Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:dat was net het punt, voorbehoedsmiddel hebben we dus niet gebruikt...
Maar ik ben zaterdagmorgen achter een MAP geweest, nu wat voorzichtiger zijn op pilgebruik, vanaf wanneer ben ik nu weer veilig, vanaf de volgende strip?
Alexx schreef:Ik ben nu 3 dagen aan de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 deze is het zelfde als de M30 vertelde mijn aphotheker.
Ik ben alleen zó inmens moe, ik ben gisteravond om 21.30 gaan slapen en ben om 13.00 wakker geworden en val nog steeds om, ook de nacht daarvoor ben ik vroeg in bed gaan liggen. Hebben meer hier last van?
Marly_ schreef:Ik heb een vraag.
Ik heb ipv de Stediril de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 gekregen. (zoals meerdere zie ik)
Nu mijn vraag:
Moet ik deze pil nog een week doorslikken voordat hij veilig is?
Ik heb mijn vorige pil gewoon netjes geslikt, altijd op tijd, ik heb al in de bijsluiter gekeken maar precies dezelfde soort + hoeveelheid vrouwelijke hormoon zit erin, alleen de andere bestandsdelen zijn anders (om het pilletje vast te maken etc.)
Ik heb al door mijn moeder laten vertellen dat het gewoon veilig is, ik hem dus niet nog een week hoef door te slikken, maar ik wil het even van jullie horen.
Emytje schreef:Ik ben nu 3 dagen aan de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 deze is het zelfde als de M30 vertelde mijn aphotheker.
Ik ben alleen zó inmens moe, ik ben gisteravond om 21.30 gaan slapen en ben om 13.00 wakker geworden en val nog steeds om, ook de nacht daarvoor ben ik vroeg in bed gaan liggen. Hebben meer hier last van?
BlacKjee schreef:Hallo Allemaal, ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen, door omstandigheden ben ik 2 maanden met de pil gestopt en om het zo maar te zeggen ben ik ook vaak de pil vergeten, nu wil ik de pil weer gaan gebruiken, en heb dit ook met mijn huisarts overlegd die heb ik ook eigenlijk alles een beetje uitgelegd, ik heb altijd voordat ik ongesteld moet worden een week van te voren pijn in mijn borsten, nu ik weer een week aan de pil ben heb ik altijd nog steeds pijn in mijn borsten, kan dit komen omdat ik na een tijd stoppen weer met de pil ben begonnen of gaan ze groeien? ik maak me eigenlijk een beetje zorgen hierover, ik ben dit ook vergeten om tegen de huisarts te zeggen als het vlgende week nog niet over maak ik sowieso een afpsraak bij de huisarts.. maar misschien dat jullie weten wat het kan zijn.. bedankt alvast
Beauty_yana0 schreef:Hebben jullie ook niet dat jullie telkens weer bang zijn om zwanger te zijn door de pil heen?
Als je al die verhalen leest, dat ze ondanks de pil goed te slikken zwanger zijn geworden.
En ook gewoon ongesteld telkens werden terwijl ze dan al maandan zwanger waren.
Krijg er toch een heel benauwd gevoel van, want kan tegenwoordig ook al niet meer blij zeggen: He, ben ongesteld dus niet zwanger
DebbieY schreef:Beauty_yana0 schreef:Hebben jullie ook niet dat jullie telkens weer bang zijn om zwanger te zijn door de pil heen?
Als je al die verhalen leest, dat ze ondanks de pil goed te slikken zwanger zijn geworden.
Krijg er toch een heel benauwd gevoel van, want kan tegenwoordig ook al niet meer blij zeggen: He, ben ongesteld dus niet zwanger
So jaa! Dat heb ik precies hetzelfde! En telkens als ik dag vaker moet plassen denk ik daar meteen aan! Of ook dan heb je een paar dagen dat het net lijkt of je het moet worden maar dat is dat niet zo. Gelukkig ben ik dan niet de enige die soms wel is zo denkt zeg! Dat is echt rot hé want dan zit je jezelf echt dingen aan te praten!
Beauty_yana0 schreef:Hebben jullie ook niet dat jullie telkens weer bang zijn om zwanger te zijn door de pil heen?
poes schreef:Als je je pil REGELMATIG inneemt, en je hebt geen diarree/overgeven/antibiotica geslikt, dan is de kans op zwanger worden zeer zeer klein tot onbestaand.
_Veronique_ schreef:Beauty_yana0 schreef:Hebben jullie ook niet dat jullie telkens weer bang zijn om zwanger te zijn door de pil heen?
Hier net zo. Ik dacht dat ik de enige was
Emytje schreef:@ Marly: Als je overstapt op een andere pil (ook zelfde pil, andere naam) na een stopweek, ben je vanaf dag 1 beschermt tegen zwangerschap.
UpToDance schreef:Emytje schreef:Ik ben nu 3 dagen aan de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 deze is het zelfde als de M30 vertelde mijn aphotheker.
Ik heb hem ook, slik nu mijn 2e strip ervan maar ben ook heel erg moe en heb tijdens mijn ongesteldheid veel last van mijn rug.