[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SylviaG

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 01:12

Bellamafia schreef:
Hallo,

Ik heb twee vragen.
Vraag 1: Is er hier ook iemand die Minulet slikt (pil)? Wat zijn jouw ervaringen?
Vraag 2: zo'n nuvaring, kan dat niet scheef gaan zitten ofzo zodat je misschien alsnog zwanger raak? en gaat dat ding niet stinken?

Groetjes,

Patty

Ik slik al een paar jaar Minulet en het bevalt goed.
Ik heb nog geen ander merk geprobeerd dus ik kan het niet vergelijken. Volgens mij is dit een vrij lichte pil, weet niet wat de concequenties zijn als je een zwaardere neemt.

Myrthe87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:25

nicky wat is er dan met jou gebeurd met je pil - ervaring?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:10

viewtopic.php?f=2&t=551188

Slik...... ik gebruik dat ding dus ook en met mij nog meer dames hier. Hoe kan dat nu? Je doet 'm toch op dag A uit en dan precies een week later er weer in? Hoe kun je dan een eisprong krijgen en dus zwanger raken?

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 08:20

Ik vraag me af;
Dit is de 5e maand dat ik de pil slik maar gisteravond was ik 'm vergeten. Normaal slik ik de pil tussen 7 & 10 uur s'avonds. Ik heb 'm nu s'ochtends 6 uur/kwart over 6 ingenomen..

Is het nu verstandiger om deze maand een voorbehoedsmiddel te gebruiken of iets? Of wanneer werkt de pil weer volledig? Of is het omdat ik binnen de 12 uur die andere pil heb geslikt maar een dag onveilig ofzo?

Ben benieuwd.. Bedankt alvast voor het antwoord!

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:21

Als je 'm vergeet maar binnen 36 uur nadat je de vorige slikte hem alsnog slikt is er niets aan de hand. Anders de rest van de maand condoom gebruiken.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:01

Roosmarijn schreef:
Als je 'm vergeet maar binnen 36 uur nadat je de vorige slikte hem alsnog slikt is er niets aan de hand. Anders de rest van de maand condoom gebruiken.

Okay, superbedankt!

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:36

Marije_jiplover schreef:
Nou, ik had toevallig mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog toen ik net ongesteld was en hij heeft alleen een inwendig onderzoek gedaan, er is verder niks getest en de mirena is meteen geplaatst.

Bij mij is hij pas ook geplaatst en er zijn ook geen testen gedaan. Over een paar weken moet ik terug komen en dan zou hij wel wat slijm afnemen en via een echo kijken of dat ding nog op zn plaats zit.

Plaatsen zelf heb ik heel weinig van gevoeld, eigenlijk bijna niks Alleen die krampen daarna Maar dat is goed op te lossen door lekker een poosje op bed te gaan liggen met een paracetamol en vooral niet gaan winkelen

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:45

mSz_iriS schreef:
Roosmarijn schreef:

Okay, superbedankt!

Dat is niet waar!
Je moet hem binnen 12 uur innemen, anders moet je wel nog een ander voorbehoedsmiddel gebruiken!

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:34

Jamy schreef:
Roosmarijn schreef:

Dat is niet waar!
Je moet hem binnen
12 uur

innemen, anders moet je wel nog een ander voorbehoedsmiddel gebruiken!

Binnen 36 uur na de vorige klopt wel! Jij bedoelt binnen 12 uur nadat je je vergeten pil had moeten nemen.
mSz_iriS zit dus helemaal safe (voor zover dat mogelijk is met de pil).

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:40

Roosmarijn schreef:

Slik...... ik gebruik dat ding dus ook en met mij nog meer dames hier. Hoe kan dat nu? Je doet 'm toch op dag A uit en dan precies een week later er weer in? Hoe kun je dan een eisprong krijgen en dus zwanger raken?

Ik schrok ook even toen ik dat las en heb meteen dit topic weer opgezocht in de hoop dat er reactie in stond hierop hoe dit kan!?

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:15

Tessebes schreef:
Jamy schreef:
Dat is niet waar!
Je moet hem binnen
12 uur

innemen, anders moet je wel nog een ander voorbehoedsmiddel gebruiken!

Binnen 36 uur na de vorige klopt wel! Jij bedoelt binnen 12 uur nadat je je vergeten pil had moeten nemen.
mSz_iriS zit dus helemaal safe (voor zover dat mogelijk is met de pil).

Sorry ik snap het niet, binnen 36 en 12 uur enzo ?

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:22

hoe lang heeft het bij jullie geduurt dat de puisjes weg gingen? ik slik de pil Diane-35 ben aan mijn tweede strip begonnen..

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:28

Skipper schreef:
Roosmarijn schreef:

Ik schrok ook even toen ik dat las en heb meteen dit topic weer opgezocht in de hoop dat er reactie in stond hierop hoe dit kan!?

Hier nog een geschrokken Nuvaring gebruikster! Ik snap ook niet hoe dat kan hoor, mijn huisarts had nog nooit van een ongeplande zwangerschap gehoord bij de Nuvaring...
Je mag de ring er 3 uur uit hebben op een dag, misschien dat zij dat gedaan heeft. Daar kan de betrouwbaarheid minder van worden.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:52

Nu hoe betrouwbaar ook, het is nooit perfect betrouwbaar e. Dus mss gebruikte ze hem wel correct, maar was zij nu net die statistische uitzondering.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:50

Maar bij de pil is het toch zo dat een minimaal percentage zwanger raakt doordat ze moeten spugen of diarree of is het omdat de pil bij hun niet werkt?

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:20

hallo dames,

ik was met een heel verhaal begonnen over mijn ervaring met de pil maar ben mar gestopt.Het werd een beetje veel.Ik slik de pil al 16 jaar en ben met variant 4 bezig.
1e mercilon
2e marvilon
3e microgrinon 30
4e jasmin
Microgrinon 30 is een goeie pil maar voor mij niet geschikt ivm 2 soorten hormonen(kill,kill).Dat botste enorm bij mij .Maar nu slik ik een tijdje jasmin en ik voel me er prima bij omdat 1 van de nieuwste is en beter uitgebalanseerd is voor het vrouwlijk lichaam .Het door slikken van je pil kan geen kwaad ik doe het al 4jaar ivm baarmoeder probleem .met het moment dat je aan de pil gaat ben je al een regelneef met je menstruatie.Jij bepaalt of je ongesteld word met je pil.En daar reageerd je lichaam op.Nou meiden sterkte ermee!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:09

Ik snap er echt niks van, ik ben ALWEER ongesteld.
Ik ben nu al voor de 3e keer om de week ongesteld zeg maar.
1 week wel, 1 week niet, 1 week wel, 1 week niet en nu WEER!
Dat kan toch niet ZO snel?
Ben echt beetje wanhopig nu
Iig denk ik dat ik stop met mijn pil nu, denk dat het daar wat mee te maken heeft (slik die nieuwe nu 2,5 maand) en sinds dien is het zo erg geworden.
29ste wordt er als het goed is een spiraaltje geplaatst dus dan ben ik weer goed beschermd.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:36

Anders even je dokter bellen Jamy, dat is idd wel vreemd...

verder kun je idd zwanger raken met de pil als je moest overgeven, diarree had, of antibiotica slikte of zo.

Maar ZELFS ALS JE DE PIL CORRECT GEBRUIKT bestaat er nog een minieme kans dat je zwanger raakt. Er bestaat gewoon geen middel dat 100% werkt (tenzij onthouding dan

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:42

Maar die kans is wel minimaal.

Maar kan nog steeds iemand me uitleggen hoe het zat met de pil slikken als je hem vergeten bent met die 36 en 12 uur waar Tessebes het over had?

Ja maandag ga ik zowiezo de HA bellen.
Maar de vorige keer had ik het ook al zeg maar en toen zei die verder niks alleen of ik dan een ander anticonceptie middel wilde, dus dat hebben we toen afgesproken. Maar hij noemde niks op van het kan ook hier aan liggen of je kan zwanger zijn ofzo.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:50

zusb2 schreef:
hallo dames,

ik was met een heel verhaal begonnen over mijn ervaring met de pil maar ben mar gestopt.Het werd een beetje veel.Ik slik de pil al 16 jaar en ben met variant 4 bezig.
1e mercilon
2e marvilon
3e microgrinon 30
4e jasmin
Microgrinon 30 is een goeie pil maar voor mij niet geschikt ivm 2 soorten hormonen(kill,kill).Dat botste enorm bij mij .Maar nu slik ik een tijdje jasmin en ik voel me er prima bij omdat 1 van de nieuwste is en beter uitgebalanseerd is voor het vrouwlijk lichaam .Het door slikken van je pil kan geen kwaad ik doe het al 4jaar ivm baarmoeder probleem .met het moment dat je aan de pil gaat ben je al een regelneef met je menstruatie.Jij bepaalt of je ongesteld word met je pil.En daar reageerd je lichaam op.Nou meiden sterkte ermee!

Bij mij werkte Jasmin absoluut niet.
Ik had drie weken van de maand barstende koppijn, ontzettende stemmingswisselingen en voelde me er gewoon niet lekker bij.
Twee jaar daarvoor de Diana pil geslikt. Daar voelde ik me beter bij, maar zonder pil voel ik me nog het lekkerste.
Nu ga ik voor drie maanden aan de prikpil.
Als ik me daar ook niet lekker bij voel, dan ga ik voor de koperspiraal ( dus lekker zonder hormoontjes door het leven ).
Iemand ervaringen met de koperspiraal??

ukkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:34

Jamy schreef:
maar kan nog steeds iemand me uitleggen hoe het zat met de pil slikken als je hem vergeten bent met die 36 en 12 uur waar Tessebes het over had?

Je kan 12 uur nadat je eigenlijk je pil zou moeten slikken nog de pil innemen zodat deze nog veilig is. Totaal is dat dus 36 na je pil van de dag ervoor zeg maar

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:15

Als je met de Diane redelijk voelt, zou ik niet aan de prikpil gaan hoor. Dan krijg je ineens een buts hormonen binnen waar je op moet wachten tot die zijn verdwenen, als je er niet lekker op gereageerd. Trouwens, ik dacht eigenlijk altijd dat ze de prikpil voornamelijk aan verstandelijk gehandicapten gaven?

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:18

ik ben deze week begonnen met een andere pil, lovette, ik had de diane 35 en voelde me daardoor erg down, tis gek maar ik slik die nieuwe pil dus nog niet zo lang maar voel me al veel beter.. deze pil is ook veel lichter

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:20

ukkie schreef:
Jamy schreef:
maar kan nog steeds iemand me uitleggen hoe het zat met de pil slikken als je hem vergeten bent met die 36 en 12 uur waar Tessebes het over had?

Je kan 12 uur nadat je eigenlijk je pil zou moeten slikken nog de pil innemen zodat deze nog veilig is. Totaal is dat dus 36 na je pil van de dag ervoor zeg maar

Ja dan was wat ik dacht dus wel juist raakte al in de war

Attitude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:25

Roosmarijn schreef:
Als je met de Diane redelijk voelt, zou ik niet aan de prikpil gaan hoor. Dan krijg je ineens een buts hormonen binnen waar je op moet wachten tot die zijn verdwenen, als je er niet lekker op gereageerd. Trouwens, ik dacht eigenlijk altijd dat ze de prikpil voornamelijk aan verstandelijk gehandicapten gaven?

Haha, nou das lekker dan, misschien ziet ie me daar dan wel voor aan