Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VivianHesen
Fotograaf

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:59

Ik wist helemaal niet dat dat de reden was. Op mijn testen staat dat het te geconcentreerd is en daardoor eerder een piek kan geven.
Helaas kan ik op mijn werk nagenoeg niet testen met dipsticks. Dus ik overweeg om wat midstream ovulatietesten aan te schaffen. En wellicht dan ook maar zo'n extra gevoelige.
Iemand nog tips over een goed merk?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:02

Je kan gewoon blijven testen wat je doet hoor. Hoeft niet persee om 12 uur. Ik test ook savonds. En sochtends met de clearbleu.
Als je 2 keer test gewoon na je ochtend urin bij 2de keer voor je weg gaat en na 6 uur is prima

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:14

Ik blijf voor jullie meeduimen. Heb me hier de afgelopen weken aardig stil gehouden aangezien ik niemand voor de schenen wilde schoppen... maar inmiddels alweer 12 weken onderweg ben. Ik ga jullie dus alweer verlaten.

Hoop van harte dat ik jullie snel weer teug mag zien in een van de zwanger topics :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:41

Marlis schreef:
Ja en ik ga dan ook twijfelen moet ik wel weg gaan.. thuis blijven. Maar tot nu toe toch geen piek en ben ook graag lekker bij m'n zus en de paarden want die staan daar aan huis. Dus ik laat vriendlief thuis en ga morgen ochtend lekker weg.

En elke x testen en niks.. wordt het donkerder en dag erna weer lichter
Om gek van te worden. En zou wel op dezelfde tijd willen testen kijken wat dat doet maar lukt gewoon niet.

Ik test alleen met sensitest testen en dan de sensitive (die reageert wat sneller op een piek) en ik test een keer per dag. Ik heb de piek nog nooit gemist, terwijl ik hem met de duurdere van clear blue of andere hem op de een of andere manier altijd mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:44

VivianHesen schreef:
Ik wist helemaal niet dat dat de reden was. Op mijn testen staat dat het te geconcentreerd is en daardoor eerder een piek kan geven.
Helaas kan ik op mijn werk nagenoeg niet testen met dipsticks. Dus ik overweeg om wat midstream ovulatietesten aan te schaffen. En wellicht dan ook maar zo'n extra gevoelige.

Even nog meer reclame voor sensitest: ze hebben daar een opvouwbaarbekertje welke in je zak past en zo kun je wel makkelijk met dipsticks werken op een andere locatie.

Ynsek: gefeliciteerd! Hoe voel je je?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:47

Angela_ schreef:
VivianHesen schreef:

Even nog meer reclame voor sensitest: ze hebben daar een opvouwbaarbekertje welke in je zak past en zo kun je wel makkelijk met dipsticks werken op een andere locatie.

Ynsek: gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Dank je wel. Ik voel me naar omstandigheden goed. Ik moet met name in de ochtend niet te veel willen eten en over het algemeen geld bij mij dat als ik vooraf twijfel ik het vooral niet moet eten.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:04

Gefeliciteerd Ynskek! Geniet ervan

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:12

Gefeliciteerd Ynskek! Geniet ervan!

Vervelend Vivian, is het geen optie om de tests even los te laten en samen proberen te genieten van het klussen, in plaats van "Op uur en tijd" te moeten presteren?
Scheelt wellicht voor jullie beide op dit moment frustratie?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:13

Gefeliciteerd!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:43

Angela_ schreef:
Marlis schreef:
Ja en ik ga dan ook twijfelen moet ik wel weg gaan.. thuis blijven. Maar tot nu toe toch geen piek en ben ook graag lekker bij m'n zus en de paarden want die staan daar aan huis. Dus ik laat vriendlief thuis en ga morgen ochtend lekker weg.

En elke x testen en niks.. wordt het donkerder en dag erna weer lichter
Om gek van te worden. En zou wel op dezelfde tijd willen testen kijken wat dat doet maar lukt gewoon niet.

Ik test alleen met sensitest testen en dan de sensitive (die reageert wat sneller op een piek) en ik test een keer per dag. Ik heb de piek nog nooit gemist, terwijl ik hem met de duurdere van clear blue of andere hem op de een of andere manier altijd mis.

Welke sensitest?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:58

Gefeliciteerd Ynskek <3

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:14

Jasia schreef:

Vervelend Vivian, is het geen optie om de tests even los te laten en samen proberen te genieten van het klussen, in plaats van "Op uur en tijd" te moeten presteren?

Door de behandeling van vaginisme zijn we eigenlijk wel heel gewend aan het 'moeten' op een bepaald moment.
Ik vind het vooral frustrerend dat ik nog geen LH piek heb kunnen vinden in de afgelopen 4 maanden..

Gefeliciteerd Ynskek!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:29

VivianHesen schreef:
Jasia schreef:

Door de behandeling van vaginisme zijn we eigenlijk wel heel gewend aan het 'moeten' op een bepaald moment.
Ik vind het vooral frustrerend dat ik nog geen LH piek heb kunnen vinden in de afgelopen 4 maanden..

Gefeliciteerd Ynskek!

Herkenbaar het stoom komt soms m'n oren uit dat ik geen piek kan meten. Hopelijk lukt het meten van een piek jullie snel en geen frustratie meer van moeten presteren

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:26

Gefeliciteerd ynskek!! Hopelijk tot snel inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 22:50

Afbeelding
Zo loopt overigens mijn ovulatietest op. Hele tijd op hetzelfde en dan ineens een knaller. Deze is van vandaag overigens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 22:53

Vanavond dus gezellig maken? Hier nu 7 dpo. Heel moeilijk om m'n geduld te bewaren maargoed geen keuze :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:28

Gnome schreef:
Vanavond dus gezellig maken? Hier nu 7 dpo. Heel moeilijk om m'n geduld te bewaren maargoed geen keuze :')

:D

Ik hoop dat ik mijn geduld kan bewaren maar ik wil mezelf ook niet teleurstellen door overmatig te testen. Vanaf wanneer wil je gaan testen?

Wat ik eigenlijk met de ovulatietesten wilde laten zien is dat het een hele tijd een beetje blijft hangen rond hetzelfde streepje en dan ineens heb je een knaltest te pakken. Dus dames, geef de moed niet op! Je piek vind je heus wel, het is soms een beetje experimenteren welke testen voor jou het fijnste werken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:09

Zo waren mijn testen ook altijd Angela. Echt ineens een piek.

Hier gisteren na een cyclus van 28 dagen (2dagen langer als normaal) ongesteld geworden en wij gaan dus naar de volgende ronde.

Ik zet mijn nieuwe hoop op de fertiliteitsarts en onze vakantie eind deze maand. Hoewel ik mijn menstruatie exact in de vakantie ga hebben :+ dus heel vruchtbaar ben ik niet dan :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:34

Primavera schreef:
Zo waren mijn testen ook altijd Angela. Echt ineens een piek.

Hier gisteren na een cyclus van 28 dagen (2dagen langer als normaal) ongesteld geworden en wij gaan dus naar de volgende ronde.

Ik zet mijn nieuwe hoop op de fertiliteitsarts en onze vakantie eind deze maand. Hoewel ik mijn menstruatie exact in de vakantie ga hebben :+ dus heel vruchtbaar ben ik niet dan :+

Aah jammer de volgende ronde.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:20

Jammer primavera!!

Net weer gesprek gehad met een arts.. moet meer leuke ontspannende dingen gaan doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:47

Angela_ schreef:
Gnome schreef:

:D

Ik hoop dat ik mijn geduld kan bewaren maar ik wil mezelf ook niet teleurstellen door overmatig te testen. Vanaf wanneer wil je gaan testen?

Wat ik eigenlijk met de ovulatietesten wilde laten zien is dat het een hele tijd een beetje blijft hangen rond hetzelfde streepje en dan ineens heb je een knaltest te pakken. Dus dames, geef de moed niet op! Je piek vind je heus wel, het is soms een beetje experimenteren welke testen voor jou het fijnste werken.

Zaterdagochtend denk ik voor het eerst en dan om de dag. Vandaag komen er testen binnen die 6 dagen voor nod al positief kunnen zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:10

Hier toevallig deze dagen bij m'n zus in verwegistan, twee vrije dagen en nachtdiensten. En ene paard deed zo raar. Flemen, niet eten, opeens overal neer gaan op de gekste plekken, suf. Dus zei al tegen m'n zus jahoor we hebben koliek. Dierenarts was er heel snel, flinke gas koliek..

Voelt zich na de injectie al druk beter, net gelongeerd even heel kort en hopelijk darmen weer op zn plek. Morgen ochtend mag ze pas weer eten.

Hoe toevallig dat je precies dan hier ben in holthees ipv Vlaardingen.

Vanavond en vannacht ook nog even controle.

Afbeelding

Toch blij dat ik gegaan ben weer, en volgende ronde hopelijk klussen bij een positieve ovulatie test

Maar eerst afwachten wanneer ik ongesteld wordt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:40

Gefeliciteerd Ynesk
Vivian, volgens mij? Lastig lijkt me dat, ik heb verder ook niet echt tips voor je helaas.
Marlis, gelukkig was je daar op dat moment.
Primavera, balen vooral als je iets overtijd bent geweest, dan hoop je ergens toch een beetje.
Lins, wat moet je nou met dat advies? Gaat dat omtrent het zwanger worden?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:48

Ik heb voorlopig even genoeg testen dus mocht iemand nog bij sensitest willen bestellen, ik heb nog 5% korting.