verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:49

ik ben nu 21
en de eerste is er nu.
heb wel een verwijsbriefje voor de kaakchirurg.
maar aangezien ik er nu geen last van heb. en aardig krap bij kas zit.
laat ik hem mooi nog even zitten:D
poets wel drie keer per dag. en ook me verstandskiezen. ook die er nog niet zitten

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:10

sandra1986 schreef:
ik ben nu 21
en de eerste is er nu.
poets wel drie keer per dag. en ook me verstandskiezen. ook die er nog niet zitten

ben je der niet gewoon voor verzekerd? Bij mij werd alles vergoed.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 00:34

sandra1986 schreef:
ik ben nu 21
en de eerste is er nu.

Zolang er niks mee aand hand worden ze ook niet getrokken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:54

Maar dan krijg je waarschijnlijk ook nog geen verwijsbriefje mee Knipoog

Laatst heb ik trouwens 1 verstandkies moeten laten trekken, deze was al flink door. Kon gelukkig gewoon bij de tandarts en dat was dus echt een makkie Knipoog Het gaatje dat íe aan de andere kant moest verdoven heb ik meer last van gehad Clown

Maar deze was dus netjes recht doorgekomen en daar kwam geen snijden of iets aan te pas. Baal wel dat ik hem er eigenlijk niet eerder uit had laten halen. Ondertussen had deze namelijk zijn eigen ruimte gecreërd zodat een kies daarvoor in de verdrukking is gekomen en gebroken..

Kaakchirurg wordt volgens mij inderdaad door je verzekering vergoed (tandarts valt wel weer onder specifieke tandartsverzekering). Vooraf eruit laten halen is beter dan wachten is mijn ervaring. Als je er last van begint te krijgen ben je toch echt al te laat denk ik Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:11

nou, ik heb net gebeld.. aankomende donderdag moet ik naar de tandarts...
waarschijnlijk gaan ze me doorverwijzen, 1 kies ligt nog helemaal onder het tandvlees en de andere is half door maar ligt er dus ook nog deels onder...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:43

Bij mij zijn ze onder eruit gesneden toen ik 23 was. Een was al jaren een heel klein stukje door en zou waarschijnlijk niet verder komen omdat die scheeft naar buiten stond. De ander had zich nog helemaal niet laten zien, maar was scheef tegen mijn andere kies aan het groeien waardoor hij zich nooit zou laten zien en ik er af en toe last van had. Die tweede had ik het meeste last van omdat ze die er helemaal uit moesten breken, die andere was er zo uit.
Boven is er nu een jaar terug (toen ik 27 was) een getrokken die zich begon te laten zien. De laatste heeft zich alleen nog maar op rontgen laten zien.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:47

maar kan ik verwachten?
ik bedoel, momenteel zit ik op meer pijnstillers dan ik per dag zou mogen hebben. Alles doet pijn, kauwen, mond open, praten, slikken etc...
ik ga er maar vanuit dat ná het trekken niet erger wordt..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:54

Liezel1 schreef:
maar kan ik verwachten?
ik bedoel, momenteel zit ik op meer pijnstillers dan ik per dag zou mogen hebben. Alles doet pijn, kauwen, mond open, praten, slikken etc...

als je niet uitkijkt zit er straks een ontsteking onder als die er al niet zit. &dan ben je veel veder van huis. Zoveel pijn is niet normaal voor zoiets. Ik heb helemaal niet naar pijnstillers gegrepen.

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:07

ik heb vanmorgen mijn verstandskies laten trekken..
ik zag er echt verschrikkelijk tegen op!
eerst gingen ze een foto maken, en ging ik even wat praten met de chirurg.
toen heeft hij mij verdoofd (daar zag ik eigenlijk het ergste tegen op) en mocht ik weer terug naar de gang.

ongv 10min laten mocht ik weer naar binnen..toen kreeg ik een doek over mijn hoofd (ik kon gelukkig nog wel wat zien)..
toen ging hij met iets in mijn mond ( kon zo snel niet zien wat Tong uitsteken )
en even laten zegt hij: nu ga ik even wat duwen..
ik hoorde wat gekraak..en binnen 10 sec zegt hij: zo die is eruit!!
de tranen liepen over mijn wangen ik had me zo druk gemaakt....maar het viel echt 200% mee!
ik heb er niks van gevoeld!..
het kan zijn dat ik zo wat napijn krijg als de verdoving is uitgewerkt..maar ik neem zo alvast wat pijnstilling..

9mei moet ik voor de 2e ik hoop dat die net zo makkelijk gaat!!..ik heb wel gevraagt als ik dezelfde man mag! hij was zo rustig!..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:14

sandra1986 schreef:
ik ben nu 21
en de eerste is er nu.

Ik zou maaralvast een afspraak maken. Meestal moet je toch nog wel een paar maandjes wachten.
Ik had hetzelfde. Dacht wacht ook wel even. Op een gegeven moment na een hele tijd na de verwijsbrief een afspraak gemaakt voor over 3 maanden.Totdat het ging ontsteken en ik mijn mond nog maar voor de helft open kreeg. Eten moest ik er echt induwen. Heb toen meteen gebeld, maar moest nog een maand wachten. Maar toch echt geen pretje Scheve mond

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:02

naja, mijn afspraak bij de tandarts staat dus morgen, maar ze zullen me wel doorsturen, werd aan de telefoon ook gezegd...
het stomme is: heb er nu een stuk minder last van!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:00

veel suc6 ermee Nagelbijten / Gniffelen de mijne zijn nog niet door en ook niet te zien op foto. (ben nu 23) En bij mijn moeder zijn ze nog niet eens door en die is al 48

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:05

Ik heb er al 1 uit laten halen en maandag mag de andere.. Ze lagen horizontaal en dicht op mijn zenuwen Boos! Ik was trouwens 17 toen ze te zien waren op foto's. Ze komen nooit door dus omdat ze horizontaal liggen, maar duwen wel tegen mijn andere kiezen aan..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:32

aahh ik moet morgen. Ookal weet ik dat het vorige keer mee viel. Zie er toch weer tegen op haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:09

nou moest deze keer toch een klein stukje gesneden worden. Maar nog steeds was het niet te groot dat het gehecht moest worden. Heb wel wat meer pijn als de vorige keer, maar overleef het wel. Verdoving is nog steeds niet helemaal uit gwerkt ookal is het nu al 3 uur geleden.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:20

Ik heb ze er alle 4 paar jaar geleden uit laten snijden... ze paste niet meer erbij namelijk en zaten eronder tegen mn andere kiezen aan t duwen waardoor mn tanden scheef gingen staan...

Nou was geen pretje de kaakchirurg... de eerste keer heb ik erna heel erg last van gehad... kon twee nachten niet slapen van de pijn in mn mond en had echt zo'n dikke wang ongelofelijk De 2de keer viel het erg mee... dus verschilt heel erg per keer...
Vond het wel raar, je bent verdoofd en je voelt niets, maar ze zagen, duwen, boren weet ik het allemaal, werd helemaal door die stoel heen en weer geschud hahah

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:17

bij mij is er 1 afgelopen woensdag getrokken..maar nu is vandaag de hechting eruit gegaan..zou dat ook erg zijn??..als ik mijn mond open en dicht doe..voel ik de wond wel open en dicht gaan..(raar gevoel)..
heeft iemand dit ook wel eens gehad??

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:59

bij mij is het nooit gehecht heb gewoon een gapend gat waar ik me tong in kan steken niks ergs aan hoor Tong uitsteken Heb overgens alweer nergens meer last van. het geneesd allemaal mooi Tong uitsteken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:34

Hmmm, ik mocht ook meteen 4 andere kiezen laten trekken naast mijn verstandskiezen om meer ruimte in mijn kaak te krijgen. Ik heb helemaal geen pijnklachten gehad maar ben later thuis knock out gegaan en heb uren geslapen. Ben echt een aantal dagen heel moe geweest na het trekken van mijn kiezen. Het moest in 2 keer gebeuren omdat ik anders niks kon eten, dus heb twee keer pret gehad. Zag er erg tegenop maar is me uiteindelijk erg meegevallen, alles genas snel en er is niks gaan ontsteken. En ben blij dat ik het gedaan heb want kon daarna een beugel laten plaatsen en heb nu mooie rechte tanden.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:06

Nou daar ben ik weer met mijn verhaal...
Heb 4 dagen in t ziekenhuis gelegen omdat er in mijn kaak een abces is gekomen.
Donderdag ging ik langs de huisarts omdat ik pijn in mijn keel had, ze kon niks zien en verwees me toch maar door naar de kaakchirurg.
Dus bellen en vrijdagochtend kon ik gelijk terecht. De pijn was erger geworden en ik kon ook niet meer slikken.
Toen ik daar was kreeg ik te horen dat ik naar huis moest gaan om mijn koffer te pakken want ik werd opgenomen.

Het abces zit binnen achterin mijn kaak en kon, als het groter werd, mijn luchtpijp dichtdrukken. Ik heb toen ook antibiotica via t infuus gekregen en veel pijnstillers Vork

Nadat maandag voor de 2e keer mijn infuus het niet meer deed ben ik maar naar huis gestuurd om daar verder uit te rusten.
Morgen zit er een kans in dat ze even een sneetje maken in mijn kaak om zo de prut eruit te laten komen. Lachen

Nouja moest mijn horrorverhaal even kwijt Bloos

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:34

klinkt allemaal heeel luguber! maar het in bij je verstandskies??
Sterkte!!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:05

He bah! sterkte ermee!
Ik ben maandag ook weer naar de kaakchirurg geweest.. En het ging niet allemaal even goed.. De vorige keer dat ik er was ging het zo goed, heb er bijna geen last van gehad (deze verstandskies kwam al door), maar nu..
Eerst hadden ze de verdoving verkeerd gezet en dat doet pijn! ze hadden mijn zenuw en een bloedvat geraakt en ik was even van de wereld en daarna super duizelig. Nou ok, toen wilde ze mijn kies eruit halen. Hij lag al horizontaal, nu bleek dat hij ook nog gedraaid lag (scheef). Dus eerst geprobeerd hem er zo uit te halen, maar dat lukte niet. Toen wilden ze gaan boren, deed de boor het niet Bloos Uiteindelijk deed hij het en is hij eruit gekomen en gehecht. Ik mag eigenlijk geen pijnstillers omdat deze je bloed verdunnen en mijn bloed niet goed stolt. Dus dan was de kans aanwezig dat het niet stopte met bloeden of dat ik een onderhuidse bloeding kreeg.. Maar de kaakchirurg zei dat ik dat risico nu maar moest nemen, anders zou ik het niet overleven Duivel En ik ben blij dat hij het gedaan had.. Wat een pijn zeg..

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:52

brittje88 schreef:
klinkt allemaal heeel luguber! maar het in bij je verstandskies??
Sterkte!!

Jup op de plek waar mijn verstandskies zat...
Eigenlijk was het de bedoeling dat er vandaag even een sneetje/prikje in gegeven zou worden maar mijn kaken gaan nog niet ver genoeg open Huilen Hopelijk kan t maandag wel dan is eindelijk die druk eraf! Lachen

Een vriendin van mij heeft ook een tijdje geleden haar kiezen laten trekken en heeft dus ook een onsteking gekregen, gelukkig was ze er snel bij! (herkende dingen van mijn ontsteking Knipoog )

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:24

yindey schreef:
Jup op de plek waar mijn verstandskies zat...
Eigenlijk was het de bedoeling dat er vandaag even een sneetje/prikje in gegeven zou worden maar mijn kaken gaan nog niet ver genoeg open Huilen Hopelijk kan t maandag wel dan is eindelijk die druk eraf! Lachen

Een vriendin van mij heeft ook een tijdje geleden haar kiezen laten trekken en heeft dus ook een onsteking gekregen, gelukkig was ze er snel bij! (herkende dingen van mijn ontsteking Knipoog )

Bah, dat is ook 1 van de dingen waar ik bang voor ben maar gelukkig nog niet gebeurd (afkloppen). Lijkt me echt vervelend dat je mond niet ver genoeg open kan. Vond dat al voor die paar uurtjes echt vervelend. Wel mooi dat je vriendin er wat aan heb Tong uitsteken
Hoop voor je dat ze dat sneetje erin kunnen maken maandag lijkt me een hoop te schelen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:57

Liezel1 schreef:
maar kan ik verwachten?

Ik heb bijna een half jaar met kiespijn rondgelopen aan mijn verstandskies. Hij was eerst op z'n zijkant doorgekomen en daar kon ik niet goed poetsen, als gevolg een groot gat, hij werd echt rot. Hij moest er dus uit. Aangzien ik bij een speciale angsttandarts zit en onder narcose moet duurde het wat langer. Ik heb speciale poeders gekregen tegen de pijn (Bufren, 600mg) en uiteindelijk hielp dat ook niet meer. Gister was het eindelijk zo ver. Hij is eruit. Heb nu een groot gapend gat en behoorlijk pijn (kloppen, steken en kan amper iets eten (ok, ik ben ook aan ander tanden behandeld). Ik hoop dat het snel beter word. IK heb maar 1 tip, laat het zo snel mogelijk doen!