Suzanne F. schreef:Natuurlijk is bewegen gezond maar het aantal calorieën wat je daarmee verbrandt wordt enorm overschat. Inname beperken is voor 90% bepalend bij afvallen. Sporten is echt bijzaak.
En ja bewegen is gezond voor je. Maar in het afvalproces een veel kleiner aandeel dan mensen denken.
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat je door spieropbouw (met name door krachttraining) een hogere verbranding in rust hebt, je insulineresistentie doorgaans afneemt en ook overige hormonen beter in balans blijven, waardoor je kúnt afvallen.
Gezond slank zijn is een combinatie van de juiste voeding (voldoende voedingsstoffen, vezels en eiwitten) én de juiste beweging voor jouw systeem. Met name goede krachttraining blijkt hierin essentieel.

maar als ik weer begin, merk ik het al vanaf week 2 ofzo. Met cardio heb ik dat niet helaas (ik vind hardlopen heel leuk), dan krijg ik juist enorme honger.
Net zoals je dan hoopt onder de 100kg te zien en op de weegschaal staat precies 100, dat is ook zo flauw, hahaha! Met een beetje geluk zie ik de -10kg woensdag.
Ik wel iig, ben helaas een kilo aangekomen, maar daar gaan we nu weer aan werken. Nog een paar kilo tot mijn streefgewicht, dus dat moet dit jaar lukken
Dat is dus nog even een verrassing. Wel weer lekker gezond aan het eten en dat weer goed aan het bijhouden. Mijn les met mijn paard vanavond gaat helaas niet door, ik hoop dat de sneeuw straks even stopt zodat ik iig kan gaan om even te bekappen, dat is ook wel echt altijd een workout haha