nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:13

Oh schande; ik was jullie al een tijd helemaal kwijt!

@Lotte; Gelukkig is de eczeem bij jou minder geworden. Lachen Ik heb ook elecon en dat werkt bij mij helemaal niet. (de wateremulgerend trouwens)
@Plien; succes bij de dermatoloog!

Kimmm schreef:
We vallen ondertussen he-le-maal stil en volgens mij heeft Lara nog steeds geen antwoord op haar vraag. Haha! Lachen Hoe gaat het met jullie ondertussen? Goed, niet goed? Nieuwe middelen tegen eczeem gevonden? Of meer nederlagen?

Wil alles weten! Cool

Helemaal (voor mijn doen) niet goed. Heb een steeds groter wordende eczeemplek op mijn elleboog en gaat alleen maar meer jeuken. Ik ben gewend dat het na een week wel wegtrekt maar het gaat gewoonweg niet weg. Tegen mijn principes in naar m'n hormoonzalf gegrepen maar zelfs dát slaat niet aan. Wist niet dat 1 plekje meer kon jeuken dan het over mijn hele lichaam verspreid. Dokter zegt dat ik nog maar even zo door moet gaan met smeren, dus dat doen we dan maar braaf...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:51

Paula schreef:
@Lotte; Gelukkig is de eczeem bij jou minder geworden. Lachen Ik heb ook elecon en dat werkt bij mij helemaal niet. (de wateremulgerend trouwens)
@Plien; succes bij de dermatoloog!

Helemaal (voor mijn doen) niet goed. Heb een steeds groter wordende eczeemplek op mijn elleboog en gaat alleen maar meer jeuken. Ik ben gewend dat het na een week wel wegtrekt maar het gaat gewoonweg niet weg. Tegen mijn principes in naar m'n hormoonzalf gegrepen maar zelfs dát slaat niet aan. Wist niet dat 1 plekje meer kon jeuken dan het over mijn hele lichaam verspreid. Dokter zegt dat ik nog maar even zo door moet gaan met smeren, dus dat doen we dan maar braaf...

Ik heb idd ook 2 verschillende tubes waarbij de ene wel helpt en de andere niet.. geloof dat die wateremulgerende (die is wittig, toch?) het bij ook niet deed. Ik gebruik nu elocon vet (meer beetje doorzichtig, als vaseline..) geloof ik en dat werkt echt geweldig. 1 keer smeren en het jeukt niet meer en wordt meteen minder.

En dokters zeggen bij mij ook niets anders dan door gaan met smeren Slapen

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 03:22

Sorry voor de late reactie Bloos ja het is met dodezee zout staat er op tenminte. Ik vind dat het echt minder is geworden, maar hou me te goede iedere huid is anders maar het is zeker het proberen waard.

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:42

Meldt zich ook in dit topic...heb nu iets langer dan een jaar hardnekkige exceem aan mijn handen, en inmiddels beginnen de plekken zich ook uit te breiden naar de armen en romp. Heb al ik weet niet hoeveel verschillende zalfjes en crémes geprobeerd, sommige helpen tijdelijk maar daarna komt het net zo hard weer terug...van de week maar weer eens naar de huisarts geweest voor de zoveelste keer, en heb hem eindelijk zover weten te krijgen dat ie me nou eindelijk eens doorstuurt naar een dermatoloog (pff, doen alle huisartsen daar zo moeilijk over Verward )
Deze week heb ik me voor het eerst sinds ik mijn exceem heb ziek moeten melden op mijn werk, ondanks (of misschien wel; dankzij?) dat ik altijd werkhandschoenen aan heb liggen mijn hele handen open (veel last van kloven en scheuren, tot bloedens aan toe).
Ik zie hier iets staan over dodezee zout, heb al meer gehoord dat dit heilzaam kan werken bij exceemklachten dus ga dit zeker eens uitproberen Lachen

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:28

Ben net even bij de apotheek geweest en de scrub/masker is van het merk Seaderm en is op basis van dodezee zout en marokaanse klei en de tube kost €13,25. Je hebt ook er voedende lototions voor bv gezicht en lichaam deze zorgen dat de huid minder strak word dit help mijn dochter erg goed op haar armen. Net zoals ik al eerder zei iedere huid is anders en reageerd anders als je slim bent vraag je eerst een monster en probeer je het op een klein stukje uit. Ik hoop dat je er wat mee kunt en helemaal dat het julli helpt sucses.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:32

hmm die zal ik ook eens proberen

Het gekke is dat ik 's zomers bijna geen last heb en zodra de R in de maand komt zit ik helemaal onder. En het ergst heb ik 't in m'n gezicht Zij zijn groot en ik is klein!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:46

Ik ben net terug van 't ziekenhuis. Lachen Niet echt veel niews verteld ofzo, heb 4 zalven gekregen (melkzuurzalf, gewone zachte vetzalf en elocon zalf en elocon vetzalf).
1 oktober moet ik weer naar z'huis voor allergietesten, krasjestest en plakkers op de rug. Alleen met die plakkers mag ik 4 dagen niet douchen Nors opkijken
En ik moet veel in de zon zitten. *kijkt naar buiten Nors opkijken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:49

Plien91 schreef:

nou ga dan maar snel naar de winkel om een hoogtezon te kopen, want de gewone zon heb ik dit jaar nog niet zo vaak gezien

Ik probeer zoveel mogelijk te zonnen als het mogelijk is, soms al vanaf april in de deuropening uit de wind etc, maar dit jaar

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:37

Plien91 schreef:
Ik ben net terug van 't ziekenhuis. Lachen Niet echt veel niews verteld ofzo, heb 4 zalven gekregen (melkzuurzalf, gewone zachte vetzalf en elocon zalf en elocon vetzalf).
1 oktober moet ik weer naar z'huis voor allergietesten, krasjestest en plakkers op de rug. Alleen met die plakkers mag ik 4 dagen niet douchen Nors opkijken

Och dat valt heel erg mee hoor, als je de ochtend tevoren douched, dan gewoon even 2 ochtenden met een washandje jezelf wassen en dan mag het er alweer af.. je zult toch niet veel transpireren want het weer is niet bloedheet en sporten mag je niet.
eigenlijk douche je dus maar 1 dag niet Lachen

Komt goed Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:51

argh... ik zit weer helemaal onder en ik snap niet waardoor het komt Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 15:02

Tjonge, wat is het hier opeens weer snel gegaan Lachen Fijn om de goede berichten te lezen, wat minder is het om de niet zo goede berichten te lezen Ach gut

Op dit moment is het heerlijk weer en ik vertrek zometeen maar weer naar buiten, lekker een eind lopen. Op het moment ziet mn huid er nog steeds super uit en waar het van komt? Misschien was het toch de stress.. Alhoewel, ik heb niet 4 jaar lang continu stress gehad.

@ Plien: Hopen dat die zalven in ieder geval werken, dan ben je weer een stukje verder op weg!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:49

Bij mijn man en dochter word het door de zon wel wat minder maar zodra het weer minder word Boos! Mijn dochter heeft het ook erg op haar gezicht en armen, en nu willen ze licht therapie gaan doen. Heeft 1 van julli hier ervaring mee? ik heb ff gezegt dat we er over na denken en moet pas volgende week terug. Is toch wel heftig naar wat zij vertelde ze beginnen met 8sec en dat gaan ze heel langzaam op voeren en je moet helemaal bedekt zijn en je krijgt handschoenen en masker op?. Maar er zitten best wel risico's aan zoals verbrandingen en wegtrekken van het pigment dit vertelde ze er wel netjes bij maar helpt het echt dat kon zij ons ook niet garanderen. dus graag reacties van julli aub.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:29

Volgens mij zijn hier inderdaad mensen met ervaring met lichttherapie. Ik zou dit zelf ook krijgen, maar toen is mn eczeem veel minder geworden en uiteindelijk weggetrokken. Dus heb ervoor gekozen om het niet meer te doen Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:38

Dat klinkt wel geftig zeg.. weet niet of ik dat er voor over zou hebben. Ik bedoel dalijk ben je van je eczeem af, maar wel evrbrand en pigmentloos Scheve mond

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:30

Ik ben gestopt met die zalf smeren, en de grote plek is zo goed als weg!!
Nu heb ik nog een klein plekje.. het jeukt niet ofzo,maar het is nog wel rood.
Geen zalf meer voor mij!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:50

Ik heb ook sinds 2 (?) jaar ineens exceemplekken, dit is uitgebreid van plekken in mijn hals tot plekken op mijn voorhoofd, armen, rug en borst. De ene maand zijn ze bijna weg en de andere zijn ze enorm rood , schilferig en jeuken ze enorm! ik ben al tig keer naar de dokter geweest en steeds kreeg een een nieuw sterker zalfje maar alles hielp heel goed de eerste paar maanden maar daarna kwam het telkens weer gewoon terug! ik heb geen idee wat ik er nog tegen kan doen!
Hebben jullie nog een wondermiddeltje?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 11:17

ReBaTi schreef:
Ik ben gestopt met die zalf smeren, en de grote plek is zo goed als weg!!
Nu heb ik nog een klein plekje.. het jeukt niet ofzo,maar het is nog wel rood.
Geen zalf meer voor mij!!

Goed! Haha! Nu hopen/duimen dat het wegblijft!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:18

Ik heb ook ooit lichttherapie gevolgd, maar daar kon ik niet tegen.
Ben na 5 keer moeten stoppen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:20

Elke dag deppen met water waarin zout opgelost is: een eetlepel zout op een drinkglas water ongeveer.

Daarna insmeren met
Afbeelding

In Nederland ziet het potje er iets anders uit, maar je moet die witte flacon in elk geval hebben.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:27

Jep, ik heb ook eczeem. Mijn probleemgebied zit hem vooral op mijn voeten, tussen m'n tenen. Ik heb er sinds kort speciale zalf voor gekregen van de doktor en ik moet zeggen dat het wel al een stuk verminderd is. Lachen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:00

Ik had een beetje uitslag bij/in mijn wenkbrauw. Het zag er niet zo mooi uit en het bleef maar schilferen. Nou heb ik Cardiflor crème van VSM gekocht en ik heb het idee dat het na een paar dagen al wat minder geworden is!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:10

Ben eczeem vrij! Ik hoop dat het niet terug komt?
Is de eczeem bij jullie ook minder als je ongesteld bent?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:00

Geen idee eigenlijk ReBaTi.. heb er nog nooit op gelet.
Zondag word ik ongesteld dus ik zal even opletten Tong uitsteken

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:24

Nou ik heb tevroeg gejuigd.. kheb weer kleine plekjes,hopelijk worden het geen grote plekken!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:46

Lang geleden dat ik hier gepost heb. Het valt me op dat een aantal van jullie toch wat negatief is over hormoonzalf. Ik raad je aan een afspraak te maken in het UMC (utrecht), daar worden de nieuwste onderzoeken gedaan en er is al een hele tijd bekend dat hoormoonzzalf regelmatig smeren en blijven smeren, zodat je controle houdt helemaal geen kwaad kan. Het is ook zo veel prettiger voor jezelf!

Op dit moment zit ik flink in de stress en dan doet mn eczeem weer lekker mee. Ik HAAT het en ook de mensen die iedere keer maar weer irritant doen, die mogen ze wat mij betreft allemaal op een eilandje zetten. Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
Zo, dat ben ik kwijt haha. Zo maar es proberen te slapen. Hoe doen jullie dat? Ik ga maar aan de slaapmiddelen denk ik Tong uitsteken . Ben toe aan een nachtje in coma!