Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:22

Succes Marlies vandaag, na zo’n emotionele week kan je alles eruit fietsen op zo’n rit. Fijn dat er vrienden mee zijn, dat geeft je vast vleugels. Het wordt wel een ouderwets modderbad ben ik bang..

Time ook succes met het vinden van 70 droge minuten voor je loopje, best onstuimig nu. Wij hebben gister onze lange rit gedaan, was wel werken met die wind, en onverwacht koud ook. Fijn dat gedaan, vandaag even rust en morgen is het alweer beter :):)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:00

Thami schreef:
Time ook succes met het vinden van 70 droge minuten voor je loopje, best onstuimig nu. Wij hebben gister onze lange rit gedaan, was wel werken met die wind, en onverwacht koud ook. Fijn dat gedaan, vandaag even rust en morgen is het alweer beter :):)

Ik heb besloten lekker op de loopband te gaan :D
Met zo,n onbestendig weer vind ik er niets aan ..

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:05

Fijn dat je die optie hebt! Het zijn ook onvoorspelbare heftige buien steeds, daartussen wel zelfs nog wat zon gezien!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:08

Thami schreef:
Fijn dat je die optie hebt! Het zijn ook onvoorspelbare heftige buien steeds, daartussen wel zelfs nog wat zon gezien!

In de sportschool zijn gelukkig goede loopbanden . :j
Beetje muziek luisteren , TV kijken .Dan krijg ik mijn tijd wel om :j
Dat is ook de reden dat ik in de herfst/winter tijd een sportschool abo heb .
Dan kan ik bij slechtweer mooi uitwijken naar binnen ( looptraining) en genieten van de sauna . <3
En krachttraining doen is sowieso goed .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:34

Thami dat was een hele accurate voorspelling.

Het was idd een modderbad, regen, wind, hagel maar ook zon en prachtige herfstkleuren die door de regen extra mooi zijn als de zon er op schijnt.

Zware editie maar ik heb geen moment er echt doorheen gezeten. Goed kunnen eten onderweg en koppie de hele weg scherp gehouden.

Trots dus, 115km op de mtb vandaag waarvan dus 101km gepijlde route. Bijna 800 hm in het vlakke landje haha.

Nu schoon, fiets schoon en wij ook, lekker op de bank.

T2T lekker dat je binnen kan lopen als je dat wilt!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:10

MarliesV schreef:
Trots dus, 115km op de mtb vandaag waarvan dus 101km gepijlde route. Bijna 800 hm in het vlakke landje haha.

Wauw , 115 km op de MTB , respect !
Daar mag je zeker trots op zijn :j

Ik ben lekker binnen gebleven . 70 min op de loopband , daarna wat kracht gedaan .
Douchen en 2 X 15 min sauna . Heerlijk !
Echt zo blij met mijn winter sportschool abonnement *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:03

MarliesV schreef:
Thami dat was een hele accurate voorspelling.

Het was idd een modderbad, regen, wind, hagel maar ook zon en prachtige herfstkleuren die door de regen extra mooi zijn als de zon er op schijnt.

Zware editie maar ik heb geen moment er echt doorheen gezeten. Goed kunnen eten onderweg en koppie de hele weg scherp gehouden.

Knap! Gefeliciteerd. Hopelijk vandaag niet al te zware beentjes.

Hier niet veel gedaan afgelopen week. Moet een bredere bout in mijn tacx, want blijkbaar past de Orbeo daar niet tussen. Dus die moet ik nog steeds regelen en de fiets van mijn man is te groot om langer dan 30 minuten op te fietsen. Wel naar de gym geweest en afgelopen week 6x gewandeld (stukjes tussen de 6-8 km), dus niet helemaal stil gezeten gelukkig. Verder nog geschreven op wedstrijd, maar niks met fietsen dus. Nog even en ik moet uit dit topic O:)

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:09

Respect Marlies, ook dat je bent blijven eten. Dat vind ik moeilijker bij slecht weer en zeker met technisch terrein. En meteen fiets schoon is ook beter, heb daar vaak geen zin in na lange rit :n

En Time heeft lekker de buien ontweken, beter!
Ik was nog even de stad in en het leek los te barsten maar toch geluk gehad!

Padoertje blijf lekker kletsen hoor, dat fietsen komt wel weer ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 20:08

Wat heb je dat knap gereden Marlies! Ik heb naar het weerbericht gekeken en echt een klein beetje medelijden gehad want er kwamen af en toe enorm felle buien naar beneden zetten. Voor het mooie had het een dag eerder moeten zijn... Ik vind het ook superknap dat je na afloop je fiets nog schoon hebt gemaakt, daar is wat wilskracht voor nodig na 115 km op de MTB. Je mag trots zijn op deze prestatie!

@Padoertje, zeker lekker blijven meekletsen hier hoor! Soms is het gewoon jammer dat er maar zoveel uur in een dag zit en dat je keuzes moet maken. Het komt wel weer!

Ik heb zelf het plan van Time een beetje gevolgd, ik ben ook naar binnen gevlucht. In mijn geval dan niet op de hardloopband, maar wel op de Tacx, in de sportschool en aan een klimmuur. Ik vind kou dan nog niet zo heel erg. Maar maandag kreeg ik een bui op mijn kop, donderdag kwam ik nat op het werk aan en gisteren wist het weer niet of het nat of droog moest zijn. Ik begin inmiddels echt borderline trust issues te krijgen van de buienradar.... Ik ben ook veilig binnengebleven vandaag.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 17:49

Nou, ik ben al 2 weken op zoek naar de juiste steekas om mijn fiets op de Tacx te kunnen zetten. Blijkbaar werkt Orbea met een double twisted schroefdraad en past daar niets anders op. Beetje jammer. Ik heb gisteren een steekas gehaald die eigenlijk te dun is, maar pas gemaakt zou kunnen worden volgens de winkel. Maar zelfs met opvullen ben ik bang dat deze de boel beschadigd omdat er teveel wrijving ontstaat. Moet ik nog even naar kijken en anders gaat ook die weer retour. In het ergste geval moet ik dus aan een nieuwe fietstrainer of rollerbank, maar dat is ook weer zowat. Er staan 2 fietstrainers in huis en ik ben een soort principieel tegen het kopen van een andere. Misschien is wel het signaal om op zoek te gaan naar een leuke gravelbike of mtb om de wintermaanden mee door te komen :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:28

Vervelend Padoertje . Zijn allebei de trainers hetzelfde?
Is er bij Tacx zelf geen informatie te vinden , of een soort van hulplijn ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:38

Wat een gedoe Padoertje. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Ik fiets ondanks het weer, buiten door. Vorige week lekker met Kirsten van Fietsvrouwen een rondje gravel gedaan, had de hele week na de Dutch Masters niet op de fiets gezeten, dus was wel fijn weer, zondag was het gewoon warm!

Vanmiddag staat er een thuisronde mtb paarse route Hellendoorn op het programma. En dan zondag weer op de gravel. Voorbespreking voor het weekend er na 4 dagen Londen *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:41

Time2Tri schreef:
Vervelend Padoertje . Zijn allebei de trainers hetzelfde?
Is er bij Tacx zelf geen informatie te vinden , of een soort van hulplijn ?

Nee, ik heb echt zo´n oude blauwe tacx en mijn man heeft een Kickr Core met bluetooth. Die steeds wisselen geeft teveel gedoe. Je wilt gewoon gelijk kunnen opstarten en niet eerst de fiets moeten wisselen. Contact opnemen met Tacx heb ik nog niet gedaan (goed idee), wel een lijntje met gelegd met de winkel waar wij onze fietsen kopen en die is ook op onderzoek uitgegaan :D

Marlies, lekker bezig! Veel plezier vanmiddag. Hier schijnt de zon, wel fris, maar het ziet er veelbelovend uit.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:12

Morguh ..

Ja idd , als je fiets op de Tacx kan blijven staan is wel zo handig :j

Hier heeft het vannacht wat gevroren , maar het lijkt een redelijke dag te worden .
Voor mij staat op de planning de was doen -O- , boodschappen , snel rondje door het huis met
de stofzuiger .En een kleine twee uurtjes fietsen .
Morgen werken i.v.m de black friday load .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:21

Nog gelukt T2T om te fietsen?

Er stond best veel wind, had ik niet helemaal verwacht. Ben naar stal en daarna een vriendin geweest, komend weekend gaan we naar Londen, even voorbespreking. En toen retour naar huis met de wind in de rug, 50km op de gravel, ging fijn.

Vrijdag was ik een rondje op de mtb, conclusie, het was al kantje boord, maar na een modderig en natte editie van de Dutch Masters, is het nu toch echt tijd voor nieuwe trapas lagers en een nieuwe set tandwielen en ketting :list: , kassa :$

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:08

Nou , gisteren niet meer -O-
Alle goede voornemens zijn vervlogen _O-
Een heerlijke middag op de bank , met twee uur slapen .

Gegokt door mijn workout te schuiven naar vandaag .
En dat is nog gelukt , hebben gelukkig maar tot 13:30 hoeven werken *\o/*

Ach ja , onderhoud is nodig . Wel effe zuur , maar dan loopt het ook weer lekker .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:28

Precies en de fiets wordt veel gebruikt dus was toch een keer er aan toe.

Even rust en bijslapen is ook wel eens nodig. Fijn dat je het vandaag hebt kunnen inhalen qua training. Was er prima weer voor.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 22:50

Hier ook een weekend van gevallen voornemens. Ik ben niet helemaal lekker, veel stress in mijn lijf, niet helemaal lekker, ontstoken oog en lip en gisteren heb ik een rit afgebroken omdat ik gewoon geen output meer kon leveren. Doe ik nooit! Vandaag heb ik op de bank gehangen en series gekeken en dat was het. Hopelijk eindelijk weer een nacht goed slapen en volgende week weer fris aan de slag (maar ben er een beetje bang voor).

Is het nog gelukt met de Tacx Padoertje?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 07:25

Beterschap Maaike :(:)

@Marlies , ik ben wel binnen gebleven .Had bijna 2 uur op de planning .
Dan had ik het niet meer voor het donker gered , om half 5 gaat de zon al onder .
Dus lekker op de Tacx , laptop mee en tv kijken .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:23

Hopelijk voel je je snel beter Maaike, fietsen helpt meestal maar als je echt heel slap bent helaas niet.
Padoertje wat balen van dat asje, zou anders ook Orbea contacteren. Zou toch moeten lukken!
Marlies dat zijn vervelende kosten ja, ik denk altijd maar paarden zijn nog veel duurder. En het fietst daarna weer echt als nieuw.
Time goed dat je je training nog hebt kunnen doen, twee uur op de Tacx ik doe het je niet na!

Hier een familie weekend gehad dus alleen gister middag een rondje kunnen doen, was heerlijk nog met het zonnetje .
Ipv de festive 500 ( 500km tussen kerst en nieuwjaar) maak ik er de ‘festive 1000 december’ van, ik hoop deze maand nog 1000km te kunnen fietsen en zo weer op 12.000 voor het jaar te komen. Misschien heb ik daar de festive500 ook nog wel voor nodig, maar even kijken hoe het loopt.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:02

Goedemorgen!

Nee, tacx is nog niet voor elkaar. Manlief moet nog steeds kijken of deze steekas met wat MacGyveren pas gemaakt kan worden. Ik heb wel een mail gestuurd naar Orbeo, maar daar verwacht ik ook niet echt een directe oplossing. Ik heb zaterdag uiteindelijk 45 minuten heuvelinterval gefietst in de sportschool, en gisteren 8km gewandeld, want ik voelde het wel in de beetjes :o

Verder zit ik nu toch ook te kijken naar een fitbike voor binnen. Daar kan iedereen van het gezin op en is lekker simpel af te stellen. Alleen de keuze is reuze, dus moet me daarin even goed verdiepen en alle reviews lezen. Wil er wel eentje die ik met hartslagband kan connecten en eigen fietsapps.

Thami, dat is een mooie uitdaging!

T2T binnen trainen is echt geen straf nu. Vond het in de vroege ochtend ook echt wel fris om op pad te gaan. En het is echt al vroeg schemer/donker nu. Niets aan..

Maaike, dat is balen zeg. Hopelijk lukt het om wat meer te ontspannen. Misschien af en toe een flinke wandeling met podcast of muziekje op om je hoofd even leeg te maken?

Marlies, kost wat maar dan is tie ook weer bijna als nieuw. Is ook niet zo gek met intensief gebruik natuurlijk, maar doet altijd wel even pijn in de portemonnee.

Ik ga snel weer wat voor de baas doen. Fijne dag allemaal!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:08

He Maaike, dat klinkt niet fijn, helemaal dat je het rondje fietsen af moest breken. Hoe voel je je vandaag?

Paard kost idd meer, die had een dure maand in november :+ , daar stelt mijn fietsuitgave niets bij voor.

Padoertje, wat is een fitbike? Zegt me zo even niets.
Lastig dat je issue met de Tacx nog niet is opgelost.

Thami wat een super gave uitdaging! Ik vind het knap hoor, zoveel kilometers. Is een flinke tijdsinvestering.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:18

Nou, net bericht van Orbea en blijkbaar zijn ze niet ontworpen om op welke vorm dan ook van een trainer te zetten. De garantie vervalt dan ook bij eventuele schade. Beetje jammer.

Marlies een fitbike is vergelijkbaar met een spinningfiets. Zoiets als deze. Alleen hebben ze niet allemaal een uitgebreide computer, dus ik moet me hier nog even in verdiepen Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 18:38

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 12:47

Gekkenhuis! Zo werd ik vanmorgen wakker…

Afbeelding