Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:31

Ik ga vandaag met de hond een canitrail lopen, het grootste gedeelte gaan we hardlopend doen. Eens zien hoe het met de conditie gesteld is. _O-

Eulogy, klinkt wel interessant alleen gericht op weightlifting. Ik ben benieuwd of je het wat vindt!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:37

Als groepslessen als minder gezien wordt dan heb ik ook niet echt behoefte meer aan dit topic hoor. -O-

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:51

Eulogy en Herfstblad,

Kwa eten idd eet ik soms een dag niet volgens internet kan het geen kwaad had er voorheen nooit last van maar heb mezelf wel betrapt dat ik de laatste tijd vaker een dag niks tot nauwlijks at en toen ineens kwamen voornamelijk de gewrichtspijn opzetten, misschien toeval geen idee.

Verder eet ik normaal een schaaltje yoghurt met cruesli in de ochtend smiddags een boterham maar vaak ook niks en savonds gewoon avond eten meestal AVG, laatste tijd ook geen chips of koekjes meer oid dat deed ik voorheen best wel erg :')
Ondanks dat is het niet dat ik extreem slank/ dun ben hoor weeg gewoon 70kg met 172cm wil eigenlijk wel weer terug naar de 65kg wat ik voorheen altijd woog maar dat is voor mij niet het doel van het sporten.
Ik ga wel graag eens lunchen of uit eten maar dit is eens in de paar maanden vaak.

Wat voor dingen voor je benen enzo zouden jullie dan doen?
Ik doe zelf bijna alle vaste been apparaten behalve de leg press en dat ding waar je op je buik op moet liggen.
Heb ook een tijdje men knieën ingetapet gehad alleen toen deed ik eigenlijk nooit sporten dus had dat weinig zin, misschien nu wel weer laten doen nu ik actiever ben met sporten?

Ik zit bij de basic fit trouwens :D

Herfstblad, klinkt iniedergeval als goed nieuws :)

Zertlab, je moet toch doen wat jij leuk vind om te doen! Zijn dat groepslessen dan doe je die toch gewoon lekker! Ik zou niet weten waarom ze 'minder' zouden moeten zijn. :j

Marije_jiplover

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:59

Alles wat met sporten te maken heeft, telt, toch?
Dus ook jouw groepslessen, Zertab!
Ik doe de hoeveelheid lessen die jij in een week doet echt niet na, dat red ik niet met mijn lijf.

Voor iedereen is trainen anders, ieder zijn doelen zijn anders, ieder zijn motivatie is anders.

En het is allemaal sporten en je hebt allemaal wel eens een duwtje extra motivatie van buitenaf nodig.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:14

Zertab schreef:
Als groepslessen als minder gezien wordt dan heb ik ook niet echt behoefte meer aan dit topic hoor. -O-

Ik begrijp deze reactie ook niet zo goed. Ik vind groepslessen erg leuk en met resultaat!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:16

Happy_Hippie schreef:
Ik doe zelf bijna alle vaste been apparaten behalve de leg press en dat ding waar je op je buik op moet liggen.
Heb ook een tijdje men knieën ingetapet gehad alleen toen deed ik eigenlijk nooit sporten dus had dat weinig zin, misschien nu wel weer laten doen nu ik actiever ben met sporten?

Zelf heb ik hypermobiele knieën. Squaten doe ik dus ook echt niet meer. Leg press gaat nu wel inmiddels maar echt heel langzaam opgebouwd, continu oplettend dat mijn knieën niet naar binnen vallen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:16

Zertab schreef:

Wie zegt dat dan? Er zijn -tig verschillende soorten groepslessen en afhankelijk van je sportieve doelstellingen kunnen ze allemaal goed en nuttig zijn. Naast het powerliften etc. pak ik zelf regelmatig een groepsles yoga, HIIT of BBB training mee in m'n sportschool. En gewoon bewegen op zich is óók een prima doel, dus of dat nou solo of in een groepsles is maakt geen biet uit. It's all good!

Hier wordt het helaas even een week of 6 zoeken wat ik nog kan doen qua bewegen. Vanmiddag ben ik bij het boulderen van bovenaf gevallen en verkeerd op m'n enkel terecht gekomen met als gevolg dat ik m'n enkelbanden gescheurd heb. -O-

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:15

Rawr schreef:
Zertab schreef:

Wie zegt dat dan? Er zijn -tig verschillende soorten groepslessen en afhankelijk van je sportieve doelstellingen kunnen ze allemaal goed en nuttig zijn. Naast het powerliften etc. pak ik zelf regelmatig een groepsles yoga, HIIT of BBB training mee in m'n sportschool. En gewoon bewegen op zich is óók een prima doel, dus of dat nou solo of in een groepsles is maakt geen biet uit. It's all good!

Hier wordt het helaas even een week of 6 zoeken wat ik nog kan doen qua bewegen. Vanmiddag ben ik bij het boulderen van bovenaf gevallen en verkeerd op m'n enkel terecht gekomen met als gevolg dat ik m'n enkelbanden gescheurd heb. -O-

Oh wat naar zeg daar ben je wel ff zoet mee... :(:)
Hopelijk is de pijn te verdragen en herstel je voorspoedig :)

Waar doe je boulderen als ik vragen mag? Ik ging een aantal keer mee met mijn date, nu is dat uiteindelijk niks geworden (helaas) maar wil het eigenlijk wel blijven doen! Vind het heel tof :j

Gianti schreef:
Happy_Hippie schreef:

Zelf heb ik hypermobiele knieën. Squaten doe ik dus ook echt niet meer. Leg press gaat nu wel inmiddels maar echt heel langzaam opgebouwd, continu oplettend dat mijn knieën niet naar binnen vallen.

Dat is een goeie de leggpress gewoon heel licht pakken!
Ik buig ook zelf tot een hoek van 90 graden met men knieën niet verder.

Wat deed je verder om stabiliteit in je knieën te krijgen? :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:29

Juist bij hypermobiliteit wil je vooral sterker worden. Ik zou dus uiteindelijk juist wel gaan squatten, maar misschien eerst sterker worden dmv wat meer isolerende oefeningen? En goed leren hoe je de beweging voor jou correct doet (dus niet te diep bijvoorbeeld). Echt goed squatten is technisch best lastig en zie het zoveel verkeerd gaan dat ik op zich wel snap dat je last krijgt als je zelf maar gewoon begint. Misschien de moeite waard om een aantal sessies met een echt goede trainer/coach te doen om te kijken wat voor jou goed is.

Knieën die naar binnen 'klappen' in een squat is overigens normaal gesproken niets mis mee als het natuurlijk gebeurt, dat is een fabeltje. Of dat bij hypermobiliteit ook zo is weet ik eerlijk gezegd niet.

In principe kun je, als je nu niet veel kracht hebt, gewoon met apparaten en vrij basic beenoefeningen (als je even Googlet en op YouTube kijkt kom je heel veel tegen!) al een stuk sterker worden. Als dat je doel is, zou ik niet meer dan 8-10 herhalingen doen per set, misschien iets minder. En dan met een gewicht waarmee de laatste 2 herhalingen wel echt uitdagend zijn.

Vind verder deze twee artikelen goed wat krachttraining met hypermobiliteit betreft:

https://sterkher.nl/tips-hypermobiele-chicks/

https://sterkher.nl/hypermobiel-crossfi ... erlifting/

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 02:06

Happy_Hippie schreef:

Waar doe je boulderen als ik vragen mag? Ik ging een aantal keer mee met mijn date, nu is dat uiteindelijk niks geworden (helaas) maar wil het eigenlijk wel blijven doen! Vind het heel tof :j

Pijn is goed te doen met de zware pijnstillers die ze me vorig jaar voor wat anders hebben meegegeven in het ziekenhuis, thanks!

Boulderen doe ik bij Noardwand maar dat is heel erg uit je richting vermoed ik. Vorige maand heb ik nog geboulderd met een andere bokker in Nieuwegein, dat was ook een erg mooie locatie. :j Maar hey, als je ooit in de buurt bent en wilt boulderen of klimmen met een buddy dan mag je me altijd porren. Ik ben nog bezig m'n klimcertifcaat te halen zodat ik ook andere mensen mag zekeren bij het klimmen en deze blessure komt niet zo goed uit nu maar hopelijk kan ik het in maart afronden. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:55

Bij hypermobiliteit wil je inderdaad juist de spieren trainen zodat die mee kunnen helpen de gewrichten op zijn plek te houden.

@rawr: beterschap!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:03

Helemaal eens hoor met jullie! Weet ook wel dat het net zoals leg press wel te trainen valt! Maar mis het eerlijk gezegd ook niet in mijn schema :’)
En gelukkig sinds ik fanatiek train eigenlijk ook weer pijn vrij! Blijft wel balans natuurlijk van niet overbelasten en genoeg doen.

Blijf wel echt strugglen om genoeg te eten. Vooral in het weekend. Heb gisteren geprepped (of is het geprept? :+ ). Wou eigenlijk niet meer zo extreem er bovenop zitten, maar schijnbaar toch nodig helaas

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:47

Hier ook crossfit ja! Deed eerst ook vooral weightlifting maar wilde wat meer mijn conditie verbeteren. Dus nu meestal WOD'jes en soms bij weightlifting of olympic lifting werken aan de techniek.

Verder ga ik waarschijnlijk ook weer aan de groepslessen want ga 1x pw Spinning doen om wat meer cardio in mijn routine te krijgen :D .
Krijg mezelf niet gemotiveerd dus nu met een les, dan moet ik wel :P .

Ik probeer ook af te vallen dus prep regelmatig mijn eten omdat ik snel onbewust te veel eet. Heb bijna altijd trek.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:03

Nice, ik ben heel benieuwd! Ik ga morgen een proeflesje doen bij zo'n crossfit gym die officieel geen crossfit gym is :+ Deze is veel dichterbij en ziet er heel goed uit maar ze hebben hier volgens mij niet weightlifting als apart iets... Dus even kijken, volgende week of zo wil ik dan ook nog even gaan kijken bij de crossfit gym die wel een crossfit gym is :+
Maar weet het nog niet zeker hoor, heb nu komende week dubbeltjes in m'n gewone schema en dan denk ik toch wel, wat ik nu doe is ook gewoon heel leuk :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:08

Josien_ schreef:
Hier ook crossfit ja! Deed eerst ook vooral weightlifting maar wilde wat meer mijn conditie verbeteren. Dus nu meestal WOD'jes en soms bij weightlifting of olympic lifting werken aan de techniek.

Verder ga ik waarschijnlijk ook weer aan de groepslessen want ga 1x pw Spinning doen om wat meer cardio in mijn routine te krijgen :D .
Krijg mezelf niet gemotiveerd dus nu met een les, dan moet ik wel :P .

Ik probeer ook af te vallen dus prep regelmatig mijn eten omdat ik snel onbewust te veel eet. Heb bijna altijd trek.

Toen ik droog trainde (en dus net uit bulk kwam en continu honger had) hielp intermitterend fasting heel goed tegen dat continu honger gevoel.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:55

Hier gisteren een georganiseerde trail gelopen over strand en door duin en bos.
Merk nu al dat ik daar flinke trek aan over heb gehouden :') heb niet perse meer gegeten gisteren.
En volgens Garmin wel circa 1000kcal verbrand... Vandaag maar gecontroleerd wat extra eten dan :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:07

Hier ook iemand die altijd wel trek heeft... Heel irritant als je wil afvallen.

Vanavond weer een lesje bodycombat. Woensdagavond ga ik bodypump en daarna nog bodycombat proberen. Vanwege carnaval volgend weekend geen tijd om te sporten. Ik vier het zelf niet maar sta wel op een ehbo post tot diep in de nacht.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:15

Eulogy schreef:
Nice, ik ben heel benieuwd! Ik ga morgen een proeflesje doen bij zo'n crossfit gym die officieel geen crossfit gym is :+ Deze is veel dichterbij en ziet er heel goed uit maar ze hebben hier volgens mij niet weightlifting als apart iets... Dus even kijken, volgende week of zo wil ik dan ook nog even gaan kijken bij de crossfit gym die wel een crossfit gym is :+
Maar weet het nog niet zeker hoor, heb nu komende week dubbeltjes in m'n gewone schema en dan denk ik toch wel, wat ik nu doe is ook gewoon heel leuk :')

Ach een paar proeflesjes doen kan altijd toch!!

Met intermitted fasting ben ik ook wel iets aan het experimenteren. 'S ochtend heb ik niet super veel honger dus ontbijt pas tussen 10 en 11. Wachten tot 12 is net te lang. Maar scheelt wel weer trek in tussendoortjes tussen ontbijt en lunch.
Niet dat je geen tussendoortjes mag maar dit helpt mij in mijn calorietekort.

Een uurtje sporten geeft niet per se meer honger, maar langer inderdaad ook meer trek. Lijkt me ook wel logisch na zo'n trail!

Herkenbaar Zertab, komende week wordt sporten lastig hier.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:38

Eulogy schreef:
Juist bij hypermobiliteit wil je vooral sterker worden. Ik zou dus uiteindelijk juist wel gaan squatten, maar misschien eerst sterker worden dmv wat meer isolerende oefeningen? En goed leren hoe je de beweging voor jou correct doet (dus niet te diep bijvoorbeeld). Echt goed squatten is technisch best lastig en zie het zoveel verkeerd gaan dat ik op zich wel snap dat je last krijgt als je zelf maar gewoon begint. Misschien de moeite waard om een aantal sessies met een echt goede trainer/coach te doen om te kijken wat voor jou goed is.

Knieën die naar binnen 'klappen' in een squat is overigens normaal gesproken niets mis mee als het natuurlijk gebeurt, dat is een fabeltje. Of dat bij hypermobiliteit ook zo is weet ik eerlijk gezegd niet.

In principe kun je, als je nu niet veel kracht hebt, gewoon met apparaten en vrij basic beenoefeningen (als je even Googlet en op YouTube kijkt kom je heel veel tegen!) al een stuk sterker worden. Als dat je doel is, zou ik niet meer dan 8-10 herhalingen doen per set, misschien iets minder. En dan met een gewicht waarmee de laatste 2 herhalingen wel echt uitdagend zijn.

Vind verder deze twee artikelen goed wat krachttraining met hypermobiliteit betreft:

https://sterkher.nl/tips-hypermobiele-chicks/

https://sterkher.nl/hypermobiel-crossfi ... erlifting/

Ik zelf heb geen hypermobile knieën (denk ik), maar er is wel iets niet lekker maar ze kunnen niet vinden wat.
Heb ook mri gehad enzo maar ze kunnen niks vinden.
Als de fysio oid eraan heeft gezeten zijn ze ook binnen een uur dikker en zeer pijnlijk met een uitstralende pijn naar men scheen en soms ook naar men bovenbeen.
Pijn begint rond de knieschijf.

Rawr schreef:
Happy_Hippie schreef:

Pijn is goed te doen met de zware pijnstillers die ze me vorig jaar voor wat anders hebben meegegeven in het ziekenhuis, thanks!

Boulderen doe ik bij Noardwand maar dat is heel erg uit je richting vermoed ik. Vorige maand heb ik nog geboulderd met een andere bokker in Nieuwegein, dat was ook een erg mooie locatie. :j Maar hey, als je ooit in de buurt bent en wilt boulderen of klimmen met een buddy dan mag je me altijd porren. Ik ben nog bezig m'n klimcertifcaat te halen zodat ik ook andere mensen mag zekeren bij het klimmen en deze blessure komt niet zo goed uit nu maar hopelijk kan ik het in maart afronden. :)

Dat is fijn dat de pijn met de pijnstilling wel te doen is!

Leuk zeg, het is idd ver weg haha.
Zie wel met touwen is?
Ik heb zelf nu paar keer in Breda (Bruut) en in Rotterdam (Monk) genoulderd dit is zonder touwen.
Heb het ook nog geen 10x gedaan hoor zit geloof ik op 5a/b of 6a/b volgens die klimhal, weet niet precies meer welk niveau zwart en roze waren daar.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:56

Josien_ schreef:
Een uurtje sporten geeft niet per se meer honger, maar langer inderdaad ook meer trek. Lijkt me ook wel logisch na zo'n trail!

Herkenbaar Zertab, komende week wordt sporten lastig hier.

Gisteren had ik dus niet echt extra trek, vandaag merk ik het wel inderdaad.
En inderdaad logisch hoor :j Je verbrandt toch extra calorieën met zulke activiteiten.
Nu alleen zorgen dat die extra calorieën niet opgevuld worden met troep :Y)

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:10

Heel herkenbaar haha ik ben voornamelijk verslaafd aan chippies :))

Zijn jullie of sommige hier ook bewust bezig met voeding?
Ik wil graag gezonder maar wel lekker eten haha alleen vind recepten vinden altijd wel lastig en vaka zit er toch in de lekkere dingen wel veel "troep" :')
Of is hier ergens ook een topic van?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:12

Bewust bezig als in dat ik mij wel bezig ben met juiste macro’s en dat ik liefst zelf kook. Soms zou ik ook wat ‘milieu bewuster’ willen en minder vlees maar krijg dat nog niet echt erin zonder dat ik dan weer in lever op wat ik binnen krijg

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:30

Oeh een vraag. Ik ga nu direct uit coschap sporten, maar dus ook aan bulken met bijbehorende bakjes… nu ben ik dus standaard een pakezel met 2 tassen, iemand ervaring met tas waar alles gewoon inpast :’)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:23

Ik heb zo'n Built for Athletes rugzak want sleep sowieso veel mee, ook m'n riem en squatschoenen en alles :+ Maar zijn wel duur zie ik nu: https://builtforathletes.com/products/b ... tYQAvD_BwE

Ja ik eet wel bewust als in m'n eiwitdoel halen en 90% voeding waar ik ook echt wat aan heb qua voedingswaarde. Ik eet geen vis of vlees en ook niet heel veel zuivel. En ik zorg ervoor dat ik wel echt genoeg eet, hoewel ik nu vanaf 1 januari (haha new year new me) wel even probeer om iets minder alles te eten waar ik zin in heb omdat ik toch eventjes weer iets strakker wilde worden :D

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:44

Happy_Hippie schreef:
Leuk zeg, het is idd ver weg haha.
Zie wel met touwen is?
Ik heb zelf nu paar keer in Breda (Bruut) en in Rotterdam (Monk) genoulderd dit is zonder touwen.
Heb het ook nog geen 10x gedaan hoor zit geloof ik op 5a/b of 6a/b volgens die klimhal, weet niet precies meer welk niveau zwart en roze waren daar.

Nee alleen het klimmen moet met touwen en iemand die je zekert, maar daar ga je ook tot 25 meter hoog dus dan wil je ook wel aan een touw bungelen als je valt. Er zijn ook twee verdiepingen met gewone bouldermuren die maar tot 5 meter hoog gaan. :)

Wat de kleuren/niveaus betreft zit er best wel wat verschil tussen de verschillende klimhallen en dat is wel wat irritant. In de ene hal kun je de ene na de andere 6b afstrepen en in de andere hal faal je de helft van de 5b's en hoef je niet eens aan 6 te beginnen. Bij ons wordt elke week minstens 1 wand omgebouwd en zelfs tussen de verschillende bouwers merk je al een duidelijk verschil in interpretatie van moeilijkheid. Maar dat geeft wel altijd een aanleiding om met andere klimmers te praten en zo doe je weer snel nieuwe contacten op dus het heeft z'n voordelen. :)