Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 15:05

Ieuw teken, verder niets meer gevonden SV?

Heerlijk Goof!!

Ik zou daar ook wat van vinden Namiro, ik ga ervanuit dat die les op een andere keer ingehaald gaat worden toch?

Nou ik wilde perse lopen vandaag, want gisteren was niet gelukt en ik wil de frequentie erin houden (met de ‘verplichte’ 24 uur rust tussendoor (ja ja het is wat als je ouder wordt :+ )
En morgen en overmorgen wordt het nog warmer.

Vrijdag koelt het weer wat af dus dan plan ik een langere duurloop. Vandaag had ik het plan om 30 minuten rustig tempo te doen, liefst in hartslag zone 2

En dat ging heel lekker *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trots op mij :j

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:21

Ja, lekker Sall!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 17:57

Goed zo Sall!

Ik ben net ook geweest, vol in de hitte. Het ging best lekker, een rondje van 6km met wat tempowisselingen, niet te gek doen met dit weer.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:50

Sall *\o/*

Heeft iemand van jullie ervaring met Komoot icm Garmin? Ik heb een aantal koersen in Garmin staan en die krijg ik met geen mogelijkheid in Komoot… mijn accounts zijn gekoppeld.
In Komoot zie ik alleen de routes die ik al gelopen heb..

Krijg er de kriebels van.. -O-

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:22

lekker bezig sall en SV! ik sla even over met deze temperaturen. en komend weekend 3 dagen festival, dus denk volgende week weer lopen.

namiro, dat is ook wel gek idd van die les. wellicht nog een inhaal les dan binnenkort? hier geen ervaring met komoot.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:38

De hagedis, prachtig.

Hier lukt hardlopen nog steeds niet wegens de spierpijn van zaterdag. Daar baal ik wel wat van om eerlijk te zijn. Ik ben blij dat ik gegaan ben, maar ik word wel gek van telkens die spierijn zodra ik 10km of meer loop. Hoop daar echt nog eens van af te komen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:27

Nope.. geen inhaalles..
heb net zelf een intervaltraining gedaan. Lekker gelopen en gezweet! Jeutje.. niet meer gewend deze temperaturen!

Heb ook de knoop doorgehakt.. ik ga een ander horloge kopen! :o
Mocht iemand nog interesse hebben in een Garmin Forerunner 265s? Van mei 2023..

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:57

-Namiro- schreef:
Sall *\o/*

Heeft iemand van jullie ervaring met Komoot icm Garmin? Ik heb een aantal koersen in Garmin staan en die krijg ik met geen mogelijkheid in Komoot… mijn accounts zijn gekoppeld.
In Komoot zie ik alleen de routes die ik al gelopen heb..

Krijg er de kriebels van.. -O-

Yes, als je op je computer naar https://connect.garmin.com/modern/home gaat, dan in het linker menu Training & Planning kiest en dan Courses krijg je jouw courses te zien. Klik op de course die je wilt overzetten en klik rechtonderin het witte detailscherm op de drie puntjes. Dan kan je de gpx downloaden.

Als je de gpx gedownload hebt ga je naar https://www.komoot.com/nl-nl/upload en daar kan je je gpx uploaden

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:45

Thanx IMAY!

Ik moet het dus via de computer doen.. ik heb het via de app geprobeerd!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 13:01

Ik had er vanmorgen voor 10 uur al 25km op zitten.
Wat heb ik toch een hekel aan deze temperaturen, het mag van mij snel herfst worden.
Ondanks vaseline smeren heb ik er weer een paar flinke schuurplekken bij :roll:.
Maar goed, wel lekker gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:39

Hier net op het heetst van de dag gelopen. Maar vanavond is het nog steeds warm en dan ga ik duiken. Ik heb wel de trainingen omgezet, de 10 keer 800m interval naar vrijdag geschoven en de heuveltraining naar vandaag in de middagpauze. Dat was in totaal met heel veel wandelen maar 3.5km.
De hartslag kwam niet echt hoog, 142, terwijl ik echt wel 8 keer de heuvel op gesprint heb.
Warm, maar dit was te doen, de 10 keer 800m zou echt te veel zijn.
Windstil weer, erg warm, in de brandende zon.

Maar ik had nu eens tijd om wat foto's te maken. Ik ben dus naar de heuvel in het bos gegaan. De warming up heb ik in de km naar de heuvel gedaan, en daarna heb ik me geconcentreerd op de heuvel. Het is wel oppassen wegens kuilen e.d. maar het was wel te doen gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

Goof, je knie is weer 'ok', dat is mooi. Maar niet meteen te gek doen he.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:46

Mooi SV, je was al vroeg op pad. Had je de wekker er voor gezet?

Goed gedaan Germie.
Mijn knie is nog iets gevoelig, maar de fysio zei dat dat misschien nog wel een paar weken blijft, mijn knieband had wel een klap gekregen. Maar ik voel hem niet extra na de 12km van gisteren en voel hem eigenlijk alleen als ik bijvoorbeeld op mijn knieën of hurken zit, want dan staat er net iets meer druk op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:02

Goof schreef:
Mooi SV, je was al vroeg op pad. Had je de wekker er voor gezet?

Goed gedaan Germie.
Mijn knie is nog iets gevoelig, maar de fysio zei dat dat misschien nog wel een paar weken blijft, mijn knieband had wel een klap gekregen. Maar ik voel hem niet extra na de 12km van gisteren en voel hem eigenlijk alleen als ik bijvoorbeeld op mijn knieën of hurken zit, want dan staat er net iets meer druk op.

Mooi. Dan komt het vast weer goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 14:12

Goof ik was uit mezelf om half 6 wakker geworden, dus ben er om kwart voor zes maar uit gegaan.
Mooi dat je er geen last van hebt na gisteren.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:33

-Namiro- schreef:
Thanx IMAY!

Ik heb het niet geprobeerd via de app, kan wel even kijken als je wilt, maar meestal zijn dit soort dingen makkelijker via de computer

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:47

IMAY1990 schreef:
-Namiro- schreef:
Thanx IMAY!

Ik heb het niet geprobeerd via de app, kan wel even kijken als je wilt, maar meestal zijn dit soort dingen makkelijker via de computer

Via de pc is prima en waarschijnlijk heb ik het ook niet meer zo vaak nodig want ik heb rigoureus een ander horloge gekocht! Hihi

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:17

Wat knap Germie, zo midden op de dag!

Mooie plaatjes SV! En lekker vroeg! Ik vind deze temperaturen ook niks om te lopen. Heb vanochtend om 6:45 gelopen en vond het toen eigenlijk al te warm :')

O wat stom dat die training word afgelast, wou zelf zeker voor de buis zitten?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:39

Germie, jij bikkel! Respect dat je met deze temperaturen hebt gelopen.

Lekker vroeg op pad, SV.

Wat voor horloge heb je gekocht, Namiro?
Wat stom dat je training niet doorging.

Fijn dat je knie zich goed houdt, Goof. Gave foto’s!

Lekker Sall!

Ik lees meer mee dan dat ik post. Kan het niet bijhouden. :=
Loop weer wat korte afstanden. Vorige week ging lekker, deze week wat minder. Misschien door de warmte? Al kan ik wel genieten van dit zomerse weer. Genoeg regen en wind gehad, de afgelopen tijd.
Fysio drukte me op het hart de komende weken nog rustig aan te doen, daar ga ik me maar braaf aan proberen te houden. :+
Voorlopige planning:
RFR Hooilanden 19 km
Steamtrail 25 km
Gaasterlandtrail 24 km

En ik zit stiekem aan mijn volgende marathon te denken. :o Die van Sneek komt terug. Hoop dat ze voor de hardlopers ook weer een hele uitschrijven en anders wil ik proberen de halve onder de twee uren te lopen. Maar dat duurt nog een jaar… kan een hoop gebeuren. :=

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:51

Leuke planning Puera!
En ach.. een jaar is zo om! :))

Ik heb de Forerunner 965 besteld.
Komt als het goed is morgen binnen.. dus dan kan ik m dit weekend meteen testen in Luxemburg +:)+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 00:03

Germie, ook goed gelopen afgelopen zaterdag! Fijn dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden. :) Bij mij helpt lopen/bewegen soms juist met spierpijn, van weinig doen word ik juist stijver.

Welkom KletsKoekje!

Namiro, herkenbaar je kunnen ergeren aan suggestiepiepjes, maar goed gelopen! En ik vind het ook belachelijk dat je training gecanceld is terwijl je er voor betaald. Ze hadden op zijn minst kunnen peilen of mensen van plan waren om te komen. Ik vond het juist heerlijk rustig in de krav maga les gister, en meer mensen waren liever daar dan voetbal aan het kijken. :D

iiSunshine, zone 3 loopjes gaan me prima af, voor zone 2 ren ik nog langzamer dan dat ik wandel en daar ga ik me dan enorm aan ergeren. :') Ja, het is goed om in alle zones te trainen, maar betekent niet dat dat allemaal rennend hoeft. Op de fiets blijf je een stuk gemakkelijker in zone 2 bijvoorbeeld. :D

Supervixen, heerlijk ziet dat er uit zeg! Prachtig, die varens. En lekker dat je zo vroeg hebt gelopen met die hitte, heel slim. Wel balen van de schuurplekken. Ik ben ook echt een lente en herfst mens, een zomer met 23+ graden hoeft van mij niet. :')

Goof, he bah, hopelijk doet je lijf binnenkort weer even normaal! :(:) Maar super fijn dat je gisteren zo genoten hebt! Fantastisch ook, die hagedis, dat je hem zelfs nog zo goed op de foto hebt gekregen!

Sall, lekker bezig!

Puera, leuke planning! Ik had ook graag meegedaan met de steamtrail, maar moet dan helaas werken. Fijn dat je weer aan het lopen bent en ik zou het niet gek vinden als je lijf aan de hitte moet wennen, de mijne heeft er ook moeite mee in ieder geval.

Verslag is wat later gekomen dan gepland, ik ben sinds maandag weer vol mijn scriptie ingedoken. Maar afgelopen weekend dus mijn eerste buitenlandse trailrun in de Belgische Ardennen gelopen. *\o/*
In 2 dagen tijd 37,55 kilometer gerend en 1309 hoogtemeters gemaakt. Het was echt fantastisch! Pokke zwaar af en toe, de modder van alle regenval maakte het er niet makkelijker op, maar zelfs op de zware en mega steile stukken had ik nog een idiote glimlach op mijn gezicht.

Beide dagen sneller gelopen dan ik had verwacht. Ik merk dat ik in het afdalen (waar je toch de meeste snelheid uithaalt) steeds meer vertrouwen krijg en steeds meer naar beneden vlieg. Aarzelen en jezelf afremmen maakt het eigenlijk gevaarlijker en verhoogt ook nog eens de belasting op je benen, maar ik moest er toch echt even wat zekerder in worden, dat is gelukt. :+ Omhoog zou ik voor de volgende keer wel stokken willen, dan kunnen mijn armen tenminste ook iets doen. Er zaten stukken tussen die onmogelijk waren om te rennen en ook om energie te sparen zijn we veel snelwandelend omhooggegaan, maar dat is heel normaal.
De routes waren geweldig, enorm veel single tracks, sommige afdalingen waren gewoon enkel keien en stromend water. Dwars door het bos over paden die in Nederland niet gezien zouden worden als paden. De sfeer was heel gezellig, het was best kleinschalig, iedereen zat erna in het gras te kletsen. De stijfheid en spierpijn was op de tweede dag wel pittig, maar uiteindelijk zelfs sneller gelopen dan de dag ervoor. Ik merkte wel ik het conditioneel goed volhield, maar qua kracht heb ik nog wat om aan te werken, al had ik dat wel verwacht met de kinkhoesttoestanden, echt optimaal heb ik niet kunnen trainen hiervoor. :') In ieder geval, het smaakt absoluut naar meer! Niet eens per se de evenementen in het buitenland, maar ook om voor een trainingsweekend naar België, Duitsland of Luxemburg te gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Af en toe was het vlak!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De heerlijke skihelling van 700 steil omhoog om de finish te bereiken op beide dagen, finish was vanaf dit punt nog niet eens in zicht. :')
Afbeelding

Hoe mijn voeten en benen er beide dagen uitzagen, La Tharée is een trailrun biertje, betekent 'de gestoorde/de mafketel'. :+
Afbeelding
Afbeelding

Heel blij met leftover pizza op de zaterdag :D
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:25

Wauw wat stoer, Suliko! Hele gave foto’s. Welverdiend, dat biertje en een mooie medaille.
Succes met je scriptie, is het einde bijna in zicht?

Ah, de Forerunner 965, da’s een fijne, Namiro! Ik heb de voorloper, er zijn meer hier die ‘m hebben. Hij voldoet mij heel goed!

Welkom Kletskoekje!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 06:36

Heerlijk Suliko, nou weet je meteen waarom wij zo graag een weekendje richting Eifel, Ardennen, Hoge Venen of Luxemburg gaan. Trailen is daar gewoon zoveel leuker!
Je hebt mooie foto's gemaakt. Goed gedaan zeg!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:14

Heerlijk zeg, en wat een gave foto’s!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:49

Puera, nog twee weken tot de deadline! Maar vandaag de deadline van de tweede versie, dus zoveel mogelijk nu afmaken en dan verder met de bevindingen uitwerken en herschrijven.

Supervixen, absoluut! In de Nederlandse natuur is trailrunnen ook heerlijk, maar dit voelde wel nog meer als daadwerkelijk trailrunnen. :D Was ook leuk dat het evenement wat kleinschaliger was. De koning van spanje trail vond ik eigenlijk al te massaal, waar je continu wel tussen de mensen rende in een rijtje en er om de zoveel meter camera's hingen en fotograven stonden. Daar voelde het meer als lopen voor het evenement. Hier voelde het als lopen voor het lopen, hooguit één fotograaf gespot, vaak liepen we alleen door de geweldige natuur, af en toe kwamen we anderen tegen en dat was dan gezellig.
Vooral Mullerthal staat nu hoog op mijn lijstje om eens heen te gaan. Al had ik het met mijn loopmaatje (die de foto's van mij genomen heeft) ook al over een trail evenement in de bergen van Zwitserland of Italië voor volgende zomer.

Maandag was ik wat stijf, maar viel de spierpijn al heel erg mee. Vooral mijn rechterheup en bilspieren waren wat aan het klagen, maar dat blijft een zwakke plek. Dinsdag een rustig herstelloopje van 6,30 kilometer gedaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:25

Nog even knallen, Suliko! Hoop dat het allemaal wil lukken, heel veel succes. *\o/*