Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:04

sullebulle schreef:
M_VE schreef:
Het gevoel in de onderlip kan inderdaad een paar maanden duren. Fysio is ook aangeraden zei de kaakchirurg.
Ik ben dus op de hoogte van de mogelijke gevolgen. Maar pijn hebben bij het tandenpoetsen zoveel maand nadien?!

Een paar maanden?!? Was het maar zo, ik ben het nu al 14 maanden kwijt!
Volgens mijn kaakchirurg staat er in totaal 3 jaar voor, dan moet alles perfect zijn.

De klachten die Cynthia heeft zijn inderdaad niet mis. Hopelijk gaat dat snel beter...
Fysio heeft mijn chirurg het nooit over gehad, alles zou vanzelf goed komen.
Hopelijk helpt het bij jullie wat.

Ik ben trouwens super tevreden over de operatie e.d.
Alleen dat gevoel en dat gewricht... tja, niks aan te doen, hopelijk snel over.

Na 3 jaar is het vanbinnen helemaal hersteld zei mijn kaakchirurg. Maar normaal zou je een lange tijd daarvoor geen last mogen hebben.
Misschien dat het door de fysio komt dat het sneller gaat...

collendoorn

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:24

bij mij duurde mijn operatie ook lang hoor! 3 uur en 10 min... en ik moest heel lang in de uitslaapkamer blijven! Misschien was dit bij jou ook zo cynthia? Mijn ouders waren ook helemaal ongerust! Omdat ze niet wisten waar ik bleef en dus ook allang al terug had moeten zijn op de afdeling! Ik werd om 8 uur geopereerd en kwam ook pas rond 3 uur dacht ik de zaal weer binnen!

bij mij gaat het overigens goed! ben alweer aan het kauwen geslagen! Alleen dat gevoel.... is drama! kwijl nog lekker!
En de elastiekjes zijn onwijs irritant! Die breken continu! en daardoor kan ik me mond niet ver open doen wat ook lastig is met eten..!!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:31

Ik heb een second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis. Ik moet nu 11 november daarnaar toe. Erg spannend. Ik hoop dat ik nu eindelijk de waarheid is hoor wat er echt aan de hand is.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:51

_Cynthia_ schreef:
Ik heb een second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis. Ik moet nu 11 november daarnaar toe. Erg spannend. Ik hoop dat ik nu eindelijk de waarheid is hoor wat er echt aan de hand is.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst hiervan! Houd je ons op de hoogte? :)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:00

sullebulle schreef:
_Cynthia_ schreef:

Ik ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst hiervan! Houd je ons op de hoogte? :)

Ja zal ik doen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:51

Ik was vandaag nog een keer bij mijn eigen kaakchirurg die mijn geopereerd heeft. Hij heeft nog een keer gekeken en nu blijkt dat mijn botten/kaakgewrichten niet zijn vast gegroeit. Terwijl dit allang hoort te zijn.
Dit gebeurd tussen de 6 en 8 weken. Mijn operatie is nu 14 weken geleden. Nu is de kans groot dat dit niet meer vast gaat groeien. Hij kijkt het nog een maand aan en anders moet ik weer opnieuw geopereerd worden.

Ik ga sowieso naar een ander ziekenhuis 11 november dat staat vast. Kijken of ik dan het zelfde verhaal hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:01

O jee Cynthia, dat is kl*ten.. :(:) Voel je ook dat het nog beweegt ofzo dan? Lijkt me best eng..

Sprak deze week een oud collega van me, haar beugel is er sinds deze week na 2 jaar uit. Operatie is bij haar goed gegaan en zij heeft echt nauwelijk last nog.. Veel verschil dus bij mensen..

Bij mij gaat alles zijn gangetje.. Die elastiekjes heb ik nu toch maar wat braver in, want zonder had ik hetgevoel dat er niet zoveel gebeurde.. Merk nu wel dat ze echt iets doen.. Tanden staan mooi boven elkaar al.. Met een half jaartje waarschijnlijk een keer naar de kaakchirurg..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:56

Eigenlijk zouden eindelijk na 2 jaar mijn slotjes eruit gaan eind december, maar dat gaat nu ook niet door :(
Ja ik heb soms momenten dat het voelt of mijn bovenkaak beweegt. Beetje lastig uit te leggen.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:39

_Cynthia_ schreef:
Eigenlijk zouden eindelijk na 2 jaar mijn slotjes eruit gaan eind december, maar dat gaat nu ook niet door :(
Ja ik heb soms momenten dat het voelt of mijn bovenkaak beweegt. Beetje lastig uit te leggen.

Ik vind het echt reuze erg voor je!
Zo lang gewacht totdat de slotjes eruit konden, de zwelling weg zou zijn.
En nu hoor je dat het nog niet is aaneengegroeid?!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:10

wow raar he! hoe kan dat niet vastgroeien? En merkte jij dat dan ook met eten?

ik heb nog wel dat ik me mond amper open kan doen !! Ver red ik echt niet...!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:28

Jeetje Cynthia, jouw verhaal vind ik wel heftig hoor... Heel veel sterkte met de afwikkeling van de operatie. Ik kan me voorstellen dat dit voor je gevoel eindeloos duurt.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:35

Even de update van de kennis die op 22 Oktober geopereerd is geweest:
Is supergoed meegevallen
Heeft bijna geen pijn gehad
Er is al bijna geen zwelling meer

Ook heeft ze iets homeopatisch gebruikt waardoor de zwelling nu al bijna helemaal weg is.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:46

M_VE schreef:
Even de update van de kennis die op 22 Oktober geopereerd is geweest:
Is supergoed meegevallen
Heeft bijna geen pijn gehad
Er is al bijna geen zwelling meer

Ook heeft ze iets homeopatisch gebruikt waardoor de zwelling nu al bijna helemaal weg is.

dat heb ik ook gebruikt! voor en na me operatie! Arnika! of hoe je dat schrijf wij noemen het altijd annika :+
helpt zeker! en is onwijs aan te raden! Tegen zwellingen kneuzingenen blauwe plekken

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:22

Dat is mooi op te weten! Waar is dit verkrijgbaar en hoever voor en na de operatie heb je dit gebruikt?

Moet zelf morgen weer naar de ortho. Boventanden staan al goed, onder nog niet. Toch maar eens vragen hoe lang ze nog denken dat het gaat duren voor ik geopereerd kan worden (is voor mijn baas ook wel handig om een beetje rekening mee te houden..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:38

Noasky, kan je gewoon bij de drogist kopen :j

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:43

ik begon een week ervoren met gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:03

Nou ik kom net bij de ortho vandaan en die begon erover dat een operatie misschien wel helemaal niet meer nodig was... Nou had ik dat zelf ook al bedacht omdat mijn voortanden nu keurig recht boven elkaar staan.. Het was de bedoeling mijn onderkaak 1 cm naar voren te halen, maar dan zou ik imo een centenbakkie krijgen :+ Nu begon hij daar dus zelf ook over.. Hij zei daar achteraan alleen wel dat ik dan waarschijnlijk de beugel ook moest gaan betalen, maar daar gaat ik nog niet zo 123 mee accoord.. :n Ik bedoel, ik kan er toch niks aan doen als een operatie niet meer nodig is? :+
Maar ik wacht eerst nog maar eens af wat de kaakchirurg tzt zegt, want mijn bovenkaak zou ook gekanteld moeten worden en het lijkt me dat dat toch nog wel zou moeten..?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:18

dat had ik ook!! de ortho zei dat het niet meer hoefde maar de kaakchirurg was het toch wel met mij eens!! ook me bovenkaak omhoog plaatsen! Maar ze zeiden kantelen maar volgens mij is dat toch niet erg gebeurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:21

Ja die van mij moest echt gekanteld worden, kon je op de foto's ook duidelijk zien.. Hij zei ook duidelijk dat dat echt wel moest, omdat juist daardoor mijn tanden weer naar voren konden zakken..
Ik wacht dus netjes af!

Hij heeft vanmorgen ook nieuw draad door mijn onderste slotjes gedaan, doet echt pijn nu! :( Had ik al een tijdje niet echt meer dat het pijn deed, maar nu dus wel weer..

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:22

Erg is dat he!! je raak er snel aan gewend als je er geen last meer van heb! en dan ineens..

maar staan je tanden nu dan te ver naar voren ? of naar achter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:25

Mijn onderkaak stond in eerste instantie tever naar achteren, vandaar dat die 1 cm naar voren zou moeten komen mbv die operatie. Maar nu staan mijn voortanden netjes boven elkaar, dan blijft imo dus alleen nog het kantelen van de bovenkaak over..

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:26

ik snap niet helemaal hoe je het bedoel met je voortanden boven elkaar staan?? Bedoel je dat die netjes op je ondertanden staan zonder overbeet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:29

Ja zo idd.. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen haha ;) Als ik nu mijn kaken op elkaar doe staan mijn bovenste voortanden netjes op mijn onderste voortanden. Dus geen overbeet meer. Als ze nu mijn onderkaak 1 cm naar voren gaan zetten zou ik een centenbakkie krijgen :+

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:30

jaa idd! maar dan is het kantelen van je bovenkaak toch ook onnodig?! Want dan kantelen ze of je tanden naar voren of naar achter! waardoor het niet meer mooi op elkaar aansluit! Tenzei ze het alleen omhoog plaatsen!

Maar nou snap ik hem :+ haha

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:04

Over een maand is het zover...
De tijd gaat toch snel.