeving Eindhoven een kapper die ze goed kan zetten? en niet té duur?
En wat raden jullie mij aan? ik wil mn haar graag langer.. hoeft niet persé dikker..
iig zo dat het boven voller lijkt.. ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen! :o

extensions zijn losse plukjes die ze in je haar maken en een weave is een baan haar die ze in je haar maken....
extensions zijn schadelijker dan weaves...
In eindhoven weet ik nog wel een goeie zaak voor weaves....

050206051012

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:07

Extensions schadelijker dan weaves? Ben ik niet helemaal met je eens :)

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:29

jawel hoor...want mensen gaan er niet goed mee om...laten ze veels te lang inzitten waardoor ze uiteindelijk uitvallen en je een hoofd vol kale plekjes overhoud...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:35

Nu generaliseer je wel heel erg :D

Weaves en extensions zijn beide slecht als je het te lang laat zitten, maar waar 'te' voor staat is nooit goed. De weave heeft bij mij meer stuk gemaakt aan haren :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:58

Ik denk dat dat idd heel erg per persoon verschilt. :)
Als ik extensions zou nemen, gaat mn haar denk ik naar de knoppen en heb ik een vogelnest. Mn eigen haar klit namelijk best snel, en dat krijg ik met een extensionsborstel niet goed, daar heb ik wel een wat 'hardere' borstel voor nodig.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:59

Iemand trouwens een idee waar ze goed weaves zetten in omgeving Amersfoort/Utrecht? :)
Wil denk ik de volgende keer het ergens goed laten doen, zodat als het niet zit, ik gewoon terug kan komen. :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:02

Ik borstel mijn eigen haren (bovenste laag) en de lengtes (net iets onder de waxjes) met een gewone borstel :j Alleen direct op de waxjes borstel ik met de extensionborstel. Imo is de extensionborstel te zacht om alle haren uit de klit te krijgen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:07

Dat deed een vriendin van mij eerst ook, tot ze toch perongeluk wat waxjes lostrok, en t in haar hele haar ging zitten, en toen was t helemaal een ramp. Dus sindsdien durf ik niet echt meer extensions te nemen. :\

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:08

Goed oppassen waar je borstelt :j Ik doe het al ruim 2 maanden zo, meerdere keren per dag, nergens last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:12

ik merk er niks van dat het slecht voor me is..
ik borstel juist onderkant met gewone borstel en bovenop/waxjes met de speciale. nergens klitten :n

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:18

Hmm, dan zit ik toch wel weer te twijfelen over extensions. :o
Hoeveel hebben jullie ervoor betaald als ik dat mag vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:19

ik heb dr iets van 50... was geloof 250 euro kwijt?
en nu laat ik het iedere 6-8 weken even bijknippen en eventueel nieuwe erbij zetten als er paar uitgevallen zijn :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:23

€ 181,25 voor 125 SoCap 40cm.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:24

Dat van Quellian vind ik nog wel een prijs om over na te denken..
Waar heb je ze laten zetten?
Toch maar is gaan sparen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:24

ik ook 40, maar doen nu 30cm.. vind ik toch wat mooier :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:26

Ik heb er wel een redelijk stukje van af laten snijden bij de kapper, omdat bij elke lengte de onderkanten wat dun uitlopen.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:27

tja ik baseer mijn mening over eigen ervaringen (plus wat ik hoor van andere meiden en sommige salons) ik verleng me haar al jaren zowel extensions en weaves en als ikz ie dat ik nu na jaren nog de naweeen heb van die extensions, word ik er niet blij van....teveel gekken die menen dat ze extensions kunnen zetten (ja officiele salonnen ook) en maar zeggen nee hoor is niet schadelijk....ja duh....daarom had ik een half kaal hoofd terwijl ik ze er max 4 maanden in liet zitten....nu met een weave is me haar eindelijk aan het herstellen en supermooi, plus je ziet m niet zitten...ook niet wanneer ik het opsteek of een staart doe.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:29

Kamaron; natuurlijk hou je beunhazen, maar das niet alleen bij extensions. Das ook bij weaves en ook bij zadelmakers, automonteurs, huisschilders en ga zo maar door :) Je moet heel erg oppassen door wie je iets laat doen, maar iemand die stáát voor zijn/haar vak, weet echt te vertellen wat de gevolgen zullen zijn. Ik vind dat je er ook een stukje zelf verantwoordelijk in bent :)

Maar goed; tot hier geen problemen met mijn extensions :)

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:33

zo lang heb je ze ook nog niet...de ellende komt pas wanneer ze flink gaan uitgroeien maar goed...ik heb me les geleerd en al heel wat geld verspild aan mooie verhalen van de beste salons en heb me eigen conclusies getrokken....je kunt alleen veilig extensions blijven dragen mits je zelf de juiste haarsoort hebt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:43

Nee dat klopt, ik heb ze nu twee maanden, maar tot hier bevalt het me prima. Misschien dat ik achteraf anders spreek, maar dat deed ik ook na de weave. Wellicht dat iets wat bij de ene niet werkt, bij de ander wel werkt.

En uitgegroeid zijn ze trouwens al wel een stuk, mijn haar groeit als onkruid :) En uiteraard zullen er haren afbreken, of je nou extensions, weaves, dreads, conrows of iets anders hebt.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:48

Hey Quellian hoe is je haar geworden?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:16

kamaron schreef:
zo lang heb je ze ook nog niet...de ellende komt pas wanneer ze flink gaan uitgroeien maar goed...ik heb me les geleerd en al heel wat geld verspild aan mooie verhalen van de beste salons en heb me eigen conclusies getrokken....je kunt alleen veilig extensions blijven dragen mits je zelf de juiste haarsoort hebt.

Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd maar lees af en toe nog even mee.

Extensions zijn alleen niet veilig bij kroeshaar en kalende mensen.
Als extensions goed gezet worden, goed verzorgt worden en tussentijds gecontroleerd en geknipt worden en goed verwijderd worde brengt het 0,0 schade aan je haar!

Ik zet zelf ook extensions en heb ze er zelf 2 jaar in gehad.
Mijn haar schuurt kapot op mijn rug. Waardoor mijn haar niet mooi was en erg dun.
Door de extensions is mijn haar zelfs gezonder geworden omdat het zich mengde tussen het extension haar en daardoor niet kapot ging.

Dat je ze uiterlijk 3 maanden mag laten zitten is ook niet waar.
Dat verschilt enorm per haar soort.
Ik had mijn extensions 5/6 maanden zitten zonder dat mijn haar er enig leed onder heeft gehad.
sterker nog mijn haar is in die 2 jaar bijna verdubbeld kwa dikte waardoor ik er sinds 3/4e jaar geen extensions meer in heb.

Jij hebt gewoon een slechte ervaring gehad maar dat wil niet zeggen dat extensions slecht zijn.
Ze zijn of niet goed gezet, niet goed verzorgt of niet goed uit gehaald of een combinatie hiervan.

Wat ook nog een mogelijkheid is is dat jou haar gewoon niet geschikt is voor extensions.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:46

Wat ik me trouwens afvraag, hoe moet ik vredesnaam kale plekken van extensions krijgen? Ze hangen aan je eigen haar, en dat valt echt niet zomaar uit. Je verliest van jezelf 100 tot 150 haren per dag (tenminste, ik meende dat dat het aantal was) maar er groeien elke dag toch ook weer nieuwe haren aan? Anders hielden we, met of zonder extensions, geen haar over. En die nieuwe haren, hebben helemaal niks te maken met de extensions, daar zitten ze immers niet aan.

Dit lijkt mij het meest logische.. Als het zo niet werkt, hoe dan wel?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:52

Iemand met dun haar kan daar niet veel gewicht aan hangen.
Als er teveel gewicht aan hangt breken de haren af.
Als de waxjes er niet recht in gezet worden, breken de haren af.
Dan krijg je wel een kale plek alleen zijn de haren alleen afgebroken en groeien dus gewoon weer aan.

Blijvende kale plekken houd je dus niet over van extensions.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:52

Meetje22 schreef:
Hey Quellian hoe is je haar geworden?

Heb het net gewassen met die shampoo en cremespoeling, daarna anti frizz erin, gefönd en gesteild en daarna dat pompje erin die je zei. Het voelt nu wel heel zacht :j Heb wel het idee dat het een boost heeft gekregen, bedankt voor je tip :D