Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:56

Goed bezig hoor tiwi, mooi schema ook!

Ik merk wel dat ik even moet wennen aan mijn nieuwe schema, het is echt 3 keer per week fullbody en 1 keer cardio (blegh, vind cardio niet zo leuk) dus ik train dan echt alles en ben zo 1.5 a 2 uur (op cardio dag vind ik 1 uur lang zat) op de sportschool bezig. Ik doe gewoon alles zo goed mogelijk en wat ik kan maar het is zwaar en heel erg wennen zeker als je nooit echt hebt gesport op paardrijden na. Maar ik vind het echt super leuk om te doen en heb bijna elke dag weer zin om te gaan terwijl ik vroeger echt een bloedje hekel had aan sporten. :+

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 09:04

Ik ben ook niet zo van de cardio in de sportschool daarom doe ik die liever op stal.
Zelfs in de dubbele lange lijnen ren ik stukjes met mijn pony mee. Dat kon ik een jaar geleden echt niet.

Voor iedereen geniet van je kerstdiner en daarna weer terug naar de basis.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:24

Goedemorgen Allemaal,

Ik hoop dat ik hier weer een beetje mag meelezen. In het eerste topic ben ik helemaal in het begin erbij geweest, maar er is in die tijd veel gebeurd waaronder dat ik 1 jaar geleden ook mama ben geworden.
Echter kom ik mijzelf keer op keer tegen.. Wij hebben een efteling abonnement en ik pas niet in sommige karretjes(of bang dat ik er niet in pas). Laatst in het vliegtuig met de gordel dacht ik poehh dat gaat ook maar net..
Al die kleine dingetjes maakt het dat de knop om moet. Ik ben begonnen met shakes al dan wel de ochtend en soms de middag. Beweging is gewoon even vervelend nu met de kleine..
Ik werk 4 dagen tot 5u, dan de paarden voeren en dan snel naar huis om nog wat tijd met de kleine door te brengen voor ik haar weer naar bed moet brengen. Wel heb ik speciaal dat efteling abonnement genomen zodat ik daar op woensdagen en de weekenden lekker kan gaan wandelen met haar voor toch iets meer beweging want echt sporten is niets voor mij.

Ik moet sowieso nog 27 kilo kwijt(de eerste 1,5 zijn er al af) en dan zien we wel verder, maar dat is mijn doel.

Ik hoop dat ik gezellig mag mee lezen en ideeën opdoen enzovoorts :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 16:38

Welkom DL goed dat je de eerste stap hebt gezet!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:22

Wauw mooie foto tiwi!

Welkom terug Dustinlover. Jep dat zijn de kleine dingen waarbij je beseft: Oke ik ben te dik en er moet wat gebeuren. Maar dat is natuurlijk al de eerste stap. :)

Ik wil eigenlijk zelf heel graag nog 10 kilo afvallen, hoewel ik nu eigenlijk al niet meer dik ben maar ik zou het leuk vinden als je het werk van de sportschool ook kan zien en dan moet er echt nog wel 10 kilo aan vet af. :)

Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen en een slank & fit en natuurlijk een gezond 2025! <|- {:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:57

Ik sport tegenwoordig 3 x per week
En ik let goed op mijn voeding. Samen met een dietiste ben ik aan de slag gegaan afgelopen donderdag weer een nieuw plan opgezet. Ik hou mij er netjes aan maar het afvallen lijkt zo langzaam te gaan.
Gaat het er nog sneller van af?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:09

Yenni schreef:
Ik sport tegenwoordig 3 x per week
En ik let goed op mijn voeding. Samen met een dietiste ben ik aan de slag gegaan afgelopen donderdag weer een nieuw plan opgezet. Ik hou mij er netjes aan maar het afvallen lijkt zo langzaam te gaan.
Gaat het er nog sneller van af?

Nou in het begin als je gaat sporten gaat het trager, spieren kunnen vocht vasthouden als je spierpijn hebt. En als je meer spiermassa hebt weegt dat ook meer dan vet dus ook weer meer gewicht. Maar als je meer spier hebt verbrand je wel weer sneller vet, hoewel je dat op de weegschaal niet ziet val je dan dus wel af. Dus focus je niet te veel op een paar getallen. :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 17:32

Ik heb een mijlpaal bereikt voor het eerst in 9 jaar weeg ik onder de 100 kilo

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:42

Lau schreef:

Goed gedaan Lau! *\o/*

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:43

Wauw lau wat goed!
Dat is wel echt een mijlpaal zeg

Hier het met de kerstdagen best netjes weten te houden ben ik echt heel blij mee, wel gewoon lekkere dingen op en ervan genoten maar niet gevreten tot je eigenlijk veelste vol zit en dan toch nog even doorgaan zegmaar dat deed ik vroeger dus altijd.
Ik heb het toetje overgeslagen wat dus al snel behoorlijk veel kcal scheelt en alleen zero drankjes op.
Ik merk echt dat mijn gedrag veranderd is, zo heb ik nu ook dat ik denk morgen pak ik gelijk de draad weer op, eerder at ik dan gerust nog 2 dagen teveel en ongezond.
Ik ben wel benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen.

Morgen ook lekker weer sporten.
Ik kon 3 dagen niet gaan en miste het eigenlijk gewoon.
Laatst bijgewerkt door bcd94 op 26-12-24 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:05

Wauw Lau super goed!

Ik ga morgen ook even wegen ben ook benieuwd naar de schade, gister uiteten geweest het eten viel mee maar wel 4 cocktails gehad. :+ Vandaag wat hapjes gehad maar ik denk het uiteindelijk mee viel.

Morgen gewoon gelijk de draad weer oppakken en zaterdag weer naar de sportschool!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 16:42

Wauw Lau! Super knap!!

Hoop dat ik de 2 getallen voor de komma in 2025 ook weer ga zien.

Bcd94, jij ook lekker bezig! Leuk om te merken dat de hele insteek veranderd.

Ik heb mezelf met kerst ook redelijk kunnen inhouden, maar als nog genoten :D.
Vanochtend even gewogen en was maar 0,5 meer, maar die zal er nog wel af gaan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:39

Super knap Lau!

Hier wad mijn dochter 1 jaar geworden dus groot feest maar mensen aten een stuk minder dan ik dacht dus er lift nog zo ontzettend veel dat ik komende dagen nog kan eten haha. Wel mijn merci doos weggegeven en M&Ms die waren zo groot en ik kan mezelf nog niet bedwingen om er een paar te pakken.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:38

Lau schreef:

Wat geweldig, gefeliciteerd <3 !

Dustinlover, superslim gedaan toch. Gewoon meegeven als je het gaat eten als het in huis ligt.

Ik heb het lastig gehad met de feestdagen. Ik ben afgelopen maanden afgevallen van 74 naar 63,5. Helaas nu na de feestdagen vanmorgen weer op 66. Schrik er soms wel van hoe snel ik weer aankom, terwijl mijn vriend evenveel of zelfs meer eet, en amper aankomt. }:0

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 09:08

Gruis schreef:
Ik heb het lastig gehad met de feestdagen. Ik ben afgelopen maanden afgevallen van 74 naar 63,5. Helaas nu na de feestdagen vanmorgen weer op 66. Schrik er soms wel van hoe snel ik weer aankom, terwijl mijn vriend evenveel of zelfs meer eet, en amper aankomt. }:0

Ik weet natuurlijk niet wat en hoeveel je gegeten hebt, maar de kans is heel groot dat door meer koolhydraten en zout je nu gewoon meer vocht vasthoudt. Weer normaal doen en ze vliegen er weer af. Het zou bijna een prestatie zijn om écht 2,5 kilo vet te ‘kweken’ in zo’n korte tijd.

@lau mooie prestatie hoor!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:03

Knappe prestatie @Lau!

@Gruis ik zou het de komende dagen even aankijken als je weer in je gewone ritme zit. Waarschijnlijk is (een deel van) dat gewicht er zo weer af...

Hier de kerstdagen eigenlijk wel prima doorgekomen. Dus daar wel blij mee. Wel fijn om volgende week gewoon weer aan het werk te zijn en mijn normale ritme aan te houden. Merk dat dat toch makkelijker gaat dan dat ik vrij en meer thuis ben...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:47

Het scheelt heel veel als ik druk aan het werk ben of vakantie heb. Op de een of andere manier heb ik dan veel minder honger of trek.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:11

Ceetje_bokt schreef:
Het scheelt heel veel als ik druk aan het werk ben of vakantie heb. Op de een of andere manier heb ik dan veel minder honger of trek.

Precies dat hier ook :j daarom wel blij om volgende week weer gewoon aan het werk te zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:13

Ja en ik beweeg ook meer al ik werk. :=

Maar ik ben in 2024 zo’n 15 kilo afgevallen. Nu nog 10 in 2025. Ga in februari wel van werk veranderen. Van hele dagen staan en lopen naar kantoorwerk. Dus wil dan wel meer gaan wandelen en hardlopen.

Beiden doe ik nu al wel maar niet elke dag. :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:27

MarlindeRooz schreef:

Maar ik ben in 2024 zo’n 15 kilo afgevallen. Nu nog 10 in 2025. Ga in februari wel van werk veranderen. Van hele dagen staan en lopen naar kantoorwerk. Dus wil dan wel meer gaan wandelen en hardlopen.

Ik heb een kantoorbaan en thuis een zoontje van 4. Dus ik beweeg thuis meer dan op mijn werk (als ik niet bewust kies om te wandelen in mijn lunchtijd).

Als je bewust bezig bent met bewegen, kun je ook op kantoordagen best wel wat stappen zetten :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:30

Maar geen 15.000 tot 20.00 zoals ik nu op een werkdag doe. :=

Dan loop ik in het weekend ook nog hard en ik wandel vaak. Dus 75.000 tot 100.000 stappen per week. :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:35

MarlindeRooz schreef:
Maar geen 15.000 tot 20.00 zoals ik nu op een werkdag doe. :=

Dan loop ik in het weekend ook nog hard en ik wandel vaak. Dus 75.000 tot 100.000 stappen per week. :=

Dat wordt wel wat lastiger inderdaad, dan zul je meer buiten de werkdag om moeten doen ;)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 12:30

MarlindeRooz schreef:

Oh ja dit heeft bij mij toen ook echt veel verschil gemaakt. Toen ik zittend werk kreeg ben ik wel veel aangekomen. Ik red et nu wel om op werkdagen op 10k stappen per dag te komen, maar dan ga ik ook iedere pauze wandelen, en na werk weer. Maar 15-20k wordt misschien wel lastig.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:17

Ik zit nu op mijn lichtste gewicht en dat na de kerstdagen! In januari nog even extra knallen en dan met een goed lichaam op vakantie. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:46

Knappe prestatie @Petrichor _/-\o_ goed bezig, gaat helemaal goedkomen met die vakantie.

Hier op circa hetzelfde gewicht als voor de kerstdagen. Helemaal prima dus, ook rondom eisprong. Dus mogelijk wordt het nog iets minder de komende dagen ;)