Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:35

@anita1987: hoe ben je gestopt dan?

ik probeer ook al heel lang te stoppen maar de drang is er telkens weer..

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:55

anne_fury schreef:
nou ik heb me wel verveeld vandaag hoor,wat weer overging in het depri zijn,en waar dat in overging kan je wel raden,mijn hele arm zit onder de krassen...zucht houd het dan nooit op Huilen
ik maak me nu alweer zorgen over volgende week vrijdag,dan hebben we wéér gym Verdrietig

wat is er dan allemaal aan de hand met gym?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:55

Pff, t is hier weer goed mis hoor Scheve mond

*baalt..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:56

@Michelle ; Als ze moet gymen. Moet ze dus in een shirtje met korte mouwen gymen. Dan kan iedereen de krassen/littekens zien.

@Robin ; Logisch dat je baalt meid. Maar hou jezelf sterk en zorg dat je hier niet aan onderdoor gaat! Je bent sterk en daar moet je in blijven geloven en daar moet je je aan vast houden. Ik geloof in jou!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:02

Jeetje Ellee wat rot voor je zeg. Weten je ouders hoe je je voelt als ze weer zo tegen je tekeer gaan of je naar beneden halen? Weet überhaupt iemand uit je directe omgeving dat je ouders dat doen?

@ Robin, wat een narigheid meis, ik wens je veel sterkte en als je je verhaal kwijt wilt, wij zijn er voor je...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:38

Dankje Mel, je weet het ''fijn'' te zeggen. Voel me er iets beter door.

Lovelucky; Ja, m'n beste vriendin weet het..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:46

@Ellee ; Ik doe mijn best jouw situatie te begrijpen. Ik automutileer zelf ook wel, maar dat wil niet zeggen dat ik weet hoe en wat jij voelt en dat ik jouw gevoelens dan meteen maar begrijp, want dat is niet zo. We automutileren alleen maar en verder weten we niet hoe we ons voelen.

Ik wens jou en alle andere hier heel veel sterkte. Geef de moed nooit op en blijf in jezelf geloven, ook al is dat moeilijk en ook al maken andere mensen jou dat moeilijk. Je bent er voor jezelf! Never give up on yourself!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:48

Melody, ik vind jouw manier van verwoorden echt ontzettend fijn Lachen Over andere onderwerpen kan ik ook altijd heel logisch en goed nadenken en kom ik met de meest uitgebreide en uitgedachte adviezen, maar aangezien ik kwa "dit" er nog helemaal niet over uit ben hoe ik me nou eigenlijk voel, vind ik het echt heel intrigerend om jouw "verhalen" te lezen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:06

Dat komt waarschijnlijk omdat het niet over mijzelf gaat. Alhoewel, de laatste tijd kan ik redelijk goed onder woorden brengen wat er met mij gebeurd is en waarom ik leef zoals ik nu leef en hoe ik geworden ben zoals ik nu ben.

Maar ik vind het ontzettend belangrijk dat jullie steun hebben en jullie je verhaal ergens kwijt kan. Toen ik zo oud was als jullie, (de meeste van jullie dan) want ik ben denk ik een paar jaar ouder dan jullie. Had ik niemand waar ik bij terecht kon, alleen bij mijn paard. Wat wel fijn was natuurlijk, maar ook niet altijd even makkelijk. Ik gun jullie allemaal zoveel goeds, en wil jullie steun bieden. Lachen

Je had me niet moeten zien aan het begin van mijn Bokt-tijd ( wat niet zo lang geleden is trouwens) maar toen was ik een stuk verder weg en zat ik nog slechter in mijn vel. En ik maakte continu ruzie hier, met mensen. Nu ben ik een heel stuk veranderd en kan ik de dingen op een normale manier verwoorden, kan ik relativeren en betrek ik niet alles op mezelf.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:18

Je bent echt een ontzettend goed mens melody... niet onder worden te brengen.

Heel crú gezegd heb ik helemaal niets of niemand, zelfs me paardjes niet, want daar zit ook nog weer een verhaal achter.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:22

Dat lijkt me ontzettend moeilijk! Niemand hebben. En dat zou niet zo moeten zijn. Het is misschien niet zo veel, maar je hebt ons. En het is niet zo fijn waarschijnlijk als mensen in je directe omgeving, dat begrijp ik wel, maar wij willen er ook voor je zijn. Ik hoop dat je daar ook wat aan zult hebben. Maar ook jij verdiend mensen die er voor je zijn, die letterlijk een arm om jou heen kunnen slaan en je troosten. Ik wens voor jou, dat dat ook komt en zal gebeuren!

Weet dat je hier altijd welkom bent. Ten alle tijden!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:37

Ik ben heel blij met iedereen hier, iedereen steekt elkaar een hart onder de riem, maar doordat we allemaal in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje zitten is de hulp op een bepaalde manier toch ook beperkt.

Ik heb een korte tijd wel iemand gehad, maar die gene hebben ze bij me weggenomen en nog steeds mist er daardoor een deel van mijn toch al zo kleine hartje.

Als er maar één iemand in je leven is die alles van je weet, die altijd tegen je zal zeggen dat je een leuke meid bent en diegene wordt van je weg genomen, dan ga je compleet kapot van binnen. Daarom wens ik ook niemand toe wat ze bij mij hebben gedaan. Ik zeg niet dat het het verschrikkelijkste is wat je kan overkomen, bij lange na niet, maar ik hoop wel mensen te kunnen waarschuwen wat betreft het aangaan van hechte vriendschappen.

Voor mij was "de trein" (verdere uitleg lijkt me niet noodzakelijk) héél erg dichtbij en nog spookt het iedere dag door mijn hoofd.

Achter al het goeds zoek ik iets slechts en ik weet dat velen hier in dit forum dat ook zullen doen of die slechte gewoonte aan het ontwikkelen zijn.
Doe dat alsjeblieft niet.
Mijn manier van denken is volkomen overhoop en dat heb ik mijn hele leven al, waar ik ook mee bezig ben of waar ik ook aan denk, ik zal nooit aan positieve dingen denken zonder ook met het negatieve bezig te zijn. Dat is me aangeleerd, ik heb het verergerd en ik kom er maar niet vanaf. Ik weet niet of ik depressief ben, misschien Borderline of iets anders heb niets negatief daarover verder, vat het niet vekeerd op. Maar ik ben niet wie ik wil zijn.
Het leven is voor mij een zinloos iets en ik ben er nog steeds niet uit wat ik hier nou elke dag nog uitspook. Op foto's zie je mij lachen en als je me leert kennen vind je me vast een clown en daar ben ik blij mee. Dat betekent namelijk dat het mij is gelukt om mijn maskertje weer op te zetten en om mijn gevoel weer in een hoekje te douwen.

Ik weet niet waarom ik dit zojuist allemaal geschreven heb, maar ik weet ook niet wat mijn hoofd er mee moet. Mijn emoties en handelingen zijn twee van elkaar losgekoppelde systemen waar ik geen controle over heb.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:52

Ik herken veel in jouw verhaal. Zelf heb ik wel Borderline en daarnaast nog wat meer. Dat maakt het leven ook niet makkelijk. Dat is ook een van de redenen dat ik het liever los laat. Maar ik weet dat ik wat dingen te doen heb, en dat ik voor bepaalde mensen/dieren de verantwoordelijkheid heb en mij niet kunnen missen, al heb ik daar mijn twijfels bij.

Ik kan me goed voorstellen dat ze een deeltje van jou weggenomen hebben door iemand bij jou weg te nemen. Zeker als die persoon veel voor jou betekend en jou de steun kan bieden die jij nodig hebt en misschien ook de nodige veiligheid.

Zelf draag ik ook een masker. Ik lach ook op alle foto's. Ik doe ook alsof ik vrolijk ben en alsof ik me goed voel, maar ik moet wel. Ik wil niet dat mensen naar me kijken en zien dat ik ongelukkig ben, ik wil ook niet dat ze me vragen waarom ik zo kijk of wat er aan de hand is. Het geeft ook vaak een negatief beeld weg. Als ik iemand zie lopen die er redelijk 'verloren' bij loopt, geeft mij dat vaak een negatief beeld over die persoon, ik vraag me ook af waarom die persoon zo zou kijken, maar ik krijg ook een negatief idee daarbij, wat waarschijnlijk onterecht is, want het is min of meer een vooroordeel. Maar toch.

Ik begrijp dat bepaalde dingen door jouw hoofd spoken, ik heb dit zelf ook. Maar ik hoop dat het nooit zover zal komen dat je het ook werkelijk doet! Voor menig mens is de zin van het leven nog niet bepaald en die vraag stel ik mijzelf ook elke dag weer opnieuw. ''Wat doe ik hier en waarom ben ik hier nog, wat is het doel van het leven'' ik denk dat ik daar nooit echt antwoord op zal krijgen. Dus het enige wat ik kan doen, is het leven voor de mensen om mij heen zo aangenaam mogelijk maken en mezelf groot houden en mij vrolijk voor doen.

Je hoeft niet te weten waarom je het geschreven hebt, het is al heel wat dát je het geschreven hebt, dan ben jij het even kwijt, is het even uit je koppie, hoop ik.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:27

…..
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 11-09-24 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:58

hehe ik kan nu pas weer op bokt Bloos! hij deed het gisteravond telkens niet ..:S
iig het gaat vrij goed hierzo,maar voor de mensen waar het slechter mee gaat: sterkte (meer kan ik er helaas niet van zeggen)

oja. wat ook helpt als je er de neiging weer hebt,om heel veel te tekenen,dat hielp bij mij gisteravond ook Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:46

MelOdYs_Star schreef:
@Michelle ; Als ze moet gymen. Moet ze dus in een shirtje met korte mouwen gymen. Dan kan iedereen de krassen/littekens zien.

Wij mogen gelukkig in een shirtje met lange mouwen gymen Lachen bij mij zien ze dus niks..
Maar ik snap dat het heel poedersuiker is, als mensen het wel zien Boos!

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:49

ja dat kun je wel zeggen....

iemand nog tips om dat te overleven ?
oja en ik moet volgende week ook op gesprek,over wat is doe ensoo,dus als iemand nog weet hoe ik dát overleef,zijn alle tips welkom

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:33

@Anne ; Waar moet je op gesprek? Bij het GGZ praten over Automutileren en jouw verdere problemen en oorzaken van het automutileren of ergens anders praten?

Ik heb verder geen tips voor het gymen, hoe je dat zou aan kunnen pakken. Wat ik altijd deed tijdens het omkleden was, mezelf omkleden en heel snel mijn truitje aantrekken, en tijdens de gym zelf, viel het niemand op geloof ik.. ja er waren wel wat mensen die het opvielen, maar ik was toen der tijd vreselijk goed met het verzinnen van smoesjes. Knipoog Niet dat ze het geloofde, maar ze hielden verder hun mond wel. Andere waren zo druk bezig tijdens de gym dat ze het niet zagen.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:16

ik moet niet met iemand van de ggz hoor,maar met iemand anders die zoiets soortgelijks had en die wilde daar met mij over 'babbelen' ,maar nu zie ik er hartstikke tegenop ...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:57

Maar als jij er tegenop zit, en het is 'gewoon' iemand. Dan hoeft dat toch helemaal niet. Als het iemand van het GGZ is of een psychiater, dan kun je een afspraak niet zo goed verzetten. Maar als het gewoon iemand is, dan kun je toch zeggen dat je er tegen op zit en het liever een keer wilt doen als jij je daar beter bij voelt? Of zeg ik nu iets onmogelijks? Bloos

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:16

Als ik jou was zou ik het JUIST als het een "gewoon" iemand is, niet afzeggen. Nu zie je er nog harstikke tegen op, maar ik denk dat als je eenmaal een (heel) klein beetje van je verhaal kwijt bent, en dat is bij iemand tegenover wie je geen verplichtingen hebt, dat het juist heel erg oplucht.

Er is een grote kans dat je het ooit aan iemand zult (moeten) vertellen en mij persoonlijk lijkt het veel makkelijker om het dan tegen een "gewoon" iemand te vertellen dan tegen zo'n opgeleid persoontje.

Je zit dan naar mijn idee op een veel gemoedelijkere manier te praten en daardoor zul je je misschien meer op je gemak voelen.
Tips heb ik eerder ook al gegeven, maar ik blijf erbij dat ik als ik jou was zou proberen er niet teveel tegen op te zien (makkelijker gezegd dan gedaan) maar er gewoon "open" ingaan en dan kijken of die persoon je aan staat. Zo niet, l.ul er dan gewoon omheen of lach je verhaal weg (if you know what I mean). Staat die persoon je wel aan, laat dan wat kleine "weetjes" los en kijk hoe diegene er op reageert. Is dat naar jouw zin, dan kun je kijken of je "verder" wilt gaan en anders laat je het bij wat het is.
Dat is dan waarschijnlijk geen probleem, zoals ik net al zei, omdat het geen officieel iemand is en je dus geen verplichtingen hebt (die heb je bij een profi ook niet, maar die zullen je niet zo makkelijk laten gaan).

En met kleine "weetjes" bedoel ik een opmerking als: "Soms zit ik gewoon een beetje in de knoop met men gevoel en dan uit ik het dus zo" of "Mijn emoties gaan soms met me aan de haal en dan kan ik me niet meer beheersen." Nou en zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken.

Bij mijzelf ging het altijd zo (totdat ik een contactverbod kreeg):

Er gebeurde iets thuis, ik deed wat ik altijd doe.... en vervolgens lag ik in bed de hele nacht na te denken over hoe ik het kon formuleren tegen C. Op het moment dat ik dan iets bedacht had, ging ik alle mogelijke andere versies van het verhaal bedenken en alle mogelijke reacties daarop en dan daarop weer de reacties van mij (snap je het nog). Zo lag ik de hele nacht wakker en uiteindelijk "lachte ik mijn hele verhaal weer weg"........

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:32

Maar als ze er tegen op zit, maakt het niet uit wie het is, een hulpverlener of een gewoon iemand. Ze zit er tegen op, misschien is ze er nog niet klaar voor. Daar doelde ik op. En zoals jij het zelf al zegt tegenover de persoon wie ze zit heeft ze geen verplichtingen, dat gevoel moet niet weggenomen worden.

Maar goed, dit is puur mijn perceptie.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:47

Ben het wat dat betreft helemaal met je eens Melody. Ik weet echter niet hoe het gekomen is dat ze een afspraak heeft met die persoon. Als zij zelf die stap heeft genomen, lijkt het mij het beste om nu even door te zetten.

Als ze er ECHT tegen op ziet moet ze het niet doen, maar als ze gewoon twijfels heeft (wat je altijd zult houden, naar mijn idee) dan kan ze het allicht proberen.
Ik ben bang dat het anders weer heel lang gaat duren voordat er hulp in zicht is..

Maargoed ik kan het ook fout hebben Lachen

Anne_fury, ik hoop dat je in jouw ogen de juiste keuze maakt Lachen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:34

Anne, ik hoop dat het je gelukt is wat je wilde doen met dat gesprek. Dus de keuze maken wel of niet enz :(:) .
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 11-09-24 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:14

Als ik ga fitnessen móet ik een tshirt aan, dus met korte mouwen, dat zijn nu helaas de kledingvoorschriften. Dus dan doe ik er dagcreme op met daardoor heen wat foundation, dan zie je het al wat minder. En ik heb alleen maar hele grote/diepe en duidelijke littekens, dus als het bij mij helpt, helpt het misschien bij jou ook wel. En anders litteken creme eens proberen misschien? Dat vervaagt de littekens, ze gaan uiteraard niet helemaal weg, en dat gaat ook niet in één keer, maar het werkt wel. Veel mensen bij mij op de opnamen kregen dat. Ze waren er allemaal wel positief over te spreken, maar het ligt ook aan je type huid.