GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:22

kr1985 schreef:
ik snap het hele klikjes principe, alleen mijn pen heeft geen klikjes? ik heb een 0 en een 1 en dat is het. als ik draai dan klikt er niks en ik kan niet tellen of iets anders doen. hoe doen jullie dit met de Mounjaro pen?

ik heb de kwikpen als dit helpt.

Let wel op dat de dosis niet teruggaat als je klikt zoals hier eerder vermeld stond, dus niet lukraak klikken!
Suzanne F. schreef:
Even een tip: je kan wel klikjes tellen maar je kan niet terug. Ja kan wel maar je vloeistof gaat niet terug dus pas daarmee op als je dat gaat doen.

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:26

In het uitleg filmpje van yazen wordt gezegd dat het wel kan

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:41

Er wordt hier steeds Mounjaro en Ozempic door elkaar gehaald :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:46

Bij mijn Mounjaro spuiten is een dosis van 2,5mg gelijk aan 20 klikjes.

Grappig dat jullie het ook koud hebben. Dat overkomt mij ook vaak. Ik dacht al dat het weer tijd was om de functie van de schildklier te controleren. Ik ben weer gerustgesteld :D

Vanmorgen was de weegschaal weer lief voor me. Ik ben blij.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:48

Annelies_VG schreef:
Er wordt hier steeds Mounjaro en Ozempic door elkaar gehaald :')

Hihihi. Bij welke kan het wel? En bij welke niet?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:14

Na al even mee te lezen hier, heb ik volgende week woensdag een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Mijn grote zus is 2 maanden geleden begonnen met Saxenda en is al flink aan het afvallen, maar eet naar mijn idee wel veel te weinig :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:23

Ipsilonka schreef:
Na al even mee te lezen hier, heb ik volgende week woensdag een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Mijn grote zus is 2 maanden geleden begonnen met Saxenda en is al flink aan het afvallen, maar eet naar mijn idee wel veel te weinig :o

Mensen eten over het algemeen gewoon echt veel te veel. Dus dat zal best meevallen. Als ze gezonde dingen binnenkrijgt, al is het weinig, dan is er niks aan de hand hoor. Als ze maar zorgt dat ze genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:51

Ik heb vandaag overdag ook niet veel gegeten. Bakje Skyr in de ochtend en vanmiddag op kantoor een banaan en een skyr to go.
Maar vanavond wel gewoon avondeten gehad. Stukje kip, sla en beetje aardappelpuree. En vla na. Dat kon ik prima eten.
Vandaag op kantoor een lekkere koek van de bakker afgeslagen... trots op mezelf.

Ja ik vind het ook jammer dat m'n HA niet meewerkt, ben soms te eerlijk.
Ik zal eens kijken naar dat lab

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:09

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:14

Als iemand het hele stuk kan lezen ben ik inderdaad ook wel benieuwd

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:16

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:31

Het is toch eigenlijk apart dat bij zo'n grote groep mensen dat hormoon (of de receptoren) niet goed werkt, ook al vóór ze overgewicht ontwikkelen.
Ik ben benieuwd of ze hier ooit een oorzaak aan kunnen linken.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:39

Rennie89 schreef:
Nou ik voel mij nog steeds wel beroerd maar toch mijzelf geforceerd om te eten. Vanmorgen nog beschuit met kaas gegeten, daarna een beetje kwark en later een hamburger, helaas, omdat er 3 collega’s weg gaan en wij met z’n allen gingen lunchen waar niks gezond is :+ zo een kiploempia (airfryer) eten en dan ben ik ook weer klaar voor vandaag. Nog steeds maagpijn en last van mn darmen, als het aanhoud dan ga ik wel even met de huisarts bellen.

Vriendin van mij begint nu ook serieus na te denken over ozempic, zij heeft door haar zwangerschap echt zwaar overgewicht gekregen, was daarvoor altijd erg fit en sportte veel. Nu durft ze dat niet meer. Gok dat haar bmi rond de 35 zit. Zij heeft ook echt een eet-obsessie en snaait veel, wat echt heel moeilijk is voor haar dus hopelijk werkt haar huisarts mee.

Misschien zou je voor je maagproblemen kunnen kijken of het helpt als je een paar dagen alleen onbewerkt en vezelrijk eten eet? Dus volkoren of aardappels, groenten, fruit en voor de eiwitten vlees/vis (niet bewerkt, zoals worstjes/slavinken/schnitzels enzo)? Dan zou je daarna langzaam zuivel weer kunnen introduceren en bewerkt eten? Ik lees uit (deze voorbeeld dag, snap dat ze niet allemaal zo zijn) eigenlijk geen vezels die je stoelgang helpen :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:47

fjordjes schreef:
https://archive.is/M5Iyf

Asjeblieft, kun je het artikel lezen zonder te betalen

DANK voor het delen.
Wat een zinnig artikel. Als ik dit zo lees ben ik extra blij dat ik hier voor gekozen heb.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:54

Ik had hem ook gelezen. Die Eva zit ook in een facebookgroep over Moujaro, Ozempic e.d.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:20

mag ik even mn 'angst' uitspreken, ik heb zondagavond voor het eerst geprikt. 2,5 mg en gisteren was ik wat licht misselijk en had ik de hele dag een vol gevoel. heel apart maar ook heel fijn.

Na een half broodje zat ik al vol en savonds een kleine zelfgemaakte pizza was het ook al klaar.

Nu vandaag voel ik me gewoon mezelf weer, staat er gebak op mijn werkkamer te schreeuwen naar me en heb ik met lunch een goed belegd broodje van de catering op en soep met ballen. En alsnog heb ik trek.

is dit normaal? Of ben ik weer degene bij wie het niet werkt en de uitzondering op de regel gaat zijn. Ik baal nu al en ben net begonnen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:26

Mij is geadviseerd (door mijn arts en dietist) om niet teveel koolhydraten te eten, omdat deze vaak snel weer een hongergevoel oproepen.
Je schrijft dat je vooral producten hebt gegeten waar veel koolhydraten in zitten, zou het een optie zijn om die te vervangen door bijvoorbeeld voeding met veel eiwitten?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:28

Kan even duren voor het werkt en het kan ook zijn dat deze dosis te laag is voor jou, dat zijn de ervaringen die ik lees van andere.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:34

kr1985, dat is wel snel. Ik herken het effect wel van de 2,5mg in het begin, maar vaak pas na 4-5 dagen. Kan idd wel zijn dat de dosis voor jou aan de lage kant is. Maar je moet wel echt even door 4 weken op 2,5mg volhouden hoor, te snel ophogen kan vervelende bijwerkingen geven.

Belangrijk is om vooral wel veel te drinken (water!) en waar het kan idd even je koolhydraat-intake wat te verlagen, liefst met vervanging door groente, peulvruchten en een beetje eiwitten. Volkoren brood kan natuurlijk wel, dat zijn geen snelle koolhydraten.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:39

ik heb vandaag paar partjes appel op, wortel stuk of 8, tomatensoep met balletjes, bruin rustiek broodje met roodvlees, sla en ei en gewoon voel me als mezelf. daarnaast meer water ipv cappuchino.
Ik ga het nog wel aankijken en hopen dat het een glitch in het systeem is hahaah..

ik durf zelf niet op te hogen maar ik had misschien gewoon goede hoop door jullie verhalen en ik vind het gewoon ook echt enorm veel geld.

we wachten het nog maar even af.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:42

fjordjes schreef:
Kan even duren voor het werkt en het kan ook zijn dat deze dosis te laag is voor jou, dat zijn de ervaringen die ik lees van andere.

ja daar ben ik dus ook bang voor, daarom bewust nog voor Mounjaro gekozen want "nog effectiever"

maar ja dan nog meer opletten met eten, maar dat is juist mijn valkuil waarom ik hiervoor nooit kon afvallen en altijd bezig met eten in mn hoofd. Als ik kon opletten met eten alleen dan had ik niet aan dit medicijn hoeven te beginnen.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:43

Misschien kan een diëtist je helpen om beter inzicht te krijgen in wat je beter kunt eten. Als je gewend bent om niet zo gezond te eten kan het best overweldigend zijn (weet niet of dit van toepassing is, maar zo komt het op me over). Er zitten standaard een aantal afspraken met een diëtist is het basispakket van de zorgverzekering.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:50

Ik heb nooit al te krampachtig gedaan met ineens ander eten hoor. Gewoon rustig aan, schijf van 5, zo onbewerkt en gezond mogelijk. Maar bij een flauwe biet heb ik heus nog wel een Evergreen-koekje gegeten en ik ben nog steeds niet helemaal vertrouwd met dropjes in de omgeving.

Teveel focus op eten maakt alleen maar dat je je nog rotter voelt. Probeer vanuit je gevoel te gaan eten. Tenminste, zo doe ik dat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:51

Zou het zeker nog even aankijken inderdaad. Je bent immers net begonnen. Ophogen inderdaad pas na die 4 weken.

Welke facebookgroepen zijn er, welke is fijn?

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:54

is er iemand die bij yazen zit? kan je mij dan laten weten wat je per maand kwijt bent?
(mag natuurlijk ook via PB)