Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 06:43

RianneH, ik werk in de zorg, thuiswerken kan dus nooit helaas.
Ik vind het idee om te werken tot week 39 ook pittig hoor, zeker omdat ik al zo gigantisch ben naar mijn gevoel :+ Als ik in de zwangerschapslessen die bescheiden buikjes zie bij anderen, dan kan ik me wel voorstellen dat die vrouwen het werk langer kunnen volhouden.
Lastig met je bed, moet wel iets stevigs zijn natuurlijk dat niet schuift..

Suus-Toes, fijn dat hij al gedraaid is, hoeveel weken ben je nu?

Redbutton, ik vind zwanger zijn ook erg vermoeiend :') En ook al een groot kindje, hier hetzelfde dus ben benieuwd hoe het evolueert

Fenn, joepie dan hebben je gekke poses toch misschien effect gehad :D *\o/*

Ik zat met de 30w ook met een baby die volgens de metingen al 32w was en 1kg750, de gynaecoloog zei ook als het zo verder gaat dat ik zou bevallen op 40w van een kindje dat zeker 4kg zou wegen. Dus ik ben heel benieuwd naar de volgende controle, want ik zou liever niet ingeleid worden. Ik ben een beetje bang voor de pijn :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:34

Zou je allemaal echt niet te druk maken! Zoals ik al zei zou mijn oudste ook dik over de 4 kilo zijn. De inleiding stond al gepland met net geen 41 weken omdat ik echt bang was dat het niet ging passen en bang voor schouderdystocie. Uiteindelijk kwam hij vanzelf met 40+3 en was 3720 en de bevalling liep soepel en met 40 minuten persen was hij er al. Weet nog dat ik gelijk dacht: oh, zo groot ben je helemaal niet :')

Ze liggen op een gegeven moment zo opgevouwen dat ze ook gewoon heel lastig alles kunnen meten. Bij mijn echo centrum zeiden ze dat het vanaf 32 weken ofzo niet meer zo betrouwbaar was.

Edit: en mijn inleiding bij de tweede vond ik een zoveel fijnere ervaring dan de natuurlijke bevalling bij de eerste. Geen weeënstorm en ik heb zelfs geen pijnmedicatie nodig gehad. Je leest idd ook veel slechtere ervaringen, maar ik probeer maar even de andere kant te belichten. Het kan ook echt gewoon een heel fijne ervaring zijn!

suus_toes

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:44

Farjen: ik ben nu 30+3 week.
Kind kan dus nog wel een keer in het rond gaan als ie wil.
Maar van mij mag die zo wel een poosje blijven liggen, voel het getrappel duidelijk, kindje ligt mij opzich zo amper in de weg.
Kon eerdere weken amper mn sokken aan krijgen, dat lukt nu wel weer nou die zo ligt. :')

Heb gisteren de 22weken prik gehaald.
was prima te doen, fijne uitleg direct gehad over hoe en wat mbt consultatiebureau.
Nu inmiddels wel een erg beurs gevoel in m'n arm.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:37

Grote buik hoeft idd niets te zeggen over het formaat van de baby, je kan ook veel vruchtwater hebben :)

Bij de eerste schatte de verloskundige echt perfect het gewicht in, die was 3700 en geboren op 40+3. Ingeleid vanwege gebroken vliezen maar uitblijven van de weeën. Vond het inleiden zelf qua pijn best goed te doen, ik had wel last van een weeënstorm maar eenmaal in de juiste houding was het heel goed weg te puffen. En voordeel is dat je in het ziekenhuis bent dus gewoon om pijnmedicatie kan vragen. Doen ze in België ook al gebruik maken van lachgas?

Maar verder is bevallen ook een heel persoonlijke ervaring en voor iedereen een ander soort beleving.
Toch, als je baby al vrij groot is en je werk je ook zo in de weg zit zou ik echt wel kijken of je niet in overleg met de gynaecoloog niet een weekje eerder met verlof kan, mochten ze al vroeg willen inleiden. Het zijn de laatste dagen dat je nog relatieve rust in huis hebt voordat alles veranderd, maar ook voor je eigen mentale gestel. Al is het natuurlijk volledig aan jezelf, ik kan me ook voorstellen dat je die confrontatie met de leidinggevende als extra stress ziet.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:51

Daarom, ik begin nu met 31 weken echt nieuwsgierig te worden. Ben heel nuchter de hele zwangerschap doorgegaan maar nu begin ik wel wat te genieten van het schoppen en ben zo benieuwd..

Over vermoeid gesproken, heb vannacht 11u geslapen (wel 6x moeten plassen tussendoor natuurlijk) maar had het nodig. Nog 3 weken tot verlof *\o/*

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 10:47

Die nieuwsgierigheid heel herkenbaar. Ik ben bijna 38 weken en kan niet wachten om hem te ontmoeten. Mijn hele buik beweegt ook de hele dag, gezellig, maar ook vermoeiend! Slaap zit er dus niet echt in, max 3 uur achter elkaar.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:10

Hebben jullie allemaal al een autostoel?
Ik heb advies nodig :))

Wij hebben een Peugeot 207, 3 deurs.
Niet heel handig, maar goed... We moeten het er maar mee doen.

Nou moeten wij nog een autostoel hebben.
Maar wordt dit één met of zonder Isofix?
Als ik alleen ben is het voor mij handiger om de baby op de voorstoel te hebben (airbag kan uitgezet worden)
Maar als we met z'n allen weg gaan, dan moet baby toch echt op de achterbank.

Wat is dan wijsheid om te kopen?
Het gordel systeem voor de maxicosi is een eitje gelukkig.
Maar geen ervaring met isofix voor een autostoel.

En hoe weet ik überhaupt of er een isofix in ons auto kan? :=

Als zonder isofix net zo goed kan, dan hadden wij deze stoel op het oog.

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/a ... black-grey

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:26

Wij hebben een isofix van cypex. En daar nu dus ook de maxicosi bij en als die daar straks niet meer in past, kopen we het auto stoeltje. We moeten hem alleen nog in de auto zetten, we hebben woensdag pas de auto opgehaald.

Mij leek het gewoon handig dat je het stoeltje na je toe kan draaien, als je het kindje in de auto wil zetten.

Wij hebben trouwens op de achterbank van die inhammen zitten, waar de isofix in past. Dit hadden we bij onze vorige auto ook al. Ik weet niet van welk bouwjaar jullie Peugeot is?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:44

Wij hebben geen Isofix in de auto maar mijn vriend zei dat je dat heel makkelijk zelf kan maken (een vriend van hem is monteur en hij beunt er vaak wat).
Wij hebben autostoel en maxicosi van vrienden kunnen overnemen. Stoel is ook van maxicosi en kan draaien, dat wilde ik graag.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:23

De maxicosi zette wij gewoon vast met de riem idd, ook omdat het best handig is die eruit te kunnen tillen als je bijvoorbeeld de wagen mee hebt of naar de opvang loopt. Ik draaide hem dan wel altijd, dus met de opening naar de deur zodat ik makkelijker de kleine erin kon leggen. Kindje vast, riem er omheen en op pad.

Daarna zijn we over gegaan op de kinderstoel maxi cosi axissfix die met de isofix haken vast zit en kan draaien, dat is echt wel een aanrader, dan hoef je ze niet over de zijkant te tillen, vooral wanneer ze eens niet mee willen werken :o
Voor in mijn auto heb ik een zelfde type maar die zit vast met de riem en dat is een onding, absoluut geen aanrader. Inmiddels kruipt ie er zelf in en uit dus dat scheelt heel veel, maar de axissfix is zo veel prettiger werken.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:50

Bedankt voor de reacties!
Denk dan toch dat ik maar voor een stoel ga kijken die wel 360 kan draaien. Dan kom ik denk ik dus ook bij een isofix systeem uit(?)
En dan is het sowieso makkelijker om kindje er in te krijgen. Omdat ik hoe dan ook dus half over de voorstoel moet klimmen om bij de achterbank te komen. Als zo'n stoel dan niet kan draaien, dan wordt het een heel geworstel denk ik. (Anders maar via de kofferbak _O- )

Ons auto is van 2016 of 2017.

Nog maar even rustig een beetje rond kijken voor een stoeltje , we hebben ook nog even gelukkig;)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:39

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:42

Onze Ibiza van 2017 had het ook, dus denk idd dat het er wel inzit.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:04

Autozitje zijn wij ook nog steeds naar aan het kijken. Ik vind het heel lastig, ik wil het liefst 1 die we voor wat langere tijd kunnen gebruiken omdat we zelf nog geen auto hebben, dan is het zo zonde als je ze zo weinig gebruikt, en mijn man wil per se met een base. De laatste uitdaging is dat we deze zomer de Fiat 500 van mijn schoonmoeder te leen krijgen :+ wat natuurlijk best klein is. In de auto van mijn schoonvader past alles wel, dus daar hoef ik niet om te denken. We hebben er nu 1 van Cybex op het oog die zou moeten passen.

Niet een mega informatief verhaal, maar suus_toes, op de websites van producenten van het stoeltje moet je een lijst met compatibele auto's kunnen vinden (waar ze ook aangeven op welke plek in de auto de het autozitje kan), en anders even langs een fysieke winkel met je auto om te controleren.

Ik ben ook zo benieuwd naar de baby <3 MerelV 38 weken al, dat gaat hard!
Qua grootte zou mini gemiddeld zijn, maar we zien het wel als ze er is, zoals jullie zeggen geloof ik ook niet dat ze het met zoveel zekerheid kunnen voorspellen.

Fenn wat fijn dat de baby gedraaid is! Dan heeft de pose toch geholpen :D

RianneH ik heb ook wat minder geduld met mijn collega's :o terwijl ik verder niet heel erg veranderd ben qua karakter (aldus mijn man, maar misschien probeert hij de vrede te bewaren :') )
Klossen ken ik totaal niet, is hier niet echt een ding omdat we geen kraamzorg hebben, dus daar kan ik je niet mee helpen

horsiegek wat een rot opmerking van die andere vrouw zeg. Ik denk dat het echt anders is als je niet zwanger bent, ik kan normaal best goed tegen een nachtje niet slapen maar nu.. :z

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:17

suus_toes schreef:
Hebben jullie allemaal al een autostoel?
Ik heb advies nodig :))

Wij hebben een Peugeot 207, 3 deurs.
Niet heel handig, maar goed... We moeten het er maar mee doen.

Nou moeten wij nog een autostoel hebben.
Maar wordt dit één met of zonder Isofix?
Als ik alleen ben is het voor mij handiger om de baby op de voorstoel te hebben (airbag kan uitgezet worden)
Maar als we met z'n allen weg gaan, dan moet baby toch echt op de achterbank.

Wat is dan wijsheid om te kopen?
Het gordel systeem voor de maxicosi is een eitje gelukkig.
Maar geen ervaring met isofix voor een autostoel.

En hoe weet ik überhaupt of er een isofix in ons auto kan? :=

Als zonder isofix net zo goed kan, dan hadden wij deze stoel op het oog.

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/a ... black-grey

Je hebt ook nog iets ertussenin. De cabriofix van maxi-cosi, staan er ook wel op marktplaats. Dat is een base die je met gordel vastzet, maar dan heb je wel gemak van snel de maxi-cosi los klikken. Mijn auto heeft geen isofix en daarom gebruikte ik dat. Mijn vriend heeft een mooie auto van z'n werk met veel ruimte en daar hebben we wat luxere autostoeltjes in. Die auto gebruiken we het meest ook. Die stoeltjes kunnen ook beide draaien en dat is wel echt super handig!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 23:27

Ik zou inderdaad ook voor een base gaan, ongeacht welk merk. De base zet je vast op de achterbank met Isofix. Het stoeltje zelf klik je daar weer op.

Als je je kind op de voorstoel wil vervoeren, laat je de base gewoon achter staan en zet je hem voor vast met de gordel.

Daarvoor moet je alleen zoeken naar een stoel die past in een base. Maar je kind zit dan wel echt beter vast achterin, omdat het stoeltje vast zit.

Een base kun je ook voor circa 50 euro op marktplaats vinden, afhankelijk van het merk.

Edit. Je kan gewoon zien of je auto Isofix heeft. Isofix is niks meer dan vier haken onderin bij je achterbank. Vaak zitten ze vlak naast het punt waar je je gordel in steekt. Gewoon even op google een plaatje zoeken en dan speuren in je auto :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 07:44

Nog over kindjes boven de groeicurve: ik lees echt zoooo veel verhalen van vrouwen die “bang” worden gemaakt door de gynaecoloog of verloskundige dat ze niet te lang moeten dragen, omdat hun kindjes zo groot zou zijn. En in al die verhalen valt het reuze mee. Niks geen reuze baby. Kan is dus ook erg groot dat dat het wel mee valt.

Rianne: hoe ver moet het bed nog de lucht in? Bierkratten kan. Is het niet zo veel zouden een paar stevige balken eronder het werk ook kunnen doen.

Redbutton: ook fijn om eens wat extra slaap te kunnen pakken.

Merel: spannend hoor, al 38 weken! Zou maar zo elke moment kunnen komen.

Suus: zou sowieso voor een draaibare stoel gaan. Zeker als ze nog zo klein zijn. Anders wordt het helemaal worstelen om je kindje in het zitje op de achterbank te krijgen. Andere auto kan natuurlijk ook. :')

Lien: dat je man persee een base wil terwijl jullie geen eigen auto hebben. Dan moet je dus ook enkele keer de base eruit halen als je de auto weer afstaat.

Vorige week zaterdag had ik een verrassingsbabyshower van mijn collega’s. Ik had helemaal niks door dus dat was extra leuk. Lekker gebarbecued met z’n allen.
Hoe gaan bij jullie de nachten. Ik begin erg last van mijn rug te krijgen als ik lang lig (ook bij lang zitten). Dus richting de ochtend wordt slapen/in bed liggen echt een hel. Ik kruip echt als een 80 jarige uit bed. Als ik dan eenmaal opgestaan ben en in beweging ben wordt ik elke minuut weer een jaartje jonger. :') Eenmaal los nergens geen last meer van.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:25

Annepaardoes wat vervelend van je rug. Kun je op de bank wel pijnvrij liggen?
Hier is het bed de enige plek waar ik pijnvrij kan liggen. Maar we hebben ook een nieuw bed sinds januari en dat is wel echt mijn redding.

Leuk de babyshower, had je het helemaal niet verwacht?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:10

redbutton schreef:
Annepaardoes wat vervelend van je rug. Kun je op de bank wel pijnvrij liggen?
Hier is het bed de enige plek waar ik pijnvrij kan liggen. Maar we hebben ook een nieuw bed sinds januari en dat is wel echt mijn redding.

Leuk de babyshower, had je het helemaal niet verwacht?

Probleem is dat het er pas na een paar uur in sluipt. De eerste uren lig ik prima. Tot een uur of 5:00 en dan slaat de pijn toe.
Ik had totaal niks verwacht. Zeker omdat ik pas eind juni met verlof ga en eigenlijk had gedacht dat ze de laatste werkdag nog we iets zouden verzinnen. Op de foto’s is ook een totale error van mijn gezicht af te lezen.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:09

Wij gaan ook voor een isofix, vinden we toch wel heel fijn.

Wat leuk Annepardoes, een leuke verrassing!

Hebben jullie ervaring met een buikband? Zoja, met welke? Ik merk dat ik soms wat meer last van mijn rug krijg maar heb geen idee welke buikband ik moet hebben.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:22

Wij hebben er een (ok twee) met gordel. Deden net als RianneH. Voor de stoel maat groter ik met isofix, vriend met gordel. Werkt beide goed. Gordel was fijn omdat we die ook in een oude camper konden installeren.

Ik had een bekkenband bij mijn vorige zwangerschap, dat gaf ondersteuning. Nu niet echt gebruikt, dus geen tips.

Vervelend annepardoes van je rug. Wel herkenbaar, lekker uitslapen zit er voor mij ook niet in. Vorige keer na mijn zwangerschap wel een nieuw matras gekocht. Vorige was oud en ik had een hele nieuwe kuil gemaakt :+ en wat leuk, een babyshower!

38 weken Merel, bijna! Ik ben nu 37,5. Zo'n zin in dat de baby er is (en ik niet meer zwanger ben). Ben jij er klaar voor?

Gaat het slapen nog steeds goed Redbutton? En aan het aftellen tot je verlof dus? En wat leuk/goed dat jullie ook aan de wasbare gaan.

Farjen, zou me niet te veel zorgen maken over de grote of inleiding hoor. Het komt vast goed. Ik heb geen inleiding meegemaakt, maar een goede vriendin wel en die vond het te doen.

Ik ben vanochtend nog lekker wezen bootcampen *\o/* kan lang niet alles, maar stond nog best goed mee te doen. Ik hoop wel heel erg dat de baby er met 40 weken is. Ik ben er verder zo klaar mee...

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:42

Hier 36,5 week zwanger maar ben er ook helemaal klaar mee. Van mij mag die ook wel eerder komen. Ik heb alleen 7 juni nog eem bruiloft, dus hij moet wel daarna komen.

Wat naar dat iedereen zo slecht slaapt. Ik heb hier gelukkig geen last van.

De vrienden van mijn vriend willen 15 juni nog een soort mannelijke babyshower voor hem organiseren. Maar ik ben 18 juni uitgerekend en vind het veel te kort dag. Ik heb dit ook bij hun aangegeven, maar volgens hun kon het niet anders. En ik wil ook niet die zeikvriendin zijn. Bij mijn vriend kan ik het niet kwijt, want het is voor hem een verassing. :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:44

Oh, ja snap ik! Zou ik ook niet chil vinden. Dat is zo'n moment dat je prima zou kunnen beginnen met bevallen, maar ook nog twee weken kan duren. Wat willen ze doen? Gewoon bij jullie thuis? Lastig zeg!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:03

Jaa geen idee wat ze willen doen. Verwacht iets met een activiteit, met een drankje en wat eten. Ze zullen vast niet naar de andere kant van het land gaan, maar vind het niet zo fijn idee.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:04

Dat is inderdaad wel erg kort dag. Wat willen ze dan gaan doen?
Als ze het op een meer dan een uur rijden op het zuipen zetten zou ik daar zelf echt niet mee akkoord gaan. Je vriend moet snel en nuchter bij je kunnen zijn voor het geval dat.