Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Voor mijn zenuwpijn heb ik geen pijnstillers, pijn voel ik wel constant maar het is niet altijd zodanig heftig dat ik er pijnstillers voor wil nemen. Paracetamol, ibuprofen, naproxen enz. Dat doet voor mijn zenuwpijn sowieso niks, die dingen heb ik wel in huis maar ik gebruik ze zoals een 'gezond' persoon, zoals bij een simpele hoofdpijn of spierpijn enzo.
Waar ik wel pijnstillers voor zou willen, dat zijn de momenten waarop helemaal niks meer lukt en ik de dag alleen nog soort van apathisch op de bank of in bed kan doorbrengen, waarbij ik dan hoop dat ik in slaap val zodat de tijd verder gaat en de pijn dan hopelijk minder is wanneer ik weer wakker wordt. Máár, sinds mijn operatie heb ik zulke heftige pijnaanvallen wel aanzienlijk minder vaak (van 1 a 2x in de week, naar pakweg 1x per maand). Maar die heb ik dus niet.
In die zin ben ik geloof ik wel gezegend want als ik jullie verhalen hoor dan kan het op gebied van pijn ook absoluut nog erger.
MyWishMax schreef:Ja, dat is ook zo vervelend. Ik moet dus elke maand opnieuw medicatie aanvragen bij artsen. Mag geen grotere voorraad hebben met deze medicatie, maar je doet er dus 30 dagen meeEn aangezien de artsen nu niet zo handig bezig zijn met recept doorsturen naar apotheek heb ik elke maand weer paniek of het er wel op tijd is.
Tallie1979 schreef:Telpeva schreef:Voor mijn zenuwpijn heb ik geen pijnstillers, pijn voel ik wel constant maar het is niet altijd zodanig heftig dat ik er pijnstillers voor wil nemen. Paracetamol, ibuprofen, naproxen enz. Dat doet voor mijn zenuwpijn sowieso niks, die dingen heb ik wel in huis maar ik gebruik ze zoals een 'gezond' persoon, zoals bij een simpele hoofdpijn of spierpijn enzo.
Waar ik wel pijnstillers voor zou willen, dat zijn de momenten waarop helemaal niks meer lukt en ik de dag alleen nog soort van apathisch op de bank of in bed kan doorbrengen, waarbij ik dan hoop dat ik in slaap val zodat de tijd verder gaat en de pijn dan hopelijk minder is wanneer ik weer wakker wordt. Máár, sinds mijn operatie heb ik zulke heftige pijnaanvallen wel aanzienlijk minder vaak (van 1 a 2x in de week, naar pakweg 1x per maand). Maar die heb ik dus niet.
In die zin ben ik geloof ik wel gezegend want als ik jullie verhalen hoor dan kan het op gebied van pijn ook absoluut nog erger.
Ik heb voor mijn zenuwpijn in het begin Pregabaline gehad. Daar zat ik echter snel op maximaal en deed te weinig. Ik slik nu alleen nog amitriptyline en dat helpt wel wat beter.
Bij mij werkte echt niks anders. Tramadol en naproxen, niks.
Polyneuropathie is echt zo ergerlijk!!
Heb jij ook wel eens stuipen in je benen? Bij mij brand het, jeuk, stuipen, niet stil kunnen staan, bibberen, tintelen, en heel vaak begint het in mijn bovenbenen.
Iris82 schreef:MyWishMax schreef:Moet trouwens zeggen dat die pleisters wel vervelend zijn, want ze zijn heel zichtbaar en groot. Met dit weer krijg ik continu vragen... Echt van wildvreemden soms.
Wat ik doe is er een zwempleister overheen doen. Ik plak sowieso op mn buik net onder mn borst. En dan nog een zwempleister eroverheen en je ziet niks meer.
Deze, maar dan een kleinere:
https://www.hansaplast.nl/products/wond ... ect-xl-xxl
DuoPenotti schreef:Mooi dat het werkt, heel fijn
Dreamboy, zou het komen omdat het nu wel heel vochtig is?
MWM, dat klinkt wel heel naar.
Hopelijk is de verkramping snel weg.
Scheelt een koude of warmtepack ertegen houden misschien iets?
Genezing voor fybro, dat zou wel heel geweldig zijn zeg!